FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:12

Men vond destijds van wel. Nu durven we dat niet meer te zeggen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:17

De wereld bestaat uit meer dan Europa.. Dus waarom "als wij hadden gezorgd"? Er gebeurt al heel veel om die kampen (die grotendeels netjes en leefbaar zijn) overeind te houden. Door heel veel landen. Wellicht nog te weinig. Er zijn nu (ook) mensen in Europa gekomen die al een aantal jaar in Turkije hebben gewoond en gewerkt. Die zelfs geeneens een kamp van binnen hebben gezien.

Die verkrachtingen vergelijken met Joden in WOII.. Ja laat die vergelijking dan maar liever wel achterwegen. "Men keek in heel Europa".. Als je niet verder durft te komen dan een algemene generaliseer en een veroordeling van een heel continent als argument laat het dan aub achterwegen.

WOII constant aanhalen kan ook geen reden zijn om allerlei bevolkingsgroepen maar binnen te laten.

Hoe je het ook wendt of keert.. De wereld en Europa zal echt verder dan "Oh wat sneu kom allemaal maar" of "jakkie bah.. rot eens lekker op" moeten kijken.

LindyH schreef:
Men vond destijds van wel. Nu durven we dat niet meer te zeggen.
Dat had echt niks met rotte appels te maken, maar met iets anders. De joden waren (zijn) een hele close gemeenschap, die het meestal economisch goed voor elkaar hadden. Ook in tijden waarin het landelijk veel minder ging. Ze waren gemiddeld rijker dan de rest, hadden meestal bloeiende bedrijven en een hechte gemeenschap) Dat heeft in de loop der jaren (want ook voor WOII zijn Joden wel eens mikpunt geweest) wel eens voor frictie gezorgd. Maar niet roepen dat héél Europa vindt of dacht dat allemaal rotte appels waren. Dat is echt niet fair, evenzo als dat niet alle moslims/syriers terroristen of rotte appels zijn.

Heel WOII gewoon niet aanhalen.. Lijkt mij een stuk beter!
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-09-15 15:23, in het totaal 4 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:19

Thesserd schreef:
Volgens mij is er wel een groot verschil tussen de Joden en deze Syriers. Namelijk dat er hier daadwerkelijk wel heel veel rotte appels tussen zitten. Was dat bij de Joden ook zo?

Hoe weet jij dat er hier zoveel rotte appels tussen zitten? En is dat statistisch dan meer dan bij de rest van de mensen?

Ik wil niks goedpraten, maar het levert natuurlijk wel een scheef beeld op als alles wat 'ze' verkeerd doen breed uitgemeten wordt in de media en alle goede verhalen niet... Is ergens ook wel logisch, want dat de Syrische Pietje nu zo goed ingeburgerd is en een goede baan heeft gevonden hier en helemaal meedraait is natuurlijk geen echt nieuws.
Maar dat vertekent wel het beeld. En daar moet je rekening mee houden :)

Thesserd

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:54

Begrijp me niet verkeerd, ik zie het niet zwart/wit. Ik vind niet alle vluchtelingen rotte appels. Ik weet dat er veel vluchtelingen zijn die echt hulp nodig hebben, die bereid zijn zich enigszins aan te passen aan het land waar ze willen verblijven, die blij zijn met wat ze krijgen en die geen herrie schoppen op straat (genoeg filmpjes te vinden van stenen gooiende jongen mannen in grote Europese steden).

Zoek eens wat beeldmateriaal op... Er is zowel te vinden van de eerste groep die ik noemde maar ook genoeg van die tweede groep. En die mensen horen helemaal niet in Europa thuis naar mijn mening.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:20

Zat nu een beetje Facebook berichten te lezen van fb groep sluit de grenzen.

Zegt ook iemand er heeft er maar 1 gelijk in Nederland Bla Bla gaat natuurlijk dat Wilders gelijk heeft.

Zat net docu te kijken op ned 2 nu een vervolg over volkert van der G en zijn vrijheid nu. Met zijn uitkering en vele rechtzaken die hij gratis kan voeren....Volgens mij kosten zulke types meer hoor ik niemand over.
Wat een zooitje ook.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:41

Het is nu makkelijk zieltjes winnen voor Geert inderdaad :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:44

En dat lukt ook vrij aardig, omdat de rest van de politiek gewoon niet serieus naar het volk wil luisteren. Ze doen vrij weinig om de bestaande angst en vrees die er bij bepaalde mensen is weg te nemen en heel veel wordt zonder enig overleg doorgedrukt. Dan gaan de mensen richting de persoon die wel iets gelijkwaardigs als henzelf roept.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 01:15

Sammie schreef:
En dat lukt ook vrij aardig, omdat de rest van de politiek gewoon niet serieus naar het volk wil luisteren. Ze doen vrij weinig om de bestaande angst en vrees die er bij bepaalde mensen is weg te nemen en heel veel wordt zonder enig overleg doorgedrukt. Dan gaan de mensen richting de persoon die wel iets gelijkwaardigs als henzelf roept.

Klopt inderdaad :j

Het zou fijn zijn als de politiek gewoon iets transparanter zou zijn, meer mee zou denken met mensen die daadwerkelijk naast een opvangadres wonen en bovenal meer aantoont het daadwerkelijke probleem te willen oplossen (en dat vervolgens ook doet).

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:19

Hoe vind bokt het dat rusland syrie heeft aangevallen?

Dit was vanmorgen met beelden van de aanval op BBC.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:55

Ik vind het weer typisch iets wat alleen Poetin zou doen eigenlijk. Heel de wereld wilt niet aanvallen tot Assad heeft ingestemd met vervroegde verkiezingen omdat een van de grootste problemen nog steeds is dat er een gigantisch front van Assad tegenover een gigantisch front van anti-Assad staat. Nu helpt Poetin Assad eigenlijk, en dat vind ik tricky business.. Vooral omdat Assad nog steeds ontkent dat zijn land onveilig is. Hij heeft toegegeven dat hij het onzin vindt dat mensen vluchten. Dan ben je echt blind als president imo.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:40

Uhm Assad en Poetin zijn al een poosje dikke vriendjes. En Poetin neemt het niet zo nauw w.b.t. het bombarderen.Die kijkt niet of er burgers zitten of IS, gaan met die bommen denkt hij.
Assad liegt net zo hard, hij bombardeerd zijn eigen volk.