In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:52

KoudbloedKim schreef:
Emmaa_ schreef:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Mijn telefoon heeft ook heel erg lang geen code gehad, maar dat betekent niet dat iedereen te pas en te onpas mijn telefoon in mag en alles bekijken wat erop staat. Het maakt het alleen een stuk makkelijker om te zeggen 'bel maar even met mijn telefoon'. Ondertussen kan je mijn telefoon alleen unlocken met een vingerafdruk dus dat is al helemaal feest :=
Als er in mijn relatie drempels zijn, praat ik daar juist over met mijn vriend.
Maar goed... dat moet iedereen verder voor zichzelf weten.
Vind het alleen raar dat TS door sommige mensen zo wordt 'belaagd'.

En dat is waar 'het verschilt per persoon' weer heel erg naar boven komt. Bij mij ontstaan drempels nogal snel omdat ik een persoon ben dat snel op haar tenen getrapt is en ik bepaald gedrag al snel ontzettend storend vind. Als ik dit elke keer als het naar boven komt met mijn relatie bespreek dan is het binnen no time inderdaad over, omdat hij gek word van hoe vaak ik ruzie zoek (en ja, dat heb ik meegemaakt). Dus heb ik voor mezelf een systeem ontwikkeld waarin ik alles er even uit gooi tegen een vriendin, die geeft dan feedback; ben ik me aan het aanstellen of is het nodig om hier even over te praten? Als ik het zelf ook met dat oordeel eens ben ga ik communiceren. En nee, dat is geen fout in de communicatie.. Dat is een fout in mijn denkwerk. Ik kan al geirriteerd raken als iemand me op een bepaalde manier aankijkt, en om daar nou elke keer een serieus gesprek over aan te knopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:53

Over het rechterverhaal... als je een monogame relatie aangaat, geef je vrijwillig bepaalde rechten op.
Het recht om met anderen het bed in te duiken bijvoorbeeld.
Wil je dat niet, moet je geen monogame relatie aangaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:54

En ja, ik spreek helaas uit ervaring. Ik hield mijn ex-partner erg goed in de gaten. Ik kon nooit iets vinden. Toch ging hij vreemd. Met controleren bereik je niks, als ze niet trouw aan je willen zijn, zijn ze het niet. En als ze vreemd willen gaan en ze willen niet dat jij erachter komt, kom je er niet achter. Daarom durf ik te zeggen: heb vertrouwen. Een mens gaat niet dood van een teleurstelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:55

KoudbloedKim schreef:
Over het rechterverhaal... als je een monogame relatie aangaat, geef je vrijwillig bepaalde rechten op.

Ik denk dat dat weinig met 'rechten' te maken heeft. Er staat nog steeds geen straf op vreemdgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:56

Emmaa_ schreef:
[naam] schreef:
Als er in mijn relatie drempels zijn, praat ik daar juist over met mijn vriend.
Maar goed... dat moet iedereen verder voor zichzelf weten.
Vind het alleen raar dat TS door sommige mensen zo wordt 'belaagd'.

En dat is waar 'het verschilt per persoon' weer heel erg naar boven komt. Bij mij ontstaan drempels nogal snel omdat ik een persoon ben dat snel op haar tenen getrapt is en ik bepaald gedrag al snel ontzettend storend vind. Als ik dit elke keer als het naar boven komt met mijn relatie bespreek dan is het binnen no time inderdaad over, omdat hij gek word van hoe vaak ik ruzie zoek (en ja, dat heb ik meegemaakt). Dus heb ik voor mezelf een systeem ontwikkeld waarin ik alles er even uit gooi tegen een vriendin, die geeft dan feedback; ben ik me aan het aanstellen of is het nodig om hier even over te praten? Als ik het zelf ook met dat oordeel eens ben ga ik communiceren. En nee, dat is geen fout in de communicatie.. Dat is een fout in mijn denkwerk. Ik kan al geirriteerd raken als iemand me op een bepaalde manier aankijkt, en om daar nou elke keer een serieus gesprek over aan te knopen..
Snap ik. :j
Niemand is gelijk en dus niet iedereen lost bepaalde dingen op dezelfde manier op en i.m.o is het ene niet beter of slechter dan het ander.
Het gaat erom wat voor jou en je partner werkt, niet wat een ander van je verwacht.
In het voorbeeld dat jij noemt, weet je zelf ook dat het in een aantal gevallen niet aan de communicatie ligt, maar aan iets dat bij jezelf ligt.
TS had reden om te twijfelen aan het gedrag van haar vriend, die gedroeg zich erg geheimzinnig, dat gedrag lag bij hem en riep vragen op bij haar.
De SMS kwam in beeld en ze las hem... zoiets beslis je soms in 1 seconde en dan is het al gebeurd.
Aan haar om een goede oplossing te bedenken. :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:57

KoudbloedKim schreef:
Als ik iets geheims wil bespreken wat mijn man niet mag lezen (kan me niet herinneren dat dat voor is gekomenmaar stel het gebeurt) dan bespreek ik het wel 'in person'.

Ik beschouw persoonlijke brieven, email, telefoon en dergelijke als persoonlijke communicatie, als privé een niet anders dan een gesprek ´in persoon´.

Het is nu eenmaal niet altijd praktisch om persoonlijk zaken in persoon te bespreken.

Ik zie het verschil niet tussen zeg een persoonlijk geadresseerde briefwisseling en een gesprek onder vier ogen.

Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Briefgeheim_(juridisch)
en email/telefoon is imo hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-08-15 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Kayleigh_ schreef:
[naam] schreef:

Ik denk dat dat weinig met 'rechten' te maken heeft. Er staat nog steeds geen straf op vreemdgaan.
Het zijn afspraken die je maakt en waarvan je in een goede relatie erop kunt vertrouwen dat ze worden nageleefd.
Een goede partner zal dus de ballen hebben om het eerst uit te maken in de huidige relatie voor hij/zij aan een ander begint, in een monogame relatie.

Anoniem

Huertecilla schreef:
Ik beschouw persoonlijke brieven, email, telefoon en dergelijke als persoonlijke communicatie, als privé een niet anders dan een gesprek ´in persoon´.

Het is nu eenmaal niet altijd praktisch om persoonlijk zaken in persoon te bespreken.

Ik zie het verschil niet tussen zeg een persoonlijk geadresseerde briefwisseling en een gesprek onder vier ogen.

Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Briefgeheim_(juridisch)
en email/telefoon is imo hetzelfde.
Je quote verkeerd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:59

KoudbloedKim schreef:
Het zijn afspraken die je maakt en waarvan je in een goede relatie erop kunt vertrouwen dat ze worden nageleefd.
Een goede partner zal dus de ballen hebben om het eerst uit te maken in de huidige relatie voor hij/zij aan een ander begint, in een monogame relatie.

Zeker weten. En in diezelfde goede relatie, waarin je vertrouwen hebt dat gemaakte afspraken worden nageleefd, is controle dus ook niet nodig, imo.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:59

Ach in de telefoon kijken is inderdaad niet goed en zeker niet netjes. En ja dat is zeker ook reden voor een goed gesprek, dat vind ik ook, er zullen dan zeker wat dingen uitgepraat en opgehelderd moeten worden over het vertrouwen in de relatie. Maar sommigen reageren hier alsof de wereld vergaat, en dat mag natuurlijk ook want voor sommigen is het zo belangrijk. Maar er wordt hier ook gedaan alsof er dagelijks en om elk klein ding de telefoon van a-z wordt doorgespit: naar mijn idee zet de andere partner net zo goed een stapje weg van dat vertrouwen door het gedrag dat hij of zij vertoont. Er gaat altijd bepaald gedrag aan vooraf waardoor je aan je partner gaat twijfelen. Dat geeft je partner ook echt niet meer vertrouwen en is ook niet goed voor de relatie. Beiden is niet bevorderlijk voor het vertrouwen en de communicatie, maar ik vind dat de nadruk hier erg wordt gelegd op degene die in de telefoon kijkt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:02

Mensenrechten:

Artikel 8 – Recht op eerbiediging van privé familie- en gezinsleven

1. Een ieder heeft het recht op respect voor zijn privé leven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_8 ... an_de_Mens

Let wel; dit geldt voor het individu :)*

Dus OOK bínnen een relatie.
Het individu heeft het recht daarover te beschikken.
De partner NIET!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:05

Sunrise_ schreef:
Ach in de telefoon kijken is inderdaad niet goed en zeker niet netjes. En ja dat is zeker ook reden voor een goed gesprek, dat vind ik ook, er zullen dan zeker wat dingen uitgepraat en opgehelderd moeten worden over het vertrouwen in de relatie. Maar sommigen reageren hier alsof de wereld vergaat, en dat mag natuurlijk ook want voor sommigen is het zo belangrijk. Maar er wordt hier ook gedaan alsof er dagelijks en om elk klein ding de telefoon van a-z wordt doorgespit: naar mijn idee zet de andere partner net zo goed een stapje weg van dat vertrouwen door het gedrag dat hij of zij vertoont. Er gaat altijd bepaald gedrag aan vooraf waardoor je aan je partner gaat twijfelen. Dat geeft je partner ook echt niet meer vertrouwen en is ook niet goed voor de relatie. Beiden is niet bevorderlijk voor het vertrouwen en de communicatie, maar ik vind dat de nadruk hier erg wordt gelegd op degene die in de telefoon kijkt.

Het gaat om het principe.
Met jouw redenering is een keertje vreemd gaan ook geen punt....

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:11

Huertecilla schreef:
Sunrise_ schreef:

Het gaat om het principe.
Met jouw redenering is een keertje vreemd gaan ook geen punt....

Zware principes en zeker als je dan gaat schermen met mensenrechten en alles maken relatie's sneller kapot dan wat dan ook.
Begrip hebben voor elkaars tekortkomingen, bereid zijn te vergeven (tot op zekere hoogte) en een open communicatie zonder rare verwijten werken veel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:21

Kayleigh_ schreef:
[naam] schreef:

Zeker weten. En in diezelfde goede relatie, waarin je vertrouwen hebt dat gemaakte afspraken worden nageleefd, is controle dus ook niet nodig, imo.
Klopt, en zo te lezen is het vertrouwen van TS in haar vriend niet helemaal terecht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:27

Bowen schreef:
[
Zware principes en zeker als je dan gaat schermen met mensenrechten en alles maken relatie's sneller kapot dan wat dan ook.
Begrip hebben voor elkaars tekortkomingen, bereid zijn te vergeven (tot op zekere hoogte) en een open communicatie zonder rare verwijten werken veel beter.

Kijk, ópen commumicatie :)*
Dus geen achterklap en daar een punt van maken is een recht!!

Wanneer dát een punt is, een fundamenteel mensenrecht bewaken, dan is er imo geen basis van vertrouwen en dat is imo een fundamentele voorwaarde voor een goede relatie.
Achterklap, het schenden van vertrouwen is imo net zoiets als zwangerschap; binair.

Ik lees hier dat vertrouwen schenden uit wantrouwen over trouw gerechtvaardigd is. Imo is dat hoogst wonderlijk egoïstisch met twee maten meten.
Ík wens daar geen compromissen over.
Ik ben open over wat ik doe en als een lief dat wantrouwt, is het geen persoon waarmee is ik lief en leed mee wil delen, zoekt ze maar een ander lief.

Let wel; zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten (m/v) :)*

Met andere woorden; is een wantrouwig persoon zélf wel te vertrouwen?
Stiekem persoonlijke communcatie lezen bewijst van niet.

Oh en verder is een ieder onschuldig tot schuld bewezen is.
In het geval van de ts is zíj de enige bewezen schuldige.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-08-15 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:28

KoudbloedKim schreef:
Klopt, en zo te lezen is het vertrouwen van TS in haar vriend niet helemaal terecht.

Waarom trek je zo'n conclusie? Gebaseerd op niks... Je kent die vent niet, je kent TS niet, je kent de context van de berichten niet, je weet de bedoeling van vriend niet, niks. En toch zo'n conclusie... Heb jij een glazen bol misschien?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:31

Huertecilla schreef:
Bowen schreef:
[

Kijk, ópen commumicatie :)*
Dus geen achterklap en daar een punt van maken is een recht!!

Wanneer dát een punt is, een fundamenteel mensenrecht bewaken, dan is er imo geen basis van vertrouwen en dat is imo een fundamentele voorwaarde voor een goede relatie.
Achterklap, het schenden van vertrouwen is imo net zoiets als zwangerschap; binair.

Ik lees hier dat vertrouwen schenden uit wantrouwen over trouw gerechtvaardigd is. Imo is dat hoogst wonderlijk egoïstisch met twee maten meten.
Ík wens daar geen compromissen over.
Ik ben open over wat ik doe en als een lief dat wantrouwt, is het geen persoon waarmee is ik lief en leed mee wil delen, zoekt ze maar een ander lief.

Let wel; zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten (m/v) :)*

Met andere woorden; is een wantrouwig persoon zélf wel te vertrouwen?
Stiekem persoonlijke communcatie lezen bewijst van niet.

Oh en verder is een ieder onschuldig tot schuld bewezen is.
In het geval van de ts is zíj de enige bewezen schuldige.

Ik vind vertrouwen schenden niet rechtvaardig, maar mensen maken nu eenmaal fouten, zeker als ze zich zwak voelen (onzeker in dit geval). Daar moet je niet zo'n halszaak van maken met je mensenrechten bewaken. Wat heb je daaraan in een relatie? Helemaal niets.

Je kan het op jouw manier oplossen, foutje maken, moment van zwakheid, opdonderen maar. Maar waar is de liefde in die manier van denken?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:35

Kayleigh_ schreef:
KoudbloedKim schreef:

Waarom trek je zo'n conclusie? Gebaseerd op niks... Je kent die vent niet, je kent TS niet, je kent de context van de berichten niet, je weet de bedoeling van vriend niet, niks. En toch zo'n conclusie... Heb jij een glazen bol misschien?

En dat is dus voor iedereen verschillend en dat mag ook. De ene mening is niet beter dan de andere.
- Hij appt de hele avond met een meisje terwijl hij bij zijn vriendin is.
- Hij loopt steeds weg om te bellen
- Hij gaat met een meisje wat drinken (geen probleem) maar dat moet per sé bij haar thuis als ze alleen thuis is (why?) en hij heeft het hier ook niet even over met zijn vriendin (nogmaals dit zal ook voor veel mensen niet hoeven, maar ik persoonlijk zou het wel prettig vinden als hij dat tussen neus en lippen door even meldt en ik vermoed TS ook).

Jij vindt dat allemaal geen probleem en dat is prima. Ik vind dat wel reden voor enige ongerustheid en zou hier niet blij mee zijn en dat is ook prima. Iedereen is anders en staat daar anders in.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 17-08-15 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:37

Kayleigh_ schreef:
[naam] schreef:

Het lijkt me dat de TS haar vriend wel genoeg kent om te weten wanneer ze iets niet vertrouwt. ;)
Heb eerder ook gezegd dat het misschien niet terecht is, maar het is nu eenmaal niet terug te draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:37

Ik zeg niet dat ik dat allemaal oké zou vinden, maar ik zou mijn partner ook niet meteen betichten van mogelijk vreemdgaan. Ik vind het echt opmerkelijk dat zoveel mensen zo weinig vertrouwen hebben in hun partner en bij het minste er al vanuit gaan dat partner vast slechte bedoelingen heeft. Waar is het vertrouwen? Nergens.

xMyrth

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:01

TS, hoe gaat het nu met je?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:04

Ik denk dat TS gewoon op vakantie is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:11

Kayleigh_ schreef:
Ik zeg niet dat ik dat allemaal oké zou vinden, maar ik zou mijn partner ook niet meteen betichten van mogelijk vreemdgaan. Ik vind het echt opmerkelijk dat zoveel mensen zo weinig vertrouwen hebben in hun partner en bij het minste er al vanuit gaan dat partner vast slechte bedoelingen heeft. Waar is het vertrouwen? Nergens.

Helaas ja.
En voor mij is een dergelijk wantrouwen als rechtvaardiging voor schending van privacy een bewijs van geen basis voor een relatie.
Een uiting van een flexibele moraliteit, van met twee maten meten.
Fundamenteel, principieel.

Dan ook nog liever eerst op vakantie gaan is imo een uiting van materialistisch egoisme.

Al met al inderdaad een halszaak omdat er verschillende kritische succesvoorwaardes voor een duurzame relatie ontbreken.
Eerlijkheid is de belangrijkste en jij-bakken heeft daarbij geen plaats in een volwassen relatie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:11

TS gaat woensdag pas op vakantie..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:15

TS gewoon meegaan. Zorgen dat je goed op zijn portemonnee teert :$ 's nachts veel hoofdpijn %) en na de vakantie: BHAM..... :')