Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:35

Leuk Moska!! De acceptatie van dat bod ging snel.

Bij ligt de laminaat. Heb het zo druk gehad dat ik nog niet ben kunnen gaan kijken, maar mijn vader en grootouder vonden het super mooi. Dus ik ben benieuwd.
Donderdag leveren ze de keuken, die moeten we da nog passend maken en dan kan daar ook laminaat gelegd worden.

We gaan dit weekend was al wat dingen verhuizen. Telkens een paardentrailer vol.
We gaan beginnen met wasmachine en droogkast, badkamerkastjes, zetel etc.

Dan nog een groot dilemma ivm de slaapkamer of beter het bed. |(
We hebben vorig jaar een splinternieuwe boxspring gekocht. Zijn er erg tevreden over.
Maar hij geraakt niet op de slaapkamer in het nieuwe huis.
Of toch niet zonder de trapleuning kapot te zagen...
Gaan alles nog is goed meten zodat we zeker zijn dat hij echt wel boven geraakt als de leuning kapot gezaagd wordt en dan moeten we beslissen.... of ons bed met verlies verkopen en terug naar iets met latoflexen of toch echt de trap kapot zagen. %)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:47

Kirrr schreef:

Bij ligt de laminaat. Heb het zo druk gehad dat ik nog niet ben kunnen gaan kijken, maar mijn vader en grootouder vonden het super mooi. Dus ik ben benieuwd.
Donderdag leveren ze de keuken, die moeten we da nog passend maken en dan kan daar ook laminaat gelegd worden.

We gaan dit weekend was al wat dingen verhuizen. Telkens een paardentrailer vol.
We gaan beginnen met wasmachine en droogkast, badkamerkastjes, zetel etc.

Dan nog een groot dilemma ivm de slaapkamer of beter het bed. |(
We hebben vorig jaar een splinternieuwe boxspring gekocht. Zijn er erg tevreden over.
Maar hij geraakt niet op de slaapkamer in het nieuwe huis.
Of toch niet zonder de trapleuning kapot te zagen...
Gaan alles nog is goed meten zodat we zeker zijn dat hij echt wel boven geraakt als de leuning kapot gezaagd wordt en dan moeten we beslissen.... of ons bed met verlies verkopen en terug naar iets met latoflexen of toch echt de trap kapot zagen. %)

En door het raam boven?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:06

Kirrr schreef:

Nou, dat vond ik niet. Vorige week woensdag bezichtigd, donderdagochtend bod gedaan, 's avonds manlijke makelaar aan de lijn die zegt van: wanneer wil je de overdracht en ik geef het bod morgen door aan de bank (huis wordt door bank verkocht). Volgende ochtend vrouwelijke makelaar aan de lijn die zegt: uh we kunnen je bod niet vrij aanvaarden want iemand anders heeft al een bod gedaan (waarom weet je collega dat niet?? en waarom weet ik dat dus dan niet??). Ik was in verwarring, dus bel in middag terug om nog wat uitleg te vragen. Makelaar 1 met vakantie, makelaar 2 niet bereikbaar. Terugbelnotitie. Word niet gebeld. Maandagmiddag zelf maar weer gebeld: ja, ze had geen tijd ivm afspraken. Nou oké dan dinsdag maar. Dinsdagmiddag zelf maar weer gebeld, want ik moest op cursus die middag en avond. Vlak voor ik weg moest belde ze terug en bleek mijn bod ineens wel mee te doen! Ik helemaal ondersteboven (en blij). Dus nu moest ik echt wachten. En toen kreeg ik gister dus telefoon, maar wat ze er niet bij verteld had was dat er dus meer biedingen aan de bank waren voorgelegd (dat vertelde ze gister dus eerst nog even, dus ik dacht sjips, daar gaat ie aan mijn neus voorbij). Maar gelukkig heeft de bank besloten om het aan mij te gunnen en niet iedereen nogmaals een bod te laten doen.

Wellicht alsnog snel, een week, maar het duurde mij lang genoeg :D

Kan de trapleuning er niet even afgehaald worden? Heeft mijn vader bij hun thuis ook gedaan.

Tink89

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:03

Een week is echt wel snel hoor (al is het proces niet zo netjes gelopen). Ik heb in totaal bijna een maand onderhandeld en bij mijn vorige huis ook...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:29

Een week is inderdaad erg snel heb hier wel eens mensen gehoord die een maand later nog geen akkoord hadden ;)

Vandaag heb ik stalen binnen gekregen van een bedrijf die niet bij ons in de buurt zit
Super netjes dat ze ons gehele planken hebben gestuurd

Afbeelding

En de twee die we mooi vinden nog even buiten

Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:35

Ik vind de middelste het mooist. De rechter ook wel, maar die is wel erg licht denk ik.
Waar neig je zelf naar?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:47

Wij neigen nu naar de linker
We hebben straks teak met witte meubels en dat zal er erg mooi bij lijken
De rechter is echt te licht

Dit zijn onze meubels

Afbeelding

Afbeelding

De middelste vinden we ook mooi maar ben bang dat die in de ruimte te licht word
De woonkamer en openkeuken zijn samen ongeveer 75m2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:01

Ik kan niet lekker teruglezen , heb sinds woensdag geen internet en tv ><

Moska gefeliciteerd! !

Hmm Kirr dan liever het bed :j

Seven ik vind de lichtere mooier

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:10

Zo zie je maar hoe smaken verschillen :D
Mijn vriend heeft ze nog niet in t echt gezien dus even afwachten wat hij vind

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:14

Het raam is te klein. Dus dat is sowieso geen optie.

We moeten echt de leuning doorzagen (is zo'n soort overloopje boven) zit langs de ene kant ook in het plafond gewerkt, dus weinig opties..

Moska, wij moesten van begin januari tot april wachten voor definitieve bevestiging, dus voor mij klinkt het kort. Maar kan me wel voorstellen dat het even spannend geweest is voor jou.

Seven, met die meubels zou ik ook voor links gaan!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:19

Afbeelding

Laminaat erin, enkel nog plinten.
Eerste stuks sta in huis! <3

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:22

Ziet er goed uit kirr!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:45

Ziet er goed uit inderdaad

We zijn voor links gegaan kwa laminaat en horen maandag wat de fabrikant wil en kan doen kwa prijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:53

Nice Kirr!

Ik ben geslaagd voor verf , op 4 blikken had ik 60 euro korting aka 2 blikken flexa gratis :)

Ben bij ouders ingetrokken en het word zo echt nu , vrijdag de sleutels al ^^ . De konijnen en hammie zijn ook mee naar ouders , met hitte ga ik dagelijks naar de katten om hun vers water te geven en checken.

Vrijdag eerst checken , schoonmaken en dan gelijk verfen. Zaterdag de 2de laag en dan hamster en konijnen mee/over , en de week erna komen de meeste restmeubels. Kook prakjes bij ouders en magno in , primitieve week gegarandeerd :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:56

Heerlijk even primitief klinkt stom masr ik kon daar altijd wel van genieten omdat je je plekje dan pas echt de jouwe ging maken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 00:01

Klopt :j , zal wel moeten eerst. Geld van woningbouw staat er pas na een week dan moet ik meubels kopen etc , busje huren voor mijn resterende meubels. Bed kan wel mee de auto in alleen lattenbodem niet denk ik , ook koelkast past in vaders Peugeot eventueel :').

Leuk avontuurtje ^^

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 00:10

Zeer spannend hier momenteel..

wij huren op leegstandsbasis van een vriend.. enkele weken geleden heeft hij doorgegeven dat ons per een augustus de huur wordt opgezegd.

Op dit moment hebben wij onregelmatig inkomen, echter wel vermogen.. Waardoor we overal tussen het wal en het schip in dreigden te vallen.. al helemaal niet in aanmerking voor urgentie of sociale huurwoningen, particulier was allemaal echt te klein of enkele weken of inschrijving niet mogelijk.. Het enige waar wij zondermeer zouden mogen huren is de vrije sector, maar ja, daar wil men x maal het huurbedrag als inkomsten zien en zeker geen onregelmatig inkomen.

vorige week ineens een makelaar getroffen die voor een wooncoöperatie bemiddelt die eigen middelen ook accepteert.. Omdat 1 augustus natuurlijk met rasse schreden nadert had ze gelijk een selectie van 5 woningen voor ons..

1 appartement viel eigenlijk direct af.. was toch echt te klein
1 had ontzettend schuine wanden en was met ruim 1000 euro kaal huur toch een beetje te duur voor ons.
onze voorkeur was een huisje, niet eens zo groot, mooie prijs, super leuke buurt, fris kwa uiterlijk. En gelijk een afspraak gemaakt om te gaan kijken.. Helaas 1 kijker voor ons (wij sloten direct aan na hun bezichtinging) en 13 kijkers nog na ons (erg populair).
Om enig vergelijkingsmateriaal te hebben (immers met nog 13 na je moet je gelijk besluiten) s ochtends ook nog 2 appartementen bekeken in de binnenstad, die met 140m2 toch wel mooi aan de maat zijn (woning was slechts 80), zeer goede tweede keuze, vooral het penthouse appartement die slechts 30 euro duurder bleek dan de verdieping eronder, toen ook nog bleek dat ze dan daar het liminaat zouden leggen met ondervloer, was de keuze tussen die twee appartementen snel gemaakt.

smiddags op naar het huisje, maar ze kwam al hoofdschuddend naar buiten, de kijkers hadden ja gezegd..

Dus direct mee naar kantoor en getekend voor een apartement waar ik normaal niet eens was gaan kijken waarschijnlijk (ben niet zo'n appartementsmens en het type gebouw komt een beetje als boven mijn stand over lol)..

maandag dus kopietje van bankafschrift afleveren, kopie id en verhuurdersverklaring en dan fingers crossed of de woningcoop niet toch plots af ziet van de voorlopige overeenkomst..

Als ze akkoord gaan, dan zou het kunnen dat we per 10 juli of zeer spoedig daarna de sleutel al krijgen..

Gelukkig maar dat de woning waar we nu zitten niet ruim genoeg was om alle meuk uit te pakken van onze verhuizing vorige jaar.. kwestie van spullen uit de keuken inpakken, spullen uit de kamer (zeer weinig, want de kamer is gezamelijk gebruik) en de kledingkast en slaapkamerkast leegtrekken. Dat zal al met al wel niet heel veel tijd kosten, dus in tegenstelling tot vorig jaar geen verhuisstress hoop ik

we weten nog niet zeker of we uberhaupt gaan verven daar..
vorige bewoners hadden het appartement tijdelijk gehuurd en zij hadden het wit op wit geschilderd wat er eigenlijk nog superfris uitziet.. Schilderen zou ook een behoorlijke klus worden, want het plafond is een enorme punt op zo'n 5 meter hoogte :') .

Afbeelding
dit is niet eens de woonkamer maar de grote slaapkamer :')
(welke opgedeeld gaat worden in een kleine ruimte door kasten te plaatsen, soort walk in storage space) en een gezellig loungeplekje, boekenkasten en onze pc opstellingen (en een logeerbed misschien).
als we deze ruimte als slaapkamer zouden gebruiken zouden we nog verdwalen..
de andere slaapkamer met 23.5m2 vinden we al een balzaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:17

Jeetje Elena wat een soap := , de slaapkamer is al geweldig!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:27

Mooi ruim dus heerlijk dan is een appartement ook geen straf ;)
Ben benieuwd hoe alles wordt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:27

wij ook..

wel heerlijk dat laminaat compleet met ondervloer gelegd wordt van te voren,
het appartement is verder super schoon, muren eigenlijk ook grotendeels op een heel klein veegje hier en daar (maar om dan te gaan verven, is dat niet een beetje voor het idee vraag ik mij dan af)

dit is trouwens een plaatje van de woonkamer die is opgeleukt (lol het plaatje dan, jammer genoeg de woonkamer zelf niet alvast zo in orde gemaakt voor ons :') ) voor de verhuur natuurlijk..
woning is helemaal kaal en voor zo'n keuken hebben we het geld nu ook weer niet.

Afbeelding

Afbeelding

vloerkleur op die foto's is super, helaas hebben we daar geen keuze in en wordt het meer een grijstint wel houtnerf.

en slaapkamer 2 die we dus als slaapzaal willen gebruiken (tja hoe kun je het anders noemen)
Afbeelding

-----

en het was idd een complete soap tot vorige week, met de stress die het meebracht.
Ik was al naar de woningbouwvereniging geweest en het daar uitgelegd.
Hun antwoord was letterlijk:
Tja mevrouw, dan zal het waarschijnlijk de opvang worden..

laten we zeggen dat ik daar ter plekke in tranen ben uitgebarsten.. dat hielp overigens wel, ze holde gelijk naar achteren voor particuliere advertenties uit allerlei gure, obscure en aanverwante plaatselijke krantjes en blaadjes, plus een aantal aanbieders van vakantiewoningen (waar je je dus niet mocht inschrijven zucht). helaas was dat allemaal niet wat we konden of mochten doen, maar dat bracht het balletje wel aan het rollen om toch nog een poging te doen bij een aantal makelaars onder het motto nee heb je, ja kun je krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:44

Ziet er goed uit vanaf die kleine foto's :P , gutte gut sommige verhuurders ...

Eerste zooi staat bij ouders , waterkoker en tostimaker . Nu wil ik proberen koelkast dit weekend over te krijgen , dan red ik me wel. Magno moet ook nog deze kant op en de waaier voor als het heet is dit weekend maar denk het niet meer..

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:33

Hebben jullie dat ook gehad, dat nu de kogel door de kerk is, de woonboulevards ineens heel aantrekkelijk zijn en je uren kunt doorbrengen met het kijken naar plaatjes van inrichtingen. Ik heb nu al zoveel inspiratie opgedaan. Ben nu ook helemaal verzot op de bouwmarkten, verfstalen bekijken enzo :D

Als je het zo bekijkt, is het wel snel gegaan idd. Misschien ben ik verwend, mijn (toen nog ons) eerste huis kochten we toen het nog maar vier dagen te koop stond. Donderdag bieden, vrijdag akkoord. En we verkochten het in twee dagen. Zelf was ik inmiddels al twee jaar op zoek naar een geschikte woning. Sta nog steeds op de wachtlijst voor huur en aangezien kopen momenteel goedkoper is dan huren, er dan toch eindelijk een gekocht (en dit was pas de tweede woning die aan mijn woonwensen voldeed, heb er op Funda uiteraard tientallen bekeken en uiteindelijk vijf met de makelaar bezichtigd en nog een heel aantal via open huis dagen). Dus voor mij heeft het lang genoeg geduurd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:39

Herkenbaar Moska :') , niks anders gedaan en volgende week eindelijk shoppen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:18

zelfs als de kogel nog niet eens door de kerk is Moska
Zit hier al te 'stuiteren'.

mijn inboedel is uit 2003, meeste kan nog prima mee naar onze nieuwe woning en zal ook zeker gaan gebeuren.. maar de woonkamer is zo'n balzaal (48.5m2), dat een hoekbank toch echt de mooiste optie is (mijn driezits gaat dan naar ons 'computerhokje' (de grote slaapkamer) en de tweezits, die vrijwel ongebruiikt is al die jaren, gaat naar de slaapkamer.

en dan natuurlijk een roomdivider (walk in opslag hoek) maken in de grote slaapkamer, dus alle opties aan het aflopen.

waarschijnlijk 'bouwen' we die van twee van deze (met een achterwandje erachter, zodat je er naar de kamer toe wat leuks in kunt zetten en je niet tegen je 'rotzooi' aankijkt):
Afbeelding
mocht dat toch iets te weinig ruimte opleveren.. dan maken we de hoek tussen beide vermoedelijk met de kleine varriant.. die is dan iets lager, maar daar kun je wat leuks bovenop zetten..

Tot slot nieuwe lampen.. want die zijn niet meeverhuisd..

staande lampen zijn trouwens nog best lastig, kan niet echt iets naar mijn smaak vinden.. plafond en wand waren we vlot geslaagd..

deze serie heeft zowel wand als plafond lampen
http://www.rietveldlicht.nl/artikel/pla ... hroom-rond

En nog kijken naar hoe we de keuken het beste wat kunnen verlengen, maar daar laten we dan iemand naar kijken die er verstand van heeft..

Wij hebben nog niet eens een voorlopige overeenkomst :')

maar goed, net alle spullen afgeleverd bij de makelaar en waarschijnlijk vrijdag tekenen overdracht..
Het is dan ook meteen kijken wanneer het parket kan worden gelegd en direct erop kunnen we de sleutel krijgen (waarschijnlijk zelfs al eerder).
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 29-06-15 10:29, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:24

Mijn inboedel jonger :') , maar alles bijelkaar geraapt dus in feite oud :')