Ik leef in een zwijnenstal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

norton84

Re: Ik leef in een zwijnenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:18

Haha petje af voor emma. Nog nooit zoveel excuus gelezen. Haha. Gaat hier zwijnestal van dochter opruimen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:19

Nouja ik heb gister de hele dag een presentatie gehad op school en vandaag de hele dag bezoek gehad, dus vind niet dat ik smoesjes aan het verzinnen ben ofzo :7 Heb nou ook niet echt het idee dat dat uberhaupt moet

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:26

En iedere x bekijk ik het topic in de hoop op foto's of op z'n minst evolutie maar helaas :D

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:34

Hier totaal het tegenovergestelde. Zou absoluut niet kunnen studeren, eerst alles opruimen, dan met school bezig. Woon bij familie, moet best wel veel doen, stallen uitmesten, hele huis stofzuigen, koken, was opvouwen enz. Zit erover na te denken op kamers te gaan, ben ik zo klaar en hoeft mijn studie er niet onder te lijden.
Ik kan echt niet begrijpen dat je in zo'n bende je kunt concentreren op je studie. Ik werd al gek toen ik de foto's zag op de vorige pagina :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:38

Ik kan me best prima focussen op mijn studie, kan goed hyperfocussen dus als ik eenmaal ergens mee bezig ben dan hou ik het meestal wel vol, ongeacht de troep in mijn kamer. Nou ben ik niet zo goed in studeren dus het is inderdaad misschien iets om uit te proberen :D

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:46

Ik ben ook echt benieuwd naar de na foto s. Ik zelf kan slecht tegen ronmel naar burn out. Ik word daar onrustig van. Hier word echt elke dag als alles op bed licht opgeruimd en opgepoetst. zit wel x aantal keer per dag te kijken naaar dit topic En de vorderingen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:52

Het lijkt wel alsof de mensen die er zo'n ja je noemt het zelf al TS 'zwijnenstal' van maken er ook nog echt trots op zijn. := Serieus, waarom?? Is dat nu echt wat je wilt, waar je je prettig bij voelt? Ja goed iedereen moet het zelf weten maar ik snap het echt niet. Mijn kamer is ook met regelmatig rommelig en ben vaak ook te lui om spullen METEEN weer op te ruimen, maar ondertussen baal ik ook van mezelf hoef niet zo oud te worden, ik moet mezelf gewoon wat vaker een schop onder mn luie kont geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:53

Ik ben niet trots op mijn zwijnenstal, maar kan er wel de humor van inzien dat ik het zo ver laat komen eigenlijk :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:54

Wat vind je er grappig aan? Ik snap dat dat je er eens een keer om kan lachen omdat het zo belachelijk is hoe je kamer er bij staat, maar na een paar keer gaat dat toch irriteren of niet dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:55

Natuurlijk wel, ik kom m'n kamer inlopen en dan denk ik eigenlijk altijd 'Jezus Em, is het weer zo ver?'.. Maar een beetje zelfspot moet kunnen toch

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:56

Was heb ik nog wel eens last van..
maar daar heb ik het 'wasmand, wasmachine en droger syndroom'.

Vuile was gaat in de wasmand boven (of er naast als ik mismik).. is die vol, dan verhuist hij naar beneden en gaat de was in de wasmachine.. Na het draaien gaat het netjes in de droger. Die vervolgens vol blijft zitten tot ik m weer nodig heb.. als ik schone goed nodig heb, vis ik het uit de droger (triestttttt lol) tot er niet inzit wat ik nodig heb en dan trek ik wat uit de kast (zo groeit mijn roulerende wasberg dus langzaam maar zeker).. vanaf dat moment stop ik dus mijn vuile goed netjes in de wasmachine, die aangaat op het moment dat hij vol zit.. Als die klaar is, zit ik met een probleempje, de (inmiddels halfvolle) droger..

Dus de schone was in de wasmand die daar nog stond en ik kan mijn wassen voortzetten.. Nu heb ik dus keuze uit schone was uit de wasmand en droger en pak ik minder snel uit de kast.. Wel gaat vriendlief nu ongeveer klagen dat hij door zijn boxers heen is..ONderteboven in de wasmand hangen, handdoeken die alle kanten op vliegen op zoek naar die boxers en sokken van hem.. Goed die eruit vissen.. De handdoeken die kunnen dan ook meteen wel opgevouwen en opgeborgen worden (dat hoort allemaal in de badkamer).. Als de schone wasmand volzit, dan ontstaat er nog een kop bovenop de deksel..

Uit met de pret is het wanneer ik echt iets onderuit wil hebben, of de schone was begint te wankelen.. Dan ben ik dus een uur bezig om de boel op te vouwen en netjes op te bergen..

Deze cyclus duurt gemiddeld zo'n 2 maanden lol

rest van het huis heb ik redelijk onder controle tegenwoordig

de goede wil is er wel, alleen ik stel het te lang uit..

aanrecht heb ik hetzelfde mee.. die wordt in de loop van de week steeds rommeliger, ondanks dat er geen vaat meer staat (vaatwasmachine).. Ik begin in de week met een vlekje direct wegpoetsen.. maar als er 1 blijft zitten, dan zitten nr 2 en 3 er ook snel op.. en na een paar dagen, blijven de kruimeltjes liggen, en ga ik genoegen nemen met de senseobussen die niet netjes in de vensterbank staan.. het doekje over het aanrecht is meer nog voor de sier, dan dat ik het echt poets en het senseoapperaat begint wat smoezelig te worden..

Het senseoapperaat smoezielig of een lekbakje niet meer geleegd is vaak voor mij de tricker dat het 'genoeg is' (daar houd ik helemaal niet van, en ik houd dat vrij goed bij normaal). Dan moet ook alles schoon en netjes.. senseobussen worden afdruk vrij gemaakt, doek over de afzuigkap.. alle onderdelen van de senseo, alle laatjes en deurtjes schoon, tegeltjes schrobben, vensterbankje schrobben en weer netjes indelen.. En dan blijft het weer een paar dagen tiptop tot ik weer eens het weghalen van het eerste vlekje uitstel.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 31-01-15 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:59

Heel eerlijk; ja, ik voel me prettig in een rommelige kamer. Ik voel me in ieder geval niet fijn als alles opgeruimd is (de eerste 5 minuten trouwens wel, maar dat is meer fijn omdat die rotklus gedaan is). Ik ben ook serieus alles kwijt als ik opgeruimd heb, terwijl ik in een rommelige kamer alles kan vinden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:07

voel mij nog steeds idd prettiger als het een beetje rommelig is.. Maar dat is tegenwoordig meer dat alles niet kaarsrecht staat en dat er best een klein plukje van het een of ander op een tafeltje mag liggen, of een beetje hondenharen achter de bank gedwarreld..

zooi vind ik niet prettig meer, heeft sinds 'niet meer prettig' nog zo'n 4 jaar geduurd voor ik het ook enigzins onder controle had en een enigzins gebalanceerd huishouden.

S avonds loop ik standaard de kamer door om de asbakjes te legen, shag even van tafel te vegen, doekje over de tafel en losse papiertjes weg te gooien.. Ik heb er geen issues mee als die door de dag heen opstapelen.. maar vind het niet fijn meer als het er smorgens ligt als ik wakker wordt..

Het is dus geen automatisme om achter mijn kont op te ruimen, maar er zit wel een vorm van onregelmatig ritme in.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:12

Ik voel mij wel prettiger als het schoon is. Dan voel ik me trots op mijn plekje en sta ik elke ochtend super relaxed op omdat het is opgeruimd en ik geen apenkooi hoef te doen om de douche te bereiken.

Nu nog de automatische kweken dat ik mn zooi gewoon OPRUIM in plaats van een 4 wekelijkse puinruim in te lassen.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:48

ik persoonlijk heb echt een rommelhoek nodig (mijn buro is dit keer het slachtoffer :') ),anders voel ik me niet op mijn gemak.
Een mens moet gewoon een plekje (is mijn mening) om gewoon eens de boel de boel te laten.
Ach soms lastig met brieven schrijven maar ik zou in een strak opgeruimd huis me niet lekker voelen,veel te bang om rommel te krijgen en daar raak ik gestresst van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:27

saskiakefie schreef:
Het lijkt wel alsof de mensen die er zo'n ja je noemt het zelf al TS 'zwijnenstal' van maken er ook nog echt trots op zijn. := Serieus, waarom?? Is dat nu echt wat je wilt, waar je je prettig bij voelt? Ja goed iedereen moet het zelf weten maar ik snap het echt niet. Mijn kamer is ook met regelmatig rommelig en ben vaak ook te lui om spullen METEEN weer op te ruimen, maar ondertussen baal ik ook van mezelf hoef niet zo oud te worden, ik moet mezelf gewoon wat vaker een schop onder mn luie kont geven...
Nee, iedereen is toch anders? Ik vind het inderdaad niet erg om zo te leven en vind het vaak juist ongezellig als alles dwangmatig opgeruimd is. Prima dat jij dat niet kan maar dat is toch persoonlijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:30

goldenarrow schreef:
Heel eerlijk; ja, ik voel me prettig in een rommelige kamer. Ik voel me in ieder geval niet fijn als alles opgeruimd is (de eerste 5 minuten trouwens wel, maar dat is meer fijn omdat die rotklus gedaan is). Ik ben ook serieus alles kwijt als ik opgeruimd heb, terwijl ik in een rommelige kamer alles kan vinden.

Ja, dit dus! Ik las in een ander topic van mensen die NOOIT ergens borden of glazen laten staan of iets laten slingeren. Ja, dan voel ik me juist niet prettig en dat vind ik ongezellig.

Mijn kamer is ook een georganiseerde troep hoor, ben nooit iets kwijt :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:44

Eulogy schreef:
goldenarrow schreef:

Ja, dit dus! Ik las in een ander topic van mensen die NOOIT ergens borden of glazen laten staan of iets laten slingeren. Ja, dan voel ik me juist niet prettig en dat vind ik ongezellig.

Mijn kamer is ook een georganiseerde troep hoor, ben nooit iets kwijt :D

Dat heb ik ook..
Ik word ook heel onrustig als alles netjes op zijn plek staat en kan dus ook niets meer vinden. Met als gevolg dat ik een heel klein beetje bewust, weer wat dingen laat slingeren en dan voel ik me weer thuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:31

Ik ben heeeel druk bezig! :D Begint nu echt schot in de zaak te komen, ben 100 wasjes aan het draaien en al m'n kleding is ondertussen van de grond. Alleen nog even troepjes verzamelen, afwas doen, bureau puinruimen en dan kan ik opnieuw gaan indelen :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:38

:D Gaat het uiteindelijk toch een (bijna) alles in 1 dag actie worden!

Succes, weet zeker dat het nu een heel eind gaat lukken *\%/* *\%/* *\%/*

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:57

Lekker Em! Ik heb net ook eindelijk de overgebleven kamers opgeruimd en hang zo was nr 1 op. Alleen de afwas staat er weer, maar die is voor mn huisgenoot vind ik ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:24

Ik heb zelfs besloten dat ik vandaag helemaal door ga haha. Ga echt niet slapen voordat ik in een compleet opgeruimde kamer zit.

En... Geloof het of niet... Maar ik ben een ritme voor mezelf aan het ontwikkelen. Op woensdag ben ik vrij en dat wordt dus m'n was/stofzuigdag. Elke dag een beetje opruimen voordat ik ga slapen enzo. Ik word straks nog netjes :')

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:03

Goed bezig Emma! Ik heb vandaag de was gevouwen, en wat geveegd (stofzuiger uitgeleend, dus dat komt morgen). Vond overal van die kristalzegels van de AH, dus heb nu bijna een volle kaart 8-)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:51

dat had ik pasgeleden met 20 cent muntjes, na het opruimen was ik 30 euro rijker :Y)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:55

Ik heb vandaag al een witte, bonte én zwarte was gedraaid gedroogd/opgehangen :D Nu zo nog even met de Swiffer door de kamer en dan is het weer mooi geweest :))