Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:09

Het punt is dat het begint bij jezelf.
Ja, waarschijnlijk zou hij zo naar een ander gaan als zij nee zou zeggen. Maar stel nou dat niemand ja zou zeggen. Dan zou hij gedwongen worden het met zijn vrouw op te lossen op een manier die voor allebei eerlijk is. Door praten, of door een open relatie te starten.
Maar als iedereen naar een ander wijst (anders doet een ander het wel) dan komen we er nooit.

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:10

Ts , het deugd niet, maar het is ook niet leuk voor jou.
Jij speelt altijd de tweede viool.
Met alle belangrijke, gezellige dagen zoals Kerst en Nieuw, verjaardagen, vakantie, zit jij alleen terwijl hij gezellig bij zijn gezin zit.
Ik weet zeker dat jij je op die dagen heel alleen voelt.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:10

Jannepauli schreef:
Goh... HC is in de zestiger jaren blijven steken, vrijheid en bloemetjes. *\o/* Wat gedateerd, een ouwe hippie!

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Geloof dat HC in meerdere topics voor open relaties - iig tegen monogamie - pleit.

Nee, ik sluit me ook aan bij de club die niet voor een open relatie is.
Stel dat met beider instemming er sprake is van partnerruil of wat dan ook, best, maar ik kan me niet voorstellen dat een relatie dat volhoudt.
Ik moet er niet aan denken om mijn man met een andere vrouw te moeten delen. Ik zou hen beiden minimaal de ogen uitkrabben als ik daar achter zou komen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:11

Joolien schreef:
Magrathea schreef:
Ik vraag me af hoeveel mensen in dit topic wel eens daadwerkelijk een man hebben afgewezen die een vriendin/vrouw had.

Ik andersom, heb een relatie, ontmoette een hele mooie leuke man. Maar ik heb dat snel afgekapt, mijn gras is groen genoeg :D

Ik moraal gezien voor mij not done!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:13

quera schreef:
En nu de werkelijke casus.
Man gaat vreemd. Vrouw weet nergens van af.

Dan zijn ts en de man toch egoïstisch doordat ze de vrouw geen keus hier in geven ? Terwijl zij zelf wel de keus hebben kunnen maken.

Heeft hij de optie om het te bespreken?
Is er een compromis mogelijk?
Weet zij er ECHT niet van?
Heeft ze wellicht al een keuze gemaakt om te doen alsof ze van niets weet?

Ik nie weet nie.

In het hypothetische geval dat zij wel een ruimdenkende vrouw is met een open geest die ter goeder trouw in gelukalige onwetendheid verkeerd, dan is er imo sprake van zeer laakbaar bedrog.

Overigens kan je telkenmale lezen dat ik TEGEN bedrog en VOOR praten ben en dus ook TEGEN onbespreekbaarheid ben. Net zoveel tegen onbespreekbaarheid als tegen bedrog.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:14

Huertecilla schreef:
quera schreef:

Dan zijn ts en de man toch egoïstisch doordat ze de vrouw geen keus hier in geven ? Terwijl zij zelf wel de keus hebben kunnen maken.

Ik nie weet nie.

In het hypothetische geval dat zij wel een ruimdenkende vrouw is met een open geest die ter goeder trouw in gelukalige onwetendheid verkeerd, dan is er imo sprake van zeer laakbaar bedrog.

Overigens kan je telkenmale lezen dat ik TEGEN bedrog en VOOR praten ben en dus ook TEGEN onbespreekbaarheid ben. Net zoveel tegen onbespreekbaarheid als tegen bedrog.

Sorry ik begrijp de tekst maar moeilijk -O-
Svp in Jip en Janneke graag. Dan kan ik er op reageren

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:14

Als mijn vent het ergens anders haalt wil ik dat weten zodat ik dan kan kiezen hem eruit te schoppen. Als je je eigen vent niet meer kan vertrouwen eerlijk te zijn wie kun je dan nog vertrouwen??
Dat hij niet meer van mij houdt zou hij niets aan kunnen. Doen, maar bewust de boel belazeren en mooi weer spelen thuis? Schande!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:16

TS: Ik kan niet begrijpen dat jij een ander aandoet wat jou al meerdere malen zoveel pijn heeft gedaan.

Natuurlijk kan je helemaal hotel-de-botel zijn op een getrouwde man.
Als die relatie al niet goed loopt, jullie bij elkaar horen en ervoor willen gaan... Dan kan ik het enigzins nog een heeeeeel klein beetje begrijpen. Man verlaat vrouw en kinderen en gaat met jouw verder.

Maar bewust vreemdgaan (en zo omgaan met een getrouwde man) en bewust ervoor kiezen het zo te laten.... Dat snap ik echt niet.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 13-01-15 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:16

Huertecilla schreef:
quera schreef:

Ik nie weet nie.

Dat doet er toch niet toe, je hebt dezelfde info als wij allemaal hebben.
Voor zover wij weten weet zijn vrouw er niet van, net als de kinderen. Het is niet voor niets een stiekem gebeuren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:17

Muppett schreef:
Geloof dat HC in meerdere topics voor open relaties - iig tegen monogamie - pleit.

Haal svp jouw onbegrip over wat jij denkt wat ik in andere onderwerpen schrijf er niet bij zeg.

Voor de lezers hier:
Ik ben in het geheel niet tegen monogamie of welke relatievorm dan ook.
Ik ben voor om het even welke relatievorm ook waar betrokkenen in vrijwilligheid voor kiezen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:17

_black_rose_ schreef:
Ze weet toch dat hij vrouw en kinderen heeft, dat maakt haar een soort van medeplichtig.

En wederom een totaal verkeerde omschrijving van de buitenechtelijke relatie. Medeplichtig... 8)7

Zit ik soms op het verkeerde forum? Het vrouwenfront tegen iedereen die uit de pas loopt?
wel fijn dat de reacties iig
iets minder haatdragend zijn.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 13-01-15 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:18

Maar als je echt gek op iemand bent, heftig verliefd bent misschien zelfs, dan boeien die vrouw en kinderen je toch geen donder meer!? Door een roze bril vallen alle negatieve factors weg, zo ook deze. Mettertijd kom je dan tot inzien.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:19

BaileyMix schreef:
Maar het is toch niet haar verantwoordelijkheid? Hij maakt die keuze, niet TS.

Ts heeft dus sex met een getrouwde man zonder daar zelf voor te kiezen? Dan moet ze naar de politie gaan wegens verkrachting geloof ik?

Imo maak je toch wel een behoorlijk bewuste keuze als je naast zo'n man zit terwijl hij naar huis belt en dan recht voor je neus dus gewoon ongetwijfeld glashard zit te liegen tegen zijn vrouw. Als je er voor kiest om iemand alleen ver weg en stiekem te zien dan ben je toch gewoon actief mee aan het doen aan het voor het lapje houden die andere partner, nee je hebt geen relatie met die echtgenote maar dat maakt het niet dat je totaal geen verantwoordlijkheid hebt over je daden :n
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 13-01-15 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:19

Volgens mij trek je het nu al niet meer, want je wil hem meer/vaker zien
en meerdere dagen met hem spenderen, liever ook geen geheime ontmoetingen en je wil hier je verhaal kwijt.
Dus volgens mij wil je diep in je hart meer, mi is het dan tijd om ermee te kappen.....

Daarnaast zou ik mezelf afvragen of ik de enige was als hij maar 1 x pw of 1 in de 2 weken langs komt.
Hij is vrachtwagenchauffeur, dus zou gerust kunnen (gezien de frequentie dat hij bij jou langs komt) in ieder stadje een ander schatje :o
Ik zou mezelf erg vies voelen als je weet dat hij zijn l*l in meerdere dozen zou stoppen....pas maar op dat je niks oploopt!

Ik denk dat door al je ellende, je eigen normen en waarden vervaagd zijn...maar goed dat is je eigen keuze!
Hij is gewoon een lozer dat hij dit zijn gezin aandoet, maar jij houdt het wel in stand...persoonlijk zou ik dit niet op mijn geweten willen hebben.
Daarnaast is het ook een kansloze affaire (relatie is het niet)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 13-01-15 18:21, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:20

besef je wel TS dat jij straks degene bent die in heel veel ogen alles, maar dan ook alles kapot heef gemaakt. de veilige haven van kinderen, die geloven in eeuwige liefde en die hun ouders wellicht als voorbeeld zien omdat ze zolang bij elkaar blijven. Natuurlijk is die man schuldig, maar jij doet er niet minder om.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:21

liedje89 schreef:
BaileyMix schreef:
Maar het is toch niet haar verantwoordelijkheid? Hij maakt die keuze, niet TS.

Ts heeft dus sex met een getrouwde man zonder daar zelf voor te kiezen? Dan moet ze naar de politie gaan wegens verkrachting geloof ik?

Imo maak je toch wel een behoorlijk bewuste keuze als je naast zo'n man zit terwijl hij naar huis belt en dan recht voor je neus dus gewoon ongetwijfeld glashard zit te liegen tegen zijn vrouw. Als je er voor kiest om iemand alleen ver weg en stiekem te zien dan ben je toch gewoon actief mee aan het doen aan het voor het lapje houden van een persoon, nee je hebt geen relatie met die echtgenoot maar dat maakt het niet dat je totaal geen verantwoordlijkheid hebt over je daden :n

Gekke vergelijking, en ik zeg ook niet dat ze er niet zelf voor kiest. Maar het is niet haar verantwoordelijkheid wat er met zijn gezin gebeurt. Zij heeft zijn vrouw geen eeuwige trouw beloofd, zij heeft niet voor kinderen gekozen, zij hoeft dus aan niemand anders dan haarzelf verantwoording af te leggen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:22

anneliesdj schreef:
Voor zover wij weten weet zijn vrouw er niet van, net als de kinderen. Het is niet voor niets een stiekem gebeuren.

Voor zover ik het denk te weten, weet zij er van en vindt het prima zo lang ze kan blijven doen alsof het niet zo is.
Dat de kinderen een stabiel thuis hebben.
Dat de ts het huwelijk in stand houdt.

Daarbij heb ik al meermalen geschreven dit de minst slechte van twee kwaden te vinden. Niet GOED :)*

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:23

HorseTimeXL schreef:
besef je wel TS dat jij straks degene bent die in heel veel ogen alles, maar dan ook alles kapot heef gemaakt. de veilige haven van kinderen, die geloven in eeuwige liefde en die hun ouders wellicht als voorbeeld zien omdat ze zolang bij elkaar blijven. Natuurlijk is die man schuldig, maar jij doet er niet minder om.

Ik begreep uik een post van ts dat de kinderen al ouder zijn. Die geloven vast niet meer in sprookjes zoals jij ze hier stelt. Met ts als soort van boze heks.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:24

Er zijn volgens mij al meerderen hier die het gevraagd hebben, ik vraag me dan af wat jij dan voelt TS, als hij zit te telefoneren met zijn vrouw en kids en de perfecte papa/echtgenoot uithangt.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:25

Huertecilla schreef:
anneliesdj schreef:

Voor zover ik het denk te weten, weet zij er van en vindt het prima zo lang ze kan blijven doen alsof het niet zo is.

Daarbij heb ik al meermalen geschreven dit de minst slechte van twee kwaden te vinden. Niet GOED :)*

Strakjes kunnen we nog Ts een heldtitel geven.
Redder van de verloren relaties! Misschien zou de vrouw haar praline kunnen sturen!
Jammer, dat ze haar niet kan bedanken... Sinds ze altijd doen alsof ze niet aanwezig is als ze bij hem is en hij met haar belt.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 13-01-15 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

femke27 schreef:
HorseTimeXL schreef:

Ik begreep uik een post van ts dat de kinderen al ouder zijn. Die geloven vast niet meer in sprookjes zoals jij ze hier stelt. Met ts als soort van boze heks.

nee maar ieder kind, als de relatie enigszins goed is, ziet zijn of haar ouders toch altijd wel als voorbeeld en wat voor voorbeeld geef je je kinderen als je vreemd gaat?

_KiMbErLeY_

:n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:26

Huertecilla schreef:

Hoezo denk jij dit dan te weten? De TS geeft tenslotte aan dat die vent door z'n werk al zeer goede mogelijkheden heeft om vreemd te gaan en ze doen er ook alles aan om het geheim te houden. Als zij het zou weten dan hoefde dit allemaal niet. En TS geeft ook nog aan dat diegene voor haar, waar hij 3 jaar mee vreemdging, nooit 'ontdekt' is door zijn vrouw.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:27

femke27 schreef:
_black_rose_ schreef:
Ze weet toch dat hij vrouw en kinderen heeft, dat maakt haar een soort van medeplichtig.

En wederom een totaal verkeerde omschrijving van de buitenechtelijke relatie. Medeplichtig... 8)7

Zit ik soms op het verkeerde forum? Het vrouwenfront tegen iedereen die uit de pas loopt?
wel fijn dat de reacties iig
iets minder haatdragend zijn.

Gelijk heb je Femke2.
De terminologie hoort thuis in de situatie waarbinnen er ook huwelijkse PLICHTEN waren op het gebied van sexuele consumpie van het huwelijk.

De beste oplossing is gewoon niet huwen :)* en zonder verplichtingen op basis van vrijwilligheid kiezen voor de relatie waarin je wil zijn. Dan kun je elke morgen VOOR je partner kiezen. Of niet. Geldt voor m en v.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:27

Nog even naast wat ik vind van de relatie van de TS, val ik echt van mijn stoel wat mensen hier allemaal op internet durven zeggen. De TS is een ho€r, ze moet maar een SOA krijgen, ze moet in therapie. En de man waar ze een relatie mee heeft zal ook wel tegen haar liegen.

Lekker makkelijk een bak vuil over iemand heengooien op internet. Hoeveel mensen zouden dat op dezelfde manier durven doen, als je tegenover iemand staat in de kroeg (en ja, op internet beweren we allemaal dat we dat natuurlijk zouden doen).

Wat de TS doet is verre van netjes, maar veel posts hier overschrijden ook elke vorm van fatsoen (en kom niet aan met 'ja, maar wat zij doet is veel erger...').