Pubergevoel als je bijna 28 bent...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Pubergevoel als je bijna 28 bent...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:45

Jaa Tink wij hebben ook afgesproken om eind juli op vakantie te gaan :D gisteren wat dingen door zitten spreken. Hij wilde eigenlijk eerst een weekend om uit te proberen oid, hij was zo bang dat we elkaar snel zat zouden zijn, zoals bij zijn vriendengroep. Ik ben daar eigenlijk niet bang voor, we waren vorig weekend ook gewoon van zaterdagavond tot woensdagochtend samen en dat voelt ook niet als een moetje ofzo. Gaat gewoon prima. Verder neem ik ook gewoon mijn hardloopschoenen mee en zet ik mijn training lekker door in Frankrijk :D (ga in oktober een halve marathon doen, vandaar). En we gaan niet boeken, gewoon kamperen, dus mocht het echt poedersuiker worden kunnen we altijd eerder teruggaan. Het moet wel leuk blijven. Maar dat wordt het ook wel. ;)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:03

Wij waren zaterdag alweer officieel 4 maanden samen, officieus een maand of 6 volgens vriendlief <3 En meteen onze eerste 'ruzie', oftewel ik was boos en vriendlief snapte er niks van, want hij dacht juist lief aan mij :') Iets met hormonen en emoties :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:46

Barbabientje schreef:
Wij waren zaterdag alweer officieel 4 maanden samen, officieus een maand of 6 volgens vriendlief <3 En meteen onze eerste 'ruzie', oftewel ik was boos en vriendlief snapte er niks van, want hij dacht juist lief aan mij :') Iets met hormonen en emoties :+

:') :') Oeps.

Ik heb gisteren mijn vriend Magic the Gathering geleerd. Stomme-ex heeft me daaraan geïntroduceerd, leuke-ex (die ik trouwens dit weekend nog tegenkwam :D gezellig! Hij kan het heel goed vinden met vriendje <3 ) speelde het al dus dat was ook leuk en nu is vriendje ook gelijk al verkocht. Ik zie een trend. :+

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:34

Nicolien schreef:
Ik las iets over een werkgeversverklaring aanvragen voordat je een openingsbod gaat doen; dit werd bij ons afgeraden. Een werkgeversverklaring is "maar" 3 maanden geldig en elke geldverstrekker (bank) heeft een ander format. Mijn vriend zijn baas "wou" dus van tevoren geen werkgeversverklaring afgeven, omdat de kans heel groot was dat het 1) niet meer geldig was wanneer wij daadwerkelijk een hypotheek gingen aanvragen 2) de verklaring niet in het juiste format was, waardoor hij het opnieuw moest doen. Misschien even handig om na te vragen dus ;) En een werkgeversverklaring is zo geregeld hoor! Als je tenminste een baas hebt die dat soort dingen gelijk oppakt :')

Ik apprecieer het advies hoor, maar de hypotheekadviseur heeft het juiste format aangeleverd en ik krijg een werkgeversverklaring met als datum 1 juli en ook mijn salaris per 1 juli. Goed over nagedacht dus! Geloof me, het is niet de eerste keer dat ik een huis koop en ik weet waar ik mee bezig ben.

Magrathea schreef:
Jaa Tink wij hebben ook afgesproken om eind juli op vakantie te gaan :D gisteren wat dingen door zitten spreken. Hij wilde eigenlijk eerst een weekend om uit te proberen oid, hij was zo bang dat we elkaar snel zat zouden zijn, zoals bij zijn vriendengroep. Ik ben daar eigenlijk niet bang voor, we waren vorig weekend ook gewoon van zaterdagavond tot woensdagochtend samen en dat voelt ook niet als een moetje ofzo. Gaat gewoon prima. Verder neem ik ook gewoon mijn hardloopschoenen mee en zet ik mijn training lekker door in Frankrijk :D (ga in oktober een halve marathon doen, vandaar). En we gaan niet boeken, gewoon kamperen, dus mocht het echt poedersuiker worden kunnen we altijd eerder teruggaan. Het moet wel leuk blijven. Maar dat wordt het ook wel. ;)

Wij zitten in het huis van vrienden van mij. Hebben een volle week en gaan één dagje naar de dierentuin en één dagje onze ouders aan elkaar voorstellen. Verder gaan we lekker relaxen, beetje bbqen, een goed boek lezen, vast tussendoor ook nog wel ergens aan de zaak van vriendlief werken, uitgebreid in bad en bed rondhangen, misschien nog een beetje wandelen en verder niks. Dat gaat ons in de gewone weekenden ook prima af en we hebben meer dan genoeg om over te praten. En als het even stil is, is dat ook prima. Ik maak me nergens druk om :D

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:03

Ah top Tink89! Wij wilden het ook van tevoren doen, maar we liepen dus daar tegenaan. Maar als je al eerder een huis hebt gekocht weet je dat veel beter, wij zijn nog groentjes :')

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:12

Nicolien schreef:
Ah top Tink89! Wij wilden het ook van tevoren doen, maar we liepen dus daar tegenaan. Maar als je al eerder een huis hebt gekocht weet je dat veel beter, wij zijn nog groentjes :')

Hihi, toch txs voor de tip hoor! Ik heb twee jaar geleden ook een huis gekocht, alleen heb ik mijn ex daar achtergelaten, woon ik nu in een huurwoning en ga ik nu dus iets voor mezelf kopen...waar vriendlief dan waarschijnlijk binnen de kortste keren bij woont <3 <3 <3

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:08

Oh wat klinkt wat heerlijk! Vriendlief koopt hier het huis en ik ga er bij inwonen ;) Mocht het fout gaan, kunnen we "zonder" gedoe uit elkaar.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:48

Nicolien schreef:
Oh wat klinkt wat heerlijk! Vriendlief koopt hier het huis en ik ga er bij inwonen ;) Mocht het fout gaan, kunnen we "zonder" gedoe uit elkaar.

Even een zijstapje, maar ik neem aan dat je dan ook niet meebetaalt aan de hypotheek? Wij delen alle vaste lasten, behalve de hypotheek. Wel zo eerlijk.

Oh, en nog even heel fijn gebeld vanmiddag. Gewoon even over hoe onze dagen waren, dat we zin hebben in de vakantie, wat ik nog ga inpakken, waar ik morgen bij het huis op ga letten en dat ik vooral niet té enthousiast moet gaan lopen doen en dat het uren aftellen is nou...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:58

Betaal je dan wel huur aan hem? Want hem de volledige hypotheek laten betalen is niet helemaal eerlijk ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:01

Misschien betaalt zij de boodschappen enzo :)*
Of het is tijdelijk op deze manier.

Pf heb hem net in bed achter moeten laten, vreselijk ;( hij kan lekker uitslapen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:32

Als je boodschappen net zo duur zijn als de helft v.e. Huurhuis, dan kom ik graag een keer eten :))

Vriendje is inmiddels 6 weken weg! Nog +/- 12 te gaan!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:37

Ik betaal idd geen hypotheek ;) Ik zit op dit moment werkloos thuis, dus zolang dat zo blijft zal ik niet meebetalen.
Zodra ik werk heb worden de kosten wel gewoon verdeeld :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:12

Doubtless schreef:
Betaal je dan wel huur aan hem? Want hem de volledige hypotheek laten betalen is niet helemaal eerlijk ;)

En waarom niet? Hij lost zijn huis af en plukt hier bij de aankoop van een eventueel volgend huis de vruchten van.

Wij regelen het zo dat ik de hypotheek betaal en we de overige vaste lasten delen. Als we ooit uit elkaar gaan, heeft hij dus geen aanspraak op welk deel van het huis dan ook en als het verkocht wordt, is alles wat het opbrengt van mij. Wel meebetalen aan de woonlasten, maar daar niets voor terugkrijgen in de vorm van een deel van de hypotheek die jij mee afgelost hebt, is ook vreemd...

Maar goed, even weer terug naar verliefd gezwijmel. Gisteren twee keer lekker lang gebeld (want ohjeej, we zagen elkaar zomaar een dag niet), mijn vakantiekoffer ingepakt en nu aftellen tot ik hem over 4,5 uur weer zie. Morgenmiddag begint mijn vakantie en donderdag gaan we dan ook echt samen weg. Ik heb er zo veel zin in!

En doubtless, een euro of € 200 ben ik snel kwijt aan boodschappen per maand, dat is bij een sociale huurwoning toch wel bijna de helft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:35

Mijn huur is 240 p.m. Woningbouw, tweekamerappartement in de stad. *D Wil hier dan ook echt niet meer weg. Mijn vriendje woont nu 8 minuten fietsen bij me vandaan en het nieuwe huis is nog dichterbij.

We gaan straks mijn band plakken. Blergh.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:43

Anoniem schreef:
Mijn huur is 240 p.m. Woningbouw, tweekamerappartement in de stad. *D Wil hier dan ook echt niet meer weg. Mijn vriendje woont nu 8 minuten fietsen bij me vandaan en het nieuwe huis is nog dichterbij.

We gaan straks mijn band plakken. Blergh.

Tja, voor zo'n goedkoop huis kom ik met mijn netietstehoogvoorsocialehuursalaris niet in aanmerking. Ik betaal dus € 699 excl. voor een tweekamerappartement. Het blijft balen om nét te veel te verdienen om voor allerlei regelingen en voordelen in aanmerking te komen.

Hoe dan ook: nog vier uur! Tiktaktiktaktiktak...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:00

Tink89 schreef:
Wel meebetalen aan de woonlasten, maar daar niets voor terugkrijgen in de vorm van een deel van de hypotheek die jij mee afgelost hebt, is ook vreemd....

Dat doe je met huren toch ook? Als hij zo'n 800€ kwijt is aan hypotheek (lijkt me een redelijk bedrag) lijkt het me niet meer dan normaal dat je als partner een paar honderd euro neerlegt voor het dak dat ook boven jouw hoofd zit ;) maar hé, iedereen moet het lekker voor zichzelf weten hoor! Zolang het voor jullie werkt is het toch goed?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:26

Doubtless schreef:
Tink89 schreef:
Wel meebetalen aan de woonlasten, maar daar niets voor terugkrijgen in de vorm van een deel van de hypotheek die jij mee afgelost hebt, is ook vreemd....

Dat doe je met huren toch ook? Als hij zo'n 800€ kwijt is aan hypotheek (lijkt me een redelijk bedrag) lijkt het me niet meer dan normaal dat je als partner een paar honderd euro neerlegt voor het dak dat ook boven jouw hoofd zit ;) maar hé, iedereen moet het lekker voor zichzelf weten hoor! Zolang het voor jullie werkt is het toch goed?

Ja, maar dan ben je geen partners. Als mijn vriend een serieus deel van de hypotheek zou aflossen, zou ik toch ergens willen vastleggen dat hij ook een deel daarvan meekrijgt als we ooit uit elkaar gaan. Zeker als hij bijvoorbeeld ook meebetaalt aan onderhoudsdingetjes of iig meeklust... Maar goed, iedereen lekker z'n eigen ding. Ik was gewoon een beetje verbaasd :D

Nog 2 uur en 5 minuten, over een uur naar huis en dan nog even treinen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:45

Vriendlief en ik gaan zo snel mogelijk samenwonen en wij delen alle kosten. Storten een bepaald percentage van ons inkomen op de gezamenlijke rekening. Van deze rekening gaan alle kosten voor het huis, ook boodschappen etc.. :)

Ik wil even onze liefde met jullie delen. <3
http://nl.tinypic.com/r/15z1eza/8

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:06

Bod gedaan gisteravond. Nu nagelbijten...

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:21

Spannend! Hopelijk laat de makelaar snel van zich horen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:03

Nicolien schreef:
Spannend! Hopelijk laat de makelaar snel van zich horen.

Ze heeft beloofd vandaag terug te bellen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:22

@lieveli, timing is indd niet helemaal top, maar ik heb hem dinsdag toch nog even een berichtje gestuurd met dat ik zijn gebrek aan reactie nogal lomp vond en dat hij het ook gewoon had kunnen zeggen als ie me niet leuk vond en daar kreeg ik juist weer een hele andere reactie op, dat ie me heel interessant vond en het juist heel leuk had gevonden ook. Vervolgens weer de hele dag geappt, maar nu hoor ik evengoed weer niks, zijn hoofd zit gewoon een beetje vol denk ik. Hij had ook een bewogen weekje gehad vorige week, dus we zien wel even waar het schip strandt (hoewel ik wel heul erg hoop dat het schip door mijn deur heen dendert :'), want ik vind hem leuk <3 <3 <3 :=....)...
Wel balen dat die ex nog zo zuur doet met alles zeg, stom wijf _-:(

@magrathea, aahhh dan is het nog bijna leuk om je te verslapen :))! Die vakantie komt vast goed, met vrienden is toch anders dan met je vriend :j.

Wat betreft dat wel of niet meebetalen aan de hypotheek, meest redelijke is om wel mee te betalen aan de netto rente (dus rente minus belastingaftrek, dat is namelijk eigenlijk hetzelfde als de huur) en de aflossing aan hem over te laten. Betaal je toch eerlijk ieder de helft en heb je geen gesodemieter met het afbetalen aan de hypotheek waar je niks van terugziet als je uit elkaar gaat.

Spannend tink! Al wat gehoord? Ik duim voor je mee :):)!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:50

Achterlijk laag tegenbod gehad en nu een eindbod gedaan. Ga er niet vanuit dat ik voor maandag iets hoor.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:35

Oh was niet een bod voor het nieuwe huis? Dat dacht ik :') Nou ja, hopen dat het geaccepteerd wordt :j

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:19

Haha dat dacht ik ook, snapte er al niets van