Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annika_s

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:11

Hier ook een afstreeplijst en inderdaad als ik dingen heb die er nog niet opstonden zet ik ze erbij super handig :)

Hier zal het voorlopig afwachten worden, de makelaar had aangegeven dat de verkopers echt niet verder willen onderhandelen. Dus we gaan rustig verder kijken en mochten we nog niet echt iets gevonden hebben over een maand of 3 nog een proberen ( tegen die tijd moet ik ook een vast contract krijgen) dus misschien wel even beter zo..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:12

Ik zou ook graag op mezelf wonen, maar beiden nog druk met de studie en daarnaast heb ik twee paarden thuis staan en nog lang niet het budget om deze ergens op een stal te zetten :)

Daarbij kan ik het erg goed vinden met mijn ouders, en dat geldt ook voor mijn vriend. We krijgen ook expres de grootste kamer met aparte voordeur zodat we wel wat meer privacy hebben :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:39

Ah zo, ja dat scheelt enorm! Dan is dit toch wel de beste optie inderdaad :j

Ik ben op zoek naar een stal en toevallig dat een bokker die mee leest in dit topic, kwam met een aantal goede ideeen. As zaterdag ga ik langs 2 stallen om te kijken of het iets is voor mij.. Ben benieuwd!

Helaas geen ruimte om ze aan huis te zetten, dat zou zooooo veel schelen!!

Annika, jammer dat ze niet verder willen.. Maar snap het aan de andere kant ook wel, want het huis staat nog maar net te koop.. Denk dat ze nog even willen afwachten wat anderen doen..

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:40

Ik wil mij ook melden

De plannen zijn er...nu alleen nog een datum.
MAAR ik wil het eerst eens even goed bespreken. Tis de bedoeling dat ik bij hem intrek dus wil wel even kortsluiten wie wat betaalt en/of ik mee betaal aan de hypotheek.
Of is dit stom???
Hebben jullie dit besproken?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:04

Yesterday schreef:
Erg druk geweest afgelopen dagen, maar nu even tijd om te reageren!

Renske_W schreef:
Ik heb morgen een sollicitatie op een bedrijf bij mijn vriend in de buurt! *\o/*
Vind het super spannend! Sowieso het solliciteren, maar het is ook weer een stapje richting het samenwonen!

Hoe is je sollicitatie gegaan?

En wat een leuk huis van de foto's! Mooi licht binnen!

Zijn er toevallig mensen die een lijst hebben van uitzet spullen die nodig zijn? Ik heb er zelf een gemaakt, met wat ik heb en wat we nog nodig zijn maar ik heb het gevoel dat er het een en ander ontbreekt haha :D

Sollicitatie gesprek was leuk! Fijn gesprek gehad.
Krijg vandaag of morgen meer te horen, dus zit nog vol spanning te wachten!
Heb afgelopen nacht ook echt slecht geslapen, en hoop dat ik mijn vriend vandaag of morgen kan bellen met positief nieuws!

Maar bedrijf zit een beetje mee of ze een ervaren iemand aan zullen nemen, of iemand die nog in opleiding is (ik dus) en nog veel moet leren.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:15

colinneke schreef:
Ik wil mij ook melden

MAAR ik wil het eerst eens even goed bespreken. Tis de bedoeling dat ik bij hem intrek dus wil wel even kortsluiten wie wat betaalt en/of ik mee betaal aan de hypotheek.
Of is dit stom???

Welkom *\o/*
Ik vind het niet stom. Wij hebben een lijstje gemaakt met alle kosten en we zijn eigenlijk nog bezig met ' discussiëren ' wie wat gaat betalen. Gelukkig nog geen haast, want ik moet eerst een baan vinden in zijn omgeving en dat duurt al even.
Maar ik vind t lastig.. Hij heeft al stuk hypotheek afbetaald, dus hij vond het niet eerlijk als ik later als hem mee ga betalen en dan ook recht heb op het deel dat hij heeft af betaald. Ik vind het zonde om te betalen aan hypotheek, terwijl ik uiteindelijk daar niks van terug zie.
Ik denk dat het bij mij of inkopen wordt (dus deel wat hij al afbetaald heeft aan hem betalen) of ik niet betaal voor hypotheek maar wel voor de rest.. Maar ik ben er nog niet uit..

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:34

Wieldop schreef:
Welkom *\o/*
Ik vind het niet stom. Wij hebben een lijstje gemaakt met alle kosten en we zijn eigenlijk nog bezig met ' discussiëren ' wie wat gaat betalen. Gelukkig nog geen haast, want ik moet eerst een baan vinden in zijn omgeving en dat duurt al even.
Maar ik vind t lastig.. Hij heeft al stuk hypotheek afbetaald, dus hij vond het niet eerlijk als ik later als hem mee ga betalen en dan ook recht heb op het deel dat hij heeft af betaald. Ik vind het zonde om te betalen aan hypotheek, terwijl ik uiteindelijk daar niks van terug zie.
Ik denk dat het bij mij of inkopen wordt (dus deel wat hij al afbetaald heeft aan hem betalen) of ik niet betaal voor hypotheek maar wel voor de rest.. Maar ik ben er nog niet uit..

Tja das moeilijk idd. Hij heeft sinds vorig jaar dit huis gekocht dus zoveel hypotheek is er nog niet afbetaald in ons geval.
Weet ook totaal niet hoe hij er over denkt.
En dan nog te bedenken wat ik moet regelen. Huisarts /apotheek etc.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:41

Wieldop schreef:
colinneke schreef:
Ik wil mij ook melden

Of is dit stom???

Welkom *\o/*

Maar als jullie relatie op de klippen loopt, hij heeft zijn hypotheek, jij investeert in boodschappen etc. Dan sta jij wettelijk gezien met lege handen, en heeft jou vriend zijn huis nog, en een goed gevuld buikje aal die tijd gehad.
Even heel hard gezegd, maar bij dit soort dingen is het zo belangrijk om goed nage denken.

Mijn vriend heeft het huis gekocht, ik ga er bij in wonen en samen betalen we G/W/L en boodschappen. Als ik klaar ben met mijn studie, tegen die tijd wonen we dan bijna 2 jaar samen, dan koop ik mijzelf er bij in.
Tot die tijd spaar ik gewoon lekker door :)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:44

Renske_W schreef:
Heb afgelopen nacht ook echt slecht geslapen, en hoop dat ik mijn vriend vandaag of morgen kan bellen met positief nieuws!

Maar bedrijf zit een beetje mee of ze een ervaren iemand aan zullen nemen, of iemand die nog in opleiding is (ik dus) en nog veel moet leren.

Wat spannend zeg, maar als ik het zo lees was er voor jou kant sowieso een goed gevoel. Altijd positief!
Hopelijk durven ze de stap te zetten om een onervaren meid aan te nemen, met misschien wel een heel verfrissende blik! Ik zal voor je duimen in ieder geval!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:52

Yesterday schreef:
Renske_W schreef:

Wat spannend zeg, maar als ik het zo lees was er voor jou kant sowieso een goed gevoel. Altijd positief!
Hopelijk durven ze de stap te zetten om een onervaren meid aan te nemen, met misschien wel een heel verfrissende blik! Ik zal voor je duimen in ieder geval!

Dankje!
Zeker erg spannend! Zowel vriend als ik wachten in spanning af.
Kreeg al bericht dat hij al een paar keer naar zijn telefoon was gevlogen, maar het was telkens geen berichtje van mij. :')

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:48

Zou ik ook mee mogen kletsen? mijn vriend en ik zijn officieel per 1 aug. afgelopen jaar al samen gaan wonen en het bevalt uitstekend! In ons geval had ik al een koophuis en is hij bij mij gaan inwonen. ik zag een vraag voorbij komen eerder in het topic over kostenverdeling. Wij hebben het zo geregeld samen dat we alle kosten door 2e delen. Behalve de kosten die echt voor jezelf zijn dus mijn paard, ieder eigen zorgverzekering, mijn auto, etc. de hypotheek delen we ook door 2e, wij zien het als een soort huur. Over een aantal jaar, als onze relatie nog steeds zo is als nu, gaat mijn vriend zich inkopen. zodat het huis op beide namen komt. Vanaf dan gaat hij ook investeren in het huis. Nu betaal ik uiteraard alle aanpassingen aan het huis, zoals nieuwe dakkapel, nieuwe keuken, etc.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:29

Als je consequent bent en goed kunt sparen kun je makkelijk gedeelte van de hypotheek op je eigen rekening zetten mocht het fout gaan en je spaart bv 300 per maand (zogenaamde hypotheek) heb je op jaarbasis 3600 excl rente al is die nu niks dus na 15 jaar zou je 54000 euro hebben ik noem dat niet niks

Ik heb geen behoeft om mee te betalen aan een huis van een ander.
Inkopen is ook geen zekerheid

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:45

Helaas niet geworden...
Mag er wel stage komen lopen, dus dat is wel super fijn!
Nu alleen gaan bedenken hoe we dat gaan doen.
gezien met huidige baan niet te combineren is.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:12

Jammer Renske, maar je hebt er in ieder geval wel iets aan over gehouden! :)

Ik heb ook gesolliciteerd (bij zo'n 100 bedrijven onderhand :')) en ik mag ook op gesprek!! :):) :):)
Volgende week vrijdag een sollicitatie voor een prima functie, waar ik nu ook in zit en dan voor meer uur,, halleluja! Dat helpt alleen maar mee voor de hypotheek, dus echt duimen!! :):) :D

Wij hebben straks alles in 1 pot, dus wat hij betaalt, betaal ik ook en andersom.
Zo betaald hij straks mee aan stalling en ik aan zijn voetbal abo en netflix :+
Qua inkomen zitten we nog niet helemaal gelijk, maar dat vonden we beide niet erg.

Heb trouwens een heel goedkope stal gevonden in de buurt van mijn vriend. YES!!!
In de zomer zou dat bijna 150 euro per maand schelen, dan met een andere stal in de buurt.. Dat tikt toch wel lekker aan :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:20

Spannend nancy!
Ik ga voor je duimen! :D

En fijn dat je een stalling hebt gevonden!
En 150 scheelt nogal wat! Kan je leuke dingen voor doen!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:49

Goedemorgen iedereen,

Mag ik mij ook misschien melden hier?
Mijn vriend en ik zijn sinds een aantal maanden bezig met onze uit set, we willen (in afwachting of mijn vriend in augustus zijn vaste contract krijgt) tegen die tijd op ons zelf gaan wonen.
We willen dan een eengezinswoning kopen in de omgeving van Spijkenisse.
We wonen allebei nog in ons ouderlijk huis dus we moeten echt alles nog aanschaffen.

En wat vind ik dat super leuk om te doen, we hebben al aardig wat maar we zijn er nog lang niet.
Met de feestdagen hebben we allemaal leuke spullen gekregen voor ons huis.

Ik praat graag met jullie mee, ik heb al helemaal in me hoofd welke kleur bank ik wil en wat voor meubels haha! :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:58

DNIEZE schreef:
Goedemorgen iedereen,

Mag ik mij ook misschien melden hier?
Mijn vriend en ik zijn sinds een aantal maanden bezig met onze uit set, we willen (in afwachting of mijn vriend in augustus zijn vaste contract krijgt) tegen die tijd op ons zelf gaan wonen.
We willen dan een eengezinswoning kopen in de omgeving van Spijkenisse.
We wonen allebei nog in ons ouderlijk huis dus we moeten echt alles nog aanschaffen.

En wat vind ik dat super leuk om te doen, we hebben al aardig wat maar we zijn er nog lang niet.
Met de feestdagen hebben we allemaal leuke spullen gekregen voor ons huis.

Ik praat graag met jullie mee, ik heb al helemaal in me hoofd welke kleur bank ik wil en wat voor meubels haha! :)

Welkom! Leuk hoor, lekker samen wonen. Wij zijn ook druk bezig met het opknappen van ons huisje.
Ben je al eens bij wat huizen wezen kijken?

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:15

Dankjewel Xivura, we hebben een halfjaar geleden bij een huis gekeken wat particulier te huur stond echter was dat niks geworden omdat het echt wel te klein was allemaal.
Verder nog niet naar koop huizen gekeken..

Leuk wat voor een huis hebben jullie?

Ik ben trouwens 21 jaar en mijn vriend is 22 jaar.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:27

DNIEZE schreef:
Dankjewel Xivura, we hebben een halfjaar geleden bij een huis gekeken wat particulier te huur stond echter was dat niks geworden omdat het echt wel te klein was allemaal.
Verder nog niet naar koop huizen gekeken..

Leuk wat voor een huis hebben jullie?

Ik ben trouwens 21 jaar en mijn vriend is 22 jaar.

Wij hebben een rijtjes huis (koopwoning) met in totaal 400 m2 qua kamers etc. :) Moet alleen het één en ander aan gebeuren maar dat hebben we er voor over. :j
Wij zijn 20 en 23 jaar.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:47

Mijn vriend heeft toestemming gekregen om een huis te kopen! Dat betekend dus dat alles doorgaat en 15 februari de sleutel krijgen! *\o/*

De tijd begint dus ineens te dringen. Afgelopen weekend hebben we ons stoelen issue opgelost. We hadden erg leuke stoelen op het oog, maar jeetje, wat waren die krengen duur. In onze meubeltocht kwamen we andere stoelen tegen. Normaal omgerekend 100 euro per stuk, nu voor 60!!! Wij helemaal blij!
Daarnaast dit weekend ook nog flink ingeslagen voor de uitzet. Ik had alles wel al in Nederland, maar had het net aan mijn broertje verkocht. Er was flinke sale, dus we hebben nu een complete pannenset, bestek en een messenset. Voor al het 'kleine' spul volgende week naar IKEA. Kunnen we ook nog even goed kijken welke (slaap)bank we nu willen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:57

Gefeliciteerd Sushilla!
Nog maar 1 maand en dan heb je de sleutel al! *\o/*

Ik maar weer op banen jacht in omgeving bij vriend.
Want ik wil niet die kant op verhuizen voor ik een baan daar in de buurt heb gevonden. :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:33

Hoop dat je snel een baan gevonden hebt Renske!

En wat fijn Sushilla! *\o/*

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:19

Sushilla88 schreef:
Mijn vriend heeft toestemming gekregen om een huis te kopen! Dat betekend dus dat alles doorgaat en 15 februari de sleutel krijgen! *\o/*

De tijd begint dus ineens te dringen. Afgelopen weekend hebben we ons stoelen issue opgelost. We hadden erg leuke stoelen op het oog, maar jeetje, wat waren die krengen duur. In onze meubeltocht kwamen we andere stoelen tegen. Normaal omgerekend 100 euro per stuk, nu voor 60!!! Wij helemaal blij!
Daarnaast dit weekend ook nog flink ingeslagen voor de uitzet. Ik had alles wel al in Nederland, maar had het net aan mijn broertje verkocht. Er was flinke sale, dus we hebben nu een complete pannenset, bestek en een messenset. Voor al het 'kleine' spul volgende week naar IKEA. Kunnen we ook nog even goed kijken welke (slaap)bank we nu willen.

Gefeliciteerd! Super zeg!

Misschien is deze bank wat voor jullie? Kan in heel veel kleuren en opties. Wij hebben hem twee weken terug gekocht, helemaal in love haha. Helaas niet de goedkoopste, maar wel met slaapfunctie :)
Kon hem helaas niet in een afbeelding erop krijgen, en qua prijs is wel te variëren door verschillende opties. Wij zelf hebben bijvoorbeeld een vaste rug ipv die opklap dingen.
http://www.degrootwonen.nl/banken/hoekb ... rigas.html

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:25

Mag ik me hier ook melden?

Nog niets concreets, maar wil met een vriendinnetje gaan 'samenwonen'... Zijn nu voor appartementen aan het zoeken, maar willen in het centrum, dus dat is of heel duur of heel klein, maar het heeft gelukkig geen haast :+

Renske: Ga jij db verlaten :wow:

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:27

Hey Veerle!

Ja ik ga db verlaten :x
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, niet alleen db verlaten, maar ook brabant! :oo