Je vraagt je wel eens af...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:11

Kaus schreef:
Je berichten aantal is magisch!

Maar waarom precies niet? Als ik twee stukjes taart heb, en ik wil die verdelen over 0 personen. Wat dan...?

Dan hou je 2 stukjes taart over.. Simpel toch?

Ik vraag me af waarom ze op de boot naar Vlieland niet zeggen dat er ergens nog een vulkaan verstopt ligt.. Ze vertellen wel veel over Vlie en de geschiedenis maar dat niet.. (Of ze melden het wel en ik heb het nooit gezien/gehoord)

Anoniem

Re: Je vraagt je wel eens af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:12

Ligt er een vulkaan dan?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:12

dees_daan schreef:
Kaus schreef:

Maar waarom precies niet? Als ik twee stukjes taart heb, en ik wil die verdelen over 0 personen. Wat dan...?

Dan hou je 2 stukjes taart over.. Simpel toch?

Maar dan zou 2/0 toch 2 zijn? En dat is niet zo.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:15

elle108030 schreef:
waarom boerenkool voor in de winter is

Omdat de vorst er overheen moet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:16

takkie_muis schreef:
Ligt er een vulkaan dan?

:j http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zuidwalvulkaan

0 is niks toch als je het simpel houd, dus delen onder 0 mensen kan niet, maar goed ik heb ook niks met wiskunde dus hou het zelf ook lekker simpel..

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:18

delen door 0 kan wel, dan krijg je oneindig. maar dan deel je niet echt door nul, dan neem je eigenlijk de limiet van x naar 0 = oneindig.

Edit: maar vraag me niet precies hoe dat kan, leerkracht heeft het vorig jaar uitgelegd maar ehm tsja :z
Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 07-10-14 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 21:18

Ik denk dat de overheid voor meer problemen zorgt, dan een vulkaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:21

antje_vip schreef:
Ik denk dat de overheid voor meer problemen zorgt, dan een vulkaan :+

Problemen? Ik vond het wel interessant, leuk om te weten.. Niet dat ik er wat aan heb maar dat heb ik ook niet aan de geschiedenis van het eiland en sommige andere dingen die wel gemeld worden.
Als je dan bijzonderheden wil noemen dan hoort de vulkaan daar ook wel bij vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:25

Maar met de klimaat verandering kan dat kreng niet weer actief worden? Staat al eeuwen stil maar zegt nooit nooit

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:25

Kaus schreef:

Dit is een mooi taalvoorbeeld wat illustreert dat het gewoon niet kan. Je wil het VERDELEN over 0 personen....valt niks te verdelen dus! Kan simpelweg niet. Ja, je houd dus twee stukken over, maar dat is omdat je het gewoon niet kan verdelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:27

takkie_muis schreef:
Maar met de klimaat verandering kan dat kreng niet weer actief worden? Staat al eeuwen stil maar zegt nooit nooit

Lijkt mij niet, ik heb verder gegoogled en het enige wat ik kan vinden is dat hij nog nagloeit maar hij is niet actief.
Maar misschien dat je nu de reden wel geeft dat ze het niet zeggen; omdat mensen anders bang worden dat er nog iets kan gebeuren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:29

dees_daan schreef:
takkie_muis schreef:

Lijkt mij niet, ik heb verder gegoogled en het enige wat ik kan vinden is dat hij nog nagloeit maar hij is niet actief.
Maar misschien dat je nu de reden wel geeft dat ze het niet zeggen; omdat mensen anders bang worden dat er nog iets kan gebeuren..

Dan hebben de Nederlanders er nog een attractie bij goed voor toerisme xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:35

Je ziet er niks van hoor, kan er ook niet naar gaan duiken. Dus verder dan 'o leuk om te weten' kom je denk ik niet :+
Er komen hooguit nog wat mensen bij die een overlevingsplan gaan verzinnen voor het geval dat hij toch uitbarst..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:46

2:0= Syntax ERROR :))

Vulkaan, hier in NL? Even lezen!

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:52

Als je door iets deelt doe je eigenlijk: ik ga 4 appels gelijk verdelen over 2 personen. De uitkomst is hoeveel appels elke persoon heeft. Dus als je 2 appels gaat verdelen over 0 personen, dan heeft elke persoon... Oh er zijn geen personen! :-) Daarom kan t dus niet ;-)
Maar wat als je 0 appels hebt en twee personen? Dan heeft elke persoon 0 appels he? ...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:26

Wat ik me nou al een tijdje afvraag is, hoe kan het dat als je (te) veel drinkt de zei kant van je tong soms gaat prikkelen :P ?
Als ik het goed uitleg zo

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 12:40

SindyKaya schreef:
Wat ik me nou al een tijdje afvraag is, hoe kan het dat als je (te) veel drinkt de zei kant van je tong soms gaat prikkelen :P ?
Als ik het goed uitleg zo

Dat heb ik nog nooit gehad :o?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:48

Waarom vrouwen bier drinken en dat lekker vinden. Ik moet altijd hieraan denken:

Afbeelding

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:52

Ikzelf vind bier drinken niet iets wat niet zou horen bij vrouwen, puur een kwestie van smaak.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:57

Damned schreef:
delen door 0 kan wel, dan krijg je oneindig. maar dan deel je niet echt door nul, dan neem je eigenlijk de limiet van x naar 0 = oneindig.

Edit: maar vraag me niet precies hoe dat kan, leerkracht heeft het vorig jaar uitgelegd maar ehm tsja :z

Dan krijg je een asymptoot, die lijn zal nooit geraakt worden en is oneindig :) is verder geen verklaring voor

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:59

Ik drink bier omdat ik geen wijn lust ;)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:10

antje_vip schreef:
Waarom vrouwen bier drinken en dat lekker vinden. Ik moet altijd hieraan denken:

Vervolgens vraag ik me dan weer af waarom je je alleen afvraagt waarom vrouwen bier lekker vinden... Voor mannen is het dus wel logisch?
Dat pH plaatje is helemaal bullsh*t, als het puur daarom zou gaan, zou je allerlei chemische middeltjes lekker moeten vinden...

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:25

EskeGirl schreef:
Kaus schreef:

Wat ze mij hebben verteld is dat het gewoon een
afspraak is :=

Hee nu je het zegt met berichten :D

Dan heeft die fictiefe 0e persoon eigenlijk oneindig veel taart. Reken maar eens uit hoeveel stukjes taart diegene zou hebben als die 0,00000000000000000000001 persoon is. Dan kom je op een enorm groot getal uit. Per 0 die je toevoegt achter de komma wordt het getal een factor 10 groter. En als je uiteindelijk die 1 op het eind weglaat kom je dus uit op oneindig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:30

antje_vip schreef:

[ Afbeelding ]

Ik vraag me dan weer af waarom mensen wat dat betreft discrimineren en waarom vrouwen geen bier zouden mogen drinken.
Er zijn ook mannen die thee of wijn drinken, zijn die dan automatisch homo?
Ik lust geen wijn of koffie, bier is ook geen favoriet maar dat vind ik nog beter dan wijn.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:59

Hoe kan het dat het geluid van de sirene van een ambulance zo ongeveer een octaaf omlaag gaat als hij langsscheurt?