Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:20

er zat een keer een rioolspin tien centimeter boven mijn hoofd, ik lekker zitten, kijk in het rond, kijk naar boven ik heb gerend en gegild heb uit pure angst hahaha (dit rampscenaria bevond zich op mijn bed , ik heb die nacht niet kunnen slapen, volgende dag zat ie op de trap.....)

The_Cat

Re: Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:23

De spinnentopics komen allemaal terug boven haha :D

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:30

ja haha leuk toch lekker kriebelen! }:) *kuch :roll: *

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:40

schuift weer aan met een bak popcorn

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:13

elenaMM77 schreef:

ik ook!!! Y)(^)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:01

elenaMM77 schreef:

Oh god ben jij er ook weer :') ons weer de stuipen op het lijf jagen?

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:10

Wij hadden een keer terwijl we een horrorfilm keken, dat er opeens zo'n HUGE spin vanachter de tv kwam kruipen. Wij extra hard gillen en een seconde later kwam er zo'n jumpscare, iedereen zat te huilen van angst :Y) (Iedereen daar was doodsbang voor spinnen)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:26

Lol het zou maar gebeuren bij een horrorfilm hahaha spin dacht vast zo van oooohhh dat stukje mag ik niet missen!!!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:30

Sinds dat ik in Canada woon (in een spinvrije omgeving) dacht ik dat ik eindelijk rustig kon slapen...

Op onze boederij in Nederland hadden wij ook vrij vaak bezoek van een "Tony." Dit ging vrijwel altijd hand in hand met een gevecht met een glas, hopeloze zoektocht als hij kwijt was en dan uiteindelijk toch maar met de stofzuiger in de aanval. Hier heb ik dus wel een licht trauma aan over gehouden..

Niet lang geleden ben ik naar een andere studentenkamer verhuisd en sliep ik de eerste dagen op een luchtbed tot mijn nieuwe bed geleverd werd. Nu kwam ik 's middags thuis na het werk en dacht ik dat er een blaadje op mijn bed lag. Na een grondige inspectie (lees: kijk, schrik, gil, ren :+) kwam ik erachter dat het blaadje een dode duizendpoot was.. In mijn onderbewustzijn ben ik blijkbaar veel heldhaftiger, want ik had hem best wel bruut vermoord := Het beddegoed heb ik meteen weggegooid want er zaten namelijk 1000 pootjes overal in en op... Ofja, 998, want er zaten er nog 2 op mijn rug geplakt %)

Foto van een zelfde soort beest:
Spoiler:
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:32

Ik klik de spoiler maar even niet aan... Klinkt al veeeel te eng. Doet mij denken aan een leraar tijden mijn opleiding, die had voor de lol, ja echt, van die enge veelpotige gevallen in terrariums. Brrrr

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:33

Wel aanklikken deze is erg grappig!! :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:20

Die is wel heel eng.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:31

Santigo_ schreef:

Je hoeft mij geen God te noemen hoor, mevrouw is ook prima :')

ik wacht rustig op het juiste moment

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:47

elenaMM77 schreef:
Santigo_ schreef:

:') _O-

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:51

Ik vraag me altijd af waar die angst voor spinnen vandaan komt? Ze doen helemaal niks en meestal zitten ze gewoon stil.. := iets met opgegroeid in een dorp, veel buiten spelen, oud huis met veel spinnen en het hele gedoe eromheen nogal overdreven vinden :o sorry

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:27

elenaMM77 schreef:
Santigo_ schreef:

_O- Ik wacht af...

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:14

Eight schreef:
Ik vraag me altijd af waar die angst voor spinnen vandaan komt? Ze doen helemaal niks en meestal zitten ze gewoon stil.. := iets met opgegroeid in een dorp, veel buiten spelen, oud huis met veel spinnen en het hele gedoe eromheen nogal overdreven vinden :o sorry

Serieus? Is dit een serieuze vraag?

Zoek even de definitie van het woord 'fobie' op. Het is een irrationele angst, en ja, we weten dat ze ons niet opeten, maar de terror zit heel diep van binnen. Vind je dan hoogte- of pleinvrees net zo 'overdreven'? :)

Ik ben ook op het platteland met veel buiten en veel spinnen opgegroeid, en je kunt me alles met minder dan 8 poten probleemloos laten vangen, maar spinnen: nope.

Voorbeeld: als ik een filmpje zie van een metalen robot spin, dus niet eens een echt lijkende, komt diezelfde misselijkheid naar boven. Het heeft te maken met de manier waarop ze bewegen en hoe hun poten scharnieren.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 13:05

Voor mij is spinnenangst een "aangeleerde" angst, net als mijn angst voor onweer.
Mijn moeder is als de dood voor spinnen en onweer en hier werd ik als kind mee geconfronteerd, en als mama bang is, dan is het vast absoluut iets om enorm bang voor te zijn.

Henk begint zich inmiddels oooooveral te vertonen, z'n oom kwam langs op de verjaardag van mijn zwager en zijn oom zit op anabolen geloof ik, want jemig wat was die groot zeg. :oo
Mijn zus, stoer als dat ze is, vangt ze netjes met een glas en zet ze buiten, de rest van de familie in paniek. :')

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:06

Hier duiken ze ook weer op in huis :x Gelukkig wel steeds als ik er niet ben, maar mijn moeder knijpt hem nu wel, want ze is een hele week alleen thuis en ook bang :+

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:18

Leuk topic dit, wij zitten momenteel middenin een spinnenplaag. Een serieuze plaag ja, die zelfs bestreden moet worden met een professionele verdelger. :=

Gelukkig gaat dat voornamelijk om de buitenkant, maar er zit ook een deel binnen. Van die dikke zwarte. Allemachtig wat word je daar compleet paranoia van zeg. :\ Ik stond er laatst op 1, in de keuken, met mijn blote voet. Brrr...

Maargoed, de verdelger is dus vorige week geweest, toen wij een paar dagen weg waren (zo ben ik dan ook wel weer). :+ Ik heb mijn moeder op pad gestuurd om te checken of er niet nog meer naar binnen zouden komen, maar die durfde het huis niet meer in. Want er hing er een heel stel nog na te spartelen voor onze voordeur. :')

Verder wist de verdelger mij te vertellen dat hij het nog nooit zo ernstig had meegemaakt dat er zoveel spinnen zaten. En dat de locatie van ons huis in combinatie met de westenwind en de nok de ultieme leefruimte is voor spinnen. Fijn...héél fijn.... :n We wonen er nog maar een jaar, dus die verdelger heb ik omgedoopt tot mijn nieuwe bff die hier regelmatig zijn ding mag komen doen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:20

Ik stond vanmorgen erg vroeg op vanwege kijkers die om tien uur zouden komen en liep half aangekleed door het huis om nog wat dingen op te ruimen/schoon te maken. Loop ik een kamer in, voel ik gewoon iets landen op mijn rug......dus ik ga gillen en schudden en slaan, nee zeg klapt er toch een joekel van een spin tegen de grond. Ik heb zooooooooo ontieglijk hard gegild dat ze het aan het eind van de dijk ook gehoord hebben. Echt lachen om half zeven smorgens :n

Oh en hij loopt nog ergens want mijn man was niet echt bijster snel met komen dus ik heb m verplicht onder de kast laten zuigen en ik hoop zo ontzettend dat ie m opgezogen heeft.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:21

Ik heb een killer kat , die lust ze rauw. Gelukkig ik heb ze nog niet :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:25

PureSG schreef:
Voor mij is spinnenangst een "aangeleerde" angst, net als mijn angst voor onweer.
Mijn moeder is als de dood voor spinnen en onweer en hier werd ik als kind mee geconfronteerd, en als mama bang is, dan is het vast absoluut iets om enorm bang voor te zijn.

Henk begint zich inmiddels oooooveral te vertonen, z'n oom kwam langs op de verjaardag van mijn zwager en zijn oom zit op anabolen geloof ik, want jemig wat was die groot zeg. :oo
Mijn zus, stoer als dat ze is, vangt ze netjes met een glas en zet ze buiten, de rest van de familie in paniek. :')

Leuke theorie, maar mijn moeder pakt ze met liefde met de blote handen, zelfs die hele grote huisspinnen. En mijn vader is ook nergens bang voor. En ik ben als de dood :Y) Maar ik weet niet waarom.

Eight schreef:

iets met ik ben precies hetzelfde opgegroeid, maar ik vind het niet overdreven hoor. :')

Weleens van die dikke huisspinnen gezien? Die zitten niet stil hoor.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 29-08-16 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:25

daffodil schreef:
Ik stond vanmorgen erg vroeg op vanwege kijkers die om tien uur zouden komen en liep half aangekleed door het huis om nog wat dingen op te ruimen/schoon te maken. Loop ik een kamer in, voel ik gewoon iets landen op mijn rug......dus ik ga gillen en schudden en slaan, nee zeg klapt er toch een joekel van een spin tegen de grond. Ik heb zooooooooo ontieglijk hard gegild dat ze het aan het eind van de dijk ook gehoord hebben. Echt lachen om half zeven smorgens :n

Oh en hij loopt nog ergens want mijn man was niet echt bijster snel met komen dus ik heb m verplicht onder de kast laten zuigen en ik hoop zo ontzettend dat ie m opgezogen heeft.....

OMG mijn ergste nachtmerrie :oo

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:14

Nou het was ook echt heel heel griezelig. Ik vloek altijd als ik schrik, nou deze was echt heel hard en hysterisch!