130 km/u, rijd jij het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij 130?

Ja, ik rijd 130
699 (77%)
Nee, ik rijd langzamer omdat het niet duidelijk is waar je 130 mag rijden
28 (3%)
Nee, ik rijd langzamer vanwege het brandstofverbruik
129 (14%)
Nee, ik rijd netjes met het overige verkeer mee
44 (4%)

Totaal aantal stemmen: 900

Axel_Valerie

Re: 130 km/u, rijd jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:17

Ik laat ook altijd iedereen ertussen, en ik zorg er ook altijd voor dat mensen die achter een vrachtwagen vastzitten er voor kunnen. Maar er zijn helaas altijd veel paniekrijders die dan ineens ergens vandaan komen. Ik snap niet zo goed wat voor zin het heeft om die mensen geen ruimte te gunnen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:22

Als antwoord op de OP, ja ik rijd 130 waar het mag.

Ik vind het heerlijk om wat harder te rijden, ik houd van snelweg rijden. In Duitsland vind ik de snelwegen waar er geen max is ook heerlijk, ik rijd dan veel geconcentreerder want ik kijk niet op de teller maar ik kijk naar de weg en de omgeving. En ik rijd op gevoel, bij goed asfalt en weinig medeweg gebruikers kan dat zo oplopen tot 160 en bij slechter asfalt en wat meer drukte pas ik mij aan op de rest van het verkeerd. Heerlijk rijden vind ik dat.

Traject controle vind ik super vervelend want ik ben dan continu bezig met mijn snelheid te controleren en daardoor kijk ik minder naar de weg. Maar dat is mijn persoonlijke mening :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 11:32

Ik ben heel blij met mijn cruise control :D
Dat is zo relaxed :) Cruise-control op 100/110/120 en tuffen maar!
Maar dan is het wel vervelend als je zo iemand zonder cruise control voor je hebt die het ene moment jouw snelheid rijdt en vervolgens het gas los laat, dan wil je inhalen, en vervolgens geeft ie weer gas bij waardoor jij er weer net niet langs kan :roll:

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:44

Axel_Valerie schreef:
Ik laat ook altijd iedereen ertussen, en ik zorg er ook altijd voor dat mensen die achter een vrachtwagen vastzitten er voor kunnen. Maar er zijn helaas altijd veel paniekrijders die dan ineens ergens vandaan komen. Ik snap niet zo goed wat voor zin het heeft om die mensen geen ruimte te gunnen.

En jouw auto valt natuurlijk ook lekker goed op. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:45

8nnemiek schreef:
Maar dan is het wel vervelend als je zo iemand zonder cruise control voor je hebt die het ene moment jouw snelheid rijdt en vervolgens het gas los laat, dan wil je inhalen, en vervolgens geeft ie weer gas bij waardoor jij er weer net niet langs kan :roll:

Ik heb helaas geen automaat en kruiscontrol. Mijn ouders en broer wel. Rijdt wel relaxed. :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:48

Bagheera_206 schreef:
8nnemiek schreef:

Ik heb helaas geen automaat en kruiscontrol. Mijn ouders en broer wel. Rijdt wel relaxed. :)

Hier ook beide en idd bij traject.controle ideaal. Maar ik herken helemaal dat van mensen die heen en weer zwengelen in de snelheid en dan inderdaad als je gaat inhalen op de teller kijken en denken o oliebol ik rij te langzaam en dat je dan dus naast elkaar aan t tuffen bent.

Overigens, als ik met de pickup rijd zijn er sowieso veel mensen die gas bijgeven als je gaat inhalen, achterlijk. Of net andersom, dat ze jou inhalen (je zou maar achter een auto zitten waar je niet.omheen kan kijken) en dan voor je gaan rijden en weer t gas loslaten, Wtf!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:52

Ik rijd ook lekker 130 waar het mag. Zeker als we van zuid limburg terug gaan naar huis in noord holland.
Helaas wel een boete erdoor gehad maarja eigen fout geweest.

Op a2 met de trajectcontrole in avond mag je daar 130 had alleen het vaste 100 deel over het hoofd gezien. Gelukkig was de gemiddelde snelheid maar 110.. hoefde ik niet zo veel te betalen

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:55

Bagheera_206 schreef:
Axel_Valerie schreef:

En jouw auto valt natuurlijk ook lekker goed op. :)

Wat bedoel je daarmee? Want mijn auto valt inderdaad wel heel erg op ja. Hij is fel geel.
Maar dat heeft er weinig mee te maken. Het hangt er voornamelijk vanaf of iemand die naar links beweegt ook echt in zijn spiegel kijkt of er ruimte is op de linkerbaan. Met paniekrijders bedoel ik
mensen die dat dus niet doen en van paniek ineens van baan gaan wisselen. Ik geef ook mensen de ruimte die niet in hun spiegels kijken, ik heb het hier echt over de mensen die spontaan (vaak met overmatig snelle stuurbeweging) naar links schieten.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:34

@Val: Was gewoon een losse opmerking. Niet in relatie tot de snelheid of rijgedrag. Je hebt gewoon een mooie opvallende auto. Die van mij is heel saai zwart. :')

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:36

Bagheera_206 schreef:
@Val: Was gewoon een losse opmerking. Niet in relatie tot de snelheid of rijgedrag. Je hebt gewoon een mooie opvallende auto. Die van mij is heel saai zwart. :')

HAHAHAHAHAHA JEEEEEETJE

Ik zie dus nu pas dat jij het bent en dus inderdaad weet hoe mijn auto eruit ziet WHAHAHA :') _O-

Edit: Ik dacht wat moet deze nou met z'n sarcastische oliebol opmerking. Even geheel de plank misgeslagen hier..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:37

Axel_Valerie schreef:
Bagheera_206 schreef:

HAHAHAHAHAHA JEEEEEETJE

Ik zie dus nu pas dat jij het bent en dus inderdaad weet hoe mijn auto eruit ziet WHAHAHA :') _O-

Edit: Ik dacht wat moet deze nou met z'n sarcastische oliebol opmerking. Even geheel de plank misgeslagen hier..

:+ }> }:) <<)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:25

Anoniem schreef:
topsylover schreef:
Ik vind het zó vreemd dat er zoveel mensen met een rijbewijs zijn, maar er zo weinig mensen zijn die auto kunnen rijden.. :/
Elke dag houd ik weer mijn hart vast omdat er van die idioten met 90 proberen in te voegen op een A weg, waardoor iedereen bovenop de rem moet, mensen van links naar rechts schieten om die slome te ontwijken, waardoor er een kettingreactie ontstaat en je dus files krijgt. (En dat maar op een stukje A weg van 8 km := )
En niet alleen op A-wegen gaat dit zo, op N-wegen kunnen mensen er ook wat van! Rij gewoon de maximum snelheid, dat scheelt je een hoop ongelukken en stress. -:(- -:(-

Echt hoor, geef mij maar Duitsland! Lekker 180 op de rechterbaan, mensen die voor je aan de kant gaan als jij er met hoge snelheid aankomen en geen idioten die met 100 een vrachtwagen proberen in te halen (die het voorbeeld van mij hierboven weer schetsen)

Kan het niet laten hierop te reageren.
Ik rij nu in een auto die op de meeste plekken met 90 moet invoegen omdat de motor niet krachtig genoeg is om op te trekken naar 130 op de invoegstrook. Maar ik heb nog niet gehad dat mensen van links naar rechts schieten, ze zien het al ruim van te voeren en gaan zelf al op de linkerbaan zodat ik lekker makkelijk kan invoegen.

Ehh.. Ik heb een 1.2 liter Twingotje uit 2000. Als ik het kan, kan jij het ook! Gewoon een kwestie van op het juiste moment schakelen, als ik te vroeg schakel haal ik de 100 ook niet.
Waar ik altijd invoeg is een samensmelting van de n34 met a28, een hele ruime bocht geeft je tijd zat om op de 120 te komen, en nog staan we er regelmatig stil omdat mensen met 80 proberen in te voegen. (en ja dat lukt niet dus gaan ze maar stilstaan op een verwevingsvak)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:07

1,2 liter is al meer dan mijn autootje, met 1 liter motor. Bij de N34 wil het wel makkelijk, die bocht is ruim zat. Maar bijvoorbeeld vanaf zuidlaren de a28 op heb je een krappe bocht en ook nog zwaar heuvelopwaarts. Dat haal ik echt niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:07

Die bij de punt? (eelde)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:12

Ik rijd zeker 130 waar dat mag.
Ik rijd best wel lange stukken en zit dus 1,5 uur op de weg. na n halfuurtje ben je dat wel zat en wil ik best graag naar huis :}

dus dan maakt die 1 op 9 me ook niks meer uit. rijden met die hap :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:49

Anoniem schreef:
1,2 liter is al meer dan mijn autootje, met 1 liter motor. Bij de N34 wil het wel makkelijk, die bocht is ruim zat. Maar bijvoorbeeld vanaf zuidlaren de a28 op heb je een krappe bocht en ook nog zwaar heuvelopwaarts. Dat haal ik echt niet.

Hhmmm,die 1000cc koffiemolen in Frummel kan er toch best aan trekken. Natuurlijk blijven de straatstenen moeiteloos liggen, een sprint bij het stoplicht wint ie nog net van een Eend en 120km/h rijden is gewoon een straf in meerdere opzichten, maar ik heb er toch geen moeite mee om aan normale snelheden in te voegen. Voordeel is wel dat je die koffiemolen behoorlijk in z'n toeren kunt jagen en dan heb je best wat beschikbaar. Wellicht moet je er iets ander rijgedrag op na houden?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:24

Als ik haast heb wel en anders kachel ik 110, ik heb een busje dis die maakt dan wat minder lawaai. We rijden naast het busje een 100% elektische auto dan gaan we wel 130!