Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Jody_

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:21

Ik zou mij ook graag willen melden in dit topic. Heb paar weken geleden voor het eerst serieus gereageerd en was meteen 1e keus :D Woning komt in augustus vrij, maar moet nog ff wachten tot ik kan tekenen en de sleutels ontvangen. Word eind volgende week of begin van de week daarop.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:17

Een tuintje is inderdaad erg gewild, helemaal hier in de omgeving. 99% van de huurwoningen onder de 400 euro p.m. zijn appartementen met klein balkonnetje of helemaal geen balkon :P

@_Jody_ Wat ben jij een geluksvogel zeg :D Ik sta al 3,5 jaar ingeschreven, reageer een half jaar op van alles en nog niks :')

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:29

Ik sta al bijna 5 jaar ingeschreven hoor en paar weken geleden dus pas serieus gereageerd en jah dan heb je hoge punten en dus veel kans ;) Maar ik ben niet zo'n geluksvogel in het echte leven, dus kon het wel gebruiken :P

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:56

Heb hier een aantal weken geleden ook gereageerd dat ik bezig was met een anti kraak pand.
Inmiddels zit ik er nu in (sinds gister avond) :D

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:50

Wat een leuk topic! Heb vorige week mn sleutel gekregen! Wat is het toch lastig alles kopen en keuzes maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:34

Ik zou me hier ook wel graag willen melden. Zie veel mensen die een woning hebben gevonden, maar ook veel die nog steeds niks hebben.. bij die laatste groep hoor ik ook. :Y)

Even het verhaal in het kort, mijn vriend en ik willen graag samenwonen. Tijd geleden begonnen met zoeken, op nummer 1 gekomen bij een woning, maar door problemen met het IB60 formulier is het niks geworden. Toen nog bij wat andere appartementen geweest die het niet waren. Daarna had mijn vriend een tijdje geen werk, dus gestopt met zoeken en nu sinds kort weer druk aan het zoeken.

We hebben gereageerd op een appartement, de hele tijd stonden we eerste, maar net op het laatste moment staan we tweede. Aanstaande donderdag is er een bezichtiging, maar ik ben dus heel bang dat de nummer 1 het huis graag wil. :) Straks weer verder zoeken dus, maar wat duurt dit lang zo. :(

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:08

Ah wat zonde San_ner, dat het door zoiets als het IB60 dan mis gaat.. Maar jullie staan wel lekker hoog zeg! Al is 2e het natuurlijk ook nog net niet.. maar dan zal je wel snel 1e komen te staan :D

Wij staan nu 8e, maar hij loopt nog, en vorige keer waren we ook 8e en uiteindelijk als 3e geëindigd door afhakers ed. Maarja daar heb je ook niet veel aan :+

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:26

Ik heb vanmorgen weer een huisje bekeken (waar ik 8ste stond)
Dat was helemaal niks .. er zijn 3 mensen komen kijken van de 12 die uitgenodigd waren :') En ik was van de 3 2e. Maar die vrouw van woningbouwvereniging zei dat de oude bewoner weg is gegaan wegens bedreigingen van de bovenbuurman en mijn vriend zag ook op het balkon wietplanten staan :')

Dus ja, erg leuk een tuintje en een schuur, maar eigen veiligheid gaat voor :D

Sta nu weer 6e en 3e bij 2 huisjes die woensdagnacht sluiten :) Dus daar maar weer kijken denk ik :') (ik ben niet zo goed in het niet meer reageren)

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:24

Ik was nummero 7.. en met de bezichtiging nummer 2 geworden.. uiteindelijk na anderhalve week werd ik gebeld dat de eerste afhaakte.. en of ik nog geïnteresseerd was! En nu volop aan het klussen :D

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:26

Mag ik me melden? :)
Ik ga eind augustus op mezelf, heb een vaste baan gevonden en daarvoor moet ik verhuizen.
Vind het wel erg spannend allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:36

Speechless, ja inderdaad heel zonde. Helemaal omdat mijn vriend hem aan moet vragen en omdat ik er al zo lang op had aangedrongen. :')
Hopen dat er nu ook weer mensen afhaken dan maar!

Rietje11, dan zou ik dat huisje ook laten gaan inderdaad, als je dat van tevoren allemaal al weet!

Erpel, wat leuk! Gefeliciteerd met je huis. :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:19

Even een vraagje, zo'n ib60 formulier is toch je inkomen enzo? moet je dat ook aanvragen als je een eigen bedrijf hebt? ik kan het waarschijnlijk wel op internet vinden.. but i'm kinda lazyyyy :+

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:19

Oh wauw, wat een geluk Erpel!

@Nanno, ik denk wel dat je dan ook IB60 aan moet vragen, maar dat weet ik niet zeker. Overigens is het super simpel aan te vragen; je belt, gaat door een keuzemenu en typt je bsn in en dan krijg je het thuisgestuurd.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:22

oh super, thanks! is toch handig om te hebben als je ineens wordt uitgenodigd.. thanks to San_ner dat ik er over nadenk, zou echt wat zijn voor ons ook.. zolang zoeken en dan dat formulier niet hebben. werd je niet gek? ik zou denk wel gek worden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:14

Ja ik werd ook gek inderdaad haha, vooral omdat ik er zolang al op aangedrongen had bij hem. Het aanvragen is geen probleem inderdaad, maar mijn vriend was zo slim geweest om geen belastingaangifte gedaan te hebben over dat jaar. Dus dat moest eerst gebeuren.. tegen die tijd was het huis al weg..

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:30

Ik ben met loting op de 4e plaats geëindigd *\o/* :D Nog nooit zo hoog gestaan..! Gister eindigde we nog 58e van de 58 :+ Nu maar hopen dat die andere drie afvallen, maar dat betwijfel ik..
We hebben nu 3 bezichtigingen in totaal. Maar bij die anderen staan we nu 8e en 9e dus dat zal sowieso wel niks worden denk ik. Maar misschien hebben we geluk :D

Hoe gaat het bij jullie?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:48

SpeechLess schreef:
Ik ben met loting op de 4e plaats geëindigd *\o/* :D Nog nooit zo hoog gestaan..! Gister eindigde we nog 58e van de 58 :+ Nu maar hopen dat die andere drie afvallen, maar dat betwijfel ik..
We hebben nu 3 bezichtigingen in totaal. Maar bij die anderen staan we nu 8e en 9e dus dat zal sowieso wel niks worden denk ik. Maar misschien hebben we geluk :D

Hoe gaat het bij jullie?

Wat toevallig, ik ben ook net 4e geeindigd voor studiotje :D Ook het hoogste tot nu toe :)
Ik ga maandagmiddag kijken bij benedenwoning met tuintje weer, waar ik weer 8ste sta, maar kijken is ook leuk :P

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:40

Ik ga nog lang niet op mezelf wonen,
maar omdat mijn zus pas 2 a 3 maanden geleden een nieuw huis heeft, kan ik je zeggen dat steigerhouten dingen heel mooi zijn. En bij de kringloop hebben ze ook net als nieuwe spullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:19

Staan 2 huizen in mijn straat leeg en die ene is zo mooi , af mijn kleuren echt gemeen dat ik dit uitgeleefde huis heb xd

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:56

speechless en rietje, super leuk voor jullie! 4e is iig al tien keer beter dan 58e! ik duim voor jullie!

Ik ben gister wezen kijken naar de drie appartementen, alle drie dezelfde woningen zo goed als.. We hebben gezegd dat we in alle drie geïnteresseerd zijn maarja.. we stonden niet eens op de namen lijst terwijl we wel zijn uitgenodigd???? dus gaat weer goed daar bij die poedersuiker makelaar hahahahaha -O-
Misschien vergeten ze dan ook even dat we laatste stonden en krijgen we eerste keus <<)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:34

Inderdaad toevallig Rietje! Nu, na het aangeven of je interesse hebt voor bezichtiging, staan we 3e. Gaat de goede kant op :) Nog twee te gaan :Y)

Weer lekker goed geregeld dus, Nanno.. Vervelend dat ze zo ongeorganiseerd zijn, maar als ze daardoor jullie per ongeluk als 1e zouden zetten, zou dat natuurlijk mooi zijn :D Wanneer krijgen jullie te horen of jullie er eentje krijgen?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:08

Nice! nog 2 afvallers en hij is van jou!

Binnen een week.. maar ik ben zo ongeduldig wil eigenlijk nu bellen vannehhhh hoelang duurt het nog? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:47

Nog 2 :D , als je als eerste kijken gaat poepspray door het huis spuiten XD :') , dan willen ze hem niet meer :n

Rustig blijven :P , is maar een week :=

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:51

jaa poepspray, goed idee! neem ik volgende keer mee..

week kan lang duren hoor.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:55

:')

Niet aan denken :P , ik kreeg 28 november te horen dat ik 1 aangewezen had en pas 16 december de sleutels was echt lang wachten maar niet teveel aan denken :)

http://s84.photobucket.com/user/becca_0 ... t=3&page=1

Dit was het bij mij , even voor jullie beeld van mijn horrorhuis :Y)