Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:26

Hier hebben dingen er wel altijd een handje van om kapot te gaan als mijn man er niet is. Het huis zogenaamd verbouwen doe ik wel maar allemaal in overleg. Ik spreek mijn man ook bijna dagelijks op oefening dus dat maakt het ook gemakkelijker.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:46

Dat heb ik nou ook altijd, meneer is weg en alles gaat stuk haha. 2x lekkage gehad, rookmelders die voor mij net te hoog hangen zijn altijd leeg als hij weg is en beginnen dus te loeien, en ga maar door haha. :+

Ik heb inderdaad ook dagelijks contact en overleg ook wel de wat grotere aankopen of hij het er mee eens is. Een nieuwe kast oid hoef ik niet mee aan te komen, ik denk niet dat hij dat zal waarderen zonder overleg :+

Levita30

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:19

Hebben jullie nou ook dat je heel graag eens even een kijkje wil nemen hoe het er bij manlief op zn dag ergens ver weg aan toe gaat? Ik ben zo nieuwsgierig!

Mijn man moet altijd wel weer even omschakelen als hij thuis komt, haha! Dan zegt hij ook vaak "oh nee, sorry, ik ben niet meer onder de mannen nu hè?!" Grapjas!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:22

Haha nee dat wil ik niet eens weten, ik wil wel de basis weten of hij op de kazerne blijft , of hij binnen of buiten slaapt maar verder ga ik me anders toch alleen maar zorgen maken. Het omschakelen gaat hier vaak wel vrij gemakkelijk gelukkig!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:59

Levita30 schreef:
Hebben jullie nou ook dat je heel graag eens even een kijkje wil nemen hoe het er bij manlief op zn dag ergens ver weg aan toe gaat? Ik ben zo nieuwsgierig!

Mijn man moet altijd wel weer even omschakelen als hij thuis komt, haha! Dan zegt hij ook vaak "oh nee, sorry, ik ben niet meer onder de mannen nu hè?!" Grapjas!

Ja ik ben ook enorm nieuwsgierig! Vooral tijdens een oefening, het lijkt soms wel alsof zij zich dan "stoer" moeten gedragen en dat met je vriendin bellen of iets liefs aan de telefoon zeggen een soort van not done is...

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:05

Ik ben al heel vaak op de basis geweest heb daar stage gelopen bij de hondjes :). Verder ken ik best wat millitairen ook zijn collega's en weet ik hoe het er aan toe gaat, heerlijk wereldje! Behalve dat je dingen nooit zeker weet..

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:09

Oh, daar heb ik dan weer geen last van....

Wel een keer wat grappigs wat dat betreft meegemaakt! Hij noemt mij altijd "kleintje" aan de telefoon maar ik ben 1.85 m en iets langer dan hem. Toen was er een keer een familiedag waar ik heen ging met mijn broertje en schoonzusje. Mijn schoonzusje in echt heel klein, 2 koppen kleiner dan ik.... Toen wij aan kwamen lopen bij de groep collega's van mijn man dachten ze dat mijn schoonzusje zijn vrouw was!!

Iedereen keek heel vreemd toen hij mij een zoen gaf! Haha! Gelijk commentaar vanuit alle hoeken `he.... je noemt haar altijd kleintje!!`

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:13

Die ervaring heb ik gelukkig niet. Mijn vriend is zichzelf als hij thuis komt en schaamt zich er ook niet voor om lieve dingen te zeggen tegen mij als hij onder collega's is. Zeker nu er veel aan de hand is, is dat erg fijn.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:02

Tja what happens op oefening stay's op oefening <<) kan jullie wel vertellen dat het testosteron gehalte erg omhoog schiet en dat ze zich gaan gedragen als holbewoners ~~}> ~~}>

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:26

Precies dat bedoel ik, dat testosteron en holbewoners gedrag, haha!! Dat moet als hij terug is weer afgebouwd worden!!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:56

Dat ligt ook echt wel aan de functie en leeftijd hoor, valt me met familiedagen ook altijd op.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 00:41

Ik merk dat ook totaal niet, maar hij heeft ook collega's die dat bijv wel erg hebben. Verschilt denk ik, net zoals in ieder beroep, per persoon.

Souvlaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:00

Zou ik hier ook mee mogen praten? Ik heb een vriend die bij defensie zit, soms vind ik het lastig als hij weer een poosje weg is en onbereikbaar is.

Ik vind defensie een bijzondere wereld, steun mijn vriend zeker in zijn werk maar ik wil niet zeggen dat ik het altijd makkelijk vind. De onzekerheden, onduidelijkheden en afstanden..

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:08

Gezellig! Een partner die bij defensie werkt is absoluut niet altijd even gemakkelijk en op sommige momementen is het zelfs loodzwaar.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:51

Dat is zeker niet gemakkelijk en aangezien defensie soms ook nog zn fijne en onzekere werkgever is maakt het er soms niet makkelijker op..

Souvlaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:39

Ja soms is het inderdaad zwaar, vooral vrienden en familie mij niet altijd zo goed begrijpen dat ik het erg moeilijk vind als hij weer lang van huis is.
Er zit ook een dikke kans in dat hij in 2017, 4 maanden weg gaat, net wanneer ik ga afstuderen, zou hem er toch graag bij hebben op mijn diploma-uitreiking... :(

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:59

Nou Souvlaki, wen er maar vast aan. Als die relatie stand houdt en je partner blijft voor defensie werken, zullen er nog heel veel momenten komen, waarop je hem er graag bij zou willen hebben, maar hij helaas niet kan.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:18

Ja tuurlijk iedereen wil haar partner erbij hebben op belangrijke momenten. Maak het hem wel goed duidelijk dat je het moeilijk vind dat hij dan weg is , hij kan dan bijvoorbeeld een video boodschap voor je maken of op tijd een bos bloemen verzenden zodat je weet dat hij zelfs met die afstand er tussen aan je denkt.

Het is vaak voor het thuisfront het moeilijkst, daarom van tevoren goed bespreken wat voor jou lastige dagen worden en dan kom je er echt wel uit !

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:36

Volgens mij ben ik wat jonger dan de rest hier, maar ik wil me ook wel melden! Sinds eind juni een relatie met een Duitse soldaat. Eerst zat hij op een kazerne bij mij in de buurt (net over de grens), maar sinds oktober is hij voor 3 jaar overgeplaatst naar Hannover voor een opleiding tot Notfallsanitäter. Eerst zagen we elkaar een paar keer per week (ik had zomervakantie en hij zat voor een groot deel in de ziektewet), maar nu is het helaas nog maar om het weekend ongeveer -O-
Aangezien hij nu eerst studeert is er niet echt een risico dat hij wordt uitgezonden, daar ben ik wel blij mee!

Over dat klein genoemd worden, hij noemt mij ook klein (ik ben rond de 1.70 geloof ik en hij is ergens in de 1.90) en dus ook bij zijn collega's... Ik heb een aantal van zijn collega's ontmoet en ik werd al begroet met 'Hé, kleine!' _O-

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:40

Haha! Grappig, zo gaat dat bij mij dus ook..... "kleintje"!

Hem goed duidelijk maken dat je het lastig vind als hij er niet is....?! Zoals Urona 447 zegt. Daar kan ik me helemaal niet in vinden! Ook voor degene die weg gaat is het echt niet altijd leuk om allemaal belangrijke dingen te missen. Het er nog even inwrijven dat je het er moeilijk mee hebt, nee sorry. Als je relatie goed zit, dan weet hij dat wel en als degene die weg is daarom wat leuks wil doen als een kaart, bloemen oid dan is dat super leuk maar is dat er niet is het ook goed. Ik weet dat hij graag overal bij zou willen zijn en hij weet dat ik het UITERAARD fijn vind als hij er bij is.

Liegen over hoe je je er over voelt uiteraard niet maar het "goed duidelijk maken" nee, sorry..... Het is hier al vaker gezegt, je weet waar je aan begint, dan moet je er niet over zeuren en er juist zo goed mogelijk mee om gaan. Dat houdt voor mij in ieder geval niet in dat je degene die weg gaat zich (nog) vervelender laat voelen omdat "jij het zo lastig vindt".

(aanvulling) Als ik het zo lees lijkt het wel heel erg streng..... Dit is uiteraard hoe ik er over denk en hoe ik in mijn huwelijk sta, dat is voor iedereen natuurlijk anders!

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:35

Levita30 schreef:
Haha! Grappig, zo gaat dat bij mij dus ook..... "kleintje"!

Hem goed duidelijk maken dat je het lastig vind als hij er niet is....?! Zoals Urona 447 zegt. Daar kan ik me helemaal niet in vinden! Ook voor degene die weg gaat is het echt niet altijd leuk om allemaal belangrijke dingen te missen. Het er nog even inwrijven dat je het er moeilijk mee hebt, nee sorry. Als je relatie goed zit, dan weet hij dat wel en als degene die weg is daarom wat leuks wil doen als een kaart, bloemen oid dan is dat super leuk maar is dat er niet is het ook goed. Ik weet dat hij graag overal bij zou willen zijn en hij weet dat ik het UITERAARD fijn vind als hij er bij is.

Liegen over hoe je je er over voelt uiteraard niet maar het "goed duidelijk maken" nee, sorry..... Het is hier al vaker gezegt, je weet waar je aan begint, dan moet je er niet over zeuren en er juist zo goed mogelijk mee om gaan. Dat houdt voor mij in ieder geval niet in dat je degene die weg gaat zich (nog) vervelender laat voelen omdat "jij het zo lastig vindt".

(aanvulling) Als ik het zo lees lijkt het wel heel erg streng..... Dit is uiteraard hoe ik er over denk en hoe ik in mijn huwelijk sta, dat is voor iedereen natuurlijk anders!

Hier ben ik het helemaal mee eens! Heb het van beide kanten mee gemaakt, hij op uitzending en ik ben zelf ook weg geweest! Je moet je als je weg bent al op oefening of uitzending kunnen focussen op je werk, en als thuisfront moet je dat niet in de weg gaan staan door jezelf alleen maar zielig te vinden.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:17

Ik vind het juist heel belangrijk dat alles open en eerlijk gaat. Mijn man vind het juist heel belangrijk dat ik het duidelijk aangeef wanneer ik denk dat situaties extra lastig zijn. En wij hebben heel simpel de afspraak dat als ik klaar met defensie ben hij er direct mee stopt.

Dagen waarvan ik weet dat hij het extra zwaar heeft zorg ik er ook voor dat er een extra lief briefje in zijn tas zit. Het hoeft niet van 1 kant te komen al komt het in mijn vorige post wel zo over.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:28

Ik vind dat er best een middenweg mag zijn. Ik ben getrouwd met zo'n man die de subtiele signalen zoals wij vrouwen die vaak geven gewoon niet ziet. Als ik hem niks vertel en maar aanneem 'dat hij dat heus wel weet' kom ik bedrogen uit, hij staat er gewoonweg niet bij stil. Als ik hem vertel waar ik moeite mee heb, dan probeert hij er rekening mee te houden en is de situatie voor ons allebij prettiger. En betekend echt niet dat ik continu loop te benadrukken hoe zielig ik mezelf vind. Ook pas ik me aan aan het moment waarop ik die dingen wil bespreken. Ik doe dat niet voor een belangrijke missie bijvoorbeeld. Het liefst helemaal niet als hij weg is, liever ervoor of erna. Maar soms zit het hoog, en dan moet je je tegen je partner kunnen uiten. Je weet waar je aan begint is zo kort door de bocht... Je weet pas hoe je iets gaat ervaren als je er middenin zit.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:47

Dank je Allegra , jij verwoord het zoals ik het bedoel.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:03

Urona447 schreef:
Ik vind het juist heel belangrijk dat alles open en eerlijk gaat. Mijn man vind het juist heel belangrijk dat ik het duidelijk aangeef wanneer ik denk dat situaties extra lastig zijn. En wij hebben heel simpel de afspraak dat als ik klaar met defensie ben hij er direct mee stopt.

Dagen waarvan ik weet dat hij het extra zwaar heeft zorg ik er ook voor dat er een extra lief briefje in zijn tas zit. Het hoeft niet van 1 kant te komen al komt het in mijn vorige post wel zo over.

Ja dat vind ik ook, ik hou van eerlijkheid want dat duurt het langst. Maar nee het is ook niet de bedoeling om zoals hierboven is gezegd hem met moeite te laten vertrekken omdat "jij" het zo vreselijk moeilijk zou hebben zonder hem.

Vind het dus wel goed om te bespreken dat je er tegen op ziet als hij weg gaat, maar laat hem ook vrij, het is zijn werk en iets wat hij blijkbaar graag wilt doen. Niks is zeker bij defensie en dingen zoals een vent die lang van huis is horen er helaas bij.