Ik heb het trouwens ook nog wel eens over een fractuur als ik een factuur bedoel Klinkt een beetje raar als je zegt tegen een klant dat de fractuur onderweg is
Equilibria
Geplaatst: 23-11-14 15:59
ClaudiaHS schreef:
Mijn vriendin zei laatst een spreekwoord verkeerd en ze had t totaal niet door. Zodat we bijna de hele avond in een deuk hebben gelegen.
Iemand doodslaan met een blij vogeltje .
Moet natuurlijk zijn. Iemand blij maken met een dood vogeltje..
Wat een geweldig topic, ik lig helemaal plat Mijn buurvrouw wilde laatst heel wijs iets zeggen: Een goede buur is het halve werk zei ze. Vond het wel knap dat ze onbewust twee spreekwoorden door elkaar gebruikte, maar zij vond mijn reactie iets minder geestig
Vriend van ons zei petersteunzaal inplaats van peuterspeelzaal
Eunomia
Geplaatst: 24-11-14 00:03
Wat een leuk topic, om sommige dingen heb ik toch hardop moeten lachen. Kroepkoek heb ik vroeger ook erg lang volgehouden en nu gaat het soms nog steeds mis.
Mijn broertje noemde de vermicelli in de soep altijd 'maskettie'. Hij vond het op spaghetti lijken, maar dat kon hij ook niet helemaal uitspreken. Ook had hij de gewoonte om als wij 'proost' zeiden 'kerstbrood' te zeggen.
Ik heb sinds mijn hersenschudding regelmatig versprekingen en heb het dan ook totaal niet door. Kan er nu zo snel even geen één bedenken, maar zodra me er eentje te binnen schiet plaats ik 'm hier.
Ik ben bloemist, ik was aan het afrekenen met een klant, vraag ik: Heeft u ook een plantenkas? Waarop de klant mij aan kijkt alsof ze water ziet branden.. zegt ze: nee waarom? Ik zeg: omdat u korting krijgt als u punten spaart! Waarop de klant me nog steeds vol verwondering aankijkt en vraagt wat die plantenkas met korting te maken heeft..
Daarna ging bij ons allebei pas het lichtje branden dat ik klantenpas bedoelde
verootjoo
Geplaatst: 24-11-14 11:17
evaac schreef:
Mijn neefje maakt van kroepoek altijd kroepkroep! En een meisje van 3 die ik ken wilde kipfrutsels eten... knipnuggets!
Vanochtend nog: We hadden het over een roofvogel die in gevangenschap is opgegroeid. Ik dus: "ja, hij is in de gevangenis opgegroeid" oh wacht... En degenen met wie ik praatte hebben daar helemaal niet op gereageerd
Anoniem
Geplaatst: 24-11-14 17:48
M'n favoriet is denk ik nog steeds toen een vriendin van me heel hard midden op straat riep: 'Muts, ik ben m'n k.ut vergeten!'
ikkedus
Geplaatst: 24-11-14 19:41
Mijn schoonmoeder heeft het altijd over: van Pampus liggen. Hebben verder ook totaal geen kaas gegeten van Nederlandse spreekwoorden.
Ik zeg op school vaak expres: hames en deren of zoiets.
Maartje_M
Geplaatst: 24-11-14 20:34
Eulogy schreef:
M'n favoriet is denk ik nog steeds toen een vriendin van me heel hard midden op straat riep: 'Muts, ik ben m'n k.ut vergeten!'
LadyMadonna
Geplaatst: 24-11-14 20:39
Ik werk bij een zorg verzekering. Laatst belde een klant, die wilde info mbt een laxeer deskundige (Een lactatie deskundige ) Zelf ga ik ook weleens de mist in... "Goedemiddag, wat kan ik met u doen?" (Wat kan ik voor u doen!)
Ik heb tot een maand geleden volgehouden dat het spruit 11 was.
Verder was ik gister het spreek woord "ben je nou helemaal van de pot gerukt " een beetje vergeten. Toen mijn pony vrolijk achter het hek weer open deed kreeg ze een: " Ben je nou helemaal van de wijzerplaat afgedonderd " naar haar hoofd geslingerd. Waar dat nu weer vandaan kwam