Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_vH

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 20:29

Schotland lijkt me een mooi land om te wonen. Lekkere buitenritten daar

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:17

Leuk om iedereen zo wat te kunnen volgen!
Heb nog niet veel mee geschreven, maar lees wel alles. :)

Ik ben pas 4,5 maanden samen met mijn Duitse vriend maar... hij heeft me ten huwelijk gevraagd! :oo
En ik heb ja gezegd. :D :D :D

Normaal zou ik het nooit zo snel doen, maar ik weet heel sterk dat hij 'de juiste' is.

We wonen 3 maanden samen.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:33

Jess_vH schreef:
Wow klinkt toch wel erg gaaf hoor Anthea!
Heel avontuur!

xSiep, moeilijk he als je voor een keuze komt. Kan me ergens ook wel voorstellen dat je jezelf en gezin er niet zien wonen, al heb ik begrepen dat ze sinds kort wel de EU ingetreden zijn. Wellicht scheelt dat iets

Ze zijn al sinds 2004 in de EU :P Maar inderdaad sinds dit jaar hebben ze de euro :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:01

Wow, gefeliciteerd Kyno! Wel snel, maar als het voor jullie goed voelt, waarom niet =) Wonen jullie nu samen in Nederland?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 17:19

gefeliciteerd Kyno. Snel wel, maar ja ach ik was 10,5 jaar samen met mijn ex dus het zegt niks.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 17:21

trouwens over 2 maanden wordt als het goed is onze nieuwbouwhuis opgeleverd!!!
Nog steeds amen met mijn Servische vriend. Maar ja het scheelt dat het voor mij makkelijker is. Wij wonen hier in NL. En qua gebruiken...tja we vieren op verschillende data kerst en oud en nieuw. 2 x zo veel plezier hahaha.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:32

Hey Suchilla wet een leuk nieuws! En naar brazilië! Lijkt mij een mooi land :D
Hoe gaat het met jullie Deens?

Toch denk ik niet dat ik het zou kunnen nissma :P

Oe spannend Jetske! En ook heerlijk lijkt me

Schotland, veel regen niet waar?

Wow Kyno jullie hebben haast :P. Waarom zo vlug allemaal? Iig gefeliciteerd!

Bijna Jess, bijna :D

Ik moet nog 1 nachtje wachten :Y) Dan "heb" ik hem weer voor 48 uur :o
Wij zouden graag gaan samenwonen maar dat is nu gewoon niet direct realistisch. Wie weet wat de toekomst brengt.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:41

Kyno: wat leuk! Gefeliciteerd! Ach, als het goed voelt, waarom niet :D

Jess: klopt, zeker mooie gebieden daar om te rijden! Afgelopen zomer heb ik een mooie buitenrit gemaakt daar. Zeker voor herhaling vatbaar wat mij betreft. Hopelijk kom ik daar ook aan toe als ik er voor langer heen vertrek.

Hopelijk vliegen die laatste twee maanden voorbij! Heerlijk moet dat zijn, jullie eigen nieuwe plekje! Waar gingen jullie ook alweer wonen?

Fijn zeg Leonie, geniet ervan :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:35

Jaa, ook voor mij nog één nachtje wachten!!!
Ons Deens is nog niet zo ver gevorderd trouwens, ik ben bezig met een taalschool in de buurt van ons nieuwe huisje te vinden. En dan starten we wel ergens in maart/april.

Ja, en Brazilië! We gaan 'alleen' een week naar Rio de Janeiro. Maar ik onmoet geloof ik de hele familie en zijn vrienden. We hebben zelfs een bruiloft! Daarvoor leert hij me nu een Braziliaanse dans, forró.

Gefeliciteerd Kyno! En ik maar denken dat ik snel ging samenwonen!

En Jess, fijn dat jullie huisje bijna klaar is. De maanden zullen wel voorbij vliegen. Tenminste hier gaan ze dat vast en zeker doen. We krijgen 15 februari de sleutel al! En het enige wat we tot nog toe hebben zijn een paar pannen....

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:12

Wat spannend Jess!! Benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden!
Plaats je een foto als jullie zijn ingetrokken?

Sushilla en Leonie: jullie zijn nu samen met jullie mannen als het goed is? Geniet lekker van de tijd samen. Nog wat leuks gedaan / in de planning?

Bedankt voor de felicitaties! :D
Waarom zo snel; het voelt voor ons beiden helemaal super! Wel grappig: we hebben allebei hiervoor een relatie van 7-8 jaar achter de rug, waarin we allebei nooit hebben willen trouwen en het spaans benauwd kregen van het idee alleen al!
We weten allebei niet goed wat ons overkomt. Dit voelt zooo anders. Hij noemt het zielsliefde en ik kan dat eigenlijk alleen maar beamen nu ik er eea over gelezen heb.Voel me bevoorrecht dit te mogen meemaken in mijn leven.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 02:06

Voel me helemaal blij als je jou zo hoor :D
Gewoon doen wat je hart je ingeeft hoor!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 02:38

vriendinnetje van mij, was op vakantie in turkije met haar moeder, een ober, was aan t flirten met dr moeder, en heeft zn nummer op de wc achtergelaten toen moeders naar t toilet ging. ze heeft haar 2 dochters in NL achtergelaten, en is in turkije gaan wonen. heeft 2 kinderen van hem en is getrouwd, mn vriendinnetje heeft op 14 jarige leeftijd school opgegeven en is bij haar moeder gaan wonen, doet nu werk als naaister, in de kledingwinkel van haar stiefvader. haar andere halfzusje woont nu bij de vader. dr kinderen hebben alle een andere vader, behalve de laatste 2 van de turkse man. mis haar best erg, ze spreekt nu beter turks dan nederlands tegen mij op fb en dat soort dingen. echt gebrekkig nederlands, zo appart. :P

telt dit ook als ervaring? is niet partner ofzo maar alsnog :o

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 02:42

Van mij wel hoor. Ik vind het ook belangrijk dat je je gevoel achterna gaat, maar toch komen je kinderen op de eerste plaats. weet niet hoe oud ze waren toen ze naar Turkije vertrok.
Als heel het gezin er vrede mee heeft, waarom niet he

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 02:45

de ene was 9 of 10, en mn vriendin 13 of 14.
en ze bracht ze bij haar ouders, en was binnen 3 weken weg.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 03:27

Oeii ik vind dat als je kinderen hebt deze wel voor gaan voor alles.
Ken de situatie natuurlijk niet dus wie weet zeg ik wel iets wat niet kan, maar dit is mijn gevoel erbij

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 04:55

ik heb ook vaak gezegd tegen haar, waarom aanbidt je je moeder zo, als mijn moeder mij t flikte was ik er al gauw klaar mee.. maar zij was zo trots op haar moeder. maarja ik mag eigenlijk ook niet zo oordelen, maar ik vond dat op dat moment zo :P

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 05:35

ach als de kinderen er vrede mee hebben en er is contact kun je er ook niets over zeggen.
als het werkt werkt het (al zou het nog steeds mijn ding niet zijn)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:12

Best wel heftig vind ik eigenlijk, savannah.
Binnen 3 weken je kids bij je ouders achterlaten om naar turkije te emigreren...
Vind het persoonlijk nogal wat! Maar goed, wie ben ik. Ieder zn ding.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:45

Kyno schreef:
Binnen 3 weken je kids bij je ouders achterlaten om naar turkije te emigreren...

vind ik zeker ook!
niet echt netjes, vind ik van moeders.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:15

Bizar verhaal hierboven! Als je kinderen neemt, doe je dat voor het leven, niet om ze te dumpen voor een nieuwe liefde....

Ik ben net terug van mijn ventje :D. Had verassing voor hem geregeld. De paarden naar een logeeradres, de hond en naar hem gegaan op vrijdag avond. Ik zou er eigenlijk alleen zaterdag overdag zijn (90 km enkele reis), maar nu dus tot in de namiddag gebleven :D. We hebben echt genoten en ik heb even heerlijk kunnen opladen!

Hoe gaat het met de rest. Sushilla al bijna de sleutel? :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:07

Kyno schreef:

Inderdaad zeg! Lijkt me erg heftig voor de kinderen en de achtergebleven familie. Zo snel ook ...

Leonie: Wat heerlijk zeg, zo'n (langer dan gepland) dagje samen :)

Wij gaan morgen op een last minute "weekendje" weg :+ Ik moet zowel maandag als dinsdag avond in Nijmegen zijn vanwege activiteiten met de studievereniging waar ik bestuurslid ben (terwijl ik mijn kamer daar al onder verhuurd is) En ik moet er morgen begin van de middag al zijn vanwege verlenging van mijn paspoort.
Met andere woorden, om ervoor te zorgen dat ik niet op en neer hoef en niet in mijn eentje veel tijd moet verdoen daar, hebben we een overnachting geboekt en gaan we naar de dierentuin :Y) :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:02

Bijna!! Nog 4 weekjes te gaan. Alles is rond nu, moeten nog een paar kleine dingetjes doen en regelen. Ohja, en een auto kopen. Anders kan ik niet naar mijn werk.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:15

Persoonlijk vind ik het een beetje een raar verhaal hierboven en ik snap niet helemaal wat het hier doet, aangezien het niet eens een persoonlijke ervaring is, maargoed.

@ Leonie, ik zie nu pas dat je hier ook bent, ik volg je Frankrijktopic ook ^^
@ Jetske, veel plezier! Je moet het nuttige met het aangename vermengen he ;)
@ Sushilla, Gaaf! Heb je al een leuk autootje op het oog? En moeten jullie nog veel verbouwen of kunnen jullie er direct in? En al in de ikea rondgelopen voor inricht inspiratie? Zelf vind ik pinterest ook altijd leuk om ideetjes op te doen :o

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:11

We zijn qua meubelen uitkiezen al zo goed als klaar. Heel veel woonwarenwinkels afgestruind, meestal meerdere malen! :Y) We hebben ook al een paar leuke ideetjes voor de inrichting. Zo willen we graag 2 klokken, 1 op 'onze' tijd en 1 op Braziliaanse tijd.
We hoeven alleen wat te verven. In de slaapkamer komt een blauwe muur, en in de woonkamer een groene. We moeten even kijken hoe de andere muren eruit zien. Anders wordt dat ook sauzen, en dus wellicht ook het plafond... Maar verder is het echt tiptop in orde! De keuken en de badkamer zijn net gerenoveerd!
Qua auto wil ik iets kleins, vandaag via via bij een dealer geweest. Maar degene die ik moest hebben was er niet, en de flapdrol die me nu hielp begreep me niet echt. Ik kreeg een peugeot 307 (= station) te zien, dat was het enige wat ie had... Maar laat ik nu net in het centrum gaan wonen, dus hoe kleiner hoe beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:19

Mag ik me melden? :D
Mijn vriend is Welsh.