Wat voor kleding zal jij nooit dragen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Re: Wat voor kleding zal jij nooit dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:51

Ik vind ook wel dat je je naar school wel wat formeler mag kleden. Bij ons op school waren teenslippers, joggingbroeken, shirts met schreeuwerige teksten niet eens toegestaan.

In de school waar ik de eerste jaren van het voortgezet onderwijs zat waren de regels nog veel strenger.
- Rokjes of kleedjes mochten niet korter zijn dan 10cm boven de knie (werd echt gemeten bij twijfel, te kort was een hele dag in je gymshort rondlopen)
- Oorringen mochten niet langer zijn dan 1 cm -O-
- Geen strapless of hele fijne bandjes, de bandjes moesten minstens 2cm breed zijn
- Geen joggingbroeken en joggingjasjes
- Shirts met 'teksten' waren ook verboden, een merknaam mocht nog net maar al de rest niet
- Je shirt of hemdje moest altijd tot aan de taille van je broek of rokje komen, dus geen blote buiken
- ....

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:57

GeekGirl schreef:
Ik vind ook wel dat je je naar school wel wat formeler mag kleden. Bij ons op school waren teenslippers, joggingbroeken, shirts met schreeuwerige teksten niet eens toegestaan.

In de school waar ik de eerste jaren van het voortgezet onderwijs zat waren de regels nog veel strenger.
- Rokjes of kleedjes mochten niet korter zijn dan 10cm boven de knie (werd echt gemeten bij twijfel, te kort was een hele dag in je gymshort rondlopen)
- Geen strapless of hele fijne bandjes, de bandjes moesten minstens 2cm breed zijn
- Shirts met 'teksten' waren ook verboden, een merknaam mocht nog net maar al de rest niet
- Je shirt of hemdje moest altijd tot aan de taille van je broek of rokje komen, dus geen blote buiken
- ....

Ik zou het daar niet overleven :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:23

Uhm, hier een heel lijstje :o
- Crocks
- Wijde pijpen (broek)
- Coltruien
- Emostyle, dus rode ruitjes, ruige dingen (overigens vind ik zwart wel een mooie kleur, ligt er maar aan hoe je het draagt)
- Naveltruitjes
- 'oma' hakken
- Ballerina's
- Driekwartsbroek
- Dr. martens
- Shirt's met teksten zoals: Suck my dick, love tits etc.
- BH loos in kleding gaan -O-
- Té korte broekjes
- Lange rokken
- Sokken in sandalen (De echte don't)
- Sokken in hakken
- En eigenlijk vind ik timberlands ook niks, alhoewel bij sommige mensen ze redelijk leuk staan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:34

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:54

GeekGirl schreef:

- ....

Wow...in welke tijd was dit? :')
Verschrikkelijk..

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:58

GeekGirl schreef:

- ....

Wat een horrorschool moet dat zijn geweest. :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:06

Er zijn best wel wat dingen qua kleding die ik niet gauw aan zou trekken omdat ik het niet mooi vind. Bij voorbeeld harembroeken, crocs of dingen die oranje zijn.
Er zijn ook dingen die ik niet aantrek omdat ze me niet staan: minirokjes, en kledingstukken die wit of rood zijn. Rood is mijn lievelingskleur maar het staat me niet.

Het enige wat ik echt uit principe niet aantrek zijn dingen met panterprint. Panterprint staat bij mij gelijk aan ordinair, mavomuts, geblondeerde barbie. No thanks.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:07

Ik vind die regels eigenlijk helemaal niet zo erg :')
Alleen die oorringen vind ik dan misschien niet helemaal nodig. Maar de rest sorry maar je gaat toch ook niet half naakt op school zitten, net zo goed als je dat op je werk niet doet?

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:57

Ik loop te vaak in me jogingsbroek door school...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:58

Ach; in de proefwerkweken bij ons op de middelbare school liep iedereen op uggs en joggingbroeken, dat ene uurtje dat je op school zit voor een wiskunde tentamen..

Toen ik in de 3e zat droeg iedereen adidas vesten boven een spijkerbroek, wat is dan precies het verschil tussen een adidas/reebok/asics trui en een basic vest van de h&m?
teksten op een shirt, waarom niet? Als het maar geen ordinaire/aanstootgevende tekst is
oorbellen? Moet je toch zeker zelf weten hoe lang ze zijn? Maar met gym/techniek/scheikunde practica gewoon uit doen.
Korte broekjes? Waarom niet, je zit op de middelbare school, ik vind dat juist de periode dat het nog kan.

Bij ons op school waren er echt maar heel weinig regels en dat was dat je met scheikunde en techniek practica je haar altijd in een staart/knot had, dat je met gym geen hemdjes mocht dragen omdat je daar over het algemeen teveel inkijk bij hebt bij bijvoorbeeld hockey, en geen oorbellen tijdens gym. Petten/mutsen/hoedjes etc. moesten ook af in de les, maar een heleboel docenten vonden het ook wel prima als je die ophield.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:11

Wilke93 schreef:
GeekGirl schreef:

- ....

Wow...in welke tijd was dit? :')
Verschrikkelijk..

Nog niet zo lang geleden, volgens mij is het nu nog altijd zo.

Petten en hoeden in de klas, daarvoor moesten wij echt een hele week nablijven :\ En met gym hadden we een gym-uniform van de school. Broekjes tot de knieën, en de t-shirts waren unisex (veel te lang voor de meisjes, en zo'n ronde hals waarmee je zéker geen inkijk kon hebben) Dit is nu wel echt een uiterste, mijn school was blijkbaar echt hopeloos ouderwets :p

Nog iets wat ik echt nooit zou dragen, een bontjas! Wie wil er nou in zo'n gedrocht op straat komen? http://www.google.be/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=MtzsvlWqi-kBIM&tbnid=Kie52ry0N4sZwM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.intensenzo.nl%2Fbontjas-drumband-en-yoghurt-met-stukjes-oftwel-sensorische-informatieverwerking%2F&ei=cogMU9__A7PY0QXj-YHwCw&bvm=bv.61725948,d.bGQ&psig=AFQjCNEJ8XzF7a4LmfgOmT23YSmLZuvuKQ&ust=1393416669433118

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:32

Opzich vind ik die sneaker hakken best leuk :o maar niet voor mezelf.

Oh en een paar pagina's terug werd gepraat over een shirt met 1 mouw, hoe mag dat eruit zien dan? Ik heb al geGoogled

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 14:34

Waah waren dat lipgloss teenslippers :+

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 22:01

Ach een voordeel met een uniform je hoeft s' morgens niet uit te zoeken wat je aan moet trekken.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:02

Mila11 schreef:
Opzich vind ik die sneaker hakken best leuk :o maar niet voor mezelf.

Oh en een paar pagina's terug werd gepraat over een shirt met 1 mouw, hoe mag dat eruit zien dan? Ik heb al geGoogled

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:02

:r

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 13:48

Een lange mouw en een korte. Hmmm nee :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:58

GeekGirl schreef:

Afbeelding
Zo'n faux fur coat vind ik dan wel weer heeeel tof :j
Sowieso vind ik haar stijltje wel leuk :)

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:44

Laatst bijgewerkt door Frits2008 op 26-02-14 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

letrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:46

Iets met kousen en jarretels, bij mannen vind ik dat niet zo mooi staan :)

Om te zien bij vrouwen dan weer wel.
Laatst bijgewerkt door letrow op 26-02-14 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:47

Echt bont....... als ik een dood dier wil dragen trek ik wel een haring aan ;-)
Nee.... dat vind ik toch echt het allerergste.
Bovendien niet erg 'sjiek'.... ;-)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:50

Vintage bont ben ik gek op. Nepbont ook. Ik vind het wel chique :')

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:53

Uggs en een legging als broek, verschrikkelijk!!!

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:05

Nou die heb ik 3 in m'n kast hangen, wat is daar nou zo raar aan?