vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:17

Ts knap gedaan en netjes afgehandeld naar zijn ouders toe. Maar denk erom, verval niet in de fout die velen maken, namelijk weer contact zoeken met je ex nu hij weer rustig lijkt. Het zou je verbazen hoeveel op het oog sterke vrouwen na verloop van tijd toch weer gaan reageren op appjes en uitnodigingen om "bij te kletsen."

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:01

some1 schreef:
Het valt me wel nog echt zwaar. Kwam tot de ontdekking dat mijn zusje echt te enthousiast heeft ingepakt en T appte dat er ook nog dingen van mij daar lagen. Dus vanavond of morgen even ruilen.
Hij is erg rustig en zegt er vrede mee te hebben. Ik hoop dat mijn emoties ook snel zakken, ben wel klaar met dat gejank eerlijk gezegd.

Dat is helemaal begrijpelijk hoor, dat gejank.

Komt goed :(:)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:07

Hoe is het vandaag meid?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 16:28

Het gaat, net wat spullen terug gegeven en gepraat.
Hij vindt het erg dat het zo loopt en stelde voor om een jaar lang echt uit elkaar te gaan en daarna te kijken of we elkaar nog missen.
Ik heb gezegd dat ik dat alleen wil als we het huis al te koop zetten en geen contact hebben dat jaar. Daar moest ie over na denken.
Als het voor hem zo makkelijker is prima, dan kan ik over een jaar nog zeggen dat het niks meer gaat worden. En misschien dat ie zelf dat inzicht al heeft gekregen.
Ben nou rustig en voel me redelijk goed :j Af en toe nog behoorlijk huilerig, maar steeds minder.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:47

Ts ik heb meegelezen en ik wil toch even op je laatste post reageren.
Ik zou hem echt duidelijk te kennen geven dat het wat jou betreft echt over is en niet meer goed komt.
( als het wat jou betreft ook echt helemaal over is)
Verder heb ik respect voor je aanpak en vind ik het super zoals je dit gedaan hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:53

Ik zou ook duidelijk maken dat het echt over is. Anders geef je hem ijdele hoop en iemand een jaar lang met valse hoop laten zitten vind ik not done.
Met duidelijkheid kunnen jullie allebei een nieuw leven zonder elkaar opbouwen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:01

ben ik volledig mee eens!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:38

Weet je Ts, als hij ook maar een sprankje hoop heeft dat je terug komt dan zal hij echt nooit zijn best doen om die woning te verkopen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:58

Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om zo hard te zijn: nee! Het is over en uit, definitief!
Je hebt immers veel om hem gegeven. Maar je helpt hem en jezelf echt niet om nog een heel klein beetje de deur open te houden. Houdt vol en houdt moed! Sterkte.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:02

Fijn dat alles redelijk rustig is verlopen. Die tranen zijn heel normaal hoor!

Ik ga wel mee met bovenstaande reacties... Anders houdt hij misschien onterecht hoop.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:14

bigone schreef:
Weet je Ts, als hij ook maar een sprankje hoop heeft dat je terug komt dan zal hij echt nooit zijn best doen om die woning te verkopen.

Precies..laat hem echt los.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:13

Valse hoop is zo pijnlijk.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:46

Ben het helemaal eens met mensen hier.

Geef hem geen valse hoop. Je kan niks van hem verwachten als jij je grenzen niet aan geeft.

Nee het is klaar is beter dan dit. Valse hoop gun je niemand.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:49

Wat fijn dat er tot nu toe geen oorlog is :)

Goed gedaan en erg volwassen!
Ik zou hem alleen geen valse hoop geven inderdaad.

Mag ik vragen hoe oud je eigenlijk bent?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 22:08

Ik vind het inderdaad erg moeilijk om zo hard te zijn, mede omdat ik nog steeds wel iets om hem geef :j maar jullie hebben gelijk denk ik.

Ik ben 26, hoezo?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:11

Juist als je nog o, hem geeft moet je eerlijk zijn. Een jaar is veel te lang en als hij dan gefrustreerd raakt gaat hij denk ik toch over op zijn andere oude gedrag. Lees af en toe je openingspost door, waarin je beschrijft waarom je weg wilt. Lijkt me heel goed om de grote lijn te bewaren. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:18

Ts, je bent niet hard maar realistisch, blijf dat en dan kun je jezelf niets verwijten richting je ex. Je hoeft hem nu nog niet te zeggen dat het nooit meer iets word maar binnenkort, als hij gewend is dat je weg bent zou ik het hem toch gewoon vertellen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:20

Ik had er geen reden bij om het te vragen eigenlijk. Ik was gewoon benieuwd.
Lief van je ouders dat ze je opvangen en zorgen voor afleiding. Ik denk dat dat nu wel heel fijn is.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:03

Ik ga mee met de mensen die zeggen dat het juist nu zeer belangrijk is dat je heel duidelijk moet zijn en hem geen enkel sprankje hoop geeft.

Hoe gaat het nu met je TS?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 23:02

Vandaag weer iets beter. Merk wel dat ik hem elke keer wil appen, dat deden we voorheen ook. Dus nu ben ik maar vrienden aan het stalken voor afleiding :P
Tot nu toe heb ik ook nog niemand gesproken die het jammer vindt ofzo. Iedereen vindt het voor mij positief en ze proberen me te helpen waar ze kunnen :j

Uiteindelijk kom ik er wel, maar het kost me nu nog veel moeite. Ik zal hem die duidelijkheid ook gaan geven, maar nu eerst even geen contact zodat ik bij kan komen en sterker in mijn schoenen kom te staan tegenover hem. Zal geen maanden duren hoor :)

Kan me er nu soms al over verbazen hoe normaal ik zijn gedrag vond. Het kleineren van mij in bijzijn van andere en zijn opvliegendheid.
Liefde maakt blind :n

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:05

Goed dat alles realistisch oppakt, en verder heel veel sterkte om alles te verwerken.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 07:45

Wat fijn dat het relatief goed gaat. Hoe is het met paardlief, heeft die zijn plekje ook gevonden?

Wil je als hij zich weer "normaal" gedraagt bij hem terug? Of is het klaar vanaf jou kant?

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:52

[quote="some1"

Kan me er nu soms al over verbazen hoe normaal ik zijn gedrag vond. Het kleineren van mij in bijzijn van andere en zijn opvliegendheid.
Liefde maakt blind :n[/quote]

+:)+ fijn dat je dat nu al inziet. Dit gevoel word alleen maar meer!

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 09:32

dejong_wever schreef:
Wat fijn dat het relatief goed gaat. Hoe is het met paardlief, heeft die zijn plekje ook gevonden?

Wil je als hij zich weer "normaal" gedraagt bij hem terug? Of is het klaar vanaf jou kant?

M'n paard heefthet in de wei absoluut nog niet naar z'n zin.
In de stal haat prima.
In de wei heeft hij een dondersteen als buurman en daar lijkt hij een maatje te missen :j. Baal daar heel erg van en voel me dan ook schuldig omdat ik hem bij zijn vorige maatje heb weg gehaald.

Ik wéét dat als hij zich 'normaal' gedraagt dit slechts tijdelijk zal zijn :n. Hij zal nooit veranderen en het is ook niet eerlijk om dat te verwachten :n.
Ik mis hem wel, we konden best schik hebben samen en over veel dingen praten.
De relatie was niet alleen maar slecht, dat zou makkelijker zijn geweest.
Heb nog erg veel moeite met hem loslaten. Alhoewel ik wel al heel blij ben dat ik van zijn familie af ben :j

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 09:32

dejong_wever schreef:

M'n paard heeft het in de wei absoluut nog niet naar z'n zin.
In de stal haat prima.
In de wei heeft hij een dondersteen als buurman en daar lijkt hij een maatje te missen :j. Baal daar heel erg van en voel me dan ook schuldig omdat ik hem bij zijn vorige maatje heb weg gehaald.

Ik wéét dat als hij zich 'normaal' gedraagt dit slechts tijdelijk zal zijn :n. Hij zal nooit veranderen en het is ook niet eerlijk om dat te verwachten :n.
Ik mis hem wel, we konden best schik hebben samen en over veel dingen praten.
De relatie was niet alleen maar slecht, dat zou makkelijker zijn geweest.
Heb nog erg veel moeite met hem loslaten. Alhoewel ik wel al heel blij ben dat ik van zijn familie af ben :j