Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DynamiteS

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:57

ik ben alleen bang dat ik straks hele domme dingen ga doen, wiskundig ben ik een ramp en hoorde dat je alle artikelen uit je kop moest kennen..

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:09

Ik stond vok verbazing bij de kruidvat... ik moest een potje norit hebben voor de hond..
Moet ik mn id laten zien..
En ik dacht ehhh oke.. voor een potje norit.
Zegt de caissière ja ik moet dit vragen. Als je er teveel van inneemt loopt het slecht met je af hoor.
:')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:12

woofie schreef:
Als je erover gaat nadenken is het toch vreemd.....iemand onder de 18 mag zelf geen drank of sigaretten kopen....
Maar als kassajuf, ook al ben je pas 16, mag je het wel verkopen aan iedereen die 18 is geweest...

Hier in Engeland mag dat niet, was gister heeeeeel handig in de supermarkt met een 17jarige achter de kassa en zo'n beetje iedereen die alcohol kocht. Arme joch moest constant een supervisor roepen om door te kunnen gaan met scannen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:16

Bij ons moet je wel een leidinggevende roepen om de drank eraf te halen als iemand geen 16 blijkt te zijn, maar dat is makkelijk te voorkomen door ID te vragen voor je de drank scant. :j

Persoonlijk vind ik dat er te veel verantwoordelijkheid op de kassamedewerkers wordt gelegd. Haal dan gewoon alle drank uit de winkels en laat alcoholverkoop puur en alleen over aan slijterijen, want dit gaat nergens heen. Ik ga echt geen groepje van vier jongens van 19 een paar breezertjes weigeren omdat eentje geen ID heeft hoor. :n

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:33

Ik werk al sinds m'n 16e bij de Albert Heijn, ben nu 19, en heb nog nooit achter de kassa gezeten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:40

Konstantine schreef:
Bij ons moet je wel een leidinggevende roepen om de drank eraf te halen als iemand geen 16 blijkt te zijn, maar dat is makkelijk te voorkomen door ID te vragen voor je de drank scant. :j

Persoonlijk vind ik dat er te veel verantwoordelijkheid op de kassamedewerkers wordt gelegd. Haal dan gewoon alle drank uit de winkels en laat alcoholverkoop puur en alleen over aan slijterijen, want dit gaat nergens heen. Ik ga echt geen groepje van vier jongens van 19 een paar breezertjes weigeren omdat eentje geen ID heeft hoor. :n

Dan hoop ik voor jou dat je geen controle krijgt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:43

Ging keer met vriendinnetje naar de Bijenkorf, beetje aan het rondneuzen. Zegt die verkoopster uit het niets "dat is niet in de uitverkoop". Met andere woorden, dat kun je toch niet betalen. Ik was daar helemaal niet voor uitverkoop, er was ook nauwelijks sale daar dus het was mij wel duidelijk. Lateeeeer. :evaw:

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:21

Ik (28 jaar) was laatst bij de AH en moest sigaretten meenemen voor mijn vriend. Vraagt de vrouw achter de kassa naar een ID. Uuh oké, zie ik er zo jong uit? Ik gee. Mijn ID, ze neemt hem aan kijkt er niet eens naar en geeft hem terug.
Dus ik vraag "En? Ben ik oud genoeg?"
"Uuh niet gekeken.."

Een andere was bij de Mercedesdealer, ik had net de (voor mij ontzettend dure) Mercedes van vrienden tegen een lantaarnpaal geparkeerd door gladheid vanwege sneeuw. Ik hun brullend opbellen waarnaar zij mij doorverwijzen naar de dealer voor een schade schatting.
Dus ik kom daar binnen, leg de situatie uit, gaat de dealer mee naar buiten om de schade te bekijken. Staan we bijna voor de auto, zegt ie:
"oh het is maar een C-klasse..."
Oftwel, wat een goedkope auto.. Ik kon er met mijn hoofd niet bij, wat een lef! Auto was notabene bij hun gekocht!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:56

dees_daan schreef:
Dan hoop ik voor jou dat je geen controle krijgt :)

Als we die wel krijgen is het het probleem van mijn baas... Volgens mij stond "klappen incasseren van boze pubers" niet in mijn taakomschrijving.

Maar goed, ik zit nooit meer achter de kassa, daar zitten voornamelijk de mensen die niet veel anders kunnen, nieuwelingen en minder heldere lichten zeg maar. :+

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:44

Dat is ook niet zo vriendelijk zeg, ik heb 2 jaar achter de kassa gezeten maar dat was niet omdat ik nieuw was of niet intelligent ofzo :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:34

Kan ook niet kloppen want als de "niet heldere lichten" achter de kassa zouden zitten zou het veel verlies voor de winkel en/of boze klanten opleveren. De "niet heldere lichten" kunnen namelijk meestal niet zo goed met geld overweg. Sowieso vind ik het belachelijk dat dit gezegd is want zo komt het namelijk over alsof jij jezelf beter vind. De "niet zulke heldere lichten" zoals jij ze noemt, zullen eerder vakkenvullen dan kassa draaien. En sommigen zullen ook wel alleen kassa draaien omdat zij dit zelf willen/leuk vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:41

Plus het feit dat de werkgever wel op aangesproken wordt na een controle maar daar ook consequenties voor de cassiere aan vast zitten, hier wel in ieder geval, wordt er niet naar ID gevraagd? Meteen een Officiële Waarschuwing, gebeurd dat zelfde nog een keer dan ben je wat eerder vrij en hoef je niet meer terug te komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:47

Het zou in elk geval al een mooi voornemen voor het nieuwe jaar zijn als mensen, zelfs al zijn ze echt ouder dan 21, gewoon vriendelijk blijven tegen de cassieres als die om legitimatie vragen. (Mocht je het toch niet eens zijn met de wet, dan is een maatschappelijk protest tegen de wet nuttiger dan het afreageren op mensen achter de kassa.)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:00

Ik heb jarenlang achter de kassa gezeten en je wilt niet weten wat voor gekke klanten ik allemaal voor de kassa heb meegemaakt. Iemand die een keer een vuile onderbroek op de band legde (gadverdamme) of een klant die een volle glazen fles mayonaise tegen het hoofd van een andere klant probeerde te gooien :') of klanten die 'iets' vergaten in hun tas of winkelwagentje (daarvoor hadden we camera's naast de kassa).

Quibes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:20

Waarom probeerde die klant een mayonaise pot tegen het hoofd van een andere klant te gooien? =P

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:44

Eeltje1991 schreef:
Waarom probeerde die klant een mayonaise pot tegen het hoofd van een andere klant te gooien? =P

Dat was vast een nieuwe manier van knuffelen.. :')

Quibes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:57

Haha, wat een liefde dan :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:23

Wow, ik zit met verbazing de eerste pagina's te lezen zeg := Honden meenemen naar een winkel vind ik persoonlijk echt belachelijk... Ook al die honden die je tijdens een kerstmarkt enzo ziet... Nouja...

Ik werk zelf bij de AH en heb soms ook wel wat domme dingen hoor :') Dat iemand iets vraagt, maar dat ik compleet iets anders laat zien :')
Of als iemand pijnboompitten vraagt, daar hebben we zo'n 20 soorten van _O- "Wat voor pijnboompitten" tsja dan word je soms heel dom aangestaard XD

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:25

Marjoow schreef:
Ik werk zelf bij de AH en heb soms ook wel wat domme dingen hoor :') Dat iemand iets vraagt, maar dat ik compleet iets anders laat zien :')
Of als iemand pijnboompitten vraagt, daar hebben we zo'n 20 soorten van _O- "Wat voor pijnboompitten" tsja dan word je soms heel dom aangestaard XD

Dan ken ik ja :') Pijnboompitten voor in de salade, pijnboompitten om mee te bakken, pijnboompitten bij de nootjes :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:26

NienkeV1994 schreef:
Marjoow schreef:

Dan ken ik ja :') Pijnboompitten voor in de salade, pijnboompitten om mee te bakken, pijnboompitten bij de nootjes :')

Ja en ze staan ook nog in de koeling _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:34

Marjoow schreef:

echt :') Ik wist ook niet dat er zoveel soorten zijn hoor. Vraag ook altijd gewoon om pijnboompitten :P

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:35

Ik weet ook niet of ze echt anders zijn of alleen ergens anders liggen :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:36

Volgens mij zit er weinig verschil tussen :P

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:52

Zijn allemaal hetzelfde alleen in ander bakje op een andere plek