Help schooltaxi mag niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:05

Zilfstar schreef:
Ceriadwen schreef:
en helemaal niet willen dat ze zelfstandig worden.

Helaas zijn er kinderen op deze aarde die nooit zelfstandig kunnen worden. Dat is een gegeven feit. Laat je deze kinderen wel "zelfstandig" wonen en leven dan zijn zij een gevaar vaak vooral voor zichzelf en anders wel voor anderen.

Kun je het nog pamperen noemen... maar er zijn echt kinderen die je nooit los kunt laten.

Ik had niet gedacht dat ik dit uit had hoeven leggen, maargoed.

Citaat:
Precies, wat is nou de bedoeling? Volgens mij is het de bedoeling dat mensen, ook autisten, zo veel mogelijk zelf kunnen doen en daarom zo veel mogelijk leren zelfstandig zich te handhaven in deze maatschappij. Sommige zullen dat nooit kunnen maar dat is een grote minderheid van de totalen.

Urbanus

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:08

Mensen, ik mis de kerstgedachte hier een beetje. En in plaats van discussiëren over welke kinderen nooit zelfstandig kunnen zijn, kunnen mensen misschien beter bedenken hoe dit opgelost kan worden.

Ts, heb je een baan? Is het niet mogelijk dat je haalt/brengt/iets regelt met andere ouders? Want je bent op deze school vast niet de enige met dit probleem. Heb je er al over gesproken met de school zelf? Heb je al bezwaar aangetekend?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:09

Dat is dan ook zeker mijn advies! :j

Overigens zie ik dat je hebt toegevoegd dat je neefje in een rolstoel zit. Dat maakt ook uit. Vaak worden dergelijke bezuinigingen gewoon op administratieve gronden genomen. Bv alle lichamelijke beperkingen mogen nog, maar de leerproblemen niet meer. Of alleen rolstoelen mogen nog, en andere lichamelijke beperkingen niet. (En ook dat kan scheve situaties opleveren, bijvoorbeeld niet de leerling die na zeer veel fysio de rolstoel kan laten staan maar zich toch maar heel moeizaam kan verplaatsen.)
Maar nogmaals: met de individuele situatie heeft dat niet te maken.

En bij een rolstoel is het vrij eenvoudig voor te stellen dat reizen met het ov geen optie is. Niemand ook die vindt dat je de wielen van een rolstoel eraf moet schroeven omdat ze anders nooit leren lopen. En ook niemand die denkt dat het een reele mogelijkheid is om de rolstoel achterop je bagagedrager te nemen en een km of 10 te fietsen naar een speciale school.

Maar bij subtielere, minder zichtbare beperkingen als autisme, kan men zich veel minder goed inleven. Veel mensen vinden het niet voor te stellen dat iemand die kan lopen en praten toch niet met het ov kan. Men denkt dat als je er maar goed wat druk op zet, het vanzelf goedkomt. Maar meestal helpt dat net zomin als mensen in een rolstoel door druk aan het lopen te krijgen.

Ik hoop inderdaad dat TS bezwaar maakt, en daarna in haar eigen tempo kan werken aan het zelfstandiger maken, als dat haalbaar is.
Maar ik hoop ook dat mensen minder snel aannemen dat het maar ok is om zulke kinderen aan hun lot over te laten.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:09

Dit probleem houd in januari na de decembergevoelens niet op Lieveli

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:10

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:10

Ceriadwen schreef:
Dit probleem houd in januari na de decembergevoelens niet op Lieveli

Daar ben ik compleet van op de hoogte, maar ik denk dat deze discussie niet zo constructief is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:11

Petpa, dat is niet op de bal.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:11

Petpa schreef:
Petpa schreef:
TS heeft eind november een topic geplaatst dat ze op zoek is naar een uitdaging. Het lijkt me dat haar dochter een uitdaging is...

marleen_usar @ [LZP] Iets op zetten iets goeds doen

Nogmaals... TS zoekt een uitdaging...

Wat wil je hiermee zeggen dan?
Zoals eerder werd gezegd,niet elke ouder weet precies hoe om te gaan met een 'zorgenkind'!

Petpa

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:12

Dat TS in ieder geval tijd heeft om haar dochter te begeleiden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:13

Petpa schreef:
Dat TS in ieder geval tijd heeft om haar dochter te begeleiden.

Ah joh, dat weet je niet, je doet nu aannames zonder dat je van de omstandigheden op de hoogte bent. Ik vind je eerlijk gezegd niet prettig aanwezig in deze discussie, ik weet niet of dat je bedoeling is?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:14

gohya schreef:
Zoals eerder werd gezegd,niet elke ouder weet precies hoe om te gaan met een 'zorgenkind'!

Men mag toch wel hopen dat TS weet hoe ze om moet gaan met haar zorgenkind zeg!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:14

Petpa schreef:
Petpa schreef:
TS heeft eind november een topic geplaatst dat ze op zoek is naar een uitdaging. Het lijkt me dat haar dochter een uitdaging is...

marleen_usar @ [LZP] Iets op zetten iets goeds doen

Nogmaals... TS zoekt een uitdaging...

Ik vermoed dat ts in haar leven met deze dochter genoeg uitdagingen en zorgen heeft. En dat ze specifiek iets wil gaan doen BUITEN haar gezin. Voor zichzelf. Of mogen moeders van speciale kids dat tegenwoordig ook niet meer en moeten ze elke vrije minuut die ze hebben en dat ze even voor zover mogelijk "los" kunnen zijn van de zorgen toch weer besteden aan dat speciale kind?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:15

Ceriadwen schreef:
gohya schreef:

Helaas... Heb de placenta uitgekamd maar je krijgt er toch echt geen handleiding bij...

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:15

[/quote]

Ah joh, dat weet je niet, je doet nu aannames zonder dat je van de omstandigheden op de hoogte bent. Ik vind je eerlijk gezegd niet prettig aanwezig in deze discussie, ik weet niet of dat je bedoeling is?[/quote]

Niemand is op de hoogte van de omstandigheden van het meisje.

Daarnaast is het jouw oordeel hoe je mijn aanwezigheid beoordeelt...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:16

Zilfstar schreef:
Ik vermoed dat ts in haar leven met deze dochter genoeg uitdagingen en zorgen heeft. En dat ze specifiek iets wil gaan doen BUITEN haar gezin. Voor zichzelf. Of mogen moeders van speciale kids dat tegenwoordig ook niet meer en moeten ze elke vrije minuut die ze hebben en dat ze even voor zover mogelijk "los" kunnen zijn van de zorgen toch weer besteden aan dat speciale kind?

Zolang wij haar wensen niet met zijn allen hoeven te betalen is ze wat mij betreft vrij om te doen en laten wat ze wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:16

Ceriadwen schreef:
gohya schreef:

Genooeg ouders die dat niét kunnen. Anders hadden opvoedsteunpunten en dergelijken ook niet zoveel zin he?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:17

Nee precies Petpa, niemand en daarom kun je er beter naar vragen in plaats van dingen invullen. :)

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:17

het was denk ik een vraag van Lieveli naar jou Petpa
een ? is een vraag en geen oordeel denk ik :o

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:18

Zilfstar schreef:
Ceriadwen schreef:

Helaas... Heb de placenta uitgekamd maar je krijgt er toch echt geen handleiding bij...

Als ts, zoals jullie nu impliceren, niet weet hoe zij met haar zorgenkind om moet gaan, dan is het misschien een idee om een uit huis plaatsing aan te vragen?

Ik vind het nogal wat om te beweren dat TS niet weet hoe ze met haar kind om moet gaan eerlijk gezegd!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:18

lieveli schreef:
Nee precies Petpa, niemand en daarom kun je er beter naar vragen in plaats van dingen invullen. :)

Op de vragen geeft TS geen antwoord. Vragen stellen heeft per saldo dus geen zin.

Iedere geboden mogelijkheid wordt door TS op de voorhand afgeslagen. Er is zelfs iemand binnen dit topic die bereid was om met het meisje mee te reizen!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:20

Ceriadwen schreef:
Zilfstar schreef:

Zolang wij haar wensen niet met zijn allen hoeven te betalen is ze wat mij betreft vrij om te doen en laten wat ze wil.

Je zou verbaasd staan aan hoeveel dingen er mee betaald wordt door de belastingbetalers waar jij profijt van hebt. Ts heeft niet gekozen voor een speciaal kind. Wij waren in NL in de fijne omstandigheid dat de gemeenschap mee droeg aan de zorg om deze kinderen, zodat ook zij gewoon onderwijs konden genieten op hun nivo. Maar dat wordt flink de nek omgedraaid. Helaas zijn ook deze kids leerplichtig. Dan moet ts haar baan maar opgeven? Zodat ze dochter weg kan brengen? En wie betaald dan huur, zorg, eten, drinken ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:21

Ceriadwen schreef:
Als ts, zoals jullie nu impliceren, niet weet hoe zij met haar zorgenkind om moet gaan, dan is het misschien een idee om een uit huis plaatsing aan te vragen?

Goed plan! Laten we een stabiele situatie vervangen door een situatie die veel duurder is omdat we de taxikosten niet op kunnen brengen.

Ik denk trouwens dat TS best om kan gaan met haar dochter. Maar het omgaan met een hele berg extra onnodige stress, in combinatie met het aanleren van een hele set nieuwe vaardigheden, is gewoon weer een andere categorie.

Precies de reden dat je als ouder bv wel opvoedt, maar ook niet zomaar het voortgezet onderwijs op je neemt. Basiskennis en ervaring heb je wel in huis, maar bepaalde zaken hebben meer nodig dan dat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:22

Petpa schreef:
lieveli schreef:

Op de vragen geeft TS geen antwoord. Vragen stellen heeft per saldo dus geen zin.

Iedere geboden mogelijkheid wordt door TS op de voorhand afgeslagen. Er is zelfs iemand binnen dit topic die bereid was om met het meisje mee te reizen!

Is per saldo je stopwoordje? := Ik denk dat we gewoon even rustig moeten afwachten wat ze nog zal zeggen. Ik las in een ander topic dat ze het momenteel even lastig heeft dus ik gun haar de ruimte om het even op zijn beloop te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:23

Ik kan Ceriadwen gewoon niet meer serieus nemen met dit soort uitspraken :')

Uithuisplaatsing. Hoe verzin je het? :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:23

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:

Goed plan! Laten we een stabiele situatie vervangen door een situatie die veel duurder is omdat we de taxikosten niet op kunnen brengen.

Ik denk trouwens dat TS best om kan gaan met haar dochter. Maar het omgaan met een hele berg extra onnodige stress, in combinatie met het aanleren van een hele set nieuwe vaardigheden, is gewoon weer een andere categorie.

Precies de reden dat je als ouder bv wel opvoedt, maar ook niet zomaar het voortgezet onderwijs op je neemt. Basiskennis en ervaring heb je wel in huis, maar bepaalde zaken hebben meer nodig dan dat.

_/-\o_
Wilde net ongeveer hetzelfde typen...