Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liekensancho schreef:@tweebelgen, ja, men gaat dood van 1 dag geen vlees inderdaad.
xx_Horsiex schreef:liekensancho schreef:@tweebelgen, ja, men gaat dood van 1 dag geen vlees inderdaad.
Wat een kinderachtige opmerking, als het enige argument wat de vega's hebben, van een dag geen vlees ga je niet dood is, waarom voeren we deze discussie dan nog? Van 1 keervlees eten ga je ook niet dood, je wordt er misschien ziek van, maar je gaat er niet dood aan. Ik kan ook ziek worden van de salades of vega gerechten.
Esmeej, ik heb liever ook geen dode mensen op mijn bruiloft....
Esmeej333 schreef:xx_Horsiex schreef:
Wat een kinderachtige opmerking, als het enige argument wat de vega's hebben, van een dag geen vlees ga je niet dood is, waarom voeren we deze discussie dan nog? Van 1 keervlees eten ga je ook niet dood, je wordt er misschien ziek van, maar je gaat er niet dood aan. Ik kan ook ziek worden van de salades of vega gerechten.
Esmeej, ik heb liever ook geen dode mensen op mijn bruiloft....
Al aangepast hoor.
tweebelgen schreef:Niet gaan zou ook weinig respectvol naar mijn collega zijn, toch ?
tweebelgen schreef:Als ik op voorhand zou weten dat het vegetarisch is, zou ik ook niet gaan. Maar dat staat gewoonlijk niet op de uitnodiging.
tweebelgen schreef:Als ik op voorhand zou weten dat het vegetarisch is, zou ik ook niet gaan. Maar dat staat gewoonlijk niet op de uitnodiging.
opisop_shop schreef:Overigens denk ik dat alle gerechten in die 20zaken wat hier als voorbeeld even genoemd werd, ook prima vega besteld kunnen worden in overleg.
opisop_shop schreef:hier wordt in ons huis ook alleen vega geserveerd op verjaardagen enzo.
Ik ga voor mijn gasten geen worst in huis halen, genoeg ander lekkers dat ze kunnen eten, ik blijf er weer mee zitten. Heb er verder geen problemen mee en op onze kleine bruiloft heeft iedereen behalve ik prima vlees gegeten. Maar jouw bruiloft, jouw keuze.
Mensen die denken dat vega alleen maar vies is, hebben nog nooit goed vega gegeten.
Overigens denk ik dat alle gerechten in die 20zaken wat hier als voorbeeld even genoemd werd, ook prima vega besteld kunnen worden in overleg.
goed vega eten is imo dan ook gewoon min of meer dezelfde maaltijd, maar dan zonder het vlees.
Dat vega alleen maar salade, quiche of omelet is vind ik echt niet meer van deze tijd, helaas zie je het nog wel erg vaak.
Rumina schreef:opisop_shop schreef:hier wordt in ons huis ook alleen vega geserveerd op verjaardagen enzo.
Ik ga voor mijn gasten geen worst in huis halen, genoeg ander lekkers dat ze kunnen eten, ik blijf er weer mee zitten. Heb er verder geen problemen mee en op onze kleine bruiloft heeft iedereen behalve ik prima vlees gegeten. Maar jouw bruiloft, jouw keuze.
Mensen die denken dat vega alleen maar vies is, hebben nog nooit goed vega gegeten.
Overigens denk ik dat alle gerechten in die 20zaken wat hier als voorbeeld even genoemd werd, ook prima vega besteld kunnen worden in overleg.
goed vega eten is imo dan ook gewoon min of meer dezelfde maaltijd, maar dan zonder het vlees.
Dat vega alleen maar salade, quiche of omelet is vind ik echt niet meer van deze tijd, helaas zie je het nog wel erg vaak.
Vergeet de eeuwige geitenkaas niet
Urielle schreef:Ik heb toen ik een tijd geleden weer vegetarisch wilde eten gevraagd om lekkere recepten maar veel konden mensen toch niet opperen ... ('google eens op...' ja dat snap ik ook wel, maar dan kom je juist uit op vieze dingen als gevulde aubergine of bonenschotelsAls je mensen hun persoonlijke aanraders vraagt komt er blijkbaar ook niet veel omhoog 'de vegaballetjes van de Aldi zijn best lekker hoor
Nou jeuh, de opwinding werd me bijna teveel...
)
Maar overtuig me: een gerecht zonder kaas, zonder vlees, zonder vis/schelp-/schaaldieren, geen pasta, geen rijst, geen bonen, geen aubergine, voor mijn kinderen mag het niet pittig of pikant zijn en ivm allergieën geen melk of ei bevatten, geen roomsauzen, geen Italiaanse kruiden, geen tofu of taugé of dat soort spul. Maar wel smakelijk, vullend en het gevoel gevend dat je een complete maaltijd gegeten hebt.
Ben benieuwd of er iemand een lekker weekmenu in elkaar kan zetten voor me waar ik het hele gezin blij mee kan maken.