Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:53

Mijn ideaalbeeld zal het ook nooit zijn, maar het zou me niet weerhouden.
Denk dat deze discussie verder niet zo veel zijn heeft, agree to disagree dames?

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:59

IMJ schreef:
Denk dat deze discussie verder niet zo veel zijn heeft, agree to disagree dames?

Goed plan, het is nooit mijn bedoeling geweest iemand zo tegen de borst te stoten oid.
Maar ik merk dat ik ontzettend verkeerd begrepen wordt... Dat was iig niet mijn intentie.

Geryon

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:05

Wat een aanstellerij. := Niet vallen op kleinere mannen hoeft niks te maken te hebben met je zelfbeeld enzo. Ik vraag me af of degene die het zo raar vinden dan het uiterlijk 100% onbelangrijk vinden? Want het is niets anders dan iets waar je gewoonweg niet op valt. En dat is iets heel normaals. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:22

Geryon schreef:
Wat een aanstellerij. := Niet vallen op kleinere mannen hoeft niks te maken te hebben met je zelfbeeld enzo. Ik vraag me af of degene die het zo raar vinden dan het uiterlijk 100% onbelangrijk vinden? Want het is niets anders dan iets waar je gewoonweg niet op valt. En dat is iets heel normaals. :D

Niet zo zeer het uiterlijk, maar het lijkt er op dat het idee van aantrekkingskracht bij een aantal mensen geheel wegvalt. Lijkt me toch wel behoorlijk belangrijk.

IMJ schreef:

I agree.
Maar wil toch wel graag even weten of Redhead me hier nu probeert te beschuldigen van het versturen van pb's?
Redhead89 schreef:
Het is maar goed dat pb's prive zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:26

Nee, dat doet ze niet imo, ze bedoelt dat ze pb's ontvangen heeft van anderen :)

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:29

IMJ schreef:
Nee, dat doet ze niet imo, ze bedoelt dat ze pb's ontvangen heeft van anderen :)

Klopt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:29

IMJ schreef:

Oooh zo...

Dan is het goed. Maar je bent niet de enige hoor Redhead, zijn meerdere mensen die dezelfde mening hebben verkondigd in het topic. Met name in het begin.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:30

Hmm op de een of andere manier voel ik me nooit echt aangetrokken tot kleinere mannen.
En dan heb ik het over ECHT kleinere..

Want een paar centimeter maakt mij ook niks uit hoor..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:36

Mijn vriend is ook een stukkie kleiner dan mij maar daar hebben we geen problemen mee :)

Ik denk dat de bouw ook een stukje meespeelt... Als je vriend bijv. 5 cm kleiner is en daarnaast bijv. ook nog eens iel dan lijkt ie voor je gevoel ook weer een stuk kleiner dan dat er een breder model naast je staat :) Ik denk ook wel dat het een afknapper kan zijn hoor! In het verleden heb ik ook altijd gekeken naar mannen die even groot waren of groter. Dat is gewoon een soort instinct ofzo :')

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:42

Doubtless schreef:
Peuk schreef:
Maar mocht het gebeuren dat ik iemand ontmoet die kleiner is dan zou ik daar geen probleem van maken.

Ik vraag me echt af hoe 'waar' dit is... Zeker als je zelf maar 1m60 bent en je mannen het liefste een kop groter hebt :Y) .

Ja dat heeft m'n voorkeur haha, maar dat wilt niet zeggen dat ik iemand daar op afwijs. Dat vind ik toch wel een beetje oppervlakkig. Als je als vrouw een kop groter bent dan snap ik dat nog wel, maar dat zal bij mij nooit voorkomen dus daar denk ik dan ook niet over na eigenlijk. :+ Ik heb wel gedate met iemand die kleiner was. En tja eigenlijk was dat gewoon geen gezicht, maar dat was niet de reden waarom het nooit iets is geworden.. Het bleek uiteindelijk een enorme debiel te zijn. :Y)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:24

Mensen die onterecht maar blijven strooien met het woord oppervlakkig zijn zelf oppervlakkig en vastgeroest in mijn ogen, die kunnen niet verder denken dan hun eigen mening en hebben moeite te accepteren dat er mensen zijn met een afwijkende mening. Sowieso opvallend dat vooral de dames die een kleinere vriend hebben het woord oppervlakkig in de mond nemen :D. Alsof we hen persoonlijk aanvallen ofzo :o.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:32

Sees schreef:
Mensen die onterecht maar blijven strooien met het woord oppervlakkig zijn zelf oppervlakkig en vastgeroest in mijn ogen, die kunnen niet verder denken dan hun eigen mening en hebben moeite te accepteren dat er mensen zijn met een afwijkende mening. Sowieso opvallend dat vooral de dames die een kleinere vriend hebben het woord oppervlakkig in de mond nemen :D. Alsof we hen persoonlijk aanvallen ofzo :o.

Dit. Over onrespectvol gesproken, ik vind mij oppervlakkig noemen omdat ik toevallig ook kijk naar aantrekkingskracht pas onrespectvol.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:41

Esmeej, ik snap het inderdaad echt niet hoor. Wat zou iemand anders zich nou druk lopen maken over het feit dat IK kleine(re) mannen niet aantrekkelijk vind, wees blij, minder concurrentie ~~}> (grapje natuurlijk hè).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:44

Sees schreef:

Nou, nu je het zegt, inderdaad! En mee eens :D

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:48

Sees schreef:
Esmeej, ik snap het inderdaad echt niet hoor. Wat zou iemand anders zich nou druk lopen maken over het feit dat IK kleine(re) mannen niet aantrekkelijk vind, wees blij, minder concurrentie ~~}> (grapje natuurlijk hè).

Haha, inderdaad. Dat je het zelf niet aantrekkelijk vindt wil niet zeggen dat je stellen warin de man kleiner is dan veroordeeld of raar vindt, alleen je zou het zelf gewoon niet doen.
Het heeft bij mij ook niks te maken met onzekerheid ofzo, gewoon zelfkennis. Ik ga geen relatie aan met een man die ik niet aantrekkelijk vind. Natuurlijk zijn er veel factoren die meespelen maar aantrekkingskracht is zeker een die een grote rol speelt.
Het is trouwens geen eens een keuze. Ik val niet, ben nog nooit gevallen en zal waarschijnlijk nooit vallen op een kleine(re) man. Daar kies ik niet voor, dat is gewoon een gevoel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:53

Janine1990 schreef:
Magrathea schreef:

Volgens mij heb ik er wel een stuk meer gezien. Of bedoel je nu 'voorkeur hebben voor een lange man'? Want ik heb liever ook een langere man, maar mijn huidige vriend is wel kleiner, voor hem maakt me dat niet uit dus.

Ik zie het verschil niet :') Maar wat jij zegt bedoel ik inderdaad (ook?)

Late reactie, sorry :') maar wat ik bedoelde is dat 'voorkeur hebben' is iets anders is dan dat je iets als 'eis' hebt bij en man.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:51

Magrathea schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zie het verschil niet :') Maar wat jij zegt bedoel ik inderdaad (ook?)

Late reactie, sorry :') maar wat ik bedoelde is dat 'voorkeur hebben' is iets anders is dan dat je iets als 'eis' hebt bij en man.

Haha, geeft niet!
Ik denk dat mijn voorkeur dan uit gaat naar 'voorkeur' hebben. :')
Voor mij is het namelijk niet een keiharde eis. Een lange man is wel een eis. Dat die dan misschien een keer 1 á 2cm kleiner is, is volgens mij niet zo'n probleem. Al ben ik het nog nooit echt tegengekomen dat ik op een man viel die iets kleiner was.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:32

Esmeej333 schreef:
Sees schreef:

Haha, inderdaad. Dat je het zelf niet aantrekkelijk vindt wil niet zeggen dat je stellen warin de man kleiner is dan veroordeeld of raar vindt, alleen je zou het zelf gewoon niet doen.
Het heeft bij mij ook niks te maken met onzekerheid ofzo, gewoon zelfkennis. Ik ga geen relatie aan met een man die ik niet aantrekkelijk vind. Natuurlijk zijn er veel factoren die meespelen maar aantrekkingskracht is zeker een die een grote rol speelt.
Het is trouwens geen eens een keuze. Ik val niet, ben nog nooit gevallen en zal waarschijnlijk nooit vallen op een kleine(re) man. Daar kies ik niet voor, dat is gewoon een gevoel.

Mijn allereerste vriendje was kleiner dan ik, dat voelde toen eigenlijk al niet fijn. Daarna nog één keer gedate met een jongen die kleiner was dan ik en toen wist ik het zeker :D, kleinere mannen zijn niet aan mij besteed :o.

Als ik mijn hoge hakken aan heb, ben ik ook twee centimeter groter ofzo maar dat is dus maar af en toe en qua verschil voor MIJ nog acceptabel.

Even een vraag aan de dames met een kleinere vriend, als het jullie echt niet uit zou maken dat lengteverschil hè? Waarom dan wel één been inknikken op foto's :o ?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:25

Sees schreef:

Wel jammer dat je je zo aangevallen voelt haha. Schijnbaar heb je zelf ook moeite met het accepteren dat er mensen zijn met een andere mening dan jij, anders zou je niet zo'n reactie plaatsen. In mijn ogen ben je dan geen haar beter. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:17

Peuk schreef:
Sees schreef:

Wel jammer dat je je zo aangevallen voelt haha. Schijnbaar heb je zelf ook moeite met het accepteren dat er mensen zijn met een andere mening dan jij, anders zou je niet zo'n reactie plaatsen. In mijn ogen ben je dan geen haar beter. :+

Nu draai je het, in mijn ogen, onterecht om.
Sees geeft alleen aan dat de mensen die roepen dat lange vrouwen die geen kleinere man willen oppervlakkig zijn, eigenlijk gewoon de pot zijn die de ketel verwijt zwart te zien.

En zo zie ik het inderdaad ook. Wat voor verwijt gooi je de wereld in, als je zelf niet verder wilt kijken dan roepen dat lange vrouwen die geen kleinere man willen oppervlakkig zijn, dan toon je jezelf wel een persoon met bijzonder veel diepgang.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:48

Janine1990, inderdaad.

Peuk, ik ben wel degelijk een haar beter want ik 'verwijt' dames die een kleinere man hebben toch ook niet van een laag zelfbeeld o.i.d.?

Ik begrijp gewoon niet waarom een ander zich...wat is het goede woord... gekwetst? Aangevallen? Aangesproken voelt doordat ik niet op kleinere mannen val? Of überhaupt waarom het ze iets zou kunnen schelen?

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 00:06

Nog even terugkomend op het altijd maar opmerkingen krijgen over je lengte; dat is iets wat ik niet goed begrijp. Tegen een klein persoon zeg ik ook niet 'sooo jij bent wel klein!!' of tegen een gezet persoon 'soo jij bent wel dik!!'. Ik snap niet hoe het komt dat mensen in NL - in 2013 - soms nog steeds reageren alsof ze nog nooit een dame van +- 1.80m hebben gezien.

Moet er overigens wel bij zeggen dat ik de afgelopen paar jaar er eigenlijk niemand meer over heb gehoord. Maar vroeger, pffff....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:04

Ik was altijd behoorlijk dun, niet omdat ik dat wilde maar omdat ik niet aankwam, ook niet met 7-8 boterhammen en veel snoepen. :D
Dikke mensen spreek je niet aan maar dunne.... daar mag je gerust aan vragen of ze anorexia hebben.. weetje hoe frustrerend ik dat vond?
Eigenlijk net zo iets.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:57

Bellona_K schreef:
Nog even terugkomend op het altijd maar opmerkingen krijgen over je lengte; dat is iets wat ik niet goed begrijp. Tegen een klein persoon zeg ik ook niet 'sooo jij bent wel klein!!' of tegen een gezet persoon 'soo jij bent wel dik!!'. Ik snap niet hoe het komt dat mensen in NL - in 2013 - soms nog steeds reageren alsof ze nog nooit een dame van +- 1.80m hebben gezien.

Moet er overigens wel bij zeggen dat ik de afgelopen paar jaar er eigenlijk niemand meer over heb gehoord. Maar vroeger, pffff....

Hahaha ja inderdaad _/-\o_

Maar ik denk dat het ook een stukje bewondering is hoor, veel mensen vinden het erg mooi dat je lang bent. Al hoor je dat als lange persoon zelf allang niet meer :')

IMJ: Kan ik me heel goed voorstellen! Vreselijk lijkt me dat! Het is tegenwoordig volgens mij alleen nog maar geoorloofd om normaal of dik te zijn. Maar dun, hooo maar...
Ik prijs mezelf dan ook gelukkig dat ik niet dun én lang ben. Ik wil mezelf ook niet dik noemen. Maar door mijn postuur valt het minder op dat ik lang ben.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 04:14

Janine1990 schreef:
Maar ik denk dat het ook een stukje bewondering is hoor, veel mensen vinden het erg mooi dat je lang bent. Al hoor je dat als lange persoon zelf allang niet meer :')

Haha dat merk ik ook, dat mensen het mooi vinden. Als mensen me nakijken of bewonderend naar mn benen kijken denk ik al gauw; 'Wat mot je?!', terwijl die mensen 9 van de 10 keer juist positief zijn ;)

Ik heb zelf een haat-liefde verhouding met mijn lengte. Er zijn dagen dat ik me heel mooi aankleed, mooi opmaak en die bewonderende blikken op straat of in de kroeg geweldig vind. Maar er zijn ook dagen dat ik niet wil opvallen, mn jonggingspak aantrek en het liefst mn capuchon op zou willen zetten.

Ik denk ook dat niemand echt ooit helemaal tevreden zal zijn met zijn / haar uiterlijk. Wat lengte betreft; Ik kan wel zeggen dat ik dolgraag 1.75m zou willen zijn, maar laatst sprak ik een meisje van 1.90m en die zei weer: Ik zou zo ontzettend graag jouw lengte (1.83m) willen hebben. Aan lengte kan je niks doen, en het heeft weinig zin om je er druk om te blijven maken. Hoewel dat laatste makkelijker gezegd dan gedaan is.