Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:37

quera schreef:
En vriend zag net al een omgewaaide vrachtauto :oo

Dat is nu mijn grootste angst. Mn vader is chauffeur en moet vandaag naar het westen van het land voor transport.
Helaas is zn vrachtwagen vandaag niet zwaar geladen, dus lekker vatbaar voor de wind.
Zal blij zijn als ie weer thuis is heelhuids :(

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:38

Ik had gedacht dat het wel weer mee zou vallen met dat weeralarm. Maar het begint hier nu toch wel flink aan te trekken. Onze zware houten tuintafel is net omgewaaid. :\
Maar woon ook in Friesland, ergste zou hier zijn om 13.00 uur. Ben benieuwd. Onze arme hond heeft zich nu al onder de stoel verstopt. :(:)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:39

Anoli schreef:
quera schreef:

Dat is nu mijn grootste angst. Mn vader is chauffeur en moet vandaag naar het westen van het land voor transport.
Helaas is zn vrachtwagen vandaag niet zwaar geladen, dus lekker vatbaar voor de wind.

.. :(:) Kan me goed voorstellen dat je bezorgd bent Ilona!
Ik ga voor je duimen dat 'ie heelhuids thuiskomt..

HorseTimeXL

Anoli schreef:
quera schreef:

Oef, sterkte! Dat zal wel even spannend zijn zeg!

Anoniem

Heftige verhalen... :(

lis1

Anoli schreef:
quera schreef:

Misschien kunnen ze nog geen eens laden.. ik duim met je mee dat alles goed gaat
bij ons word er niet geladen het is veel te gevaarlijke en grote kans dat er containers voorbij waaien. of met laden de wind in de zeilen slaat en alles de lucht in gaat.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:40

Mijn tante heeft net zowat een plaatsnaam bord op haar auto gekregen.. Zij staat nu met 4 banen stil vanwege een vrachtwagen.

Ramooontje

Mijn vriend is glazenwasser en die denkt serieus dat ie vanmiddag wel weer een buitenklus kan aannemen...

EmmyJoycee

Hier in friesland zijn er al wat bomen omgevallen...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:41

Hier werken gelukkig beide ouders gewoon in de woonplaats, maar goed of dat nou zo veel zegt.. er staan bomen en borden zat in ieder geval!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:41

Ramooontje schreef:
Mijn vriend is glazenwasser en die denkt serieus dat ie vanmiddag wel weer een buitenklus kan aannemen...

Hij hoeft iig niet te drogen :(:)

Nee veel te gevaarlijk

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:42

lis1 schreef:
Anoli schreef:

Misschien kunnen ze nog geen eens laden.. ik duim met je mee dat alles goed gaat
bij ons word er niet geladen het is veel te gevaarlijke en grote kans dat er containers voorbij waaien. of met laden de wind in de zeilen slaat en alles de lucht in gaat.

Mn vader rijd poetsdoeken, dus laden gebeurt wel, en een dichte vrachtwagen dus geen zeil, en rijden zal ie ook moeten van de baas.
Maar het is geen lekker gevoel om thuis te zitten en te weten dat hij zich gister toch wel lichtelijk zorgen maakte om zn niet vol geladen vrachtwagen. En mijn vader is geen type dat zich snel zorgen maakt dus hier toch wel lichtelijk de kriebels...

Bedankt allemaal trouwens, hier ook aan het duimen...
Laatst bijgewerkt door Anoli op 28-10-13 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Luniek schreef:
Ik had gedacht dat het wel weer mee zou vallen met dat weeralarm. Maar het begint hier nu toch wel flink aan te trekken. Onze zware houten tuintafel is net omgewaaid. :\
Maar woon ook in Friesland, ergste zou hier zijn om 13.00 uur. Ben benieuwd. Onze arme hond heeft zich nu al onder de stoel verstopt. :(:)

Hoe kan je zien wanneer het hoogtepunt er is? :) Zou ik ook wel willen weten. Vind dit echt drie keer niks zo.

Miriam91

Hier waait het ook flink. De ramen klapperen ervan! Heb nog geen schade gezien gelukkig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:43

Ramooontje schreef:

Hoop dat hij een grapje maakt?

Mgen vrachtwagenchauffeurs weigeren te rijden bij dit weer? Ik zou zelf mooi de weg niet opgaan voor de komende paar uur. Dan maar een boze baas.

Weer terug met de hond, voordeur ging bijna niet dicht, de wind staat er pal op. Alleen was er daardoor een achterdeur opengewaaid, gelukkig alles nog heel. Lantaarnpaal staat echt te zwiepen nu.

MarliesV

HorseTimeXL schreef:
wat een weer zeg. moet zo nog richting school.. gelukkig rijd mijn trein nog wel, maar voor hoe lang.. woon zelf in Kampen dat weer ligt in Overijssel. Ik vind het hier al heftig, maar ik hoorde dat Overijssel nog wel meevalt met de rest van Nederland. Maak me wel een beetje zorgen om stal. Die staat recht op de wind.. en de eigenaresse had al vanalles buiten gehoord. Maar ze wilde nog niet kijken omdat ze het te heftig vond. Hopelijk blijft ook dat gespaard. Zijn hier mensen die in Noord HOlland etc. wonen?

Overijssel, Gelderland en Drente krijgen het minste mee van de storm. De rest van NL is veel erger.
Betekend niet dat het rustig is hier qua weer. Het waait mega hard maar nog niet zo extreem dat op wat takken na de boel hier rond vliegt.

In dat berichtje over die vrouw stond ook nog iemand meer die in een auto zat waar een boom op is gevallen, ook overleden. De eerste doden dus al gevallen, heftig hoor.

Muronia

ik mag zometeen een kleine 100 km met de auto naar mn werk toe. Ik hoop maar dat het vertrouwd is.

Uppojono

Ik ben nu toch blij dat ik de paarden vandaag maar binnen heb gelaten. Het trekt hier nu flink aan in het noorden van Groningen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:44

Ik keek net even op P2000 maar staat echt helemaal rood met meldingen van stormschade

Volgens de windkaart op buienradar zitten wij nu hier op windkracht 10

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:44

Sirenes hoor ik hier de hele ochtend al. Er is ook flink wat stormschade hier in de buurt, zo lees ik op 112-meldingen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:45

Ik had het al gezien, zelfs hier terwijl we niet de volle laag krijgen. Rond stal en omgeving een grote melding zo ongeveer. Onze plaats valt mee. Terwijl iets zuidelijker ook veel schade heeft.

Manlief vertrekt zo onderweg naar huis weer, weer de weg door het bos, en ook die regio vol van de meldingen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-10-13 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Het is echt erg, want zelfs mijn Fjord wilde op stal.
Normaal is zij met geen stok de stal in te krijgen en vanmorgen stond ze er voor te draaien.
Ze kunnen bij mij altijd uit de wind staan rondom de stal, maar met deze rare windstoten is het nergens windvrij.

miesie22

HorseTimeXL schreef:
wat een weer zeg. moet zo nog richting school.. gelukkig rijd mijn trein nog wel, maar voor hoe lang.. woon zelf in Kampen dat weer ligt in Overijssel. Ik vind het hier al heftig, maar ik hoorde dat Overijssel nog wel meevalt met de rest van Nederland. Maak me wel een beetje zorgen om stal. Die staat recht op de wind.. en de eigenaresse had al vanalles buiten gehoord. Maar ze wilde nog niet kijken omdat ze het te heftig vond. Hopelijk blijft ook dat gespaard. Zijn hier mensen die in Noord HOlland etc. wonen?

Ja.. Ik woon in Ijmuiden... Ze hebben hier windstoten van 136 km per uur gemeten.. Ik zit op 9 hoog en kijk uit over de duinen.. Het gaat zooooo hard!! Voor de flat, op de parkeerplaats, is ook een motor omgewaaid.. Echt heel naar dit weer..

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:46

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:46

Wow dat is echt absurt hard en dan nog 9 hoog wonen. Schud het gebouw niet heel erg?