Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sallandval schreef:GlenFiddich schreef:Er is een verschil tussen "goed praten" en relativeren. Maar ik denk dat het verschil daar tussen voor velen hier onbegrijpelijk is.
Zoals ik het bekijk ben je zelf degene die er extremen van maakt door te zeggen dat de mensen die het gedrag van TS' vriend -dus- ook vinden dat een man in een relatie ook niet gewoon mag praten met een vrouw of dat een man geen enkele bevestiging van anderen mag krijgen omdat hij anders meteen in haar broekje wil. Maar dat vind ik helemaal niet en ik zie het ook niemand anders zeggen.
Alleen verschillen we schijnbaar in de interpretatie van het gedrag in dit geval. Op internet een lidmaatschap nemen van een datingsite, je daar voordoen als single, aangeven dat je in contact wilt komen met vrouwen en vervolgens met verschillende vrouwen een gesprek aangaan is voor mij namelijk niet hetzelfde als 'gewoon praten'. Ik vind dat inderdaad eerder vergelijkbaar met een singles bar in de buurt inlopen dan bij een vreemde een reactie plaatsen op facebook. Want ook dan doe je in principe nog niets verkeerd, welllicht lopen daar ook genoeg mannen en vrouwen rond die alleen maar gezelligheid of bevestiging zoeken.
Nu kun je natuurlijk zeggen dat het internet anoniem is en contact minder risicovol dan in een bar. Maar je kunt natuurlijk net zo goed toevallig aan de praat raken met iemand die in dezelfde straat woont als met iemand aan de andere kant van het land. En als het dan goed klikt is het helemaal geen grote stap meer om een keer gezellig samen af te spreken zonder bijbedoelingen. Knappe jongen die dan nog nee zegt als de twoo-buurvrouw behalve aardig toevallig ook nog eens knap is en (verrassing!) stiekum wél op zoek was naar meer dan alleen een wijntje.
sallandval schreef:Nu kun je natuurlijk zeggen dat het internet anoniem is en contact minder risicovol dan in een bar. Maar je kunt natuurlijk net zo goed toevallig aan de praat raken met iemand die in dezelfde straat woont als met iemand aan de andere kant van het land. En als het dan goed klikt is het helemaal geen grote stap meer om een keer gezellig samen af te spreken zonder bijbedoelingen. Knappe jongen die dan nog nee zegt als de twoo-buurvrouw behalve aardig toevallig ook nog eens knap is en (verrassing!) stiekum wél op zoek was naar meer dan alleen een wijntje.
anneliesdj schreef:sallandval schreef:Nu kun je natuurlijk zeggen dat het internet anoniem is en contact minder risicovol dan in een bar. Maar je kunt natuurlijk net zo goed toevallig aan de praat raken met iemand die in dezelfde straat woont als met iemand aan de andere kant van het land. En als het dan goed klikt is het helemaal geen grote stap meer om een keer gezellig samen af te spreken zonder bijbedoelingen. Knappe jongen die dan nog nee zegt als de twoo-buurvrouw behalve aardig toevallig ook nog eens knap is en (verrassing!) stiekum wél op zoek was naar meer dan alleen een wijntje.
En de kans dat je die buurvrouw in het echie tegenkomt is natuurlijk veel kleiner dan dat je haar tussen 10.000 andere single's vist op een dergelijke site.
WilmaBoy schreef:en dit noemen we uit context halen... je kan overal en altijd iemand tegenkomen.
Wat de vriend van TS heeft gedaan is bewust zichzelf als vrijgezel profileren, bewust haar van de foto afknippen, bewust niets zeggen. Als ik tegen mijn buurvrouw ga praten kan mijn partner dat zien en is ze daarvan op de hoogte...
sallandval schreef:anneliesdj schreef:Je bedoelt in een gewone kroeg en gezellig kletsend met een vrouw?
Als jij Twoo als een 'gewone site om te kletsen' ziet dat snap ik je reactie helemaal. Alleen ben ik dat dus niet met je eens.
anneliesdj schreef:Ja zo zie ik het want dat is zoals Twoo zichzelf profileert: leer nieuwe mensen kennen, het snelst groeiende netwerk om te chatten, foto's te delen en nieuwe mensen te leren kennen.
Ik vind het nogal krom dat iedereen het wegzet als snellewipsite of datingsite want dat is helemaal niet zo. Wat je er zelf mee doet maakt het niet meteen vulgair, dat is een komkommer ook niet.
Als hij zich op bv secondlove had aangemeld zou de intentie al heel anders zijn.
sallandval schreef:Ik zeg niet dat het vulgair is maar uit de reactie van de man in kwestie blijkt wel dat híj het wel zag als een 'markt' en niet als een huiskamer. Tenminste, ik begrijp uit het verhaal dat hij met 'zien hoe ik op de markt lig' niet bedoelde 'zien of mensen me sympathiek vinden'. Nu kun jij hier wel impliceren dat het raar of zwaar overtrokken is dat mensen hier dat denken, maar zo lag het uiteindelijk in dit geval schijnbaar wel.
Poiuytrewq schreef:Ik vind het eigenlijk best naief om te denken dat een man van 30 die bewust doet alsof hij niet van zijn vriendins' bestaan afweet, haar van een gezamelijke foto afknipt en contact zoekt met andere dames er niets mee bedoelt.
Poiuytrewq schreef:Ik vind het eigenlijk best naief om te denken dat een man van 30 die bewust doet alsof hij niet van zijn vriendins' bestaan afweet, haar van een gezamelijke foto afknipt en contact zoekt met andere dames er niets mee bedoelt.
Hoeveel mensen zijn er niet bij de 1 april grap uit nieuwsgierigheid gaan kijken? (Ok, hoeveel er niet zeggen dat bezet waren... dat weet ik dan niet...) maar in het topic reageerden anders ook genoeg mensen die gewoon bezet waren....
.. hij weet ook niet dat ze een relatie had met een jongen aan de andere kant van het land.
Lianne86 schreef:Dan gaan er veel bokkers vreemdHoeveel mensen zijn er niet bij de 1 april grap uit nieuwsgierigheid gaan kijken? (Ok, hoeveel er niet zeggen dat bezet waren... dat weet ik dan niet...) maar in het topic reageerden anders ook genoeg mensen die gewoon bezet waren....
Heeft daar ooit iemand moeilijk over gedaan?

Dat was ook voor de fun... Waarom kan Badoo/Twoo dan niet voor de fun zijn?
... Dus in hoeverre is het gewoon geen mannelijke kneuzigheid? (Ik kan er om lachen... Vooral toen het wel bekend werd..."Goh... X en Y komen zo veel minder langs opeens." ) Lianne86 schreef:De omstandigheden ja...
Maar ik moet heel eerlijk zeggen, dat mijn vriend z'n collega's ook niet wisten dat ie een vriendin had (projectbasiswerk... dus hij zit nergens langs)... Toen 1 iemand vroeg waarom hij dan niets met haar wilde gaan drinken. Was nooit ter sprak gekomen... (Ok, en het is zo'n kneus dat ie er niets achter zoekt, terwijl zij hem al aan het uitnodigen was bij haar thuis en weet ik veel wat allemaal)... Daar maak ik me dan ook niet druk om. (Hij heeft collega's niet op FB, alleen op linked-in... Daar kreeg ie laatst ook weer zo'n berichtjes... En dan komt ie ook nooit op het idee om te typen 'Ik heb een vriendin"; hij scheept ze makkelijk af met "geen tijd" of "Ja, dan nodigen we die en die ook uit, gezellig!"... Dus in hoeverre is het gewoon geen mannelijke kneuzigheid? (Ik kan er om lachen... Vooral toen het wel bekend werd..."Goh... X en Y komen zo veel minder langs opeens." )
Geryon schreef:Deze vergelijking slaat echt nergens op, sorry. Je vergeet alleen al het stiekeme gedoe, wat het zoveel anders maakt. Daarbij weet je helemaal niet de redenen dat bezette mensen op biks en bytes gingen kijken, dat doet er ook toe.
Ik had toen ook al een vriend en ben onwijs veel wezen chatten, gewoon omdat het leuk was, veel lol gehad, vriendje wist ervan natuurlijk, en ik had mezelf niet voorgedaan als single. Toch wel even iets héél anders dan het probleem in dit topic.