contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 07:50

TS hoe is het met je, hebben jullie alweer wat besproken.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:12

sallandval schreef:
GlenFiddich schreef:
Er is een verschil tussen "goed praten" en relativeren. Maar ik denk dat het verschil daar tussen voor velen hier onbegrijpelijk is.

Zoals ik het bekijk ben je zelf degene die er extremen van maakt door te zeggen dat de mensen die het gedrag van TS' vriend -dus- ook vinden dat een man in een relatie ook niet gewoon mag praten met een vrouw of dat een man geen enkele bevestiging van anderen mag krijgen omdat hij anders meteen in haar broekje wil. Maar dat vind ik helemaal niet en ik zie het ook niemand anders zeggen.

Alleen verschillen we schijnbaar in de interpretatie van het gedrag in dit geval. Op internet een lidmaatschap nemen van een datingsite, je daar voordoen als single, aangeven dat je in contact wilt komen met vrouwen en vervolgens met verschillende vrouwen een gesprek aangaan is voor mij namelijk niet hetzelfde als 'gewoon praten'. Ik vind dat inderdaad eerder vergelijkbaar met een singles bar in de buurt inlopen dan bij een vreemde een reactie plaatsen op facebook. Want ook dan doe je in principe nog niets verkeerd, welllicht lopen daar ook genoeg mannen en vrouwen rond die alleen maar gezelligheid of bevestiging zoeken.

Nu kun je natuurlijk zeggen dat het internet anoniem is en contact minder risicovol dan in een bar. Maar je kunt natuurlijk net zo goed toevallig aan de praat raken met iemand die in dezelfde straat woont als met iemand aan de andere kant van het land. En als het dan goed klikt is het helemaal geen grote stap meer om een keer gezellig samen af te spreken zonder bijbedoelingen. Knappe jongen die dan nog nee zegt als de twoo-buurvrouw behalve aardig toevallig ook nog eens knap is en (verrassing!) stiekum wél op zoek was naar meer dan alleen een wijntje.

mijn steun heb je :-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:43

sallandval schreef:
Nu kun je natuurlijk zeggen dat het internet anoniem is en contact minder risicovol dan in een bar. Maar je kunt natuurlijk net zo goed toevallig aan de praat raken met iemand die in dezelfde straat woont als met iemand aan de andere kant van het land. En als het dan goed klikt is het helemaal geen grote stap meer om een keer gezellig samen af te spreken zonder bijbedoelingen. Knappe jongen die dan nog nee zegt als de twoo-buurvrouw behalve aardig toevallig ook nog eens knap is en (verrassing!) stiekum wél op zoek was naar meer dan alleen een wijntje.

En de kans dat je die buurvrouw in het echie tegenkomt is natuurlijk veel kleiner dan dat je haar tussen 10.000 andere single's vist op een dergelijke site. :O

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:54

anneliesdj schreef:
sallandval schreef:

En de kans dat je die buurvrouw in het echie tegenkomt is natuurlijk veel kleiner dan dat je haar tussen 10.000 andere single's vist op een dergelijke site. :O

en dit noemen we uit context halen... je kan overal en altijd iemand tegenkomen.
Wat de vriend van TS heeft gedaan is bewust zichzelf als vrijgezel profileren, bewust haar van de foto afknippen, bewust niets zeggen. Als ik tegen mijn buurvrouw ga praten kan mijn partner dat zien en is ze daarvan op de hoogte...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:03

anneliesdj schreef:
Je bedoelt in een gewone kroeg en gezellig kletsend met een vrouw? ;)

Als jij Twoo als een 'gewone site om te kletsen' ziet dat snap ik je reactie helemaal. Alleen ben ik dat dus niet met je eens.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:07

Dat hij het stiekem heeft gedaan en zich als single profileerde, zegt mij dat hij heel goed wist wat hij deed, dat dit over ts haar grens zou zijn en dat het eigenlijk fout was. Zijn slappe excuus, het weigeren van hulp zoeken en ts bloemen geven die ze anders nooit krijgt, doet me eerder denken dat hij spijt heeft dat het is uitgekomen en nu bang is om z'n vaste honk te verliezen.

Als het mijn vriend was, mocht hij nu ook echt gaan ervaren hoe hij in de markt ligt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:30

WilmaBoy schreef:
en dit noemen we uit context halen... je kan overal en altijd iemand tegenkomen.
Wat de vriend van TS heeft gedaan is bewust zichzelf als vrijgezel profileren, bewust haar van de foto afknippen, bewust niets zeggen. Als ik tegen mijn buurvrouw ga praten kan mijn partner dat zien en is ze daarvan op de hoogte...

Precies, als ik bij een leuke buurman op bezoek ga op de momenten dat mijn man van huis is en ik doe dan even mijn ring af voor ik de deur binnen loop (om te zien hoe ik op de markt lig) zou mijn man ook niet blij zijn als hij er achter kwam.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:39

sallandval schreef:
anneliesdj schreef:
Je bedoelt in een gewone kroeg en gezellig kletsend met een vrouw? ;)

Als jij Twoo als een 'gewone site om te kletsen' ziet dat snap ik je reactie helemaal. Alleen ben ik dat dus niet met je eens.

Ja zo zie ik het want dat is zoals Twoo zichzelf profileert: leer nieuwe mensen kennen, het snelst groeiende netwerk om te chatten, foto's te delen en nieuwe mensen te leren kennen.
Ik vind het nogal krom dat iedereen het wegzet als snellewipsite of datingsite want dat is helemaal niet zo. Wat je er zelf mee doet maakt het niet meteen vulgair, dat is een komkommer ook niet.
Als hij zich op bv secondlove had aangemeld zou de intentie al heel anders zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:44

En wat is dan de intentie achter het zich profileren als single? Als je gewoon wilt chatten, waarom dan enkel vrouwen uitkiezen? Waarom, als je niets te verbergen hebt, het verbergen terwijl je weet dat je partner vertrouwensissues heeft? Veel liefde zie ik niet in zijn daden.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:53

anneliesdj schreef:
Ja zo zie ik het want dat is zoals Twoo zichzelf profileert: leer nieuwe mensen kennen, het snelst groeiende netwerk om te chatten, foto's te delen en nieuwe mensen te leren kennen.
Ik vind het nogal krom dat iedereen het wegzet als snellewipsite of datingsite want dat is helemaal niet zo. Wat je er zelf mee doet maakt het niet meteen vulgair, dat is een komkommer ook niet.
Als hij zich op bv secondlove had aangemeld zou de intentie al heel anders zijn.

Ik zeg niet dat het vulgair is maar uit de reactie van de man in kwestie blijkt wel dat híj het wel zag als een 'markt' en niet als een huiskamer. Tenminste, ik begrijp uit het verhaal dat hij met 'zien hoe ik op de markt lig' niet bedoelde 'zien of mensen me sympathiek vinden'. Nu kun jij hier wel impliceren dat het raar of zwaar overtrokken is dat mensen hier dat denken, maar zo lag het uiteindelijk in dit geval schijnbaar wel.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:20

Ik vind het eigenlijk best naief om te denken dat een man van 30 die bewust doet alsof hij niet van zijn vriendins' bestaan afweet, haar van een gezamelijke foto afknipt en contact zoekt met andere dames er niets mee bedoelt. :o

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:31

Daarbij als hij wil weten hoe hij in de markt ligt kan dat toch eigenlijk veel beter de keren dat hij met zijn vrienden op stap is.
Zo op internet zou ik het niet eens serieus nemen, maar als iemand mij in een kroeg aanspreekt is dat heel anders.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:02

sallandval schreef:
Ik zeg niet dat het vulgair is maar uit de reactie van de man in kwestie blijkt wel dat híj het wel zag als een 'markt' en niet als een huiskamer. Tenminste, ik begrijp uit het verhaal dat hij met 'zien hoe ik op de markt lig' niet bedoelde 'zien of mensen me sympathiek vinden'. Nu kun jij hier wel impliceren dat het raar of zwaar overtrokken is dat mensen hier dat denken, maar zo lag het uiteindelijk in dit geval schijnbaar wel.

Zien of vrouwen nog met hem flirten, dat zou je ook in een kroeg kunnen doen. Wie weet heeft hij dat expres niet gedaan omdat het contact dan veel minder vrijblijvend is.

Poiuytrewq schreef:
Ik vind het eigenlijk best naief om te denken dat een man van 30 die bewust doet alsof hij niet van zijn vriendins' bestaan afweet, haar van een gezamelijke foto afknipt en contact zoekt met andere dames er niets mee bedoelt. :o

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in, misschien ben ik dan weer te goedgelovig wat dat betreft.
Maar vind de vooroordelen over mannen ook niet bepaald netjes, alsof een man maar één reden heeft om een vrouw aan te spreken. Er zijn misschien mannen die zo zijn, maar minstens zoveel mannen die helemaal niet zo zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:18

Poiuytrewq schreef:

_/-\o_ _/-\o_
Plus dat het respectloos is. Naast vertrouwen is respect ook een hoofdpunt in een rrelatie.
Maar dat vind ik. Ik merk toch al dat veel vrouwen genoegen nemen met minder onder het
mom van "we geven elkaar vrijheid" en "Ik wil niet zeuren" en "als hij maar thuis komt eten".

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:25

Dan gaan er veel bokkers vreemd :') Hoeveel mensen zijn er niet bij de 1 april grap uit nieuwsgierigheid gaan kijken? (Ok, hoeveel er niet zeggen dat bezet waren... dat weet ik dan niet...) maar in het topic reageerden anders ook genoeg mensen die gewoon bezet waren....

Heeft daar ooit iemand moeilijk over gedaan?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:38

Nee dat vind ik ook niet netjes hoe er gevooroordeelt wordt (o hoe noem je dat). Heb er ook niks op tegen als mn vriend met wie dan ook praat.
Maar op deze manier en dan niet 1x bij 1dame vind ik het wel te ver gaan.

Heb wel een iets soortgelijk meegemaakt, met vorig jar oud en nieuw. Een meisje haar vriend zat vast maar zij heeft borderline of zo, en die hing echt de slut uit bij iedereen, ze kon niet alleen zijn oid. Mn vriend was met o&n een beetje erg de weg kwijt en ik dacht al .. met wie zit ie nou steeds te whatsappen!? Volgende ochtend heb ik zijn telefoon gepakt toen ie nog sliep, en bleeegh hele verhalen wat ze wel niet met elkaar wilden doen etc.
Heb hem helemaal stennis wakker geschopt en gvloek en die telefoon 100x tegen zijn hoofdgegooit en ben helemaal hysterisch weg gegaan.
Hij begreep er echt helemaal niets van, kwam mij achterna en ik wou weg komen maar er was gen ontkomen mee aan :+
Overigens had ik het hem wel 'vergeven' en die dikke trol voor van alles uit gemaakt (ze wist van mijn bestaan, ik vond haar altijd best aardig). Vandaar ook dat als hij nu nog zo iets flikt dat daar de uitgang van de deur is. Dat heeft ie wel begrepe volgens mij. Toen ik afgekoelt was hebben we heel lang gepraat. Maar ik moet ook toegeven dat ie wel heeeul erg de weg kwijt was... ben nog wel wat wantrouwig soms maar volgens mij heeft ie het wel begrepen. Ik dur mijn hand er wel voor in het vuur de steken dat ie in nuchtere toestand zoiets niet zou doen.

Dat meisje is trouwens nog steeds samen met die jongen die 4 maanden in detentie zat. Hij weet niet van haar dat ze in die tijd sexueel contact zocht met mijn vriend, en andere vrienden van haar vriend. Mn vriendgaf haar nummer ok aan zijn vrienden voor de gein om te kijken hoe ze reageerde, uh :') .. hij weet ook niet dat ze een relatie had met een jongen aan de andere kant van het land.
Als mn vriend zo iets bij mij zou flikken zou ik hem echt afmaken haha :o

Ben best vergevingsgezind want we zijn ook maar mensen en geen robots. Maar goed bij iedereen ligt de grens ergens anders.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 04-10-13 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:39

Lianne86 schreef:
Dan gaan er veel bokkers vreemd :') Hoeveel mensen zijn er niet bij de 1 april grap uit nieuwsgierigheid gaan kijken? (Ok, hoeveel er niet zeggen dat bezet waren... dat weet ik dan niet...) maar in het topic reageerden anders ook genoeg mensen die gewoon bezet waren....

Heeft daar ooit iemand moeilijk over gedaan?

Deze vergelijking slaat echt nergens op, sorry. Je vergeet alleen al het stiekeme gedoe, wat het zoveel anders maakt. Daarbij weet je helemaal niet de redenen dat bezette mensen op biks en bytes gingen kijken, dat doet er ook toe.

Ik had toen ook al een vriend en ben onwijs veel wezen chatten, gewoon omdat het leuk was, veel lol gehad, vriendje wist ervan natuurlijk, en ik had mezelf niet voorgedaan als single. Toch wel even iets héél anders dan het probleem in dit topic.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:20

Niet zo happen ;)

Het ging alleen om de opmerking dat Twoo en Badoo kennelijk gezien worden als datingsites, terwijl er voor mijn gevoel gewoon nog normaal mensen chatten... Zelfde als bij B&B...

Het stiekeme gedoe dat is sowieso fout, heb ik ook al eerder gezegd. Maar het is om even aan te geven dat het NIET per se een "doel" is om een ander te vinden of wat dan ook ;) Dat was ook voor de fun... Waarom kan Badoo/Twoo dan niet voor de fun zijn?

Het stiekeme gedoe maakt het fout... Maar sommige mensen doen net of Badoo en Twoo echt meteen vreemdgaan zijn, en dat wilde ik even ontkrachten.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:32

Voor de fun en gezelligheid oke .. ieder zijn ding :D maar waarom zou dan niemand mogen weten die ie eigenlijk bezet is ? Dat geeft toch al gauw te denken dat ie andere intenties heeft icm dat verhaal van diefoto, status en gesprekken

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:36

Daarom... Het is niet zo dat je per se door op Badoo in te schrijven of op Twoo iets anders zoekt dan "jeej, hoi, hoe is het, ja, goed met jou ook?" gesprekje... Sommige vallen daar te hard over..

Dat zijn gewoon aannames die niet per se hoeven te kloppen. De rest van de omstandigheden maakt het wel verdacht.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:38

Alles wijst erop dat het niet zo onschuldig is als de woorden doen lijken die hij heeft getypt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:47

De omstandigheden ja...

Maar ik moet heel eerlijk zeggen, dat mijn vriend z'n collega's ook niet wisten dat ie een vriendin had (projectbasiswerk... dus hij zit nergens langs)... Toen 1 iemand vroeg waarom hij dan niets met haar wilde gaan drinken. Was nooit ter sprak gekomen... (Ok, en het is zo'n kneus dat ie er niets achter zoekt, terwijl zij hem al aan het uitnodigen was bij haar thuis en weet ik veel wat allemaal)... Daar maak ik me dan ook niet druk om. (Hij heeft collega's niet op FB, alleen op linked-in... Daar kreeg ie laatst ook weer zo'n berichtjes... En dan komt ie ook nooit op het idee om te typen 'Ik heb een vriendin"; hij scheept ze makkelijk af met "geen tijd" of "Ja, dan nodigen we die en die ook uit, gezellig!" :')... Dus in hoeverre is het gewoon geen mannelijke kneuzigheid? (Ik kan er om lachen... Vooral toen het wel bekend werd..."Goh... X en Y komen zo veel minder langs opeens." )

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:49

Lianne86 schreef:
De omstandigheden ja...

Maar ik moet heel eerlijk zeggen, dat mijn vriend z'n collega's ook niet wisten dat ie een vriendin had (projectbasiswerk... dus hij zit nergens langs)... Toen 1 iemand vroeg waarom hij dan niets met haar wilde gaan drinken. Was nooit ter sprak gekomen... (Ok, en het is zo'n kneus dat ie er niets achter zoekt, terwijl zij hem al aan het uitnodigen was bij haar thuis en weet ik veel wat allemaal)... Daar maak ik me dan ook niet druk om. (Hij heeft collega's niet op FB, alleen op linked-in... Daar kreeg ie laatst ook weer zo'n berichtjes... En dan komt ie ook nooit op het idee om te typen 'Ik heb een vriendin"; hij scheept ze makkelijk af met "geen tijd" of "Ja, dan nodigen we die en die ook uit, gezellig!" :')... Dus in hoeverre is het gewoon geen mannelijke kneuzigheid? (Ik kan er om lachen... Vooral toen het wel bekend werd..."Goh... X en Y komen zo veel minder langs opeens." )

Dit is iets heel anders, dat zou misschien wel een mannelijke kneuzigheid zijn. Maar de vriend van TS heeft zich bewust neergezet als single en is het niet vergeten te melden. Dat is (mannelijke) klootzakkerigheid :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:14

:D _O-

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:20

Geryon schreef:
Deze vergelijking slaat echt nergens op, sorry. Je vergeet alleen al het stiekeme gedoe, wat het zoveel anders maakt. Daarbij weet je helemaal niet de redenen dat bezette mensen op biks en bytes gingen kijken, dat doet er ook toe.

Ik had toen ook al een vriend en ben onwijs veel wezen chatten, gewoon omdat het leuk was, veel lol gehad, vriendje wist ervan natuurlijk, en ik had mezelf niet voorgedaan als single. Toch wel even iets héél anders dan het probleem in dit topic.

Ik denk niet dat iedereen direct "ik ben bezet" gezet heeft, of zijn/haar partner heeft ingelicht. De vergelijking gaat ergens wel op, hoewel het in het geval van TS duidelijker afgetekend wordt door effectief zichzelf als single aan te duiden.

Nogmaals, ik wil de vriend van TS absoluut niet goed spreken, ik wil gewoon die polariteit hier doorbreken.

Sallandval: alle stellingen komen letterlijk voor in deze topic. Moet ik nu echt alles beginnen te quoten?

"En ja, als jij een band met een vrouw aan gaat, er regelmatig mee praat, dan vind ik dat zeker ook onder vreemd gaan vallen."
" uit studie blijkt dat mannen het verschil niet kennen tussen gewoon aardig zijn en flirten" Flirten en seks worden hier constant aangehaald terwijl de vriend van TS niet verder dan "hey, leuke foto" is geraakt. Ik vind het echt niet uit, gelukkig zijn er al wat meer gematigde zielen in deze topic aangekomen.