brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:23

Ja klopt. Als ik een aantal reacties lees, maak ik dat er inderdaad uit op. En daar doel ik ook op. Sommigen noemen het trouwens ook letterlijk. Lijkt mij dat vergissing dan uitgesloten is.

Moet iedereen voor zich weten, maar waar ik zo moe van word -en dan doel ik echt niet alleen op dit topic- is dat het een algemene tendens is om alles af te wegen en /of principes voor alles te laten gaan.
Mensen noemen dat ook gewoon, dus daar is weinig 'eigen draai' aan te geven.

Ik vind dat soms zo ver gaan. Dan denk ik ... waar maken mensen zich druk over?

Nummus

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:25

Maar Ayasha, jij was toch ook niet degene die er een punt van maakte dat het MOET of te huisvrouwtjesachtig ofzo was? :+ Of heb ik dat nou weer verkeerd?

Liljebo, ik hou er ook niet van... "Ik doe dit uit principe niet!" Nou dan laat ik jou uit principe links liggen, willekeurige persoon die dat roept... _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:26

Nee dat heb je niet verkeerd maar toch erger ik me er aan. :)
Enfin, ergeren is een groot woord, het is niet dat ik me er in zit op te vreten. _O- Zo belangrijk is het nu ook weer niet, maar als ik het lees heb ik zo iets van "wat is dat nu voor gekke redenering"
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-09-13 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:27

Ayasha schreef:
Nee dat heb je niet verkeerd maar toch erger ik me er aan. :)

Uit principe? }:) :=
(sorry*melig*weet het* schopt zichzelf aan het werk)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:28

Dat is dan je eigen keuze... _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:30

Nee, ik heb (in mijn mening) belangrijkere principes dan dat. :)

Nemurin: tuurlijk, zoals zoveel je eigen keuze is, wat heeft " _O-" er mee te maken?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:33

Hm, eigenlijk niet zoveel, nu ik erover nadenk. Alleen dat ik het met een lachje zei in mijn hoofd. :')

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:34

ik maak het brood voor mijn vriend klaar als ik moet werken. En anders doet ie het zelf.
of ik nou die 2 broodjes extra moet smeren is geen ramp, hij eet namelijk tussen de middag gewoon thuis

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:38

Mensen die het niet doen omdat ze zichzelf dan een sloofje voelen, hebben van dat gevoel wellicht geen last als ze de was doen, afwas doen, eten koken, huis stofzuigen, enz. :P

En hebben ze dat wel (want tja je bent zijn moeder niet, hij is een volwassen vent en heeft zelf handjes) dan lijkt het me knap ongemakkelijk daar in huis als ieder alleen zijn eigen dingen regelt en niks voor de ander :P

Maar zelfs al zouden mensen dat zo doen (ik denk dat het wel meevalt ;) ) dan nog staat dat ze op zich vrij.

Als je er allebei plezier in hebt om alleen je eigen helft van het bed te verschonen en alleen je eigen was te doen en alleen de route die jij loopt te stofzuigen...dan mogen mensen dat toch lekker doen en hoeft toch niemand te zeggen dat dat verkeerd is :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:40

Je eigen helft van het bed verschonen... _O-
Ik zit me dus echt voor te stellen nu hoe dat praktisch gezien in zijn werk zou gaan.

Je hebt wel gelijk hoor. Iedereen mag op zich doen waar ie zelf zin in heeft, zolang je een ander jouw stijl maar niet op gaat dringen (jehova's?) want daarmee val je ze gewoon lastig. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:43

Laken losmaken aan jouw kant en dan een langwerpige richel er van maken op de helft van het bed?
Heb je gelijk een mooie barricade om de boel nog iets duidelijker gescheiden te houden :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:44

nou ja dat valt wel te doen hoor,als je 2 losse matrassen hebt kan je prima alleen jouw kantje wassen... :)

en ja ik lees hier inderdaad ook veel "daar heeft ie zelf handen voor gekregen ( de vriendelijke versie is dit :D ) ",of "ik ben zijn moeder niet"

nu moet ik zeggen als mijn vriend een gaatje boort,of iets ophangt of zakken biks naar achter loopt dat ik niet echt het gevoel heb dat ie mijn "pappie" is hoor :D

geloof ook niet dat hij het gevoel heb dat ik zijn "mammie" ben omdat ik zijn brood smeer...

hij waardeerd het wel weer dat ik het doe,nou daar ben ik dan blij mee :)

maar ik waardeer het ook van hem dat hij die zakken biks loopt te zeulen,dat ik dat niet zelf hoef te doen,alhoewel ik zelf ook best "handjes" heb om dat zelf te doen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:47

Gewoon lekker een beetje voor elkaar zorgen, en je niet laten weerhouden door "ojee dat is een typische vrouwenklus, nu moet ik oppassen" :=

Ik doe ook allerlei klussen in en om het huis, neemt niet weg dat ik graag eens een klusje voor hem laat liggen zodat hij ook nog een beetje het gevoel heeft dat hij ook iets "bouwt" in zijn eigen huis en het niet alleen maar mijn huis(houden) is waar hij alleen maar af en toe op bezoek komt :=

Strijken daar doe ik niet aan, daar is hij zelf ook al een poosje mee gestopt :')

Ik vind het wel heul erg fijn als hij de vaatwasser vult, daar heb ik echt een pesthekel aan om onduidelijke redenen :=

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:48

pmarena schreef:
Laken losmaken aan jouw kant en dan een langwerpige richel er van maken op de helft van het bed?
Heb je gelijk een mooie barricade om de boel nog iets duidelijker gescheiden te houden :')

*whaha, ik zit te lachen op het werk* Ik zie het helemaal voor mij. Nog een paar kussens met een half kussensloopt ertussen en je bent klaar.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:50

Nee, ik doe het niet.

Waarom niet? Ja weet ik eigenlijk niet.
Misschien wel door vroeger thuis ofzo hoor...? Zal best..
Mijn moeder smeerde t wel voor mijn vader.

Ook het huishouden doe ik niet alleen.
Als hij eerder thuis is, dan stofzuigt hij, en koken doet hij af en toe ook.
Heel vaak zet hij de was ook aan voor mij, om kwart voor 5 in de ochtend dat hij er uit gaat.
Dan pleur ik het om 6:15 in de droger, en dan is het ook droog als ik weg ga.

Wij doen eigenlijk best wel veel samen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:56

vaatwassers vullen doet de mijne niet hoor :n ,ook niet stofzuigen,eigenlijk heel weinig in het huishouden,moet ook zeggen dat áls ie mee helpt dat ik het beter zelf kan doen..pff duurt alles 10x zolang dan zeg...

en alles wat ie leeg maakt gooit ie de verpakking niet van weg,na 13 jaar is het me nog steeds niet gelukt om hem zover te krijgen dat ie lege doosjes en zakken NIET meer terug in de kast moet gooien,maar in de vuilnisbak... :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:05

Die van mij kan dan, als ik net de hele keuken opgeruimd heb, een gebruikte tas op het aanrecht ipv in de vaatwasser er onder zetten... Ik houd heel veel van 'm, maar daar kan ik dus van doodvallen en vind ik ronduit respectloos. En die tas blijft dan ook gewoon staan, als ie dan zegt dat het toch geen moeite is om die tas even in de vaatwasser te zetten antwoord ik heel rustig "even veel voor mij, als voor jou." en doe ik verder met wat ik bezig was.. Verpakkingen terug in de kast? Prima, dan haal ik het niet nieuw, vooral omdat ik vaak gewoon de kast open trek en kijk wat er weg is en dat gaat dan in zo'n razend tempo dat ik vaak pas door heb dat de verpakking leeg was als hij vraagt waarom ik dat niet meegenomen heb want dat was op. "nee hoor ligt nog in de kast" "nee die is op"... Tsja, zo leer je het vanzelf, dan pak je de verpakking er nu uit en doe je hem in de vuilzak waar ie hoort en pak ik het de volgende keer wel mee.

Maar verder zijn we vriendjes hoor. _O- Die lege verpakkingen vind ik gewoon onhandig omdat ik, zoals ik al zei, altijd gewoon vluchtig kijk wat ik mee moet nemen van de winkel en dan zie ik vaak simpelweg niet dat het leeg is. :') Waardoor het dus niet opnieuw gekocht wordt. :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:13

Klinkt bekend! Mijn broertje heeft daar nogal een neiging toe... _O-
Lege verpakkingen, of bijna lege, weer in de kast zetten, of gebruikte dingen gewoon op het aanrecht laten liggen inclusief kruimels. Nu is mijn moeder daar ook heel goed in, dus lijk ik soms de enige die het doet.

En die ene keer dat ik ook iets laat liggen valt dat natuurlijk extra hard op. :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:20

Nee. Ik strikte wel jaren met liefde zijn stropdas, uiteindelijk is hij dat zelf gaan doen. Moest het zelf leren omdat hij op een gegeven moment soms naar het buitenland moet.

Zo ook onze kinderen, zij leerde heel snel al hun eigen brood te smeren. Ik was hun kleren maak hun avond eten, enz ze mogen best ook wat zelf doen. Hun kleren voor de dag zochten ze op het moment dat ze oud genoeg waren om hun klerenkast open te doen zelf uit. Dan krijg je de meest bijzondere creaties. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:21

Nemurin schreef:
Je eigen helft van het bed verschonen... _O-
Ik zit me dus echt voor te stellen nu hoe dat praktisch gezien in zijn werk zou gaan.

Ik ben ooit eens in een relatie verzand tot een 'ik was mijn eigen helft van de afwas en meer niet' :+
Je snapt dat dat het begin van het einde was :')

Wij smeerden ook elkaars brood niet, sterker nog, ex kocht niet eens brood als het op was, dus ik ging gewoon met lege lunchbox naar het werk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:34

Da's ook niet tof Goof -O-
Als iets een afknapper is dan is het wel een partner die niet zorgzaam (of zelfs ronduit lomp) is -O-

Jemig, lege verpakkingen terugzetten, da's ook kansloos! En dan nog klagen ook :oo
Zou die aan mij ook een slechte hebben :P

Die van mij heeft al jaren op zichzelf gewoond voordat we elkaar leerden kennen en had een keurig huishouden :j

Strijken, wassen, vouwen, stofzuigen, afwassen...hij kan het allemaal *\o/*
Beetje koken lukt ook nog wel, vooral pasta of uit pakjes :P

Hij is beter in het inruimen van de vaatwasser, krijgt er veel meer in en veel sneller ook, dus daar roem ik hem ook om om hem maar zoveel mogelijk te stimuleren dat hij dat doet want hij kan dat zo onzettend goed O:)

Zo ook met was vouwen. Hij doet dat echt semi-professioneel, hoe die T-shirts vouwt :oo
En super snel ook :=

Ik heb me vroeger wel eens gewaagd aan het strijken van zijn overhemmetjes maar dan kreeg ik commentaar dat de vouwen niet goed zaten -O- Nou doe het dan maar lekker zelf hoor, ik strijk nooit en vind het een rotklus :P

Zelf doet hij het inmiddels ook nooit meer, en als ik nieuwe overhemden voor hem koop (dat dan weer wel :') ) zoek ik lekker strijkvrije uit....iedereen blij +:)+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:41

hier net zo een met lege/ bijna lege verpakkingen.... we hebben een boodschappenlijstje hangen. schrijf het daar gewoon op als het (bijna) op is!!! Ik gebruik geen Mayo, curry, mosterd, hagelslag, boter en ga zo maar door. Hoe moet ik dan weten als het bijna op is...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:47

suuzepuus schreef:
hier net zo een met lege/ bijna lege verpakkingen.... we hebben een boodschappenlijstje hangen. schrijf het daar gewoon op als het (bijna) op is!!! Ik gebruik geen Mayo, curry, mosterd, hagelslag, boter en ga zo maar door. Hoe moet ik dan weten als het bijna op is...

Dat herken ik inderdaad ! Vriendlief drinkt oploskoffie. Ik drink geen koffie, dus al een aantal keer gehad dat hij zonder zat. Senseo koffie zat in huis, maar dat blieft meneer niet. Nu schrijft hij het wel op het krijtbord heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:50

haha nou het is niet eens alleen lege verpakkingen,maar blijkbaar zijn hier de laatste 2 nootjes in een verpakking ( of chipjes bv) "vies" dus als je niet oppast staan er 10 blikjes nootjes in de kast met 1 of 2 nootjes er nog in... ^)

als ik er wat van zeg zegt ie "ja maar die laat ik over voor jouw :j ...als jij dan trek hebt dan grijp je niet mis.."

uhh ik eet al 13 jaar geen nootjes... :roll: ( en dan 2 nootjes overlaten...wie eet er nou 2 nootjes..)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:55

Al jaren smeert mn man alle broodtrommels, 2 voor mij. voor de beide jongens, En voor zichzelf. Hij doet dat heerlijk. Soms moet ik het doen. Begint hij om 5 uur op het werk. Ik haat het. Bij dat aanrecht staan smeren. Als ik mn eigen moet smeren, komt overal chocopasta op. Hij brengt ook nog de heerlijke variatie erin.

Tevens is hij de man van de boodschappen. Meestal ga ik mee. Ik knijp mn handjes dicht.