Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:54

Ik zag op de vorige pagina (Willemijn heette je geloof ik?) iemand die wat foto's geplaatst had waarop ze geen reactie had gekregen. Er staat ondertussen al een stuk of tien keer in het topic dat modellenbureau's niet zullen gaan reageren op dit soort foto's. Laat eens foto's maken door een vriendin, vader, moeder, oma, opa, oom, tante of wie dan ook met een fatsoenlijke camera. Trek een zwarte broek en een zwart top aan en draag geen make-up. Maak een foto van de zijkant, de voorkant, de zijkant van je gezicht en de voorkant van je gezicht. Meet eens op wat je maten zijn en stuur dát naar het modellenbureau. Met een filtertje er overheen kunnen ze toch niet oordelen of ze jou willen?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:21

Fair schreef:
Hooi, ik heb een vraagje, weten jullie een goed betrouwbaar bureau rond friesland? ik zit te twijfelen om me bij dutchcasting.com in te schrijven, maar heeft iemand er ervaring mee?

*valt even binnen*

Dutchcasting is een betrouwbaar bureau! Het is wel echt een castingbureau, geen high fashion modellenbureau. Ze nemen heel veel mensen aan, je komt dan in hun mailinglist te staan en dan komen er opdrachten voorbij waar je op kunt reageren. De opdrachten zijn vaak wel op korte termijn en meestal met specifieke eisen aan het model. Ik sta wel in hun bestand maar heb nog nooit gereageerd op iets, haha. Dus geen ervaring met opdrachten via het bureau. Maar ze staan goed bekend (in ieder geval hier in het Noorden).

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:22

Mijn ouders zijn echt vreeeeselijk :')
Ga zo omw naar de shoot en mijn ouders helemaal bezorgd dat ik word ontvoerd en alles. Komt mijn vader aan met van die gekke complotten.

Maar had mijn moeder sws gevraagd om mee te gaan. Maar toch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:29

Vind het wel begrijpelijk hoor. Ook al is het dichtbij, het is toch iemand die je via het internet kent. Toen ik nog thuis woonde wouden mijn ouders dat soort dingen ook altijd even weten, waar ik was en waar ze me konden bereiken enzo.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:49

Zo, shoot gehad :D
Was echt super leuk. Eerst anderhalf uur in de makeup gezeten. Was een meisje die foto's nodig had voor haar visagie opleiding.

Eerst was ik wat verlegen en wist ik niet goed wat ik moest doen. Maar later kwam dat helemaal goed. Ik had ook recht voor me een enorme spiegel staan, kon ik daar een beetje in oefenen.

Mijn moeder draaide ook helemaal bij haha. Ze werd heel fanatiek in mij coachen en ideeën aanleveren :')

Zodra ik foto's heb zet ik ze in het topic.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:36

Oh leuk hoor! Lekker lang make-uppen en oefenen met poseren! :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:06

Hoihoi! Ik heb een keer in dit topic gereageerd, en wel wat vaker in het oude topic.

Deze week heb ik helaas tentamens, maar de komende twee weken heb ik veel vrij plusss vrij reizen!
En het leek me altijd al leuk om voor mezelf een TFP shoot te doen, als model. Voor foto's zie mijn profiel. Echter is alleen de eerste foto recent, maar ik kan altijd nog andere foto's en informatie sturen.

Ik heb niet de ideale maten (maatje 40 at the moment), maar misschien pas ik wel in iemands idee of moodboard voor een TFP :)

Ik heb een keer model gestaan voor een vriendin van me, vorig jaar. Hier bij hadden we als thema 'Herfst', en hebben we samen op de plek zelf gewerkt aan diverse poses en outfits. Tot zover mijn enige ervaring haha.

Als iemand interesse heeft, hoor ik het graag! :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:20

Jennifuur, ik weet niet of dit de goede plaats is voor je oproepje. Volgens mij zitten hier voornamelijk modellen. Op facebook heb je ook veel oproepjes, of meld je aan op modelzone, dan heb je meer kans op een tfp-shoot.

Ik heb gisteren mijn tweede shoot gehad. Erg leuk om te zien dat deze man zo'n andere foto's maakte dan de vorige! De vorige keer waren de foto's meer glamour denk ik en deze man heeft alles heel puur. Veel contrast qua licht en daardoor zie je echt alles (was nogal schrikken toen ik daar de eerste foto zag :P )
Ik heb vandaag al de foto's gehad waar ik uit mag kiezen en ik vind er erg mooie kunstzinnige foto's tussen zitten. Ik mag er vijf hebben en kan nét niet kiezen welke het worden. Ik houd er steeds 6 over, dus dat wordt nog even lastig. Ik mag ze uiteraard niet tonen, want ze zijn nog onbewerkt, maar ik ben bij Frank Boots geweest. Op zijn website kun je heel goed zijn stijl zien. Zo'n portretfoto's zoals daar op staan heeft hij ook van mij gemaakt. Ik heb ook maar 1 foto in kleur ontvangen, de rest is allemaal zwart wit (en die zullen in kleur ook echt niet mooi zijn denk ik) Zodra ik de bewerkte foto's heb zal ik ze laten zien.

Rooos heb jij al foto's binnen? Wat voor soort foto's heb jij laten maken?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:24

Annetje schreef:
Jennifuur, ik weet niet of dit de goede plaats is voor je oproepje. Volgens mij zitten hier voornamelijk modellen. Op facebook heb je ook veel oproepjes, of meld je aan op modelzone, dan heb je meer kans op een tfp-shoot.

Ik heb gisteren mijn tweede shoot gehad. Erg leuk om te zien dat deze man zo'n andere foto's maakte dan de vorige! De vorige keer waren de foto's meer glamour denk ik en deze man heeft alles heel puur. Veel contrast qua licht en daardoor zie je echt alles (was nogal schrikken toen ik daar de eerste foto zag :P )
Ik heb vandaag al de foto's gehad waar ik uit mag kiezen en ik vind er erg mooie kunstzinnige foto's tussen zitten. Ik mag er vijf hebben en kan nét niet kiezen welke het worden. Ik houd er steeds 6 over, dus dat wordt nog even lastig. Ik mag ze uiteraard niet tonen, want ze zijn nog onbewerkt, maar ik ben bij Frank Boots geweest. Op zijn website kun je heel goed zijn stijl zien. Zo'n portretfoto's zoals daar op staan heeft hij ook van mij gemaakt. Ik heb ook maar 1 foto in kleur ontvangen, de rest is allemaal zwart wit (en die zullen in kleur ook echt niet mooi zijn denk ik) Zodra ik de bewerkte foto's heb zal ik ze laten zien.

Rooos heb jij al foto's binnen? Wat voor soort foto's heb jij laten maken?

Bedankt voor je tip! Heb diverse keren kort gekeken op modelzone, maar kreeg steeds het idee een beetje dat het alleen voor professionele modellen was.. Maar dat valt dus wel mee?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:37

Ik denk dat er juist meer amateurs en wannabes zitten dan mensen die echt model zijn eigenlijk. Gewoon proberen dus en goed kijken met welke fotograaf je in zee gaat want ook qua fotografen zitten er veel die dEnken dat ze goed zijn, maar die geen mooie foto's maken.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:57

@Anne, wat gaaf van je shoot! Ben benieuwd naar de resultaten. Ik heb nog geen foto's binnen. Al heb ik wel 3 foto's van de visagiste die ze 'achter de schermen' heeft gemaakt. Als jullie het leuk vinden wil ik ze wel uploaden? :D foto's krijg ik waarschijnlijk eind van de week pas.

@jennifur: zal het zeker proberen op modelzone. En als je een shoot gaat doen zorg dat je via mail contact zwart op wit hebt staan dat het een TPF shoot is en jij niks hoeft te betalen. Je hebt grapjassen er tussen zitten die achteraf een rekening sturen. :j

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:05

Goeie tip inderdaad Roos. Zitten van die mafkezen bij! Ik ben altijd benieuwd naar alle foto's. Leuk om gezichten achter de berichten te zien en hoe het er bij iedereen aan te gaat!

Anne ik ben erg benieuwd naar de rest! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:41

Roos, als je foto's ok zijn weet ik misschien nog wel een (kunstzinnige) fotograaf die verschillende modellen voor verschillende projecten zoekt. Mocht je zelf nog een (kunstzinnig) idee hebben kun je dat altijd aandragen. PB me anders maar, hij zit in Almelo :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:24

Jeej, ik word één van de modellen voor een webshop voor make-up :) Vergoeding: verschillende make-up producten van het merk dat ik graag gebruik :)
Prima deal! :D

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:30

Oh dat vind ik een prima deal Corelli!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:51

Ik heb aanstaande zondag een fotoshoot maar nu dus echt hard op zoek naar iemand die mijn haren en make-up kan doen.

Er was wel iemand maar die kan niet op tijd komen.

Wat balen zeg, wil eigenlijk krullen in mijn haren zetten.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:42

Veel tutorials kijken en daar ideeen en tips opdoen via youtube :j

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:05

Een bureau uit India wilt me hebben :') Dat doen we dus even niet haha!

Maaruhh ik zou eigenlijk graag eens een studioshoot willen doen. Kent iemand toevallig een goede F otograaf die dat doet? Of iemand van hier dat wilt doen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 21:06

Heb helaas geen studio, sorry Hasina! Weet wel dat ze wel eens wat Bokt meetings in studio's hebben, is echter wel vrij massaal.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:26

Courses schreef:
Heb helaas geen studio, sorry Hasina! Weet wel dat ze wel eens wat Bokt meetings in studio's hebben, is echter wel vrij massaal.

Jammer , maat maakt niet uit hoor ;)!
Bedankt voor je tip , ik hou het in de gaten .

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:36

Zoek je TFP Hasina of wil je er wel wat voor betalen?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:49

En wat voor soort foto's zoek je? Ook in een studio kan je erg verschillende foto's maken natuurlijk.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:13

Ik zoek een fotograaf voor een TFP- shoot. En soort foto's: echt geposeerd in kleding , dus alsof je voor H&M poseert :) en daarvoor nog wat naturel foto's.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:17

Whoehoee, ik heb me foto's! Het zijn er 20. Alleen ben ik nog op stage tot laat :') kan ze niet openen op mobiel. Ik upload ze zsm.

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:49

hoihoi

heb een poosje meegelezen en niet zo veel gereageerd druk met school enz.
wat gaaf eline!
en leuk roos ben benieuwd naar de fotos