Mars schreef:HarriesHorse schreef:Dat bedoel ik niet, dan hebben die andere mensen dat in de hand en ben jij daar de dupe van.
Okee. Maar dan wordt gezegd dat god van alle mensen houdt, ze lief heeft etc.
Waarom wordt ik niet behoed voor het noodlot van een dronkelap achter het stuur die mij dood rijdt?
Of waarom sterven er kinderen aan afschuwelijke ziektes, waar zij niets aan kunnen doen? Waar is god dan?
Waar was god toen er een enorme tsunami over Japan trok en er duizenden (ook onschuldigen en kinderen) zijn verdronken? En waar is hij als er weer eens een orkaan over Amerika trekt, gezinnen uit elkaar verscheurd, huizen verwoest en wederom duizenden gedood? Dat zijn natuurfenomenen, waar mensen zelf geen hand in hebben.
Ik kan dat dan weer niet begrijpen, dat gaat echt mijn bevattingsvermogen te boven.
wellicht is hij met iets anders bezig? en heeft hij niet door wat er hier gaande is.
of het interesseert hem niet meer, de mens is immers het evenbeeld van god en de mens heeft ook de neiging om interesse te verliezen in oude dingen. de aarde is er een paar duidend jaar sinds god die gecreëerd heeft. het nieuwe is er nu wel al af denk ik
(ik ben atheist hoor)