Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:22

anneliesdj schreef:
FlyAway schreef:

Klopt, net als terrorisme en natuurrampen, daar kun je je ook niet voor verzekeren.

Ook niet alles want bv stormschade wordt wel vergoed.

Stormschade is ook iets anders dan een natuurramp :)*

maralyn

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:16

Nou ik blijf lekker in dit buurtje hoor ;) Ts, we hebben hier nog zat huizen in de buurt te koop staan, dus als je nog wat anders zoekt? Je bent welkom! Lekker op het platte land. Buren die gedag zeggen en soms zelfs op de koffie.
Hier is het wel gezellig.
Eens in de zoveel tijd hebben de jongeren achter wat muziek aan. Maar niet elke zaterdag.

4 maal in het jaar houden mensen in de buurt een groot schuurfeest. Maar na 3 uur is het muziek wel uit en hebben ze er een vergunning voor aan gevraagd.

Feestjes worden hier gemeld. En is er een feestje, word je vaak persoonlijk uitgenodigd. Verder is het een rustige buurt.

Nadeel is: Er word hier soms stevig op de gasplank getrapt, en katten zijn hier niet veilig op straat.
Genoeg paardenstallingen in de buurt!

Dus moet je noodzakelijk verhuizen....Hier zijn er huizen genoeg :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:36

Ts ik weet precies hoe je je voelt en van sommige reacties hier gaan mijn haren recht overeind staan!!!

Wij hebben hier aso buren waarbij de hele buurt stapel gek wordt van hun muziek en honden die de hele dag aan het blaffen zijn.
Er valt met deze mensen niet te praten, dus is er buurtbemiddeling ingezet en als dat niets oplost komt de gemeente eraan te pas (huurwoning en dus eruit gezet)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:37

Toch wel bijzonder eigenlijk, dat soort mensen. Iedereen weet dat als je het echt bont maakt in een huurhuis dat je gewoon een probleem hebt. Maakt het zulke mensen dan gewoon niet uit dat ze elk moment uit hun huis gezet kunnen worden? Of zouden ze zoiets hebben van 'dat overkomt ons niet'?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:40

Amaris schreef:
Toch wel bijzonder eigenlijk, dat soort mensen. Iedereen weet dat als je het echt bont maakt in een huurhuis dat je gewoon een probleem hebt. Maakt het zulke mensen dan gewoon niet uit dat ze elk moment uit hun huis gezet kunnen worden? Of zouden ze zoiets hebben van 'dat overkomt ons niet'?

Het interesseert ze niet. Dat type mensen is, heel plat gezegd, als onkruid. Dat settelt zich overal.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:10

Amaris schreef:

Vervelende is alleen dat TS in een koophuis woont, ik vermoed dat haar buren dus ook in een koophuis wonen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:34

Ik ben dus wel iemand die in het weekeinde werkt (thuis) en op dinsdag en woensdag vrij is. Ik begin zondags al vroeg, dus dan zou ik 's nachts geen rust gehad hebben en het is wel werk dat veel concentratie verlangd. Ik zou dus wel lichtelijk gestoord worden wanneer ik het iedere zaterdag zonder nachtrust moet doen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 10:42

Klopt, het zijn beide koopwoningen, dus woningbouw kan mij niet helpen helaas.

Ik werk met gevaarlijke bacteriën, dus moet ook mijn koppie erbij houden inderdaad

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:45

Zelf vind ik half 11 op een zaterdag wel wat vroeg hoor!
Ik heb zelf zoiets, als het maar voor 12 uur stil is, dan is het goed

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 10:52

ivy_power89 schreef:

Ik zeg ook niet dat het om half 11 stil moet zijn, maar iig zachter zodat ik kan slapen ;)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:10

Ts heb je de buren nog gezien of heeft een van je andere buren nog iets gezegd over de verf op je raam en kozijn?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:12

Nee, heb de buren nog niet weer gezien. Wel de buurvrouw aan de andere kant even gesproken en die had al meteen door hoe de vork in de steel zat.
Buurtkindjes fietsen veel voor mijn huis omdat ik een hele brede stoep heb en die vragen steeds aan me wie dat toch gedaan heeft. Zeg maar elke keer dat ik het niet weet.
Komt morgen een vriend van me om te helpen met schoonmaken, lief he :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:13

Liselot schreef:
Nee, heb de buren nog niet weer gezien. Wel de buurvrouw aan de andere kant even gesproken en die had al meteen door hoe de vork in de steel zat.
Buurtkindjes fietsen veel voor mijn huis omdat ik een hele brede stoep heb en die vragen steeds aan me wie dat toch gedaan heeft. Zeg maar elke keer dat ik het niet weet.

De buurvrouw heeft wel door dat de luidruchtige buren je ramen hebben ondergesmeerd?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:20

Liselot schreef:

Heeft de buuf haar eigen mening ook gedeeld of houd ze zich op de achtergrond?

Dat los je goed op met de buurtkinderen +:)+

Gaat het zo lukken met de verf eraf halen, heb je genoeg hulp?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:55

Mjetterd: de buurvrouw aan mijn andere kant staat ook niet op hele goeie voet met ze. Dus die vroeg al meteen of hun dat gedaan hadden. Helaas weet zij het ook niet zeker, dus niet te gebruiken als bewijs.

Heb afbijmiddel gehaald en krabbertjes, dus morgen met die vriend van me maar eens kijken of het er af wil

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:00

Ik denk dat je het op het glas eerst even met het krabbertje proberen moet, zonder afbijt, als het niet lukt kan dat altijd nog toch? Juist als het hard is krabt het goed weg.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:01

Op de kozijnen kan je trouwens licht proberen te schuren met een fijne korrel, dat moet het witte er wel afhalen..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:10

Imj: er zit heel veel fijne nevel op wat echt keihard is. Krijg het er met mijn nagels met geen mogelijkheid af, denk dat de afbijt wel nodig is.

Air: heb gelukkig nog een half potje blauw staan, dus kan de donkere delen makkelijk weer schilderen. De lichte kleur zal ik nieuwe verf voor moeten halen.
Maar dat kan nog wel, als het maar van het raam af is

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:50

ivy_power89 schreef:

Ik ben er elke ochtend om half 6 uit en in het weekend met concoursen kan het nog wel een stuk vroeger zijn dus ik zou van elke zaterdag maar max. 5,5 uur slaap ook helemaal doordraaien op een gegeven moment. Bovendien heb ik kinderen die er als het school is (nu in de zomervakantie zijn we iets soepeler) tussen 18 en 19.30 uur ingaan. Dat mensen daar geen rekening mee kunnen houden snap ik, maar hier is 22 uur stilte gebruikelijk in de omgeving en de keren dat mijn buren zonder enige aankondiging tot in de nacht klussen en breken of een feestje hebben vind ik toch echt niet fijn. Gelukkig zijn dat incidenten, maar elke week... ik zou echt flippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:54

Ugh buurtagent nog niet terug? , en het is bijna bijna weer weekend ><

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:45

Liselot schreef:
Imj: er zit heel veel fijne nevel op wat echt keihard is. Krijg het er met mijn nagels met geen mogelijkheid af, denk dat de afbijt wel nodig is.

Als je het juiste mesje hebt gehaald krab je het er heel simpel af, geen afbijt gebruiken dus.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 22:56

Heb een glaskrabber gekocht waar van die scheermesjes in zitten. Morgen maar eens proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:18

Iemand bekend met het Monster van Leersum??? Die zal je toch als buurman hebben -:(- -:(-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:27

En TS, hoe staat het nu met je raam? Is alles een beetje gelukt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 16:39

Raam is schoon :) heb de afbijt niet eens nodig gehad. Die vriend van me zei dat we gewoon thinner moesten gebruiken (hij heeft kunstacademie gedaan en schildert zelf ook) en daarmee was het er vrij eenvoudig af te poetsen