Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:57

Nou mijn ouders hebben geen hekloze relatie maar zijn toch ook niet ouderwets... Niet zo zwart-wit hoor!

Huertecilla schreef:
lieveli schreef:
En als ik het vies of walgelijk vind, dan is het voor mij vies en walgelijk. Je kunt natuurlijk niet jouw mening aan mij opdringen ;)

_O- _O- _O- _O- verbóden moet het worden 8-)

Bedriegen wel. Maar jullie doen het in overleg en dan heb ik er niet zoveel bezwaar tegen. Het is alleen wel een ver van mijn bed show.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:59

Sammie schreef:
Het is niet vergelijkbaar met parenclubs en dat soort bijeenkomsten die (vaak) wel duidelijk aangeven dat je met open relaties werkt.

Ook dat is een aanname.
Een stel in een parenlub kan beiden met ánderen getrouwd zijn en daar beiden vreemd gaan. Ze hoeven zelfs niets met elkaar te hebben anders dan de afspraak om de toegangsvoorwaarde voor elkaar te zijn. Is geen ongewone en een heel efficiënte oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:05

Huertecilla schreef:
Daar hebben we het hier over; over ouderwets versus modern.
Een moderne relatie is gelijkwaardig en integer transparant. Is een huwelijk overbodig, de huishoudpot gemeenschappelijk en ´sex op de bon´ geen onderhandelingspunt.
De realiteit is dat in veel huwelijken dit een hek om het monopolie op sex is, de meal-ticket. Pa mag geen vriendin want dat is een bedrijging van het gezinsinkomen. Gaat hij vreemd dan moet hij eruit en wordt alimentatie geëist. Dat is geen bewijs van liefde maar van egoïsme met sex als ruilmiddel.

Leve de hekloze relaties +:)+

Jij doet alsof monogaam zijn, per definitie ouderwets is en opgelegd. Maar er zijn mensen die geen behoefte hebben aan vreemdgaan en zich daarmee niet geknecht voelen.
Ik heb een moderne relatie, maar voel me absoluut niet tot vreemdgaan geroepen. Een modern huwelijk is niet per definitie dat je het vanzelfsprekend vind meerdere partners te hebben. Dat is misschien jouw definitie er van, maar de mijne zeker niet.
Verder vind ik jouw in jouw denken zeer bekrompen overkomen.
Als mijn man een minnares heeft, denk ik niet gelijk aan de bedreiging van het gezinsinkomen :') Weer zo'n ouderwetse stelling, de meeste vrouwen bedruipen zich zelf hoor. En ja, als hij vreemd gaat mag hij er uit, raar he? Misschien had ie het er dan eerst eens met me over moeten praten dat er iets niets lekker zat in de relatie, zoals een echte vent dat doet. En alimentatie idd, voor de kids.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:05

lieveli schreef:
Bedriegen wel.

Daar ben ik het in pricipe mee eens doch daar hoort bij dat échte bespreekbaarheid dan verplicht moet zijn :)*

Helaas ligt de vermeend hogere moraal ingebakken in het huwelijk en is de échte bespreekbaarheid een zeldzaamheid waardoor bedroog de weg van de minste weerstand lijkt. Oorzaak en gevolg.
Roep vooral; ´en anders rot hij/zij maar op´ en je roept om bedrog door het dichttimmeren van de deur naar overleg.
Het traditionele huwelijk is fundamenteel problematisch in de huidige samenleving; dat schrijf ik nu juist de hele tijd -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:07

Huertecilla schreef:
lieveli schreef:
Bedriegen wel.

Daar ben ik het in pricipe mee eens doch daar hoort bij dat échte bespreekbaarheid dan verplicht moet zijn :)*

Helaas ligt de vermeend hogere moraal ingebakken in het huwelijk en is de échte bespreekbaarheid een zeldzaamheid waardoor bedroog de weg van de minste weerstand lijkt. Oorzaak en gevolg.
Roep vooral; ´en anders rot hij/zij maar op´ en je roept om bedrog door het dichttimmeren van de deur naar overleg.
Het traditionele huwelijk is fundamenteel problematisch in de huidige samenleving; dat schrijf ik nu juist de hele tijd -:)

En weer zeer eenzijdig gedacht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:09

Mindim schreef:
En alimentatie idd, voor de kids.

Waarom?
Laat de kids met hem en zijn minnares meegaan en betaal jij alimentatie voor hen.
Híj heeft een gezinssituatie, jij bent alleenstaande en aangezien je beiden inkomen hebt (toch) is een gelijke bijdrage door jou heel normaal.

Over ouderwets gesproken zeg :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:10

Mindim schreef:

Huh :?
Ik stel dat wederzijds zowel echte bespreekbaarheid als integere openheid essentieel zijn.
Wat is daar éénzijdig aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:12

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:
En alimentatie idd, voor de kids.

Waarom?
Laat de kids met hem en zijn minnares meegaan en betaal jij alimentatie voor hen.
Híj heeft een gezinssituatie, jij bent alleenstaande en aangezien je beiden inkomen hebt (toch) is een gelijke bijdrage door jou heel normaal.

Over ouderwets gesproken zeg :roll:

Ja hoor, ik geef mijn kids heel gemakkelijk mee, net als zijn onderbroeken zeker. Wie zegt dat ik mijn kids kwijt zou willen samen met mijn vent.
Je betaald alimentatie voor het onderhoud van je kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:15

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:

Ik stel dat wederzijds zowel echte bespreekbaarheid als integere openheid essentieel zijn.

Jij zegt dat men het zelf over zich afroept dat de partner vreemd gaat. Want als men de wens zou bespreken met de partner om meerdere partners te hebben, is de kans groot dat betreffende partner zegt, rot op. Jij zegt dat met die instelling je vreemdgaan in de hand werkt. Dus maw, het is de schuld van een monogaam partner dat de partner vreemd gaat, zodra je niet voor meerdere partners open staat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:16

Huertecilla schreef:
Daar hebben we het hier over; over ouderwets versus modern.
Een moderne relatie is gelijkwaardig en integer transparant. Is een huwelijk overbodig, de huishoudpot gemeenschappelijk en ´sex op de bon´ geen onderhandelingspunt.
De realiteit is dat in veel huwelijken dit een hek om het monopolie op sex is, de meal-ticket. Pa mag geen vriendin want dat is een bedrijging van het gezinsinkomen. Gaat hij vreemd dan moet hij eruit en wordt alimentatie geëist. Dat is geen bewijs van liefde maar van egoïsme met sex als ruilmiddel.

Leve de hekloze relaties +:)+

wat een walgelijke manier van discussieren....

anyway: ik ben erg modern, maar hecht toch waarde aan een huwelijk waarin mijn partner en ik alleen voor elkaar gaan, we beloven elkaar trouw tot de dood en hebben allebei geen behoefte aan derden binnen onze relatie.
Gaat een van de twee toch vreemd is de relatie zeker weten over. Alimentatie lijkt me logisch, het zijn dan toch nog steeds ONZE kinderen? Waarom moet dan ineens de vrouw alleen voor de kids opdraaien.
Bovendien mag iedereen toch voor zich weten wat voor relatie je wil. Ik hoef never nooit een zogenaamde moderne relatie. :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:19

Mindim schreef:
Ja hoor, ik geef mijn kids heel gemakkelijk mee, net als zijn onderbroeken zeker. Wie zegt dat ik mijn kids kwijt zou willen samen met mijn vent.

Wie zgt dat hij zijn kids kwijt wil.

Ik heb het slechts over het belang van het kind; volledig gezin tov alleenstaande ma.

Ja, ik héb het over onderhoud voor de kinderen.
Het is geëmancipeerd dat vrouw en man daar gelijke verantwoordelijkheid in hebben.
Degene die de gezinssituatie biedt krijgt ze mee en de ander draagt de helft in de kosten bij.
Uiteraad zijn er legio andere modellen denkbaar.
Voor de kínderen echter is het beter dat er thuis een betrouwbaar stabiele liefdevolle sitiuatie is; dat pa en ma hun relatie integer open kunnen bespreken, oplossingen vinden en elkaar er niet egoïstisch uitgooien als er een afspraak bijgesteld moet worden.
Ook dát schreef ik al.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:25

Mindim schreef:
Huertecilla schreef:

Jij zegt dat men het zelf over zich afroept dat de partner vreemd gaat. Want als men de wens zou bespreken met de partner om meerdere partners te hebben, is de kans groot dat betreffende partner zegt, rot op. Jij zegt dat met die instelling je vreemdgaan in de hand werkt. Dus maw, het is de schuld van een monogaam partner dat de partner vreemd gaat, zodra je niet voor meerdere partners open staat.

Ik schrijf dat het niet zwart/wit is en dat wederzijds zowel echte bespreekbaarheid als integere openheid essentieel zijn.

Inderdaad werk je met het op de muur spijkeren van maatschappelijk niet meer realistische onbespreekbare voorwaardes bedrog in de hand.
Als jij al van tevoren als onwrikbaar dogma poneert wat er wel/niet kan, is het volstrekt helder dat dit niet bespreekbaar is en moet je niet piepen als hij dat niet doet.
Nee; ik zeg niet dat dit goéd is.
Ik stel dat het BEÍDEN verkeerd is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:28

Als een 'moderne' relatie alleen iets is wat HC omschrijft ben ik zeer blij dat ik daar geen behoefte aan hebt. Gelukkig is dat altijd nog de mening van 1 persoon en niet de enige waarheid, hoewel het af en toe wel wordt verkondigd. :? Hc als jij (en je partner) hier gelukkig bij zijn, lekker zo laten maar dring het niet op bij een ander. Ik zie jou in dit topic alleen maar alles en constant verdedigen. Lijkt mij niet nodig. Lekker je ding doen en niet gaan lopen evangeliseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:38

Huertecilla schreef:

Ik heb het slechts over het belang van het kind; volledig gezin tov alleenstaande ma.

Het is geëmancipeerd dat vrouw en man daar gelijke verantwoordelijkheid in hebben.
Degene die de gezinssituatie biedt krijgt ze mee en de ander draagt de helft in de kosten bij.
Voor de kínderen echter is het beter dat er thuis een betrouwbaar stabiele liefdevolle sitiuatie is; dat pa en ma hun relatie integer open kunnen bespreken, oplossingen vinden en elkaar er niet egoïstisch uitgooien als er een afspraak bijgesteld moet worden.
Ook dát schreef ik al.

Als hij vreemdgaat (dus stiekum), dan is hij bezig met zijn pik en niet met zijn kinderen. Hij brengt namelijk willens en wetens zijn relatie om zeep en mede daarmee de gezinssituatie van de kinderen. Dat de kinderen maar mee gaan omdat hij met zijn minnares een stabiele gezinssituatie kan creeeren? Laat me niet lachen, wie zegt dat de volgende minnares niet binnen de kortste keren op de stoep staat en dat de minnares blijft? Als de vangst binnen is, is de lol er vaak af. Het is juist dat stukje 'spanning' wat een minnares zo leuk maakt. Haal de spanning weg en de minnares heeft het nakijken. Verder vind ik een stabiele gezinssituatie, een gezin waar niet constant een ander aan tafel zit. Dan liever de vrouw in haar eentje, dan pa die te druk is met zijn minnares/sen. Wie zegt dat de minnares er gelijk een stel kids bij wil trouwens?
Had pa de relatie maar integer met ma besproken, eer hij was vreemdgegaan, had hij met haar maar een oplossing gezocht, eer hij was vreemdgegaan. Dus wie is er de egoist? Imo niet de partner die achterblijft, die is met een monogaam idee het huwelijk ingestapt, dat haar wederhelft dat uiteindelijk niet meer ziet zitten, maakt haar niet tot een egoist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:40

Huertecilla schreef:
Ik schrijf dat het niet zwart/wit is en dat wederzijds zowel echte bespreekbaarheid als integere openheid essentieel zijn.

Inderdaad werk je met het op de muur spijkeren van maatschappelijk niet meer realistische onbespreekbare voorwaardes bedrog in de hand.
Als jij al van tevoren als onwrikbaar dogma poneert wat er wel/niet kan, is het volstrekt helder dat dit niet bespreekbaar is en moet je niet piepen als hij dat niet doet.
Nee; ik zeg niet dat dit goéd is.
Ik stel dat het BEÍDEN verkeerd is.

En nu graag in Jip en Janneke taal.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:11

Mindim schreef:
Huertecilla schreef:

Ook dát schreef ik al.

Als hij vreemdgaat (dus stiekum), dan is hij bezig met zijn pik en niet met zijn kinderen. Hij brengt namelijk willens en wetens zijn relatie om zeep en mede daarmee de gezinssituatie van de kinderen. Dat de kinderen maar mee gaan omdat hij met zijn minnares een stabiele gezinssituatie kan creeeren? Laat me niet lachen, wie zegt dat de volgende minnares niet binnen de kortste keren op de stoep staat en dat de minnares blijft? Als de vangst binnen is, is de lol er vaak af. Het is juist dat stukje 'spanning' wat een minnares zo leuk maakt. Haal de spanning weg en de minnares heeft het nakijken. Verder vind ik een stabiele gezinssituatie, een gezin waar niet constant een ander aan tafel zit. Dan liever de vrouw in haar eentje, dan pa die te druk is met zijn minnares/sen. Wie zegt dat de minnares er gelijk een stel kids bij wil trouwens?
Had pa de relatie maar integer met ma besproken, eer hij was vreemdgegaan, had hij met haar maar een oplossing gezocht, eer hij was vreemdgegaan. Dus wie is er de egoist? Imo niet de partner die achterblijft, die is met een monogaam idee het huwelijk ingestapt, dat haar wederhelft dat uiteindelijk niet meer ziet zitten, maakt haar niet tot een egoist.

_/-\o_

HC je draait de rollen steeds om terwijl dat imo gewoon niet zo is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:14

Sammie schreef:
Als een 'moderne' relatie alleen iets is wat HC omschrijft ben ik zeer blij dat ik daar geen behoefte aan hebt. Gelukkig is dat altijd nog de mening van 1 persoon en niet de enige waarheid, hoewel het af en toe wel wordt verkondigd. :? Hc als jij (en je partner) hier gelukkig bij zijn, lekker zo laten maar dring het niet op bij een ander. Ik zie jou in dit topic alleen maar alles en constant verdedigen. Lijkt mij niet nodig. Lekker je ding doen en niet gaan lopen evangeliseren.

HC is gelukkig, maar over zijn partner, die kennen wij niet, kunnen wij natuurlijk helemaal niet oordelen. Sterker nog, misschien bestaat zij wel niet en zit HC niet op een berg in Spanje, maar in een 55+flat in Amsterdam en is Bokt zijn eigen fantasiewereld. :D Niets is wat het lijkt, op internet. ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:15

Electra63 schreef:
Sammie schreef:

HC is gelukkig, maar over zijn partner, die kennen wij niet, kunnen wij natuurlijk helemaal niet oordelen. Sterker nog, misschien bestaat zij wel niet en zit HC niet op een berg in Spanje, maar in een 55+flat in Amsterdam en is Bokt zijn eigen fantasiewereld. :D Niets is wat het lijkt, op internet. ;)

En de tweede optie is nog het leukst :')

Sammie

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:20

En ergens hoop ik dat nog eerder dan de eerste optie :+ :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:30

je hebt toch zo'n spreekwoord: niet banketstaaf, maar vullen. Heet in de mond, koud in de kont. ;)
Maar, als HC gelukkig is met zijn leefsituatie, dan is dat fijn. Hij moet anderen alleen in hun waarde laten, niet iedereen wilt een open relatie. Laat iedereen vooral zelf bepalen wat hij en zij wilt in een relatie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:38

Dat spreekwoord wil ik in combinatie met dit topic toch niet al te letterlijk nemen hoor :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:42

Ik was ook al volop aan het beelddenken :')

Maar ben het met je eens. Er is niet IETS wat iedereen wilt, zoals HC wel lijkt te zeggen. Vreemdgaan komt door dit. Dit en dat is hypocriet. En hij brengt op mij over dat iedereen behoefte heeft naar anderen op een bepaald moment in de relatie. Maar dat verschilt gewoon enorm, van nature maar ook zeker qua type cultuur.

En daarbij vind ik vreemdgaan omdat de partner geen open relatie wilt echt geen excuus. De vreemdganger is de relatie als in gegaan als een bepaald soort relatie. En als hij daarin verandert is het dus niet de schuld van de partner. Die zich gewoon aan de afspraken heeft gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:55

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:

Ook dát schreef ik al.

Hij gaat vreemd, blijkt toch niet te werken met diegene waar hij vreemd mee gaat en hij zoekt of een nieuwe vriendin, of staat ook alleen, dat is een gezonde situatie voor de kinderen? E wie zegt dat die vrouw waar hij vreemd mee gaat zit te wachten op kinderen? En of ze überhaupt wel meteen wil samenwonen als hij uit huis getrapt word?
Ik heb zelf als kind in die situatie gezeten en wat ben ik blij dat ik bij mijn alleenstaande moeder ben gebleven ipv bij een vader die van de ene vriendin naar de andere ging, ik zat in de positie dat ik mocht kiezen, maar een stabiele omgeving is heel belangrijk, of dat nou bij een moeder zonder vriend is, of een vader zonder vriendin is of bij 2 'ouders' is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:01

Sammie schreef:
Hc als jij (en je partner) hier gelukkig bij zijn, lekker zo laten maar dring het niet op bij een ander.

Ah, verbieden is wel goed?

Maar goed, zoals is het zie is de gezamelijke verantwoordelijkheid voor kinderen de hoogste prioriteit.
Redt een huwelijk door in goed overleg een andere relatie zie ik als heel respectabel.
Bedrog of iemand eruit schoppen die voor levensgeluk meer ruimte nodig heeft, vind ik beíden hoogst egoïstisch.
Je bent beiden volwassen, deelt een zware verantwoordelijkheid; los het op en gun elkaar geluk.

Ik heb een reatie gehad met een gescheiden vrouw die gedeeld ouderschap over de twee kinderen had. Haar ex woonde dichtbij en de kinderen woonden om de week bij hem en zijn vriendin en bij haar.
Ze was heel realistisch over de scheiding. Ze waren uit elkaar omdat zij er niet voor hem was en hij een vriendin vond. Beiden ´fout´.
Mijn relatie met haar heeft ze verbroken omdat ze het te confronterend vond dat haar beide dochter haar vroegen waarom zij en pa het niet zo gedaan hadden als wij....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:05

Verbieden is niet goed en ik verbied ook niks. Vriend heeft gewoon een keuze. Wij hebben afgesproken en elkaar beloofd trouw te blijven aan elkaar. Wij kiezen voor elkaar.
Wil een van beide toch liever met een ander, prima. Maar niet binnen onze relatie.