Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ankehoix schreef:Wat een leuk topic dit
ik vraag me af of blinde mensen wel dromen?
ankehoix schreef:Mossel schreef:
Waarom niet? dat heeft niks met de ogen te maken.
maar als je droomt zie je toch dingen?
en hoe kan je nou dingen zien als je niet weet hoe het eruit ziet?
Of zoals RivaldoX zegt zou goed kunnen.
.
Plien91 schreef:Hm, ik dacht dat ik mijzelf nooit veel afvroeg (behalve denken waarom ik altijd zoveel moet denken gewoon om te denken) maar nu ik dit topic lees denk ik bij heel veel dingen: "Goh, ja, nu je erover nadenkt, wat interessant om over na te denken".
OH wat ik nog wel wil weten: waarom kan je zo vreemd tegen woorden aankijken als je ze langer bestudeert?
Ga ik me soms afvragen of ik dat ter plekke verzonnen/verbasterd hebt
Waar komt de smaak 'Cola' vandaan en waarom kent (bijna) de gehele wereldbevolking deze smaak? JunkDeLuxe schreef:Plien91 schreef:Hm, ik dacht dat ik mijzelf nooit veel afvroeg (behalve denken waarom ik altijd zoveel moet denken gewoon om te denken) maar nu ik dit topic lees denk ik bij heel veel dingen: "Goh, ja, nu je erover nadenkt, wat interessant om over na te denken".
OH wat ik nog wel wil weten: waarom kan je zo vreemd tegen woorden aankijken als je ze langer bestudeert?
Dat heb ik met oranje. OOORRRRAAAANNNNJJJJEEEE. Raar woordGa ik me soms afvragen of ik dat ter plekke verzonnen/verbasterd hebt
_Mondy_ schreef:Iemand vroeg hier wat er gebeurd als je een kogel recht boven je de lucht in vuurt.
Theoretisch is het mogelijk dat je geraakt wordt door je eigen kogel, of dat dodelijk is hangt af van meerdere factoren. Hoe meer kogels je afvuurt hoe groter de kans is, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen.
Maar in de praktijk zal je vaak zien dat mensen niet recht naar boven schieten en dit met een kleine hoek zullen doen, wapens zijn heel gevoelig voor de kleinste verandering in je houding.
Ook spelen er externe omstandigheden mee zoals de wind.
Ik zou het dus niet aanraden, maar kans is klein dat je jezelf daadwerkelijk vermoord.
Ik hoop dat de vraag of onderzeeboten een knipperlicht hebben niet al te serieus is, of komt er ook nog de vraag of er raampjes in zitten (helaas maar al te vaak gehoord)
@junkdeluxe golven ontstaan vooral door de wind, door bijv stormen. Omdat ze nergens tegenaan botsen kunnen golven dus steeds groter en sneller worden. De reden dat ze aan land dus verdwijnen is omdat golven worden tegengehouden door de bodem en riffen. De golven breken als het ware. Dit is even een beknopte uitleg, zelf
heeeeel erg veel over de zee ed uitgezocht voor werk.