Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 02:54

Ik heet Brenda. Ben er wel blij mee, ken verder niemand die zo heet in mijn omgeving.
Meestal wordt ik trouwens niet eens bij mijn naam genoemd, meestal bij mijn bijnaam 'kleine'. _O-

Loeky01

Re: Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 02:57

Ik ben niet echt blij met mijn naam; Jikke. Lekker Fries terwijl ik in den bosch ben geboren en getogen :'). Veel mensen weten het ook niet echt uit te spreken, laat staan mijn achternaam _O-
In het buitenland heb ik mezelf maar aangeleerd dat ik mezelf Vicky noem. Op een of andere manier is die bijnaam er ergens een keer ingekomen, en er nooit meer uitgegaan :').

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:18

bontesok schreef:
Mijn moeder had mij "Meike" willen noemen :D Helaas heeft mijn vader gewonnen!
Ik vind mijn naam niet geweldig, maar ben er ondertussen aan gewend. G.rietje...
Maar eigenlijk kort iedereen het af naar G.riet. Veel mensen weten niet eens dat er eigenlijk "je" achter hoort.

Hihi mijn moeder wilde me Hester of M noemen, mijn vader vond het niet leuk om me naar een hondje te vernoemen (hadden in de buurt een tekkeltje dat Hester heette) dus heeft papa ook hier gewonnen!

Ik heet dus M en ben eigenlijk best tevreden met mijn naam! Tot een paar jaar geleden kwam je hem niet/nauwelijks tegen, nu begint dat steeds meer te worden.
Enige jammere is dat het vaak een tijdje duurt voor mensen snappen hoe ze het uit moeten spreken en schrijven. Mieke, maike, maaike, mijke, meijke, ik heb het allemaal al gezien. Oh en in het Engels is het ook drama. Ik woon nu in Ierland en tja, daar kunnen ze er helemaal weinig van maken :')
Laatst bijgewerkt door Sodera op 09-07-24 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:32

Mijn naam is Cimmy-Lou en ja dat is 1 naam en ja alleen mijn voornaam :')

Je spreekt het uit als kimmieloe

En ja op rijmt nog al wat, ben er niet echt mee gepest meer geplaagd :7

Zodra ik op een nieuwe school kwam of in nieuwe klas of een nieuwe leraar kreeg is het altijd maar de vraag of ik opgenoemd wordt. Soms valt er een stilte omdat ze zitten te bedenken hoe mijn naam uitgesproken wordt. Maaaarrr ik ben er wel blij mee en ik ken niemand die zo heet.

Intimin noemen we Cimmy :j

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:07

Ik heet Imane, je spreekt het uit als iemaane.
Mijn volledige voornamen zijn Imane Josephina Zoulikha (zoelajka).
Meestal spreken mensen 't uit als i.men op z'n arabisch,maar 't is toch echt imane.
En eerlijk gezegd vind ik dat ook mooier.

Mijn vader is algerijns dus vandaar die naam.

De naam Zoulikha is van mijn algerijnse oma en josephina van mijn nederlandse oma.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:35

blensink schreef:
Manon wat een prachtige avatar heb je, sorry off topic maar moest het even kwijt :D

Mijnes? (aangezien hier meerdere manonnen zijn ;) )
maar bedankt ;)

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:47

ik (kom uit belgië) ben best tevreden met mijn naam, al kunne jullie nederlanders hem niet goed uitspreken.
mijn voornaam is Gitte en mijn achternaam rossen.
ik heb altijd in nederland(roosendaal) op een manege gereden en daar konden ze hem niet goed uitspreken en zijden ze gittie roosen. :=
sommige slaagde er wel in maar de meeste niet en daarom werdt ik altijd maar naar het paard genoemd waar ik die dag op reed. :P

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:57

Vroegah baalde ik er altijd van dat mijn naam nooooit op van die naamsleutelhangers, -mokken, en dergelijke stond :')
Tegenwoordig kan ik mijn naam wel waarderen. Ben ook nog nooit iemand in real life met dezelfde naam tegengekomen!

Het wordt eigenlijk alleen bijna altijd uitgesproken als 'Iemke', terwijl het toch echt 'Imke' is. Maar vanwege de Y (dus Ymke) kan ik die verwarring wel begrijpen!

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:00

Ik heet Cenna, heel veel mensen schrijven het of senna of sjenna enz :')
Ik vind mijn naam erg orgineel :) ben er wel blij mee.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:20

Cennerrrrr

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:21

Ik vind mijn naam best oke, maar ik heb heel veel moeite om het uit te spreken _O-
Ik heet Angela :')

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:37

Opzicht vind ik mijn naam prima. :j Maar had graag anders geheten i.v.m de hoeveelheid fouten die er in mijn naam worden gemaakt (achternaam ook trouwens).
Zo is een behaald certificaat niet geldig, omdat mijn naam compleet verkeerd gespeld is.
Ik heet overigens Francisca.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:39

Ik heet Margot. Ik vind het een prima naam, al zeggen mensen weleens Margot i.p.v. Margo. En ik hoor wel vaker mensen dat ze hem niet helemaal passend vinden (Ik was meer een Kelly of een Kim :+ )

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:44

Ik kan goed leven met mijn voornaam, vind het alleen een beetje jammer dat deze nu al 2 jaar de meest gebruikte meisjesnaam is in nederland, Emma.
Toen ik mijn naam kreeg (33 jaar geleden) was het een weinig gebruikte naam, nu word ik er wel een beetje gek van van overal waar jonge kinderen zijn, zijn er vaak ook ouders die hun Emma roepen en ik moet bekennen dat ik er altijd wel op reageer, van euh ja wat is er???

Nu ik zwanger ben van een meisje zijn we echt opzoek gegaan naar een naam die in geen enkele top 1000 staat en we natuurlijk ook mooi vinden.
Ik hoop alleen dat onze kleine meid straks haar naam wel mooi vind (wij vinden hem wel erg mooi).
De kans dat onze dochter straks met een naamgenoot op school zit is zo'n beetje 1 op 1000000.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:12

Ik vind mijn naam wel mooi, Niki :D
Alleen jammer dat 99,9 procent van de mensen mijn naam verkeerd uitspreken en verkeerd schrijven :+
(je spreekt het gewoon uit zoals je 't schrijft, "Niekie" dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:57

renske, vind het wel prima. Niet heel bijzonder, maar je eigen naam beoordelen is zo lastig vind ik...
in het buitenland is het minder( heb 5 maanden rondgereisd :') ), hoewel het wel hilarische situaties oplevert.
Meesten noemde met rrrRenesjki en dachten dat ik russisch was :') ...
fantastisch om naar de starbucks te gaan, en mensen hem te zien stressen :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:20

Mijn roepnaam is Anneloes, daar ben ik tegenwoordig heel tevreden mee. Ik heb ook een periode mijn geboortenaam gebruikt, Anne Louise. Waar ik trouwens ook heel blij mee ben. Alleen de betekenis al: Lieflijke strijder om de buit.

Ik ben trouwens vernoemd naam mijn moeder's moeder (Johanna, roepnaam Annie) en mijn vader's vader (Louie). Wat ook erg leuk is. Met deze oma ben ik ook heel hecht, wat het extra tof maakt. Deze opa heb ik mijn niet gekend (ik was 6 of zo, toen hij stierf. En we kwamen bij die opa/oma niet zo veel).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:55

Grappig, ik heb twee nichtjes die Anne Louise heten (roepnamen Anne en Annelies) en onze jongste heet Johanna Louise :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:16

Ik heet Alice en ben er heel blij mee! :j
Al kan ik me er soms ook gruwelijk aan ergeren (niet aan mijn naam, maar aan de mensen..) dat ze het níet kunnen uitspreken of laat staan schrijven.

Het is altijd Alies of Aliese/Aliesu als ze het lezen en uitspreken, maar schrijven is nog erger. Ellis, Elles, Ellus, Eles en zo verder. Vaak zeg ik ook als ze mijn naam op moeten schrijven "met een A", meestal gaat het dan wel goed, maar soms is het dan Alles, Ales, Allis of Allus.. Heel bijzonder! :D

Als je zegt "Alice in Wonderland", is het voor vele meteen duidelijk! In het buitenland wordt het ook bijna altijd goed uitgesproken en geschreven. :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:18

Quir schreef:
Al kan ik me er soms ook gruwelijk aan ergeren (niet aan mijn naam, maar aan de mensen..) dat ze het níet kunnen uitspreken of laat staan schrijven.

Het is altijd Alies of Aliese/Aliesu als ze het lezen en uitspreken, maar schrijven is nog erger. Ellis, Elles, Ellus, Eles en zo verder. Vaak zeg ik ook als ze mijn naam op moeten schrijven "met een A", meestal gaat het dan wel goed, maar soms is het dan Alles, Ales, Allis of Allus.. Heel bijzonder! :D

Als je zegt "Alice in Wonderland", is het voor vele meteen duidelijk! In het buitenland wordt het ook bijna altijd goed uitgesproken en geschreven. :)

:') Nooit gespest met dat liedje: Alice, Alice, bak die frikadel is.. (who the f*ck is Alice)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:19

Susyb schreef:
Quir schreef:

:') Nooit gespest met dat liedje: Alice, Alice, bak die frikadel is.. (who the f*ck is Alice)

Toen ik jong was werd dat wel vaak gezongen (nooit om mee te pesten overigens), daarna nooit meer eigenlijk. :+

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:54

Manon94 schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of jullie blij zijn met jullie voornaam.
Ik heet zelf Manon. Ik vind dit niet een hele lelijke naam, maar heb er veel moeite
mee gehad omdat je er heeel goed op kan rijmen. (Denk lekker orgineel aan: ballon, kanon, gazon, nachtjapon, plafon enz.enz.)
Het klinkt onschuldig maar ben met mijn naam veel gepest en best moeilijk mee gehad omdat mijn zus een naam heeft waar echt he-le-maal
niets op rijmt!

Ik ben benieuwd hoe jullie hier in zitten. ;)

Groetjes !

Ik heet ook Manon, ik vind het ook geen lelijke naam ofzo, alleen is het heel vaak; balon, luchtbalon, kanon, nachtjapon etc.
Maar verder vind ik het wel een leuke naam :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:11

Ik ben wel blij met mijn naam, al spreken veel mensen het verkeerd uit of schrijven het verkeerd. Heb zelf soms ook moeite met de uitspraak. :+ Celine.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:16

Ik ben opzich wel blij met m'n naam, je hoort het niet vaak bij jonge meiden, ik heet Yvonne.
Werd vroeger natuurlijk wel vaak VonniePonnie van gemaakt ivm mn paardenliefde :')

M'n inmiddels ex schoonmoeder heet Janke. Bij het voorstellen had ik echt zoiets van Pardon?! Heet ze echt Jánken? ( ;( )
Maar dat is dus blijkbaar de vrouwelijke versie van Jan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:26

Ymke schreef:
Vroegah baalde ik er altijd van dat mijn naam nooooit op van die naamsleutelhangers, -mokken, en dergelijke stond :')
Tegenwoordig kan ik mijn naam wel waarderen. Ben ook nog nooit iemand in real life met dezelfde naam tegengekomen!

Het wordt eigenlijk alleen bijna altijd uitgesproken als 'Iemke', terwijl het toch echt 'Imke' is. Maar vanwege de Y (dus Ymke) kan ik die verwarring wel begrijpen!

Denk dat mensen de naam wel kennen toch? In mijn omgeving kent iedereen Britt & Ymke namelijk :))