Meestal wordt ik trouwens niet eens bij mijn naam genoemd, meestal bij mijn bijnaam 'kleine'.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bontesok schreef:Mijn moeder had mij "Meike" willen noemenHelaas heeft mijn vader gewonnen!
Ik vind mijn naam niet geweldig, maar ben er ondertussen aan gewend. G.rietje...
Maar eigenlijk kort iedereen het af naar G.riet. Veel mensen weten niet eens dat er eigenlijk "je" achter hoort.
Quir schreef:Ik heet Alice en ben er heel blij mee!![]()
Al kan ik me er soms ook gruwelijk aan ergeren (niet aan mijn naam, maar aan de mensen..) dat ze het níet kunnen uitspreken of laat staan schrijven.
Het is altijd Alies of Aliese/Aliesu als ze het lezen en uitspreken, maar schrijven is nog erger. Ellis, Elles, Ellus, Eles en zo verder. Vaak zeg ik ook als ze mijn naam op moeten schrijven "met een A", meestal gaat het dan wel goed, maar soms is het dan Alles, Ales, Allis of Allus.. Heel bijzonder!![]()
Als je zegt "Alice in Wonderland", is het voor vele meteen duidelijk! In het buitenland wordt het ook bijna altijd goed uitgesproken en geschreven.
Susyb schreef:Quir schreef:Ik heet Alice en ben er heel blij mee!![]()
Al kan ik me er soms ook gruwelijk aan ergeren (niet aan mijn naam, maar aan de mensen..) dat ze het níet kunnen uitspreken of laat staan schrijven.
Het is altijd Alies of Aliese/Aliesu als ze het lezen en uitspreken, maar schrijven is nog erger. Ellis, Elles, Ellus, Eles en zo verder. Vaak zeg ik ook als ze mijn naam op moeten schrijven "met een A", meestal gaat het dan wel goed, maar soms is het dan Alles, Ales, Allis of Allus.. Heel bijzonder!![]()
Als je zegt "Alice in Wonderland", is het voor vele meteen duidelijk! In het buitenland wordt het ook bijna altijd goed uitgesproken en geschreven.Nooit gespest met dat liedje: Alice, Alice, bak die frikadel is.. (who the f*ck is Alice)
Manon94 schreef:Hoi allemaal,
Ik ben benieuwd of jullie blij zijn met jullie voornaam.
Ik heet zelf Manon. Ik vind dit niet een hele lelijke naam, maar heb er veel moeite
mee gehad omdat je er heeel goed op kan rijmen. (Denk lekker orgineel aan: ballon, kanon, gazon, nachtjapon, plafon enz.enz.)
Het klinkt onschuldig maar ben met mijn naam veel gepest en best moeilijk mee gehad omdat mijn zus een naam heeft waar echt he-le-maal
niets op rijmt!
Ik ben benieuwd hoe jullie hier in zitten.
Groetjes !
Ymke schreef:Vroegah baalde ik er altijd van dat mijn naam nooooit op van die naamsleutelhangers, -mokken, en dergelijke stond
Tegenwoordig kan ik mijn naam wel waarderen. Ben ook nog nooit iemand in real life met dezelfde naam tegengekomen!
Het wordt eigenlijk alleen bijna altijd uitgesproken als 'Iemke', terwijl het toch echt 'Imke' is. Maar vanwege de Y (dus Ymke) kan ik die verwarring wel begrijpen!