Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:09

Dat zou je denken..... :')
Helaas snappen veel mensen alleen wat ze willen snappen..........

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:16

Ik heb bij bijna alle advertenties staan, prijs excl verzendkosten, verzendkosten voor de koper en op eigen risico. Ophalen ook mogelijk..
Ben dus bij deze en nog 3 andere advertenties dat stukkie tekst vergeten..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:28

Voor een hoop mensen maakt het niets uit lijkt wel.
Of je nu neerzet:
Bieden vanaf (x bedrag) en excl. verzenden
Vaste prijs excl. verzenden
Die dan gaan mailen met een veel lager bod en ook nog eens incl. verzenden.
Maar goed er zijn er ook die gaan bieden bij een webwinkel hahah

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:35

In- en exclusief schijnen heeeeeel moeilijke woorden te zijn :j

Ik omschrijf het ook inderdaad maar zo uitgebreid mogelijk om misverstanden te voorkomen :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:54

kiki1976 schreef:
Of je nu neerzet:

Echt via de mail van de webwinkel? Ik heb het wel vaak op bm en fb omdat mensen niet doorhebben dat ik bedrijfsmatig verkoop, maar dat snap ik nog ergens wel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:02

hahahatsjoe schreef:
magicmist schreef:
op zich snap ik wel dat mensen liever geen vreemden in huis halen..maar dan moet je wel met een goede oplossing komen.

Hoezo zij moet met een goede oplossing komen, jij wilt wat van haar. Zou mensen nooit in mijn huis laten passen, dan nemen ze het maar mee naar huis na betaling en als het niet past komen ze terug.

En als je het nou omdraait: zij wil toch haar spullen verkopen? Een bushokje "aanbieden" vind ik echt belachelijk. Zeg dan dat je het niet verkoopt, of kom met een normale plek om te passen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:10

Daar zou ik eerlijk gezegd ook niet aan beginnen :n

Als je wilt passen, ga je maar naar een winkel ( en zelfs die bieden die service nog niet eens altijd ) of je verkoopt het weer als het niet past ... terugnemen is ook zoiets, je weet nooit in welke staat het terugkomt en wie draait er op voor de verzendkosten ?

't Gaat , neem ik aan, niet om heel dure kledingstukken, toch ?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:10

joyce2 schreef:
hahahatsjoe schreef:
Hoezo zij moet met een goede oplossing komen, jij wilt wat van haar. Zou mensen nooit in mijn huis laten passen, dan nemen ze het maar mee naar huis na betaling en als het niet past komen ze terug.

En als je het nou omdraait: zij wil toch haar spullen verkopen? Een bushokje "aanbieden" vind ik echt belachelijk. Zeg dan dat je het niet verkoopt, of kom met een normale plek om te passen.

Ik wil ook mijn spullen verkopen, maar op mijn voorwaarden. Iemand wil iets van mij en die heeft zich daar maar naar te schikken. Tuurlijk is een bushokje belachelijk (zou ik nooit aangeboden hebben), maar niemand is verplicht om een ander in zijn huis te laten en vervolgens uit de kleren te laten gaan, dan gaan ze maar naar een winkel met pashokjes. De spullen mogen gerust opgehaald worden en in eigen huis gepast (wel eerst betalen, past het niet dan geld terug), maar hier in huis wordt niet gepast. Dat gedoe in mijn huis voor een paar Euro, echt niet...

Shirley, bij mij gaat het niet om veel geld en terugnemen alleen als dat dezelfde dag is. Weet je waar mij trouwens de broek van afzakt? Iemand die biedt op een nieuwe rijbroek met leren kont... 5 Euro. Neem niet eens de moeite om daarop te reageren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:25

Ik vind dat het beiden kanten op gaat. Iemand wil graag iets kopen, maar de ander wil graag verkopen, je bent toch echt van elkaar afhankelijk. Ik vind het altijd heel ergerlijk als 1 van de partijen zich als "de machtige" gaat gedragen. Daar bedoel ik mee "Je hebt je maar aan mij aan te passen en het gaat op mijn manier, want anders koop/verkoop ik het niet". Als de ene wil passen, maar de ander wil dat niet "aanbieden", dan zal een van de twee water bij de wijn moeten doen en anders de verkoop over laten gaan. Maar als het wel gepast mag worden en je bied dan een bushokje aan als "alternatief", vind ik dat nogmaals echt belachelijk...

Overigens, als ik iemand niet zou willen laten passen, zou ik als reden hebben dat ik niet wil dat er mensen bij mij aan huis komen. Nu ben ik gewoon nieuwsgierig: Wat is er erg aan als mensen heel even binnenkomen om een broek of een trui'tje aan te schieten als ze toch al bij je voor de deur staan? Ik laat ze gewoon in het halletje bij het toilet passen. Ze zijn altijd binnen 5 minuten weer weg! Het kost je meer tijd om iemand de spullen mee te geven, het ze thuis te laten passen om vervolgens weer een nieuwe afspraak te moeten maken als het niet past. Ik hou zelf niet zo van omslachtig gedoe, dus daarom ben ik nieuwsgierig wat bij jou de achterliggende gedachte is van dat mensen wel af mogen komen halen, maar niet ff snel mogen passen? (Maar wel thuis mogen passen om het vervolgens weer terug te mogen brengen) Ik zou dan ook bang zijn dat er bij hen thuis per ongeluk een vlek of een haal in komt en dat je dan die discussie weer hebt. Bij mij is het garantie tot aan de deur ;)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:31

Joyce, ik laat zo weinig mogelijk mensen afhalen. Heb al een paar keer een koop over laten gaan omdat ik geen zin had in dat gezeur. Moet je wachten, komen ze niet of te laat of je moet ergens afspreken en daar moet ik moeite voor doen terwijl het voor de lol van de ander is... Heb er geen zin in, zo simpel is het. Kleding is bij mij eigenlijk altijd verstuurd, alleen een paar keer met een surfpak zijn mensen hier thuis geweest en die hebben buiten gepast, het was mooi weer. Eigenlijk laat ik nog liever een koop overgaan dan vreemde mensen in mijn huis te laten. En ja, voor die paar Euro, heb er geen buikpijn om, er komt dan wel weer een ander.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:58

foxy80 schreef:
kiki1976 schreef:
Of je nu neerzet:

Echt via de mail van de webwinkel? Ik heb het wel vaak op bm en fb omdat mensen niet doorhebben dat ik bedrijfsmatig verkoop, maar dat snap ik nog ergens wel.

Ja gebeurt op het mail adres als via de contact pagina.

Kijk via BM gebeurt het ook hoor, daar hebben sommige ook moeite met "vaste prijs, bieden vanaf en excl. verzenden".

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:59

lady62 schreef:
Juud87 schreef:
Ik ben op zoek naar een platenspeler. Tot nu toe nog niets gevonden op marktplaats of speurders. Een van jullie toevallig nog op zolder staan?
Voor de rest ben ik vrij rustig op marktplaats. Alleen als ik iets heel leuks zie wil ik nog wel eens bieden.

ik heb nog een platenspeler staan op zolder alleen zonder naald
als je er wat aan hebt mag je hem hebben
in anna paulowna

Dank je, maar ik zoek een werkende. Of zou je zo'n naald ergens kunnen halen?
Ben echt een leek, maar heb een paar lp's gevonden en zou zo gaaf zijn om die af te kunnen spelen :) (en pink heeft een lp uitgebracht *\o/* )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:02

Heb je wel eens op een rommelmarkt gekeken?? Daar kom ik ze wel vaak tegen! (een platenspeler bedoel ik :P )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:04

Wat ik nog weet van vroeger, was dat er wel eens een naald sneuvelde van de platenspeler als we een Bert & Ernie of sinterklaasliedjes of iets draaiden :P

Dan kocht je een nieuwe en kon je weer verder.

Maar geen idee waar je die tegenwoordig koopt, is vast wel ergens te bestellen hoor :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:07

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:09

Pickupnaalden.com...uiteraard :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:17

Heb er ook nog eentje op zolder staan en een hele stapel LP's ... zelfs nog singletjes :D

Krijg gelijk zin om een plaatje te draaien :o

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:21

Ik heb mijn platenspeler gewoon bij de kringloopwinkel gekocht. Staan er vaak ook wel een aantal :j

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:24

Ik was een tijd op zoek naar een leuke pony voor mijn dochter, kwam 1 advertentie tegen waarbij de pony mij enorm aansprak maar de advertentie was al redelijk oud. Omdat er geen telefoonnummer bij de advertentie stond heb ik netjes een mailtje gestuurd of deze pony nog te koop stond of al verkocht. Krijg ik binnen 5 min. een mail terug: Hallo wanneer komt u de pony halen? ik ben nu en morgen thuis.
Ik stuur netjes terug dat die avond niet gaat lukken (het was al avond en de pony stond in Limburg,ik woon in zaanstad) en dat ik de pony eerst wil zien eer ik een besluit neem. Krijg ik terug: Als je er niks voor over hebt laat dan maar lekker zitten :roll:

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:25

Ben nog niet op rommelmarkten geweest. Heb het plan pas sinds zaterdag en sindsdien nog niet echt tijd gehad om dat soort dingen op te zoeken. Maar ik dacht: wie weet heeft iemand hier een werkende. Zal eens kijken bij die sites voor de naalden. En bij de kringloop. Kreeg die tip eerder al, maar ben een beetje druk geweest en nu vier dagen vrij dus mooi tijd om dat soot dingen te zoeken

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:26

dan snap ik ook dat de pony nog te koop staat.......
(ARM BEEST -O- )

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:53

Haha ja idd daarom is de advertentie zo oud haha

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:13

Forcalquier schreef:
Ik was een tijd op zoek naar een leuke pony voor mijn dochter, kwam 1 advertentie tegen waarbij de pony mij enorm aansprak maar de advertentie was al redelijk oud. Omdat er geen telefoonnummer bij de advertentie stond heb ik netjes een mailtje gestuurd of deze pony nog te koop stond of al verkocht. Krijg ik binnen 5 min. een mail terug: Hallo wanneer komt u de pony halen? ik ben nu en morgen thuis.
Ik stuur netjes terug dat die avond niet gaat lukken (het was al avond en de pony stond in Limburg,ik woon in zaanstad) en dat ik de pony eerst wil zien eer ik een besluit neem. Krijg ik terug: Als je er niks voor over hebt laat dan maar lekker zitten :roll:

:oo
shocking!

wat een figuur zeg :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:23

hahahatsjoe schreef:
Joyce, ik laat zo weinig mogelijk mensen afhalen. Heb al een paar keer een koop over laten gaan omdat ik geen zin had in dat gezeur. Moet je wachten, komen ze niet of te laat of je moet ergens afspreken en daar moet ik moeite voor doen terwijl het voor de lol van de ander is... Heb er geen zin in, zo simpel is het. Kleding is bij mij eigenlijk altijd verstuurd, alleen een paar keer met een surfpak zijn mensen hier thuis geweest en die hebben buiten gepast, het was mooi weer. Eigenlijk laat ik nog liever een koop overgaan dan vreemde mensen in mijn huis te laten. En ja, voor die paar Euro, heb er geen buikpijn om, er komt dan wel weer een ander.

Ik neem aan dat jij ook wel profijt hebt van een verkoop en dat je het niet doet voor het plezier van een ander ;)

Maar verder is verhaal duidelijk hoor. Ik vond het alleen apart dat mensen wel bij je mochten afhalen, maar dan vervolgens niet ff snel mochten passen. Ik begrijp nu dat je uberhaupt liever niemand aan de deur hebt. Wat ik overigens goed kan begrijpen hoor, ik verstuur ook liever dan dat ik iemand langs laat komen. Maarja, stoelen en banken zijn zo lastig te versturen :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:24

Echt belachelijk inderdaad...raar hè dat het dier dan niet verkocht wordt, pffffft.

Maar ik had het ook hoor met het ponietje van oude weidegenoten dat gratis afgehaald mocht worden.

Dat mensen dan reageren van "kunnen we hem vanavond op komen halen" of "kom hem morgen maar brengen".

Terwijl ze verder totaal niks zeggen, en de advertentie ruim opgezet was in de categorie "goed passend baasje en zeer goed tehuis gezocht".

Waarvan elke walnoot toch begrijpt dat je wilt weten waarom mensen het diertje willen, en wat ze het te bieden hebben :)

En dan was het bovendien ook nog een merrietje... dan is dat "hem" helemaal grrrr.