1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:34

Citaat:
NatassJa schreef:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de reading van Gohya? Heb nu het hele topic doorgelezen, maar volgens mij mis ik dit ergens?
Of wil je dat liever niet vertellen? :)

Is inderdaad nog niets over geschreven, omdat Focussed en ik twijfelden hoe we het moesten brengen. Het is namelijk geenszins onze bedoeling gohya te kijk te zetten. Helaas hebben we wel geconstateerd dat er te weinig antwoorden correct waren om overtuigend te zijn, en is voor ons duidelijk dat in ieder geval in deze specifieke opzet gohya niet in staat was echt iets te readen. Wat dat betekent voor haar andere readings moet ieder voor zich bepalen, dit blijft natuurlijk een momentopname. :)

Ah oke, toch netjes van je (jullie)!

Ik denk ook dat sommige dingen wel eens tussen de oren zit. Zo had ik ooit een make-up party bij een vriendin. De vrouw die dat organiseerde/presenteerde begon aan het eind, dat ze ook mensen kon genezen. Was ik wel benieuwd naar, aangezien ik in m'n rechterhand/pols CRPS heb. (Was toen nog niet bekend)
Doormiddel van energie en soort instraling? zou ze mijn pijn weg kunnen nemen.

Ik dacht: Ach, baat het niet, schaadt het niet. Toch voelde ik op een of andere manier een soort tintel, maar helaas de pijn was er nog steeds :+ . Een vriendin had haar enkel gebroken en was aan het revalideren en die vond het helemaal geweldig en wonderbaarlijk, ze had een uur geen last. :+

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:20

BigBen schreef:
En nu daarover praten, waarom doe jij dat ook niet een keer ?
Je noemt jezelf een reader, en je vraagt 30 euro per consult ...
Dan moet je redelijk zeker zijn van je stuk.
Waarom doe jij ook niet mee aan de test van DaniBanani ?
Daar hebben we iets aan.

Ik heb een lange wachtlijst staan en ik kan het niet maken om hier tijd te besteden aan een reading terwijl er mensen zijn die moeten wachten op hun betaalde reading.
Ik ben altijd zo'n anderhalf uur met een reading bezig en mijn tijd is ook schaars.
Daarnaast kun je op mijn website voorbeelden lezen en reacties van de eigenaar.
Lijkt me meer dan voldoende.

Hoe je je best ook zou doen, de sceptici blijven toch schoppen. Want nu er een aardige reading is gedaan in het andere topic zijn alle critici ineens verdwenen en hoor je ze niet meer.....

En nogmaals, onze hele cultuur is gebaseerd op een boek wat vol staat over mensen die visioenen hadden, zeeën lieten splijten, handoplegging deden en genazen, etc. En daar kijkt niemand van op :?

dejavu

Re: 1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:22

Ook dat nemen sceptici met een korreltje zout.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:26

Dat mag ik hopen ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:27

Zal toch wel.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:34

Kan me niet voorstellen dat de sceptici niet aan de Kerstdis schuiven, paasbrood eten, genieten van hun vrije dag op Pinksteren, hemelvaartsdag, etc.....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:37

Vera schreef:
Kan me niet voorstellen dat de sceptici niet aan de Kerstdis schuiven, paasbrood eten, genieten van hun vrije dag op Pinksteren, hemelvaartsdag, etc.....

Ik ben niet gelovig, maar geniet uiteraard wel van de feestdagen. Niet omdat die een religieuze betekenis hebben, wel omdat het doorgaans gezellige dagen met familie zijn :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:44

Ik ook :D
Maar waar ik eigenlijk op doel is dat dit topic vol zit met mensen die een dubbele agenda hebben.
Ze roepen het hardst maar op het moment dat het hun niet meer past dan praten ze er overheen. Ik heb in beide topics vragen gesteld waar ik geen antwoord op heb gekregen.

Ik vind het jammer dat er zoveel mensen zijn die zo weinig tolerantie hebben naar elkaar en niet open staan voor mogelijkheden omdat ze niet altijd verklaarbaar zijn.
Wees open en kijk naar de wereld met een vraagteken en verbazing, dan komen er veel meer mooie dingen op je pad.
Als iets niet bij je past, leg het dan naast je neer, er tegen schoppen zegt meer iets over je eigen onvermogen om er mee om te gaan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:07

Vera schreef:
En nogmaals, onze hele cultuur is gebaseerd op een boek wat vol staat over mensen die visioenen hadden, zeeën lieten splijten, handoplegging deden en genazen, etc. En daar kijkt niemand van op :?

Dat onze cultuur ergens op gebaseerd is betekent toch niet dat ik klakkeloos geloof in al die dingen? :?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:25

Vera schreef:
Ik vind het jammer dat er zoveel mensen zijn die zo weinig tolerantie hebben naar elkaar en niet open staan voor mogelijkheden omdat ze niet altijd verklaarbaar zijn.
Wees open en kijk naar de wereld met een vraagteken en verbazing, dan komen er veel meer mooie dingen op je pad.
Als iets niet bij je past, leg het dan naast je neer, er tegen schoppen zegt meer iets over je eigen onvermogen om er mee om te gaan.

Wat is er mis met vragen stellen en sceptisch zijn t.o.v. het paranormale?

Ik vind het schandalig dat er zoveel geld in een wereldje omgaat waar geen enkel bewijs van is. De enigen die daar beter van worden, zijn de readers en natuurgenezers. Mag de consument (die dit aangeboden wordt) dan niet wat meer vragen stellen dan gewoonlijk?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:26

Vera schreef:

Ik zie niet echt het punt wat je met deze opmerking wil maken?

Heb het andere topic gelezen en ik vind de readingen daarin erg boeiend en vermakelijk, maar verder is het helaas nogal een 'wie wil mijn paard readen' topic geworden, jammer.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:14

Toevallig sla ik de krant open en ...
Afbeelding

Conclusie: paranormale hulp bij opsporing en onderzoek is niet bruikbaar

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:15

Ik snap je kritiek eigenlijk óók niet zo Vera, ik ben uit het topic verdwenen omdat ik het saai vond worden.
Paardenreadings vind ik net zo interessant om te lezen als een tijdschrifthoroscoop.

Ik weet niet op wat voor vragen je geen antwoord hebt gekregen, stel ze nog eens of verwijs naar de plek waar je ze gesteld hebt.

Eerlijk gezegd, als ik je vage redenaties ten aanzien van de feestdagen zo zie stel ik me er niet al te veel bij voor.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:27

Eens, Kuggur.
Ik heb daar nog gepoogd kritisch te reageren, maar de' believers' en ik praten toch compleet langs elkaar heen. Ik wacht gewoon rustig af tot het moment dat iemand met echt bewijs komt }:)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:33

Vera schreef:

Nou.. hier niets van die dingen. Kerstdis om mijn (wel gelovige) moeder een plezier te doen, en verder zijn dat vrije dagen waarop je eens meer tijd hebt om met je paard bezig te zijn :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:39

Vera schreef:
en niet open staan voor mogelijkheden omdat ze niet altijd verklaarbaar zijn.

Waar haal je het idee dat sceptici niet erkennen dat sommige dingen niet verklaarbaar zijn?
En we staan in deze discussie alleen niet open voor jouw mogelijkheid, zijnde dat je paranormale gaven hebt. Wat op zich overigens niet onder 'niet verklaarbaar' valt voor mezelf, ik heb hier nog steeds niets zien voorbij komen dat niet uit te leggen is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:54

Nou ik vind het vooral erg jammer dat kritiek en een skeptische houding worden afgedaan als "er niet voor open staan" waardoor we het niet kunnen "zien". Als het te heet onder de voeten wordt en er geen bewijs is om te pleiten voor het bestaan van paranormale verschijnselen en gaven dan wordt er meteen naar dat soort drogredenen gegrepen.
Maar wordt het niet eens tijd dat er dan wordt gekeken of je je eigen mening moet bijstellen, in plaats van blijven hangen aan een mening (want het is geen feit)?
Als jij zegt dat een tomaat blauw is, en iedereen komt met een enorme hoeveelheid bewijs dat een tomaat rood is en niet blauw, moet je dan niet je mening bijstellen en toegeven dat een tomaat inderdaad rood is en niet blauw? Of moet je dan kosten wat kost vast blijven houden aan je eigen mening en hem verdedigen met de stelling: "Je staat niet open voor de tomaat, daardoor zien jullie niet dat hij blauw is!".

En met in het achterhoofd dat de hersenen van mensen die geloven in het paranormale anders werken, namelijk met een versterken werking van verbeelding en creativiteit, en verminderde werking in de hersenhelft die logica, wetenschap en methodologie behandelt , kun je Paranormale verschijnselen en gaven verklaren vanuit de hersenen en verbeelding van mensen.

Het wordt misschien tijd om de roze bril eens af te zetten en je eigen kunnen en het kunnen van anderen wat reëler te beoordelen.
Dit doen de skeptici inmiddels ook, wij zijn namelijk ook niet skeptische geboren, maar het punt dat de roze bril af ging kwam wat eerder dan bij jullie.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:00

Vera schreef:
BigBen schreef:
En nu daarover praten, waarom doe jij dat ook niet een keer ?
Je noemt jezelf een reader, en je vraagt 30 euro per consult ...
Dan moet je redelijk zeker zijn van je stuk.
Waarom doe jij ook niet mee aan de test van DaniBanani ?
Daar hebben we iets aan.

Ik heb een lange wachtlijst staan en ik kan het niet maken om hier tijd te besteden aan een reading terwijl er mensen zijn die moeten wachten op hun betaalde reading.
Ik ben altijd zo'n anderhalf uur met een reading bezig en mijn tijd is ook schaars.
Daarnaast kun je op mijn website voorbeelden lezen en reacties van de eigenaar.
Lijkt me meer dan voldoende.

Had ik het niet gedacht :D .
Jij hebt gewoon het lef niet om een simpel testje te doen, klaar.
Dat ik kan ik trouwens best begrijpen,
want zowel jij als ik weten dat zo'n test alleen maar duidelijk zal maken
dat jouw zgn. paranormale gaves nep zijn.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:04

DaniBanani schreef:
NatassJa schreef:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de reading van Gohya? Heb nu het hele topic doorgelezen, maar volgens mij mis ik dit ergens?
Of wil je dat liever niet vertellen? :)

Is inderdaad nog niets over geschreven, omdat Focussed en ik twijfelden hoe we het moesten brengen. Het is namelijk geenszins onze bedoeling gohya te kijk te zetten. Helaas hebben we wel geconstateerd dat er te weinig antwoorden correct waren om overtuigend te zijn, en is voor ons duidelijk dat in ieder geval in deze specifieke opzet gohya niet in staat was echt iets te readen. Wat dat betekent voor haar andere readings moet ieder voor zich bepalen, dit blijft natuurlijk een momentopname. :)

Heel erg netjes dat jullie Gohya niet te kijk willen zetten, maar je hoeft ook niet te overdrijven.
Ik bedoel, Gohya is wel de persoon die beweert dat ze een pony met doorgesneden strek- en buigpezen genezen heeft dmv handoplegging.
Laten we dus maar kaar en duidelijk noteren dat Gohya gezakt is voor de test,
wat minstens in dit geval bewijst dat ze geen zgn. paranormaal contact heeft met dieren.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:09

Vera schreef:
Ik ook :D

Zever in pakskes.
Iedereen mag geloven wat hij wil, daar heb ik geen enkel probleem mee,
maar kom op een openbaar forum niet verkondigen dat je kunt readen/healen/ en wat dies meer zij,
aan x euro per consult, zonder voor die claims ook maar enig bewijs te leveren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:09

Waarom is ze dan gezakt, om dat mensen denken dat de energie dat niet kan doen?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:19

marleen_usar schreef:
Waarom is ze dan gezakt, om dat mensen denken dat de energie dat niet kan doen?

Wel, ik kan niet voor alle "mensen" spreken, maar ik denk dat de "energie" waar het hier om gaat niet bestaat. Geen enkele reader of healer (in het bijzonder jijzelf Marleen) heeft me reden gegeven van iets anders uit te gaan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:20

En dat geldt ook voor mij, op exact dezelfde wijze.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:23

Idem hier.. tot nu toe 20 bladzijden zonder enige aanleiding om me daar zelfs vragen bij te stellen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:46

Waarom houd het jullie zo bezig,als het voor jullie niet bestaat dan is dat toch goed? Als anderen er veel baadt bij hebben dan is dat ook goed.