[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:56

*Heeft spontaan zin in friet*

Dankjewel, ik ga zo op bed en dromen van friet met ei vrees ik :+

Vandaag weer eens verse soep gemaakt, alleen is er weinig tomaat in de tomatensoep. Wel veel balletjes erin :9
Als dessertje eerst een bosvruchtenthee, dan een reepje chocolade en een warme chocolademelk. Dit alles na een heerlijk warme douche. En dat in een flanellen pyjamahemdje en relax trainingsbroek _/-\o_

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:57

secricible, wat ben jij gemeen met dat plaatje :') Nu heb ik er helemaal zin in :9 en ik zit nog op mijn werk, bovendien moet ik om de lijn denken :')

craiester

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:03

het leuke aan de winter vindt ik nog altijd, de kerstlampjes (de echt niet de buizen met licht :P ) en dan de gezelligheid die er is rond die tijd. en het mooiste de stilte en rust van een wit veld in de ochtend, zalig. nadeel mijn shetlanders zien er dan niet uit, 2 bolletjes wol met 4 stekjes onder :+
en lekker voor de kachel natuurlijk met een goed boek en een grote kop thee. (voel mij ineens een ommaatje :+ )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:05

Lekker he? Wij bestelde het alleen de eerste keer op een hete zomerdag na een wandeling, we wilde een klein hapje. Je kan je voorstellen dat we savonds niet meer hebben gegeten... Maar wel echt heerlijk. Dit ga ik deze winter nog wel maken na een lange sneeuwwandeling!
Het is ook een perfecte maaltijd voor het stappen hebik begrepen!

Volgende week gaan we een rondrit maken met de auto langs allemaal boerderijen die mooi verlicht worden, idd ook met die kleine lampjes. Ben zo benieuwd!!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:27

Ik ga nu lekker onder de wol! tot morgen :wave:

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:49

Ik heb een haat/liefde relatie met winter. :D Kerst vind ik wel geweldig... Vrolijke kerstliedjes, overal lichtjes, in het donker met lichtjes door de stad lopen om cadeautjes te kopen... Ja, ik hou van kerst! :D Alleen januari, als alles weer voorbij is, is altijd wel weer wat kaal. :\ Ik hou ook van sneeuw, hoop elk jaar weer op een witte kerst, stiekum. :D Ben wel nogal een koukleum, dus dat is dan weer 't nadeel van de winter, en heb ook nog eens geen auto dus overal met de fiets heen, brr. ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 06:33

Maar ik vind het nu wel errug koud hor buiten :')

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 06:45

Ladybird schreef:
Maar ik vind het nu wel errug koud hor buiten :')

Dat vind ik nou ook :=
Vraag me nu al af hoe ik de winter doorkomt, 15 graden en ik zit al te trillen als een rietje... :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:14

Oh heerlijk juist, dit is helemaal mijn weer!

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:20

Alane schreef:
ik heb een leuk kookboek gekregen vorig jaar.
met kadootjes uit de keuken om zelf te maken...

zit er aan te denken om dingen te gaan maken voor familie en vrienden.... lijkt me wel een leuk kadootje voor kerst.

Leuk Alane! Misschien een idee om een paar leuke te delen? Kunnen we allemaal knutselen. :D
Janine1990 schreef:
rocymax schreef:
Schaatsen vind ik ook altijd zo heerlijk, en ook naar het schaatsen kijken op tv, vinden jullie dat ook?

Yes yes!!!

Vorig jaar een tocht van 30km en een van 45km geschaatst, ongetraind. Hopelijk kom ik dit jaar wat verder. Richting de 100km.

Ik moet nog leren schaatsen.. erg hé? Vorig jaar heb ik geschaatst, voorzichtig wiebelend vooruit geschoven, maar ik zou het wel eens wat beter willen kunnen.
rOcky_lofz schreef:
Jawel hoor,

heerlijk erwtensoep! <3 vooral in de winter!

Mmmmm. :9

Ik heb het nu al koud. :') Leren jasje, dikke sjaal..

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:51

Jachtschotel!!! :9
lekker met stukjes haas erdoorheen altijd een groot succes hier in huis :D
Anijsmelk dat heb ik al lang niet meer op,van de week die blokjes maar weer halen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:14

Ik kan niet wachten tot ik weer z'n heerlijke grote pan met boerenkool op tafel kan zetten! :9

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:27

Hihi Jiwa, je bent NOOIT! te oud om te leren!

Pfff, ik heb 's nachts m'n raam dicht, maar het niet warm... Begin al wakker te worden omdat ik koud word... Zijn er meer die dat hebben? Ik vind het echt te vroeg om m'n andere dekbed er tussen te stoppen.

M'n ouders zullen me helemaal uitlachen, maar die hebben geen recht van spreken. Ze hebben een waterbed dat constant verwarmd is...

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:26

Nee, maar ik moet het wel een keer doen. :D
Voorzichtig wiebelen is al leuk, maar ik wil ook gewoon een tochtje kunnen maken.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:16

Nickyyyy schreef:
Ik kan niet wachten tot ik weer z'n heerlijke grote pan met boerenkool op tafel kan zetten! :9

ooohhh heerlijk!! :9

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:42

Roskur schreef:
Ik heb een haat/liefde relatie met winter. :D Kerst vind ik wel geweldig... Vrolijke kerstliedjes, overal lichtjes, in het donker met lichtjes door de stad lopen om cadeautjes te kopen... Ja, ik hou van kerst! :D Alleen januari, als alles weer voorbij is, is altijd wel weer wat kaal. :\ Ik hou ook van sneeuw, hoop elk jaar weer op een witte kerst, stiekum. :D Ben wel nogal een koukleum, dus dat is dan weer 't nadeel van de winter, en heb ook nog eens geen auto dus overal met de fiets heen, brr. ;)

Ow dat herken ik! :j :j

:D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:43

Varekaj schreef:
Vandaag weer eens verse soep gemaakt, alleen is er weinig tomaat in de tomatensoep. Wel veel balletjes erin :9
Als dessertje eerst een bosvruchtenthee, dan een reepje chocolade en een warme chocolademelk. Dit alles na een heerlijk warme douche. En dat in een flanellen pyjamahemdje en relax trainingsbroek _/-\o_

Klinkt super! :D

Weet je wat ik fijn vind, als ik de kachel in de auto aan moet zetten. Heeeerlijk en dan uit je warme auto'tje stappen de kou in. :)
Mijn moeder gaat vanavond trouwens een andijviestamppot maken. :))

@Mandy358: Januari vind ik ook niet zo leuk, al heb ik het geluk dat mijn vriendje half januari jarig is en ik dan alweer een aantal weken bezig ben met kado'tje verzinnen, zoeken en kopen. :P Daarna wordt het alweer februari/maart en dan is het tijd voor Carnaval, woehoe!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:46

Ow dat is idd leuk dan ben je bezig met cadeautjes en leuke dingetjes! :D
Maar stiekem vind ik januari nog beter dan oktober/november dan is het koud met regen en veel wind, bah :') Doe dan maar sneeuw, heerlijk buiten met van die dwarrelende volkjes om je heen :+:
En kunnen jullie ook altijd zo heerlijk slapen als het buiten koud is en jij licht dat heerlijk in je bedje onder (3) dikke dekens :+: Deruit komen is wel altijd minder succes :')

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:28

Nickyyyy schreef:

Daar hoef je niet op te wachten hoor.
Ik heb van de week alweer boerenkool met spekjes en worst op en òok andijvie met snitzel heeft alweer op tafel gestaan. Zo jammie weer :9
Heb echt geen trek meer in de salades enzo.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:30

jaaa hier nog een lief hebber! ook al kijken mensen mij altijd vreemd aan.. ik kan nooit wachten tot zomer voorbij is..
warm weer heerlijk.. maar die donkere dagen in huis met kaarsjes aan.. kerstboom aan met mooie lampjes.. gezellig eten met de famielie..
het pak sneeuw! ik ben gewoon fan :D <3

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:37

wij eten het hele jaar boerenkool enz door :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:42

Ik zag vanmiddag bij de aldi de muizen en kikkers van de Sint :~
Die vind ik zoooooo lekker :oo

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:55

En ik ben zo gek op pepernoten, mmmmmmmmmm.
Als mijn zus me komt opzoeken moet ze maar weer eens een paar zakken meenemen :9

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:56

Rideltje1992 schreef:
wij eten het hele jaar boerenkool enz door :P

Op de een of andere manier krijg ik het nu gewoon niet weg, zometeen wel weer :D