Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Douce schreef:Nee de keuken gaat bij ons door tot niemand meer een dessert wil en dus iedereen niets meer nodig heeft uit de keuken. Dat houdt wel in dat we rond 9 uur geen nieuwe bestellingen aannemen (hoofdgerechten). Dus als je half 9 binnen kunt lopen kun je bestellen wat je wilt, maar 9 uur is te laat. We moeten ergens een grens trekken.
Bah ik kan ons systeem niet goed uitleggen, hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.

Dat vind ik zelf ook moeilijk maar ik probeer er wel op te letten.Koetjesreep schreef:Ik weet dat ik me erger als de bediening na een bestelling opnemen of iets brengen weer heel snel om draait en weg loopt. Als je dan nog iets wil vragen of bestellen ben je eigenlijk al te laat. En naroepen heeft vaak ook geen zin![]()
Maar nu werk ik zelf ook in de bediening. En betrapte mezelf er wel eens op; snel omdraaien en weglopen. Meestal wacht ik 1 seconde met een grote glimlach. Als mensen dan nog iets willen, zie ik dat aan ze of hebben ze tijd om het te vragen. Maar met drukke dagen moet je écht verder.. 1 seconde lijkt niks, maar voelt op drukke dagen heel lang. Enfin, ik weet nu hoe irritant het is en kan er zelf ook op letten.

Chris schreef:Gasten mogen nooit door hebben dat je stress hebt/dat je het druk hebt. Dus bij de tafels altijd de tijd nemenDat vind ik zelf ook moeilijk maar ik probeer er wel op te letten.
edit: Ze kunnen natuurlijk wel door hebben dat het druk is, maar ze mogen niet het gevoel krijgen dat je geen tijd voor iedereen kunt nemen.
Jumpie schreef:Wat ook heel vaak gebeurd en wat ik niet netjes vind is bestelling opnemen of vragen of je nog drinken wil als er iemand met wie je bent naar de WC is. Dat vind ik echt niet kunnen gewoon naar de tafel lopen als iedereen er zit!
of roken bijvoorbeeld. Excuses maar dan blijf ik bezig. Oftewel weten de medegasten wel wat diegene wil, ofwel ze zeggen 'doe maar wat ie net ook had' ofwel vraag ik het even als ik de drankjes kom brengen en dan haal ik het alsnog.
Wij gaan met kerst altijd bij een vrij duur restaurant eten waar je 7 gangen krijgt. Het is echt een top restaurant maar laat lekker 10 minuutjes tussen die gangen zitten geen 3
Dat was wel heel genant.
Als mijn ouders betalen, dan vraag ik zelf wel of ik nog wat te drinken mag nemen als dat aan mij gevraagd word. Daarnaast ben ik door mijn ouders opgevoed, leef ik al 17 jaar naar hun regels... Ik weet dus wel wat ik mag en wat niet. En als ik zelf betaal, dan zou ik ook erg graag zelf bepalen of ik nog wat te drinken neem 
Optiwolk schreef:Vjestagirl schreef:En dan eigenlijk moet je ook nog vragen of ze het flesje open maken aan je tafel... Geldt ook voor flesjes cola ed. Apparatencola is veel goedkoper dan een fles (voor een uitbater)
Sorry, maar dat smaak je toch?
Als er Light ofzo verwisseld is, dat smaak je toch?
Nou nee, prijzen zijn er niet voor niks. Vervolgens was de vraag of ik niet even in de wijnkelder kon duiken om te zien of er nog iets zou liggen wat ze voor een zacht prijsje mochten drinken. Nogmaals op de wijnkaart gewezen, daar staat immers alles op
En voilá, ze gingen voor de allergoedkoopste huiswijn die we erop hadden staan, maargoed, eindelijk hadden ze een keuze gemaakt.