Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:18

Kentaro schreef:
Als ik eerlijk ben denk ik niet dat ik zo'n printscreen als bewijs van betaling zou zien :o Een betaling staat er super snel op, dus dat wacht ik gewoon even af.

Daarnaast zijn sommige mensen zo ontzettend handig met photoshopping, dat ze makkelijk zo'n afbeelding kunnen aanpassen waardoor het er idd naar uitziet dat de betaling is gedaan.
Of klink ik nu heel er achterdochtig? :(:)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:20

Jolien87 schreef:
Kentaro schreef:
Als ik eerlijk ben denk ik niet dat ik zo'n printscreen als bewijs van betaling zou zien :o Een betaling staat er super snel op, dus dat wacht ik gewoon even af.

Daarnaast zijn sommige mensen zo ontzettend handig met photoshopping, dat ze makkelijk zo'n afbeelding kunnen aanpassen waardoor het er idd naar uitziet dat de betaling is gedaan.
Of klink ik nu heel er achterdochtig? :(:)

Gebeurd inderdaad vaak genoeg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:21

ik zie een printscreen idd ook niet als betaling.
als iemand om mijn rekening nummer vraagt wacht ik drie dagen af als het erbij staat of niet, stuur er dan een mailtje achterna dat ik nog niks heb ontvangen en wacht dan nog een dag of twee maar dan vind ik het echt wel genoeg!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:24

Wij boden 2 weken geleden 200,00 op 4 eetkamerstoelen. In de advertentie stond bieden voor de 'hele set'. Kortom 50 eu/per stoel.
Intussen ontvang ik een berichtje met de advertentie is gewijzigd, en nu stond er 'bieden per stoel'.
Minuut later een berichtje in mijn inbox 'wij gaan akkoord met uw bod van 200,00 per stoel' :'):')
Dus ik vertel het bovenstaande verhaal, belt de dame in kwestie helemaal over haar toeren op dat ik heb geboden per stoel, dat staat toch in de advertentie &*^$*^#$#. Ja daaaaag veel succes met de verkoop van je stoelen, idioot!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:26

Niet op MP maar op een paardensite werd een Isabell Werth zadel aangeboden in de kleur die ik graag wilde:bruin. Door scherpe inkoop kon het geleverd worden voor een mooie prijs. De prijs lag net iets onder de prijs van andere leveranciers dus ik vond het acceptabel, alleen kon ik geen bedrijfsgegevens vinden dus helemaal vertrouwen deed ik het niet. Op mijn vraag of ik het af kon halen werd bevestigend gereageerd maar overschrijving van het bedrag was wel erg gewenst, omdat ik wilde afhalen was het voor mij ook: boter bij de vis. Ik kreeg een adres zo'n 100 km. bij ons vandaan en dacht: ik maak niets over maar ga er heen, afstand is haalbaar ja in km's wel maar het was zo'n bochtige en moeilijke route dat we er ruim 2 uur over deden en waar kwamen we terecht? Op een camping en het adres bleek een ingezakte, afbraak exemplaar stacaravan te zijn. Wat voelden we ons gen..... Een paar dagen later kreeg ik een mailtje van iemand, die op de paardensite had gelezen dat ik ook een zadel had besteld, zij had het geld overgemaakt en niets ontvangen, achteraf wel blij dat we die rit er aan gewaagd hebben, heb het nog wel gemeld op de site bij de moderators maar het is een Duitse site en ik heb er nooit meer iets van vernomen. Heb het zadel uiteindelijk bij een firma besteld op Ebay met 100% waardering.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:28

Citaat:
Wij boden 2 weken geleden 200,00 op 4 eetkamerstoelen. In de advertentie stond bieden voor de 'hele set'. Kortom 50 eu/per stoel.
Intussen ontvang ik een berichtje met de advertentie is gewijzigd, en nu stond er 'bieden per stoel'.
Minuut later een berichtje in mijn inbox 'wij gaan akkoord met uw bod van 200,00 per stoel' :'):')
Dus ik vertel het bovenstaande verhaal, belt de dame in kwestie helemaal over haar toeren op dat ik heb geboden per stoel, dat staat toch in de advertentie &*^$*^#$#. Ja daaaaag veel succes met de verkoop van je stoelen, idioot!

Had je terug moeten mailen: Oeps ik bedoelde 20 Euro was helaas een nulletje te veel, had je de set misschien voor 80 gehad ipv 200, als zij gek doen dan kan ik het ook :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:28

Pinda_Dipje schreef:

_O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:29

Pinda_Dipje schreef:

Whahahahahaha hee, proberen kan altijd :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:32

Dat is echt erg!! En dat zo'n vrouw dan nog over haar toeren kan zijn ook?!?!?!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:32

Wij hebben elk jaar wel dat er mensen reageren of bieden op onze veulens.
Vaak komen mensen die een afspraak maken om te komen kijken gewoon niet opdagen, of mensen die bieden op je veulen het dier niet eens willen hebben :')

We hadden een keer een koper voor ons veulen hij had hem bekeken wou hem een week later komen ophalen.
Wij netjes andere mensen verteld dat hij verkocht was.
Je raad het al, mensen zijn nooit geweest om het paardje op te halen. (Daarom vragen wij tegenwoordig altijd een aanbetaling om zeker te weten dat ze hem ook komen ophalen :j )

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:38

Kentaro schreef:
Dat is echt erg!! En dat zo'n vrouw dan nog over haar toeren kan zijn ook?!?!?!

Joh, al verscheidene keren meegemaakt. Wij hebben momenteel onze complete inboedel te koop staan op marktplaats, en worden inmiddels knettergek van alle telefoontjes, mailtjes en bezoekjes. Vaak komen ze met complete families, deze week zelfs nog een marrokkaans gezin over de vloer gehad met 9 man (!) en 3 kinderen om een salontafel te bekijken. Nou dan breekt echt je klomp... Verkoop je dan nog iets, ala... Maar ze willen allemaal voor een stuiver op de eerste rij zitten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:39

:oo
(heb jij je telefoonnummer in je advertentie?? Ik nooit, als ze hem willen, geef ik hem wel per mail)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:42

ik vind mezelf ook erg, ik had op een pad geboden, toen reageerde de verkoper: voor 20 euro hebben we een deal.
ik had 17,50 geboden en dat vond ik even genoeg, er zit toch geen haast achter. dus ik had gemailt. dan kijk ik nog even verder. verder niet meer aan gedacht.

had ze al terug gemailt dat het goed was, zie ik vandaag (2 dagen later pas), heb ik maar even snel terug gemailt. ik hoop dat ze hem nog heeft.

en ik doe inderdaad ook nooit mijn telefoonnummer. vervelend vind ik het als mensen bellen, maar mijn broer doet dat nu wel. die heeft zijn auto in stukjes te koop staan. daar krijgt die zoveel vragende mensen dat dan bellen gewoon sneller is. maar hij zegt onze woonplaats niet, omdat die bang is dan zijn auto zonder wielen aan te treffen :'). dus er staat gewoon een ander dorp bij de advertentie.

branka16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:48

Of mensen die je paard al uit de wei hebben gehaald voor je er zelf nog maar bent }:0
Dan sta je echt even te kijken van waar ga jij met mijn paard heen??
(We hebben altijd meerdere paarden in 1 weide, die er ook graag mee uit gaan, wat zouden ze doen of zeggen als de hele kudde opeens mee de wei uit gegaan was :') )

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:49

PocoGaucha schreef:
ik vind mezelf ook erg, ik had op een pad geboden, toen reageerde de verkoper: voor 20 euro hebben we een deal.
ik had 17,50 geboden en dat vond ik even genoeg, er zit toch geen haast achter. dus ik had gemailt. dan kijk ik nog even verder. verder niet meer aan gedacht.

had ze al terug gemailt dat het goed was, zie ik vandaag (2 dagen later pas), heb ik maar even snel terug gemailt. ik hoop dat ze hem nog heeft.

en ik doe inderdaad ook nooit mijn telefoonnummer. vervelend vind ik het als mensen bellen, maar mijn broer doet dat nu wel. die heeft zijn auto in stukjes te koop staan. daar krijgt die zoveel vragende mensen dat dan bellen gewoon sneller is. maar hij zegt onze woonplaats niet, omdat die bang is dan zijn auto zonder wielen aan te treffen :'). dus er staat gewoon een ander dorp bij de advertentie.

Als je een beetje dure auto hebt kan ik me dat best wel voorstellen :j

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:53

Alja schreef:
ik zie een printscreen idd ook niet als betaling.
als iemand om mijn rekening nummer vraagt wacht ik drie dagen af als het erbij staat of niet, stuur er dan een mailtje achterna dat ik nog niks heb ontvangen en wacht dan nog een dag of twee maar dan vind ik het echt wel genoeg!

zei niet dat ik het als betaling zag, wat ik weet dat ook daarmee geklooid kan worden, maar als iemand zeker weet dat ze het heeft overgemaakt, en ze sturen mij zoiets wil ik best nog wel een dag of 2 langer wachten.
Geld moet bij mij op de rekening staan, anders krijgen ze niks

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:54

branka16 schreef:
(We hebben altijd meerdere paarden in 1 weide, die er ook graag mee uit gaan, wat zouden ze doen of zeggen als de hele kudde opeens mee de wei uit gegaan was :') )

'We nemen ze allemaal' :')

Ik heb ook altijd mijn telefoonnummer bij m'n advertenties staan op MP. Ik wordt eigenlijk altijd gemaild, maar het straalt toch een extra stukje betrouwbaarheid uit. Dat mensen wel in de gelegenheid zijn om je persoonlijk te spreken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:15

branka16 schreef:
Of mensen die je paard al uit de wei hebben gehaald voor je er zelf nog maar bent }:0
Dan sta je echt even te kijken van waar ga jij met mijn paard heen??

daar zou ik zo klaar mee zijn :n
DAAR is de deur, je hebt geen toestemming om zomaar een vreemd weiland in te gaan en paarden eruit te halen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:21

Het is trouwens nog gevaarlijk ook...
Er zou wel iets gebeuren, dan heb je mooi een probleem als die mensen echt moeilijk willen doen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:24

ja als je de kudde niet kent, en je gaat tussen 2 verkeerde paarden staan, heb je zo een paar hoeven voor je hoofd.
ik heb meerdere keren gehad bij mijn verzorgpaarden dat ik tussen een gevecht zat, gelukkig nog nooit geraakt, maarja dat kan altijd gebeuren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:25

Het gaat niet alleen om het gevaar, het gaat in eerste instantie om het feit dat je zomaar even aan het bezit van een ander zit. Heb je niets te zoeken totdat eigenaar erbij is!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:26

Ik heb mn nummer er ook altijd bij staan.
K heb zelf ook een hekel aan advertenties zonder telefoon nummer, vooral als ik écht iets graag wil hebben.
Dan bel ik of ik het de zelfde dag nog kan bekijken enzo, veel sneller als mailen :j

En ik word nooit lastig gevallen door mensen die mij bellen en zeuren ofzo XD
Ik zeg dat ja ik ben ik nu in duitsland dus word een beetje een duur gesprek :P

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:27

GamblersCup schreef:
Het gaat niet alleen om het gevaar, het gaat in eerste instantie om het feit dat je zomaar even aan het bezit van een ander zit. Heb je niets te zoeken totdat eigenaar erbij is!

Idd!!
Gewoon van andermans spullen/eigendommen afblijven!
Ik zou dat zelf nooit doen.
Al ga ik zelf wel aan de wei staan kijken/aaien als ik ergens ben, maar dat kan weinig kwaad.
(K ga bij mezelf altijd na wat zou ik er zelf van vinden :P )

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:35

GamblersCup schreef:

Ben ik ook helemaal met je eens, dat is eigenlijk al reden genoeg om ervan af te blijven.
Maar afgezien van het feit dat mensen het kennelijk heel normaal vinden om zomaar ongevraagd het paard te pakken, is het ook niet ongevaarlijk. Dat probeerde ik er meer mee te zeggen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:45

Vorige week peesjes besteld (2e hands) en kreeg ik ze gisteren binnen zaten ze onder de modder en zand en waren ze nog helemaal nat van binnen.
Zo verkoop je dat toch niet?