Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:33

Magrathea schreef:
O wauw! Schattig dat katje! :D dat is post om te bewaren :j

Zeker :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:59

Wauw wat mooi!

Ik heb gister ook weer een brief gekregen :) ze schreef ook dat haar medegevangenen geen emails meer zouden krijgen via write a prisoner en ze mogen zich er ook niet meer inschrijven. Volgens de gevangenis valt het onder 'solicitation'. Ze mogen write a prisoner er niet eens van op de hoogte stellen dat ze e-mails niet meer ontvangen. Gewone post mag schijnbaar nog wel.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:22

Ik stuur ook altijd direct een brief, mede door dit soort dingen. Zal je net zien dat een gevangene minder gewaardeerd is en deze als pesterijtje die e-mail niet krijgt, denk dat ze je post eerder zullen ontvangen.
Misschien beetje rare gedachte hoor van mij :o maar ik zie het gewoon helemaal voor me..
Neuhh kijk niet te veel films hoor :D

De foto's kan ik helaas niet bekijken op mijn werk, dus dat zal ik vanavond even doen.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 16:09

AustriaTrick schreef:
beter later als geplaned, maar hier komen de fotos :D
Afbeelding
Eerst de kat van de envolop _/-\o_
Afbeelding Het kaartje

Wat mooi, vooral die 2de!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:30

Ja, een mail kan je wel ' vergeten' uit te printen.. Maar op zich kan je ook een brief vergeten af te geven..

In de stijl van dit topic: kennen jullie deze nog-nog-nog :D

Mavelle

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:35

Hahaha! Nee die had ik nog nooit gezien!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 20:42

Hahaha :') :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:46

hahaha wat een grappige reclame, die kende ik nog niet!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:14

Zo ik vond dit topic vanmiddag en Ik wist niet eens dat dit bestond. Ik heb de website eens bekeken van writeaprisoner en het idee erachter vind ik best mooi. Dus uit nieuwsgierigheid ben ik eens gaan kijken op de website of ik iemand zag waar ik wel mee wilde schrijven. Ik had eindelijk iemand gevonden om mee te schrijven een vrouw en dat sprak me wel aan maar via google schrik ik me echt een ongeluk als ik lees dat deze vrouw haar 4 dochters heeft vermoord door brandstichting en haar zoon die ontsnapte nogmaals probeerde te vermoorden. Wow dan haak ik echt spontaan af… hebben jullie grenzen of schrijf je ongeacht de achtergrond?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:19

neres schreef:
Zo ik vond dit topic vanmiddag en Ik wist niet eens dat dit bestond. Ik heb de website eens bekeken van writeaprisoner en het idee erachter vind ik best mooi. Dus uit nieuwsgierigheid ben ik eens gaan kijken op de website of ik iemand zag waar ik wel mee wilde schrijven. Ik had eindelijk iemand gevonden om mee te schrijven een vrouw en dat sprak me wel aan maar via google schrik ik me echt een ongeluk als ik lees dat deze vrouw haar 4 dochters heeft vermoord door brandstichting en haar zoon die ontsnapte nogmaals probeerde te vermoorden. Wow dan haak ik echt spontaan af… hebben jullie grenzen of schrijf je ongeacht de achtergrond?

Nee zoon iemand zou ik ook niet willen schrijven, ben ik heel eerlijk in.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:24

Aangezien we toch tot dit onderwerp komen, ik heb net een brief gekregen, en hij heeft mij vertelt wat hij heeft gedaan, wie hij heeft vermoord. En dat werd me eigenlijk wat teveel, en ik ben aan het twijfelen of ik wel door wil gaan met schrijven, zo erg is het.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:36

Hmm, dat is wel moeilijk ja... Was dat die van die tekeningen? Of was dat iemand anders? (sorry slecht in usernames, herken normaal mensen aan avatar maar die zie je mobiel niet :o )

Die reclame is al een paar jaar oud. Hij is erg leuk vind ik zelf :=

@ neres daar ben je zelf vrij in natuurlijk. Ik heb het destijds niet opgezocht, schrok wel een beetje van wat ze had gedaan maar vind haar zaak wel onrechtvaardig behandeld. Maarja daar doe je niks aan...

Ik heb trouwens al lange tijd niks van haar gehoord. Hoop dat er niks mis is. (al heb ik al eerder een gat van twee maanden gehad)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:42

Magrathea schreef:
Hmm, dat is wel moeilijk ja... Was dat die van die tekeningen? Of was dat iemand anders? (sorry slecht in usernames, herken normaal mensen aan avatar maar die zie je mobiel niet :o )

@ neres daar ben je zelf vrij in natuurlijk. Ik heb het destijds niet opgezocht, schrok wel een beetje van wat ze had gedaan maar vind haar zaak wel onrechtvaardig behandeld. Maarja daar doe je niks aan...

Ik heb trouwens al lange tijd niks van haar gehoord. Hoop dat er niks mis is. (al heb ik al eerder een gat van twee maanden gehad)

Begrijp ik dat jij ook met deze vrouw schrijft? Dat is dan ook toeval, ze zit toch op de doodstraf te wachten?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:43

Huh nee, je hebt geen naam genoemd :P mijn mevrouw zit niet in death row, wel life sentence. Ofwel 25 jaar. Belachelijk :n vind het prima als mensen gestraft worden voor hun daden, maar niet meer dan dat.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:18

Magrathea schreef:

Ja dies van de tekeningen,

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:12

Life sentence is in Amerika ook nog echt lifesentence volgens mij hoor. Mijn inmate heeft dertig jaar en bij haar staat niet dat ze levenslang heeft.

Austriatrick, waarom vertelde hij het je? En heeft hij er spijt van? Ik heb het er nooit met mijn inmate over en ik hoef het ook niet te weten. Het is gebeurd, 15 jaar geleden en ze kan er niks meer aan veranderen. En kijk hoe je veranderd in 15 jaar. Ik weet globaal wat er gebeurt is via internet en vind het erg voor haar dat ze tot moord heeft moeten komen. Maar wil haar er niet nog eens voor veroordelen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:12

Life sentence is in Amerika ook nog echt lifesentence volgens mij hoor. Mijn inmate heeft dertig jaar en bij haar staat niet dat ze levenslang heeft.

Austriatrick, waarom vertelde hij het je? En heeft hij er spijt van? Ik heb het er nooit met mijn inmate over en ik hoef het ook niet te weten. Het is gebeurd, 15 jaar geleden en ze kan er niks meer aan veranderen. En kijk hoe je veranderd in 15 jaar. Ik weet globaal wat er gebeurt is via internet en vind het erg voor haar dat ze tot moord heeft moeten komen. Maar wil haar er niet nog eens voor veroordelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:16

Mavelle schreef:

Ik denk dat het dan per staat afhangt. Daarnaast: 25 jaar is ook best wel levenslang, ga maar na, mijn inmate mevrouw komt pas vrij als ze 46 is en heeft dan geen flauw benul van hoe de buitenwereld eruit ziet. Is compleet vervreemd en zal heeeel misschien ooit weer normaal mee kunnen draaien, maar waarschijnlijk niet.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:45

Tragisch inderdaad.. Terwijl ze in NL waarschijnlijk een derde van de straf opgelegd had gekregen. Dat laten ze trouwens ook wel eens zien op National geographic, dat gevangenen zo lang zitten, dat ze niet meer weten hoe ze zich buiten moeten gedragen en vervolgens maar weer een strafbaar feit plegen om in de gevangenis te komen, want die kennen ze tenminste.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:47

Precies! Hetgene waarvoor mijn mevrouw vastzit, had ze in NL nauwelijks vijf jaar voor gekregen, of misschien zelfs vrijspraak (iets met ze is al genoeg gestraft). Of TBS. Geen 25 jaar :n

Hoop wel echt snel een brief te zien. Ben bang dat er iets gebeurd is!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:03

Oh bah ja. Dat lijkt mij ook niet cool. Dat je opeens geen brieven meer krijgt van je gevangene. Maar jij vertelde dat verhaal met die baby dus :)* Ze was dus nog maar 18 destijds? Want daar had ze in NL inderdaad nooooit 25 jaar voor gekregen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:06

Ja precies. Of ze 18 was weet ik even niet zeker want laatst zag ik dat ze ouder was dan ik eigenlijk dacht. Uhh ongeveer klopt het wel :)*

Ik raak erg afgeleid door jouw avatar :o

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:09

Hahaa, hoezo?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:22

Dan zit ik te denken awt ik wil gaan schrijven en dan ga ik naar jouw plaatje kijken en vergeet ik het weer :P

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:42

Magrathea schreef:
Ik raak erg afgeleid door jouw avatar :o

Magrathea schreef:
Dan zit ik te denken awt ik wil gaan schrijven en dan ga ik naar jouw plaatje kijken en vergeet ik het weer :P

_O- You made my day!

Ik heb mijn inmate een foto gestuurd van mij en de hond van mijn broer (foto is van heeeel ver weg). Durf het (nog) niet aan om gewoon een foto van dichtbij te sturen.

Zijn jullie ook zo blij als er weer een enveloppe uit Amerika op de mat ligt?