Sammie schreef:cooper waar doel je precies om met 'jij vindt het een afwijking in de hersenen'? Op de homofilie en pedofilie? Volgens mij is dat met de wetenschap aangetoond, hersenscans en dan bepaalde kleuren. Dat is dus niet míjn mening. Als ik dat nl. slechts 'vind' en daarmee dus 'mijn mening is' had ik dat er wel bijgezet. Overigs had ik dat eigenlijk best ook uit voorzorg er bij kunnen vermelden. Is wel al enkele jaren geleden dat ik dit gezien en/of gelezen heb, maar er is uiteraard genoeg onderzoek gedaan naar hersenactiviteit. Nooit genoeg trouwens, want de hersenen blijven een zeer ingewikkeld instrument. Boeiend fenomeen.
Overigs nogmaals. een afwijking hoeft dus niet slecht te zijn. Nu maak je de fout zelf ook door aan het woord 'afwijking' iets negatiefs te zien en dat is dus niet zo.
En verder denk ik dat al die eigenschappen, het oordelen over iets, het creeren van normen en waarden juist zorgt voor een samenleving en beschaving. Die inderdaad nooit zo kan zijn als iedereen zou willen. Je kan best tegen of voor iets zijn, je zal dan echter wel de tolerantie moeten hebben dat een ander niet jouw mening deelt. Als we dat kunnen zijn we al een heel eind op weg naar een samenleving waarin het grootste gedeelte gelukkig kan zijn, omdat ie kan zijn zoals ie graag wil zijn. En dat is ook mijn persoonlijke motto.. zoals een ander er geen last van heeft, lekker laten doen. Maar op filsofisch en maatschappij niveau is het een zeer boeiend onderwerp. Mensen hebben nl. niet snel in de gaten waarom ze iets vinden. Ze vinden het gewoon.
Ik maakte inderdaad de fout dat ik interpreteerde dat jij die afwijking als slecht zou zien, waardoor ik onrechtstreeks die afwijking ook als negatief bestempelde
Sorry hee
En de wetenschap heeft dat inderdaad als 'afwijking' bestempeld. (Ik wilde je niet persoonlijk aanvallen hoor, maar jij geloofd dus in die wetenschap, vandaar dat ik me op jou richtte, sorry again)
Maar, wetenschap doet er alles aan om ons leven in de materie te begrijpen, en alles wat volgens hun niet 'oke' is wordt door hen als negatief/anders bestempeld en door anderen dus bekeken als 'slecht'.
Mensen houden zich daar dan mee bezig, gaan het geloven , zonder zichzelf de vraag te stellen of dat nu eigenlijk wel zo correct is. De wetenschap zegt het dus het zal wel waar zijn. Dat is hetzelfde als mensen die de dingen in de bijbel geloven imo.
Er zijn maar weinig wetenschappers die zich bezighouden met de oorsprong achter de materie. (Er zijn er wel hoor, en er zijn er die ermee bezig gaan maar tot dusver niet overdreven veel) waardoor mensen ook maar gewoon in de materialistische bubbel blijven zitten. Want alles wat wetenschappelijk vast te leggen is, is waar, en alles wat niet tastbaar(feitelijk vastgesteld) is, is onwaar.
Van daaruit heb je natuurlijk vrij spel om te oordelen over alles wat als afwijking of abnormaal wordt beschouwd.
Terwijl de wetenschap ook alleen maar constateert dat de hersenen van een kind met syndroom van down anders gebouwd zijn dan onze hersenen. Maar of dat daarom persé erger is voor dat kind? Ik weet niet hoor, wat als die persoon net door die afwijking gelukkiger is omdat die tenminste niet vatbaar is voor de druk die mensen in een samenleving elkaar opleggen?
'Je kan best tegen of voor iets zijn, je zal dan echter wel de tolerantie moeten hebben dat een ander niet jouw mening deelt. Als we dat kunnen zijn we al een heel eind op weg naar een samenleving waarin het grootste gedeelte gelukkig kan zijn, omdat ie kan zijn zoals ie graag wil zijn.'
Hier ben ik het met je eens.
Maar, spreek je oordeel daar dan ook niet over uit tegen anderen. Want dan ben je een belemmering in hun zelf zijn.... 
*edit; smiley toegevoegd zodat ik zeker niet verkeerd begrepen word