Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:08

Wat een stilte hier.
Hoe is het met jullie? :)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:40

Wauw, inderdaad een stilte.
Hier net een nieuwe opleiding op het CIOS gestart wat 3 jaar gaat duren..
De planning was eigenlijk dat ik na dit schooljaar (na een MBO diploma behaalt te hebben) naar Griekenland zou verhuizen voor een jaartje ongeveer om te kijken of dat goed ging, zo ja zou ik daar blijven, zo niet, zou ik een nieuwe opleiding (hbo) starten... :P Dussss,, dat is een hele verandering opeens. :(

Hoe is het bij jou, en de rest??? :o

c_esther

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:47

Ah, maar het is nog wel steeds aan ?

Ja bij mij gaat het goed, deze zomer daar 2 maanden geweest. Niet echt bij hem want ik werkte daar voor een nederlandse reisorganisatie en woonde in het hotel, maar in een langere periode kan je toch wel vaak bij elkaar zijn en dingen uittesten enzo..
Alleen mama is het er niet mee eens helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:51

Nog 56 dagen en dan vlieg ik weer terug :D Zijn nu al 112 dagen uit elkaar, echt lang. Normaal zien we elkaar na 3 maanden weer, valt toch even tegen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:22

Hier ook nog steeds samen!
Heb net een jaar bij hem gewoond, ben nu weer 2 maand terug. Gelukkig zien we elkaar over 2 week weer. :D :D Was in het begin wel weer wennen om terug in nl te zijn na een jaar samen te hebben gewoond.

Meliswes, jammer zeg! Mag ik vragen waarom je ervoor gekozen hebt nu toch weer meteen een opleiding te gaan doen? :)

Ben ook benieuwd naar hoe het met de rest gaat!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:26

Sorry, ik ben een beetje vergeetachtig,
Loose, waar komt jouw vriend ook alweer vandaan ?

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:49

Loose. Wauw dat zal zeker weer wennen zijn in NL! Gelukkig is het wel goed gegaan! leuk!
Ik heb al 2 jaar MBO gedaan, daar ben ik mee gestopt wegens problemen op school...stond voor alles hoger dan een 6,5, behalve voor het vak: dier, een 5,4 en lieten mij niet naar mijn examen jaar gaan..Ik vond de school/opleiding ook vreselijk, dus in plaats van 2 jaar op die school, heb ik gekozen 3 jaar op een school wat ik 2 jaar geleden eigenlijk ook al wou.. Maar ik vind dat ik gewoon een opleiding moet hebben afgerond voordat ik vertrek naar Griekenland en het daar straks fout gaat en ik op straat sta, zonder diploma..

anthea. Zo dat is lang! Knap dat je het volhoud om de 3 maanden!

c_essther: Wauw, 2 maanden, wat leuk! Zo kan je wel een beetje zien hoe het egte leven er aan toe gaat.. werken etc. allen niet bij elkaar slapen helaas!
Zijn mama is het er niet mee eens? Of jou mama? Dat lijkt mij dan wel een lastige situatie.. maar goed, lijkt me dat je oud genoeg bent om jou eigen beslissingen te maken! :D

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:06

Yes, we weten nu gewoon dat we er echt allebei voor willen gaan... :)
Mijn mama helaas. Heel erg ruzie er over gehad. en helaas heeft mama dingen gezegd die me echt aan het denken hebben gezet. Ga niet in details in hier maar t is niet heel gezellig hier nu..

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:47

Ohjee, wat vervelend voor je! Hopelijk komt het snel goed en accepteert ze het. Kan mij trouwens best voorstellen als moeder zijnde en je dochter verhuisd naar een ander land (neem aan dat je daar heen gaat)
Mijn mams zegt vrolijk dat ze meegaat.. ooit! haha
Nou heel veel strekte in ieder geval! :(

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:50

hallo allemaal! Na een lange stilte opeens een hele drukte weer in het topic! :) Hier gaat ook alles goed. Woon nu ongeveer 1.5 maand in Engeland en bevalt me goed! Ben samen gaan wonen met mijn Britse vriend en begin met een weekje of 2 aan de studie Human Bioscience aan de universiteit hier. Erg spannend allemaal! Gisteren ook de sleutel gekregen van ons huisje (we woonde eerst nog op zijn oude plekje) en nu een plekje voor ons alleen! Helemaal geweldig. Ook al druk aan het schilderen geweest en als het goed is gaan we er volgende week in! :) Samen wonen bevalt me ook erg goed en mis Nederland eigenlijk helemaal niet. Mis de paarden, dat wel, maar verder eigenlijk niet. Natuurlijk zou het leuk zijn om mijn ouders weer eens te zien, maar ik spreek veel met ze via mail en whatsapp dus we hebben nog wel veel contact. Zo is het eigenlijk best wel genieten, zo dichtbij mijn vriend zijn!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:09

Wat leuk dat hier weer een beetje leven is!
Hier gaat het ook super, deze zomer 2, 5 week bij hem (litouwen) geweest, waaronder een week vakantie in turkije. Super leuk en gezellig allemaal, heb echt staan janken toen ik weer terug moest :+ mis hem nu echt veel meer nu ik weet hoe het is om langer samen te zijn. Over 3 week alweer 1 jaar samen. Helaas nog 2 jaar studie, anders had ik daar mss al gewoond.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:17

Ik heb ook een relatie over de grens :D Hij is nu 2 weken weg, nog 7 weken te gaan. Hij op het schip, ik thuis.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:43

Oh wat leuk allemaal die positieve verhalen!! :) Volgensmij wordt er vaak gedacht dat het toch niks kan worden, zo'n langeafstandsrelatie maar hier wordt toch het tegendeel bewezen. :))

c_esther: Italië. :D Waar komt die van jou ook alweer vandaan? O:) Ik dacht Egypte, maar weet t niet zeker
xSiep: Ik zag vandaag toevallig nog een Litouwse auto rijden. :+ Echt leuk trouwens dat je daar wil gaan wonen, weer eens wat anders!
MelisWess: Echt jammer dat je nu niet heen kan! Maar snap wel dat je je opleiding af wilt maken. :) Ik ben daarvoor ook weer terug nu. :P Maar ben wel heel blij daar geweest te zijn weer, eerst woonde ik ook in IT maar niet bij hem. Toen hebben we ong een half jaar wat gehad dat ik daar was. Nu kan ik veel beter Italiaans dan toen we elkaar ontmoetten (was het toen nog aan het leren) en we hebben samengewoond, dus heb ook echt het gevoel hem veel beter te kennen. Onze relatie vind ik nu ook relaxter. :D
Lotte_Wesse: Wat leuk dat jullie samen echt een wat voor jezelf hebben! En natuurlijk dat je daar nu ook echt je leven op kan bouwen, met uni enzo. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 01:04

Mijn kerel is een 5 maanden thuis in het jaar en we zijn 20 jaar bij elkaar, dus dat kan prima werken hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 01:35

een vriendin van mij is verliefd geworden toen ze op zomerschool zat in duitsland, op een jongen die in caracas woont, venezuela wel te verstaan :+ ik vrees voor haar dat het niet lang stand zal houden al gun ik het haar van harte, maar een ticket daar heen gaat al over duizenden euro's... :(

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 03:13

@loose; ohja.. Er komen hier zoveel verhalen voorbij soms weet ik het niet meer.
Mijn vriend komt uit Egypte,

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:21

Frederieke_ schreef:
een vriendin van mij is verliefd geworden toen ze op zomerschool zat in duitsland, op een jongen die in caracas woont, venezuela wel te verstaan :+ ik vrees voor haar dat het niet lang stand zal houden al gun ik het haar van harte, maar een ticket daar heen gaat al over duizenden euro's... :(

Dat dacht iedereen ook altijd bij mij (al woont mijn vriend ieietjes dichterbij :P ), en uiteindelijk gaan we nu al bijna 4 jaar met elkaar. :Y)
Vind het toch altijd wel leuk dat iedereen die zei dat het geen stand zou houden nu geen gelijk hebben gekregen. O:) :D

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:41

Zei iedereen bij mij ook hoor :D En nu lijkt het allemaal zo gewoon :+

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:49

Als alles volgens plan verloopt, en ze stoppen met oorlogje spelen in Caïro, ga ik in december/januari eindelijk zijn familie ontmoeten en zien hoe zijn leven 'thuis' er uitziet... Spannennnnd.

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:09

Ontzettend leuk om dat allemaal te lezen, het kan soms raar lopen.

Ik heb 2 jaar al een Engelse vriend, waar ik vorig jaar mee ben gaan samen wonen in London.
Omdat hij niet naar Nederland wilt. Hij kan totaal geen Nederlands. (behalve 'pannekoek' en 'ik vind jouw fiets mooi' .)
Dus zit hier nu ongeveer een jaar. Erg leuk, maar ook erg lastig soms vooral het missen van m'n familie en vrienden thuis. Maar na een jaar begint alles een beetje op zn plek te vallen, ik heb een leuke baan, nieuwe vrienden en een bijrijdpaardje.

lovekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:29

ik zie net het topic weer voorbij komen, leuk om te lezen dat het bij de meeste goed gaat!

Ik heb eerder een berichtje geplaatst over mijn relatie over de grens. Mijn vriend woont in Zuid Afrika. Ik had hem 7,5 maand niet gezien en ben afgelopen augustus daarheen gegaan voor een maand. In die maand hebben wij het er goed over gehad en ik ga daarheen verhuizen als ik klaar ben met studeren (aankomend februari). Heb in die maand daar ook een baan gevonden welke begint in februari en we zijn nu dingen aan het regelen voor visa (life partner permit) en dergelijke. Voor mij dus ook een positieve ontwikkeling!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:45

Ah super leuk lovekira! Wat goed dat je daar al een baan hebt gevonden!

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:21

Heee, hier een ander forum van mij..
Ben erg aan het twijfelen wat ik moet doen.. Is 1 van jullie ook gestopt met een opleiding om te emigreren?
Daar kan ik een dierenwinkel starten met mijn vriend, het is dus niet zo dat ik zonder een baan kom te zitten. Als dit niet werkt, kan ik altijd nog in het bedrijf van zijn vader en hem werken...
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=91&t=1747062

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:12

Hier gaat ook alles goed. Ik ben afgestudeerd en net 3 weken aan het werk. Helaas is het wel tijdelijk maar ben lekker bezig. Verder zijn we aan het wachten tot we weten wanneer mijn vriend zijn visum aankan vragen. Even afwachten tot het toerisme afloopt. Dan komt hij in december hopelijk naar nederland toe.

Meliswess ik heb je topic nog niet doorgelezen en weet niet in welk jaar je zit maar ik zou je opleiding afmaken. Een diploma op zak is gewoon erg belangrijk. Je weet niet wat de toekomst brengt en misschien ga je hem nog nodig hebben.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:41

Ohnee, het is toch minder veilig in Cairo dan we dachten, hij heeft even navraag gedaan bij zijn familie daar.
Het word in december wss toch sharm. Jammer dat de vliegtickets voor Sharm dubbel zo duur zijn.... hmmmpf.