Ben ik de enige autorijleskneus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 17:59

fryskhynders schreef:
IK HEB MIJN RIJBEWIJS GEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:00

hihi, nee hoor je bent zeker niet de enige!
Ik heb nu 32 uur der op zitten en ben er voorlopig nog echt niet.
Ook ik rij te voorzichtig en moet echt opletten dat ik goed kijk.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:01

Gefeliciteerd!! :D

Ik ben vandaag gezakt na 68 lessen. Volgens mijn instructeur echt net gezakt, maar goed het effect blijft hetzelfde. Tja door de zenuwen had ik denk ik toch wat terugval.
Het voelt heel vervelend dat de mensen om mij heen met minder dan 50 lessen slagen, in 1x. Kom ik aan -O- Nu weer even hard mijn best doen en tegen de tijd dat ik zo'n 80 lessen heb gehad nog een keer proberen (moet de bijzondere verrichtingen weer onder de knie krijgen, TTT ben ik nu kwijt)..

fryskhynders

Re: Ben ik de enige autorijleskneus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:00

Dankjullie wel!! ben echt zo blij!!!
Sarah_Elise, wast balen,maar je kon de bijzondere verrichtingen al wel, dus als je die weer oefent gaat dat vast zo weer goed!!
e
iedereen die op de 60 lessen zit en nog het idee heeft dat het echt niks word! kan ik echt aanraden om een keer een les in een automaat te nemen!! wat een verademing! als ik dit had geweten had ik na 40 lessen de overstap al gemaakt!! het is zo veel rustiger!!

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:25

Ja maar dan krijg je alleen een rijbewijs voor een automaat toch? Wij hebben op het moment 2 auto's die niet automaat zijn en daar zou ik wel graag in kunnen rijden.
Maar ik snap wel dat als je autorijden echt heel moeilijk vind, dat je overstapt op automaat. Lijkt me heerlijk.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:29

ja dat klopt helemaal!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:32

ach je zit nog maar op 50 lessen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:47

Fryskhynders gefeliciteeeeerd :D :D :D ....

Met mijn theorie is het helemaal goed gekomen (of had ik dat al gezegd :') ?) ) Dus ik mag ook weer op :Y)

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:30

O super! jij ook gefeliciteerd! nu ik hem gehaald heb, ga jij hem zeker ook halen!!
rij jij ook al automaat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:36

neee... Maar schakelen is wel een automatisme geworden, daar heb ik nu niet meer zoveel moeite mee. Daar zijn dus wel wat lesjes overheen gegaan :P Maargoooed. Ik wil wel echt mijn schakelrijbewijs dus :Y) Moet wel lukken. Heb ook al een datum voor mijn afrijden :) .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 00:00

Wanneer, wanneer?!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:50

OOOOOOOO wat goed!!! jij kan dat!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:40

hahaha nou, het even geduurd.... Maar ook hier een rijbewijs inmiddels *\o/*

Hoe is het verder vergaan met alle kneuzen hiero :7 ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:55

hier nog bezig. ik heb 22 april examen. bij situaties waar ik niet wat ik precies moet doen twijfel ik vaak nog. zo ook toen straks. ik rijd op het stoplicht af met 30 ongeveer. was een brug boven de snelweg.. naastde baan waar ik reed was een baan met ook een stoplicht om linksaf de snelweg op te gaan. stoplicht bij ons spring op groen en ik wil optrekken. Komt er in 1 keer vanaf de linkse baan een auto tussen gepropt. blijkbaar had de camper die vooraan bij t stoplicht stond pech. Wij meende alle 2 dat die voor het stoplicht stil stond. anders had ik daar rekening mee gehouden. toen heb ik wel even een ingreep gehad.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:03

ik ben helaas ook een rijles kneus.. heb nu denk ik al rond de 55-60 lessen gehad maar ik ben tussendoor ook overgestapt van rijschool omdat ik niet kon opschieten met mijn rijles instructeur en omdat ik daar al in de 30 lessen had gehad maar nog nooit had geparkeerd of iets bijzonders. Maar nu gaat het goed en ik mag 8 mei afrijden dus ik ben benieuwd en nu maar hopen dat ik het haal!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:05

Hier nog een rijleskneus! Mooi dat ik ook niet de enige ben haha. Op het einde zijn mijn lessen niet meer bijgehouden maar zat zeker aan de 50/60/70 lessen.. Ben vervolgens tot overmaat van ramp ook nog 3 keer voor mijn praktijkexamen gezakt (theorie had ik dan weer wel in 1x) maar op 11 maart ben ik dan eindelijk geslaagd *\o/*

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 11:40

Menino schreef:
hahaha nou, het even geduurd.... Maar ook hier een rijbewijs inmiddels *\o/*

Hoe is het verder vergaan met alle kneuzen hiero :7 ?

YES!!!

Super fijn om te horen en hoe is het nu op de weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:35

Ik ben gisteren geslaagd. Nog geen rijbewijs dus, die kan ik als het goed is Zaterdag ophalen :D

Hoe vergaat het jou nu?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:41

Mag ik me hier melden..?
Ik ben namelijk ergens vorig jaar januari begonnen met lessen, en nogsteeds heb ik dat pasje niet! 3x een uitstel examen wegens sneeuw (waarvan dus ook weer minimaal 3 maanden extra wachten, EN LESSEN), en 2x gezakt.. =(
Nu kan ik pas 15 mei..
En hier ook het probleem: met lessen rij ik haast foutloos, en op mijn examen ook, alleen door 1 grotere fout ben je meteen gezakt =(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 15:45

Maak alweer een jaar en twee maanden de weg onveilig.Kreeg meteen na het ophalen van mijn pasje de aanbieding de Ford Ka uit 2010 van mijn schoonmoeder te leasen. Ben ik natuurlijk op in gegaan, tot de Corsa uit 1996 van de broer van mijn schoonzus te koop kwam voor een zeer leuk prijsje,nog in zeer goede staat, maar bijna 167.000 km op de teller en APK tot jan 2014. Deze is sinds 19 december echt van mij, en rijd nog steeds super.
Dat was echt mazzelen.Je leert idd pas echt rijden als je je rijbewijs hebt, dus ook meteen doen als je de kans hebt.
Daarna merk je wel dat je al je goede manieren begint af te leren in loop van de tijd. :D

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:49

Je zal vast niet de enige zijn hoor..er zijn er zat hoor ik om mij heen. Ik heb mijn B rijbewijs in 1x gehaald na 30 lessen dacht ik? En mijn E rijbewijs ook gehaald in 2 dagdelen, dus dat is netjes.

Maar hoor het wel meer om mij heen. Ik heb niet het hele topic gelezen, maar zit je na al die tijd nog steeds bij dezelfde rijschool? Veranderen van rijschool kan soms helpen..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:42

Als reactie op de titel; Geen idee. :D Vast niet!
Ik heb vanmiddag mijn eerste rijles en ben afgelopen dinsdag 17 geworden.

Heb al wel heel wat uurtjes auto gereden.. Dus weet het eigenlijk allemaal wel.. Maar mijn eerste officiele les word vanmiddag. :)

Ik haak in en lees mee!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:09

fryskhynders schreef:
ja precies daarom ben ik benieuwd hoe het daar gaat...
of je het kan of niet maakt niet uit... 20 uur les klaar!! hahahah *maakt een grapje
maar hier in nederland zijn ook zat mensen die niet snappen dat je het na 40 uur nog niet kan.

Ik las het topic door en kwam deze (ik denk onbeantwoorde?) reactie tegen, aangezien ik ook een Belg ben zal ik even antwoorden :)

In België moet je eerst geslaagd zijn voor je theoretisch examen (min. 41/50). Dan kan je kiezen tussen oefenen met begeleider (willekeurig persoon die minimaal 8 jaar zijn rijbewijs heeft en dit onbezoldigd doet), of rijden zonder begeleider na 20 uur rijles (in de rijschool dus). Als je 20 uur rijles gevolgd hebt en je bent bekwaam genoeg bevonden door je rij-instructeur, krijg je een attest waarmee je 18 maanden alleen (of met een persoon die min. 24 jaar is en zijn rijbewijs al heeft) de baan op mag (met een L-teken op je achterruit, en niet op vrijdagavond, zaterdagavond, zondagavond en de vooravonden + avonden van wettelijke feestdagen tussen 22u en 6u 's ochtends). Met een rijbewijs met begeleider is je theorie 36 maanden geldig en moet je ook met L + extra binnenspiegel rijden (en mag je niet de baan op diezelfde tijdstippen). Je kan natuurlijk ook een aantal lessen met de rijschool combineren met een rijbewijs 36 maanden met begeleider.
Kortom; in België ben je niet verplicht te lessen..
Bij ons zijn rijlessen trouwens àltijd blokken van 2uur, ik vind dit ook ontzettend lang!

Haha zie nu net dat die vraag al meer dan een jaar oud is :')

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:21

Voor alle autorijkneuzen!! er is hoop!
toen ik mij aanmeldde in dit topic dacht ik dat ik mijn hele leven moest blijven fietsen
maar ik heb nu van af af oktober mijn rijbewijs en vanaf februari mijn eigen nissan micra!
en ik ben er zo blij mee! en het gaat heel erg goed ik rij overal naar toe (samen met tomtom)
Dus voor iedereen die denkt dat het echt niets wordt... stap over op een automaat en ga door!!
Want ooit word het makkelijk...
ik zit nu ook te zingen en hands free te bellen in de auto, terwijl ik eerst dacht dat ik dat nooit zou kunnen!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:22

wat grappig dat gaan in belgie heel anders! bedankt voor het antwoord op een vraag die een jaar geleden gesteld, daarom extra attent dat je de tijd genomen hebt om hem te beantwoorden :D :D