IMJ schreef:[naam]: dat zei Pmarena dus ook maar volgens Liesje was dat mieren......
Ja dat snap ik

Vind het wel grappig, want als dat mierenn**ken is, kunnen we alles wel schrijven zoals we zelf willen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Jordy_ schreef:Ffortuna schreef:Nog een ergernis: mensen die het woord foetus uitspreken zoals je het schrijft, i.p.v. zoals het hoort: feutus.
Wat ik me trouwens wel afvraag: het woord therapeut, ik heb geleerd dat je dat uitspreekt als therapuit. Heb ik dat nou zo geleerd omdat ik uit de Zaanstreek kom (waar mensen van een eu een ui maken) of is dat de correcte uitspraak?
nee dat is geen correcte uitspraak.
het is inderdaad 'gewoon' een therapeut.
phormicola schreef:doet me denken aan dat Samson en gert liedje van 3 eeuwen terug: Saaaaaaamen op de mooootoooooooo
phormicola schreef:Waar je je al niet druk om kan maken. Zal het ook niet een stukje dialect zijn, of persoonlijk splaakgeblek?
Zo kan mijn Zaanse vader echt niet 'ui' zeggen, dat wordt 'eu', 'au' of 'ei'Of mijn vroegere natuurkundeleraar die niet op een normale manier 'spiegel' kon zeggen, dat werd 'spiiiiieeeeegel'
En de fransen spreken de au in auto ook uit als oo, dusseh......
phormicola schreef:Kenyada schreef:haha net zo erg als zeuven (zeven) en bert en urnie
en dat komt weer omdat Bert en Ernie uit Amerika komen en je Ernie daar wél uitspreekt als Urnie