Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:33

lelijke_heks schreef:
NIET???? goh en ik maar altijd denken dat zo'n da er altijd en alleen maar voor mij is en 24/7 voor me klaar staat, nooit met andere bezig is en natuurlijk nooit in gesprek want IK alleen IK ben belangrijk en daardoor mijn dieren dus ook en daarom moet die da maar 24/7 voor mij klaar staan...

heerlijk als mensen zo denken.... en nog leuker om onze da er op te horen reageren...

en als je dan de vriendin bent van zo'n da kan ik me goed voorstellen dat je mensen die bellen om bijvoorbeeld een enting op dat moment ff minder leuk vind...

*bovenstaande tekst bestaat uit sarcasme, voordat ik aangevallen wordt*

:')

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:01

vinurr schreef:
Vliegtuigen geven vaak veeeel ergenissen. :') Toen ik pas 's nachts vloog kon ik niet slapen, want ik mocht mijn stoel niet naar achteren doen van de meneer achter mij omdat.. hij lange benen had. Ja, en DAAROM kan je plaatsen met extra beenruimte boeken. >;)

En dat vind ik dan weer asociaal van jou he? Heerlijk van die mensen die hun stoel in mijn schoot parkeren. Vaak is er niet eens de mogelijkheid om stoelen met extra beenruimte te reserveren. Serieus, iedereen in het vliegtuig zit ongemakkelijk en krap en slaapt het liefst de reis door, maar ga het dan niet een ander nog moeilijker maken omdat jij zo nodig wilt liggen. Zeker niet mensen met lange benen, want die kunnen hun benen zo echt al niet kwijt.
Als iemand vraagt of het oke is als hij zijn stoel wat naar achteren zet, heb ik er overigens nooit problemen mee. Dan vind ik het alweer een andere zaak, al is het nog steeds niet fijn om nóg krapper te zitten.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:13

@Eleandra, ze heeft haar stoel ook niet naar achteren gedaan. Waardoor ze niet kon slapen, zegt ze. Dus het is niet asociaal van haar. Sowieso vind ik het zelf niet aso. Je wil slapen en dat ding naar achteren doen, dat hoort best te kunnen. Als iemand daar echt zoveel last heeft vanwege de lange benen, boek dan de plekken met extra beenruimte. Daar zijn ze immers voor.

corientjuhh

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:14

Mensen die op het verkeerde fietspad fietsen (dus tegengestelde richting) en dan kwaad op jou worden dat jij aan de kant moet gaan
Vooral die jongeren doen dat
Heb laatst een bijna (expres) omver gereden en 1 in het voorbij gaan een mep verkocht
Of mensen die gewoon niet voor je aan de kant gaan (fietspad met beide richtingen) en dan jou gewoon van je fiets af trappen in de berm :(

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:21

corientjuhh schreef:
Heb laatst een bijna (expres) omver gereden en 1 in het voorbij gaan een mep verkocht

sorry maar dat vind ik dan weer net zo aso of misschien nog wel meer aso dan alleen maar aan de verkeerde kant fietsen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:25

SimoneDV schreef:
corientjuhh schreef:

sorry maar dat vind ik dan weer net zo aso of misschien nog wel meer aso dan alleen maar aan de verkeerde kant fietsen.

Deze mensen kom ik bijna elke dag tegen met het fietsen
Ze fietsen altijd op het verkeerde fietspad en altijd maar proberen ze mij weer omver te duwen enz
Het was voor mij gewoon klaar

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:32

VivaLaVida schreef:
Het was wel duidelijk zeg maar dat ze liever niet hadden dat ik kwam.... :+

Heb ik ook gehad.

Er moesten wolfskiezen getrokken worden bij Mone. Extreem grote, dus ik zei al dat ze er wel even werk mee zouden hebben. Sturen ze een net afgestudeerd dierenarts (op zich niets mis mee), die het dus niet kon. Dus wij de praktijk bellen, maar de andere DA kon niet komen. Dus ik moest maar een nieuwe afspraak maken (nadat mijn paard 3 keer nagesedeerd was, en ze 3 kwartier in haar kaak had zitten hakken. Dus zere mond, en dat over een week zeker weer?!).
Dus ik gezegd dat ik wel naar de kliniek kon komen (begin van de avond was dit). Hoor ik ze op de achtergrond zuchten en zeggen: "*zucht* Pfff... Naja, als ze dat dan perse wil.... *zucht* Laat maar komen dan).

Terwijl ik had gezegd dat het een pittige klus zou worden ;) .
Naja, het scheelt dat ik het kliniekbezoek niet hoefde te betalen, dat was wel heel netjes. Ik heb alleen een consult en de behandeling op stal betaald (en de tanden eindelijk in een potje op het nachtkastje;) ).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:36

ElineS schreef:
@Eleandra, ze heeft haar stoel ook niet naar achteren gedaan. Waardoor ze niet kon slapen, zegt ze. Dus het is niet asociaal van haar. Sowieso vind ik het zelf niet aso. Je wil slapen en dat ding naar achteren doen, dat hoort best te kunnen. Als iemand daar echt zoveel last heeft vanwege de lange benen, boek dan de plekken met extra beenruimte. Daar zijn ze immers voor.

Die zijn niet altijd beschikbaar.
Ik kies dan meestal voor de gulden middenweg. Ik vind het irritant, een stoel in mijn neus, dus als ze hem dan tot de helft doen, dan ergeren we ons allebei een beetje ;) .

Wat ik wel aso vind, is mensen die breed doen, of zijn in een vliegtuig. Zo heb ik eens naast iemand gezeten die een Telegraaf ging ontleden waarbij ik de halve krant in mijn gezicht had... Een vrouw die aan het breien was (ik dacht echt, bij turbulentie heeft mijn laatstse uur geslagen met die breipennen. Het is me ook een raadsel waarom ik mijn nagelknipper niet mee mag, en zij haar breipennen wel....)
En het toppunt... 3 stoelen naast elkaar. De meneer in het midden moet hoesten en heel sociaal doet hij dat niet in het gezicht van zijn vrouw, en hij draait zich om. Zodat ik een kwak bacillen kon ontvangen... thanx :Y)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:40

Ik had een nieuw plekkie voor mijn paard gevonden,dus ik zou haar bellen wanneer mijn paard kon komen.Dus ik bellen en maar bellen, dus dacht ik volgens mij neemt ze expres niet op.Had haar ook al een pb gestuurd, geen reactie.Dus dacht ik ga met mijn mobiel bellen das een ander nummer.En toen werd er wel op genomen, een man zei ik geef het door.Nou ik heb nooit meer iets van haar gehoord, mocht je dit lezen en je denkt het slaat op mij. Dan wil ik je vriendelijk bedanken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 17:47

Ik heb ook idd in een vliegtuig al gehad dat ik verder en verder de hoek van mijn stoel in gedrukt werd door iemand die een krant zat te lezen. En als je dan vraagt of ze iets meer hun krant bij zich willen houden heb jij t gedaan...

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:48

marleen_usar schreef:
Ik had een nieuw plekkie voor mijn paard gevonden,dus ik zou haar bellen wanneer mijn paard kon komen.Dus ik bellen en maar bellen, dus dacht ik volgens mij neemt ze expres niet op.Had haar ook al een pb gestuurd, geen reactie.Dus dacht ik ga met mijn mobiel bellen das een ander nummer.En toen werd er wel op genomen, een man zei ik geef het door.Nou ik heb nooit meer iets van haar gehoord, mocht je dit lezen en je denkt het slaat op mij. Dan wil ik je vriendelijk bedanken.

Dat is idd aso en ook dom vind ik, als ik het goed lees ging jij naar een nieuwe stal waar je nota bene voor betaalt, en dan nemen ze gewoon niet op. Heel apart.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:50

Ja vreemd he, echt alles was rond ik hoefde alleen maar te bellen of de plek vrij was en dan kon hij komen.Nou ik baalde heel erg.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:52

1906 schreef:
Ik was aan het wandelen met mijn hond Tinka, ineens komt er een jongen heel langzaam aangefietst.
Tinka was toen nog klein dus die begon te snuffelen.
Die jongen geeft ineens een keiharde trap is Tinka`s gezicht.
Tinka schrikt zich rot.
Ik liep door, komt die jongen achter ons aan, en zegt dat hij tegen Tinka aan gaat rijden.
Ik begin te rennen want het was niet ver van mijn huis.
Hij sneed mij af naar het water, en ik kon dus niet wegkomen.
En hij reed zo over het pootje van Tinka.
Tinka begon heel hard te piepen, en later gaf hij mij ook nog een hele harde vuist in mijn gezicht.
Ik ben uiteindelijk weg gekomen, vraag me niet hoe.
En ik ben helemaal overstuur naar huis gerend.

Niet normaal... :wow: :\

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:59

mensen die gelijk van achteraan de rij naar een nieuw geopende kassa rennen.. daar kan ik dus echt slecht tegen en ook (ik zit achter de kassa) mensen die geen hallo kunnen zeggen
dan zit ik heel vrolijk, goeiemiddag! en dan zeggen ze niks terug. en dan geef ik de bon en zeg ik nog een fijna dag/avond, en dan is het dankjewel. niet eens van jij ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:00

Bij de Hema staat in het restaurant toch altijd zo'n schaal met koekjes? Waar je er gewoon één van hoort te pakken? Nou, zo'n vent pakte gewoon een stapeltje van een stuk of 6 (voor zichzelf ja..) best aso :+

En laatst nog toen stak ik over bij het zebrapad, komt er een vrouw keihard aanracen in een auto (ik bleef maar even in het middenstuk wachten omdat ik al dacht dat ze niet zou gaan stoppen), ze rijdt zo over de zebra en zet halverwege de zebra al haar bocht naar links in om de parkeerplaats op te rijden. 5 cm verder naar links en ze was over m'n voeten gereden.. Ze had het raampje open, keek me recht aan, en zei niks geen sorry of wat :')

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:04

Ik weet nog een lekkere: Puistjes uitknijpen waar iedereen bij zit (openbare toiletten bijvoorbeeld...) :r

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:08

Niet voor ouderen / gehandicapten opstaan in het Openbaar Vervoer.
Vrachtwagenchauffeurs die het de ander niet gunnen voorbij te gaan.
Mensen die achterlijk hardop bellen in de trein.
Mensen die voordringen bij de kassa, voornamelijk als er een nieuwe kassa opengaat.
Mensen die denken keihard langs een pony te moeten gaan rijden,

Er zijn zoveel dingen waar ik me persoonlijk helemaal DOOD aan irriteer.

@ Juul, in mijn filiaal staat die bak er voor het personeel zeg maar, die geven de koekjes uit aan de klanten.
Anders dan word het echt een associale graaiboel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:22

Courses schreef:
@ [naam], in mijn filiaal staat die bak er voor het personeel zeg maar, die geven de koekjes uit aan de klanten.
Anders dan word het echt een associale graaiboel.

Zou ook beter zijn idd.. Hier in Zaandam en A'dam staan ze idd gewoon voor de graai, maar de meeste mensen zijn netjes opgevoed..

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:31

Yvettee_4 schreef:
mensen die gelijk van achteraan de rij naar een nieuw geopende kassa rennen.. daar kan ik dus echt slecht tegen en ook (ik zit achter de kassa) mensen die geen hallo kunnen zeggen
dan zit ik heel vrolijk, goeiemiddag! en dan zeggen ze niks terug. en dan geef ik de bon en zeg ik nog een fijna dag/avond, en dan is het dankjewel. niet eens van jij ook..

Als er niemand bij de kassa staat, maar de staan allemaal achter een andere kassa, dan ga ik wel bij de lege kassa staan.
Maar ik ben altijd aardig en zeg goeiemiddag, en dan als ik mijn spullen heb wens ik ze nog een fijne werkdag :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:42

Ohh nu komen mijn kassa-ergernissen weer boven :') Ik heb een tijd fulltime achter de kassa gezeten. Af en toe voelde ik me echt als vuil behandeld: mensen die nare opmerkingen maakten over mijn intelligentie (terwijl ik spaarde voor mijn universitaire studie), mensen die in mijn gezicht hoestten, mensen die me al bellend straal negeerden, mensen die gewoon geen gedag zeiden of mensen die op het allerlaatst (na alle spullen op de band te hebben gelegd) nog 'even iets gaan pakken' en dan tien minuten wegblijven, waardoor ik alle ergernissen van de overige wachtenden over me heen kreeg. Leuke baan was dat :=

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:46

Ik heb het ook gedaan, kassawerkzaamheden, en ik vond het ook verschrikkelijk. Dan merk je pas hoe prettig het is als je vriendelijk bent tegen anderen. 8 uur alleen maar tegen een stel rotkoppen aankijken, daar word ik niet vrolijk van. En daarom let ik extra op dat ik zelf wel vriendelijk ben als ik met medewerkers van wat voor instelling dan ook te maken heb.

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:04

Ik maakte net ook wel wat mee waar ik van stond te kijken.
We zaten te eten, en de bel ging.
Ik deed de deur open en er kwamen mensen geld ophalen voor een goed doel.
Ik zei `we zitten te eten dus kunt u zometeen even terug komen?`
Zei die mevrouw zo `ja ik wil ook wel eten`
Op zo,n manier van, ik ben hier ook niet voor niets dus geef het geld nou maar.
Dat vond ik toch wel behoorlijk aso. :=
Je kan toch ook wel een kwartiertje later terug komen, je krijgt het geld toch? -_-
Uiteindelijk hebben we wel wat gegeven, maar niet zo veel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:05

:(

mensen die niet met hun tengels van mijn buik af kunnen blijven!! (heb ik het over vreemden he!)
ik zit toch ook niet zomaar over iedereen zijn buik heen te wrijven :?
Vandaag weer zo een debiel die dat zomaar even ongevraagd doet! :7

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:07

Mensen die zonder licht rijden in het donker/ met slecht weer/mist.

Hardlopers/mtb-ers die denken dat een ruiterpad voor hun trainig bedoeld is en dan boos worden als ik door/aan galoppeer.
Bazen die hun hond niet onder controle hebben en eigenwijs op het ruiterpad lopen. Vorige jaar een beagle achter me aangehad. Ben eerst 3x terug gereden, maar de hond werd niet vastgepakt. Ben toen in rengalop weg gereden.

Mesne die het bord EIGEN weg niet snappen. Weg loopt dood en dan vragen hoe ze weer op het fietspad komen. Nou 500m terug en dan de grote brug over. En niet over prive terrein zoals veel mensen wel willen. -:(-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:17

Er schiet me ook nog iets te binnen n.a.v. het vliegtuigverhaal. Was op een lange vlucht en iedereen was nog aan het eten, de meneer voor mij wilde blijkbaar zsm gaan slapen. Hij had z'n eten naar binnen gegooid en de troep aan de toevallig voorbij lopende stewardess gegeven en gooide z'n stoel helemaal achterover. Helaas voor mij zat ik nog te eten (warm eten dus) Kon nog net voorkomen dat alles tegen mijn bovenlichaam werd geplet. Stewardess zag het dus ook gebeuren en was net zo verbaasd als ik. Blijkbaar vond meneer dat hij niet even achterom had hoeven kijken om te checken of ik m'n eten ook al op had.