Heimwee naar een land waar je niet woont

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 00:12

Shoshanna schreef:
Ik heb het met Israël, precies dat gevoel wat jij beschrijft.
Alleen ik weet wel hoe het komt, daar woont namelijk een deel van mijn familie...
Ik zou er echt graag gaan wonen, al zal mijn hondje wel mee moeten, en zijn
er ook een aantal vrienden die ik echt niet zou kunnen missen!

Na mijn examen hoop ik een paar maanden te gaan werken op een kibbutz in Israël :D

Oeh, als je weet waar je naartoe gaat in Israël.. Let me know! Want ik wil nog steeds heeeeeel graag naar Israël, maar kon gewoon niet gemakkelijk info vinden over de Kibbutzen daar.. En op dit moment ben ik maar wat blij dat ik er niet zit aangezien mijn moeder ineens heel ziek is geworden. Barca is dan toch net iets dichterbij :+.

Ga sowieso nog op vakantie naar Israël. Ik heb er een soort 2de familie wonen :P.

picobello: Gaaf dat je naar Curacao gaat zeg! :oo Nice!

mbkaatje: Het klopt dat het in Spanje op dit moment ook heel slecht gaat. Mensen verdienen weinig, veel werklozen etc. We krijgen het regelmatig op onze dak hier tijdens de lessen Spaans. Maar de mensen zelf en de cultuur/sfeer hier in het land vind ik heerlijk. :j Ik heb dat totaal niet met Holland. Nu ik al voor langere tijd in het buitenland ben, begin ik het kikkerlandje wel een beetje te missen. Maar dat komt denk ik voornamelijk door mijn paardje & vrienden.
Ik ben bijvoorbeeld tussen Spanje en Egypte maar 3 weken thuis geweest, en tussen Egypte en Spanje maar een paar dagen.. :+ Heb dus amper de tijd gehad om echt even 'thuis' te zijn. :P

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 00:23

Ogh dacht dat ik de enige was die der eigen echt thuis voelt , 8500 km van huis :D , over 2 weken en een dag ga ik weer , jammer genoeg maar voor twee weken , maar volgend jaar februari voor 3 weken ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
home sweet home TEXAS *\o/*

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:13

Mijn heimwee naar 'somewhere else' wordt met de dag sterker. Ik denk dat het meespeelt dat de winter er weer aan zit te komen, kortere dagen, koudere dagen en niet alleen ik wordt daar door beïnvloed, maar bijna iedereen om me heen, wat zorgt voor irritaties en een nog groter bahgevoel bij mezelf. Help, was het maar begin juni, dan was ik klaar geweest met alles en kon ik me echt gaan richten op het weggaan <3

Texas, gaaf, ook daar wil ik ooit een keer heen! Ik weet bijna zeker dat het een teleurstelling zal zijn, aangezien ik alleen het wild west Texas uit de films ken en verder eigenlijk bar weinig over Texas weet, maar dat doet er niet toe. Het is leuk om over te dromen en naar uit te kijken! Veel plezier!

mbkaatje

Re: Heimwee naar een land waar je niet woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:02

DarkDreamer: mijn opmerkingen waren niet bedoeld om Spanje in een kwaad daglicht te stellen, maar ik reageerde op iemand die wat ongenuanceerd overkwam. Het zou mijn land niet zijn, meer omdat ik wel aardig aan Nederland gehecht ben, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het klimaat is natuurlijk wel lekkerder dan hier.