Mindim schreef:Ik eet vanavond pannekoeken, niet omdat ik die nou zo overheerlijk vind
Wij ook!

Ach, een keertje geen volwaardige maaltijd maakt voor ons niet zo veel uit. Mijn kinderen eten verder heel goed en gezond.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Twiggy2008 schreef:Ik vind pannenkoeken gewoon geen volwaardige maaltijd.![]()
Maar goed, dat mijn kind ze af en toe wel wil, a la, maar dan eet ik meestal wat anders. Want ik eet liever iets gezonds... (ja, ik weet dat je ook hartige pannenkoeken kunt eten, maar mijn dochter wil ze met suiker en stroop).
)
. We hebben zaterdag een kinderfeestje en gaan daarna voor 1x naar de Mac. Ik haar dat uitleggen gisteren, vraagt ze 'kun je daar ook spelen?'

Reuze interessant die verhalen dat je dan bultjes kan krijgen als je dat eet
manzano schreef:Je kan ze ook door elkaar bakken toch? Doen wij thuis altijd. Ik wil ze hartig en mijn vriend met suiker/stroop.
Qua eten wist mijn moeder altijd haarscherp wat we écht niet lusten of gewoon niet lekker vonden. Dat eerste hoefden we niet te eten (ik bijv. bleekselderij) en bij het tweede was het niet zeuren maar eten. Dan hoefden we er alleen minder van (ik hou bijv. niet van warme tomaten en als die er door zaten moest ik er 2 eten en mocht ik wel het velletje eraf halen en de rest mocht ik aan m'n zusje geven die ze heerlijk vind)
. Nu vind ik (vegetarische) soep heerlijk, maar niet omdat ik het moest eten, hoor. Welnee, ik eet nu hele andere soorten soep, dus daar kan het niet aan gelegen hebben.
Twiggy2008 schreef:Electra, ja, ik vind ook dat je rekening kunt houden met elkaar. Mijn kind hoeft niet alles te lusten, dat doe ik ook niet. Al lust ik wel veel meer dan haar, maar ik ben volwassen en heb bepaalde dingen ook leren eten in de loop van de tijd. Ik heb nog trauma's van vroeger, dat ik mijn soep altijd op moest eten. En GOOR dat ik het vond. Nu vind ik (vegetarische) soep heerlijk, maar niet omdat ik het moest eten, hoor. Welnee, ik eet nu hele andere soorten soep, dus daar kan het niet aan gelegen hebben.
![]()
Zolang mijn kind maar gezond eten binnen krijgt en goed eet, dan wil ik best rekening met haar houden op bepaalde vlakken.
Twiggy2008 schreef:manzano schreef:Je kan ze ook door elkaar bakken toch? Doen wij thuis altijd. Ik wil ze hartig en mijn vriend met suiker/stroop.
Qua eten wist mijn moeder altijd haarscherp wat we écht niet lusten of gewoon niet lekker vonden. Dat eerste hoefden we niet te eten (ik bijv. bleekselderij) en bij het tweede was het niet zeuren maar eten. Dan hoefden we er alleen minder van (ik hou bijv. niet van warme tomaten en als die er door zaten moest ik er 2 eten en mocht ik wel het velletje eraf halen en de rest mocht ik aan m'n zusje geven die ze heerlijk vind)
Kan inderdaad, maar ik ben echt een beetje een gezondheidsfreak.![]()
Het is al heel wat dat ik dit weekend aan de patat ga, haha......
Ik vind vlees erbij horen en dat we dat nodig hebben. Jij niet, waarschijnlijk vervangers oid. Zo zie je maar, je denkt het allemaal goed te doen maar je doet alles op je eigen manier.
Citaat:Ben ik op zich wel met je eens Mindim
En daarbij moet het ook wel fout gaan natuurlijk in een supermarkt zo af en toe om een kind te leren wat wel en niet mag. Dus op zich ben ik het daar met je eens.
Waar ik me wel aan stoor (als niet-opvoeder misschien makkelijk gezegd, maar toch); zijn ouders die niet op hun strepen durven staan (wellicht thuis wel, dat kan ik niet zien) en maar blijven zeggen terwijl de halve boel wordt afgebroken (bij wijze van): "schatje niet doen", "schatje dat mag niet", "schatje, hou eens op" etc. etc. etc.
Dan erger ik me dus eigenlijk niet zo zeer meer aan het kind
En eerlijk is eerlijk...... ik erger me ook echt wel eens (niet alleen aan kinderen overigens). Maar goed...... Je werkt veel uur, reist veel uur, bent moe, hekel aan boodschappen, maar moet snel even gebeuren en dan wordt je daar ook nog eens in gehinderd. Tja..... dan is de tolerantiegrens wat minder hoog dan normaal
Maar de enige die daar weer last van heeft ben ik zelf
Ik zal NOOIT uit m'n slof schieten tegen wie dan ook. Hooguit ff klagen hier op bokt (of thuis). Maar goed, dat is menselijk toch......... Denk dat iedereen dat wel herkent.
MamboBeach schreef:Mindim schreef:Ik eet vanavond pannekoeken, niet omdat ik die nou zo overheerlijk vind
Wij ook!
Ach, een keertje geen volwaardige maaltijd maakt voor ons niet zo veel uit. Mijn kinderen eten verder heel goed en gezond.
MamboBeach schreef:Twiggy, wij gaan echt niet vaak naar McDonalds maar wel eens als traktatie bijvoorbeeld. Kinderen hebben het wel eens over die keten, wat zegt je dochter dan? Weet ze wel wat het is? Ik leef niet voor een ander maar kinderen kunnen best hard zijn naar elkaar...
Wij leven ook best gezond maar we genieten ook zeer zeker van het leven. Is misschien net als met opvoeden.Ik vind vlees erbij horen en dat we dat nodig hebben. Jij niet, waarschijnlijk vervangers oid. Zo zie je maar, je denkt het allemaal goed te doen maar je doet alles op je eigen manier.