Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:40

Mindim schreef:
Ik eet vanavond pannekoeken, niet omdat ik die nou zo overheerlijk vind :D

Wij ook! :D

Ach, een keertje geen volwaardige maaltijd maakt voor ons niet zo veel uit. Mijn kinderen eten verder heel goed en gezond.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:42

Mijn dochter kookt vanavond. Kwestie van opvoeden. :D

manzano

Twiggy2008 schreef:
Ik vind pannenkoeken gewoon geen volwaardige maaltijd. ;)
Maar goed, dat mijn kind ze af en toe wel wil, a la, maar dan eet ik meestal wat anders. Want ik eet liever iets gezonds... (ja, ik weet dat je ook hartige pannenkoeken kunt eten, maar mijn dochter wil ze met suiker en stroop). ;)

Je kan ze ook door elkaar bakken toch? Doen wij thuis altijd. Ik wil ze hartig en mijn vriend met suiker/stroop.

Qua eten wist mijn moeder altijd haarscherp wat we écht niet lusten of gewoon niet lekker vonden. Dat eerste hoefden we niet te eten (ik bijv. bleekselderij) en bij het tweede was het niet zeuren maar eten. Dan hoefden we er alleen minder van (ik hou bijv. niet van warme tomaten en als die er door zaten moest ik er 2 eten en mocht ik wel het velletje eraf halen en de rest mocht ik aan m'n zusje geven die ze heerlijk vind :+ )

Electra63

Als ik geen sperziebonen heb, dan eet mijn dochter alleen aardappelen, vlees en sla.
Maar zij is dan ook 18, dus ik kan haar moeilijk dwingen.
Maar dat heb ik ook nooit gedaan. Ze lusten bij mij heel veel en die paar dingetjes die ze niet lusten, daar krijgen ze wat anders voor.

Ik lust ook geen tuinbonen of boerenkool. Die eet ik dus ook niet.

Maar goed, dit is wel heel erg off-topic.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:43

Betteke schreef:

_O- _O- :))

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:43

Kunnen mijn kinderen niet bij jou in de leer Betteke? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:44

Betteke schreef:

De jongste van mij kookt ook regelmatig.
De oudste is sinds kort het huis uit, die kon nog geen ei bakken. Maar die belt gewoon en vraagt hoe ze iets moet klaarmaken.

Twiggy2008

Weet je, mijn dochter is overigens gek op sperziebonen, maar ik dus niet. Ik maak ze soms voor haar en dan ben ik degene die een andere groente eet. :+
Nee hoor, de WOIII breekt hier niet snel los m.b.t. eten. En de patatzaak wordt toch niet rijk van ons, want dat eten we echt bijna nooit. Mijn kind weet niet eens wat de McDonalds is :+ . We hebben zaterdag een kinderfeestje en gaan daarna voor 1x naar de Mac. Ik haar dat uitleggen gisteren, vraagt ze 'kun je daar ook spelen?'
Ik kom er echt nooit, haha....... Is dat nou een gemis van haar opvoeding, dat we nooit naar de Mac gaan???? Ik heb dat idee nl helemaal niet. :D

Ik ben ook niet bang voor dramatoneel. Dat heb ik hier ook wel eens zonder eetgedoe, want ik heb een kind met een behoorlijk temperament en die heb ik zelf ook, dus dat botst wel eens. Dat weten mijn buren inmiddels ook wel. :+
Niemand die zich daar druk over maakt.

manzano

Het enige wat bij ons apart werd gekookt was voor m'n vader als we rode bietjes aten. Die lust hij écht niet. Maar uit opvoedkundig oogpunt hebben ze ons altijd wijs gemaakt dat hij er allergisch voor was toen we klein waren (ze wilden niet voor iedereen apart koken enzo).
Uiteraard geloofden we dat ook nog _O- Reuze interessant die verhalen dat je dan bultjes kan krijgen als je dat eet :')

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:45

Citaat:
Kunnen mijn kinderen niet bij jou in de leer Betteke? :D

Nee. :D Ik heb het te druk met bijkomen van jaren opvoeden.

Oh Electra ik lust ook geen tuinbonen, en lever weiger ik ook te eten :r , verder schuif ik alles gewoon naar binnen. :9

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:47

manzano schreef:
Je kan ze ook door elkaar bakken toch? Doen wij thuis altijd. Ik wil ze hartig en mijn vriend met suiker/stroop.

Qua eten wist mijn moeder altijd haarscherp wat we écht niet lusten of gewoon niet lekker vonden. Dat eerste hoefden we niet te eten (ik bijv. bleekselderij) en bij het tweede was het niet zeuren maar eten. Dan hoefden we er alleen minder van (ik hou bijv. niet van warme tomaten en als die er door zaten moest ik er 2 eten en mocht ik wel het velletje eraf halen en de rest mocht ik aan m'n zusje geven die ze heerlijk vind :+ )

Kan inderdaad, maar ik ben echt een beetje een gezondheidsfreak. ;)
Het is al heel wat dat ik dit weekend aan de patat ga, haha......

Betteke, ik hoop dat mijn dochter ook later eens voor mij gaat koken.
Overigens zegt ze heel vaak 'mama, je hebt heeeeeel lekker gekookt vanavond'. Want alles opeten, prima, maar leren waarderen wat je als mama doet, vind ik toch ook wel bij de opvoeding horen. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:47

Lever lust ik wel, vooral kippelevertjes met uien, spekkies en paprika.
Maar mijn kinderen dan weer niet.
Maar, wij zitten nu toch vaak zonder kids, dus eet ik lekker wat zij niet lusten.

Ik vind dat niet verwennen, maar rekening houden met elkaar.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:50

Electra, ja, ik vind ook dat je rekening kunt houden met elkaar. Mijn kind hoeft niet alles te lusten, dat doe ik ook niet. Al lust ik wel veel meer dan haar, maar ik ben volwassen en heb bepaalde dingen ook leren eten in de loop van de tijd. Ik heb nog trauma's van vroeger, dat ik mijn soep altijd op moest eten. En GOOR dat ik het vond :r . Nu vind ik (vegetarische) soep heerlijk, maar niet omdat ik het moest eten, hoor. Welnee, ik eet nu hele andere soorten soep, dus daar kan het niet aan gelegen hebben. :D
Zolang mijn kind maar gezond eten binnen krijgt en goed eet, dan wil ik best rekening met haar houden op bepaalde vlakken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 16:51

Never mind.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 02-02-11 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:52

Betteke, alleen maar appelmoes, zou ik dus weer niet tolereren, heel eerlijk gezegd. ;)
Maar goed, ik heb nooit in jouw situatie gezeten, dus tja...........

Lust ze nu wel van alles?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:55

Twiggy2008 schreef:
Electra, ja, ik vind ook dat je rekening kunt houden met elkaar. Mijn kind hoeft niet alles te lusten, dat doe ik ook niet. Al lust ik wel veel meer dan haar, maar ik ben volwassen en heb bepaalde dingen ook leren eten in de loop van de tijd. Ik heb nog trauma's van vroeger, dat ik mijn soep altijd op moest eten. En GOOR dat ik het vond :r . Nu vind ik (vegetarische) soep heerlijk, maar niet omdat ik het moest eten, hoor. Welnee, ik eet nu hele andere soorten soep, dus daar kan het niet aan gelegen hebben. :D
Zolang mijn kind maar gezond eten binnen krijgt en goed eet, dan wil ik best rekening met haar houden op bepaalde vlakken.

Dat klopt. Maar mijn jongere zus lustte vroeger echt niets en daar was altijd gezeur over. Niet dat het hielp, want ze lust nu nog heel weinig. Ik heb daar echt een trauma van over gehouden. Mijn kinderen hoeven ook hun bord niet leeg te eten.
Wel heb ik bijna iedere dag sla bij het warme eten en appelmoes (dat eet ik zelf ook bijna iedere dag erbij). :D

Ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. En iedereen probeert het vooral goed te doen op zijn eigen manier.
Mijn dochters zijn nu (net) volwassen en doen het gewoon goed. Dat is een beetje opvoeding en een beetje geluk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:56

Twiggy2008 schreef:
manzano schreef:

Kan inderdaad, maar ik ben echt een beetje een gezondheidsfreak. ;)
Het is al heel wat dat ik dit weekend aan de patat ga, haha......

Haha dat kan ook natuurlijk.
Sterkte dan maar dit weekend :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:58

Twiggy, wij gaan echt niet vaak naar McDonalds maar wel eens als traktatie bijvoorbeeld. Kinderen hebben het wel eens over die keten, wat zegt je dochter dan? Weet ze wel wat het is? Ik leef niet voor een ander maar kinderen kunnen best hard zijn naar elkaar...

Wij leven ook best gezond maar we genieten ook zeer zeker van het leven. Is misschien net als met opvoeden. :) Ik vind vlees erbij horen en dat we dat nodig hebben. Jij niet, waarschijnlijk vervangers oid. Zo zie je maar, je denkt het allemaal goed te doen maar je doet alles op je eigen manier. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:02

Citaat:
Ben ik op zich wel met je eens Mindim
En daarbij moet het ook wel fout gaan natuurlijk in een supermarkt zo af en toe om een kind te leren wat wel en niet mag. Dus op zich ben ik het daar met je eens.

Waar ik me wel aan stoor (als niet-opvoeder misschien makkelijk gezegd, maar toch); zijn ouders die niet op hun strepen durven staan (wellicht thuis wel, dat kan ik niet zien) en maar blijven zeggen terwijl de halve boel wordt afgebroken (bij wijze van): "schatje niet doen", "schatje dat mag niet", "schatje, hou eens op" etc. etc. etc.
Dan erger ik me dus eigenlijk niet zo zeer meer aan het kind

En eerlijk is eerlijk...... ik erger me ook echt wel eens (niet alleen aan kinderen overigens). Maar goed...... Je werkt veel uur, reist veel uur, bent moe, hekel aan boodschappen, maar moet snel even gebeuren en dan wordt je daar ook nog eens in gehinderd. Tja..... dan is de tolerantiegrens wat minder hoog dan normaal
Maar de enige die daar weer last van heeft ben ik zelf
Ik zal NOOIT uit m'n slof schieten tegen wie dan ook. Hooguit ff klagen hier op bokt (of thuis). Maar goed, dat is menselijk toch......... Denk dat iedereen dat wel herkent.

Ik kan me ook groen en geel ergeren hoor. Als mijn kind vervelend gaat doen, dan zet ik hem in de auto en ook al moet ik met een krijsend kind op de arm de tent door en word ik aan alle kanten bekeken, dat zal me worst wezen. Maar bekeken word je en helaas vaak in negatieve zin, men denkt er niet bij na dat ik al 3 waarschuwingen heb gegeven alvorens tot actie over te gaan. Maar toegeven aan mijn kind, omdat ik bang ben voor een scene in de supermarkt, dat doe ik niet. Maar dat is wat sommige ouders wel doen, want dan krijg je zonder al te veel gemorrel je kind weer stil. Echter weet het kind daarna wel precies hoe het zijn vader en moeder moet bewerken.

Omdat ik zelf kinderen heb, wil ook niet zeggen dat ik alle kinderen leuk vind hoor en alle ouders, maar ik kan er wel wat meer begrip voor opbrengen en me er niet dusdanig door laten storen, dat het mijn dag bederft.

En inderdaad ik herken het, ben ook maar een mens, ik kan me doodergeren dat oude mensen denken dat ze voorrang hebben of met een rollator op je hakken rijden of denken dat ze mijn kind moeten opvoeden in de supermarkt (is me eens gebeurt) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:04

MamboBeach schreef:
Mindim schreef:
Ik eet vanavond pannekoeken, niet omdat ik die nou zo overheerlijk vind :D

Wij ook! :D

Ach, een keertje geen volwaardige maaltijd maakt voor ons niet zo veel uit. Mijn kinderen eten verder heel goed en gezond.

Wij hebben eens in de week patatdag en heel af en toe eens pannekoeken, zoals vandaag. Zoonlief heeft keurig rapportje van juf gekregen en daarom mocht hij zeggen wat we gaan eten.
Verder eten wij erg gezond.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:05

Ooh nou, als ik jou zo door de winkel zou zien lopen zou ik alleen maar denken: +:)+ +:)+

:D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:07

MamboBeach schreef:
Twiggy, wij gaan echt niet vaak naar McDonalds maar wel eens als traktatie bijvoorbeeld. Kinderen hebben het wel eens over die keten, wat zegt je dochter dan? Weet ze wel wat het is? Ik leef niet voor een ander maar kinderen kunnen best hard zijn naar elkaar...

Wij leven ook best gezond maar we genieten ook zeer zeker van het leven. Is misschien net als met opvoeden. :) Ik vind vlees erbij horen en dat we dat nodig hebben. Jij niet, waarschijnlijk vervangers oid. Zo zie je maar, je denkt het allemaal goed te doen maar je doet alles op je eigen manier. :)

Oh, maar ze is er wel eens geweest, alleen weet ze dat niet meer. ;)
Zo vaak gaan we, haha...... En ze kent de locale snackbar hier in het dorp wel, hoor, al komen we daar ook niet vaak.
We hebben ook geen Mac hier in het dorp en geloof me, dat is geen zwaar gemis. ;)

Wij genieten ook van het leven, snoepen ook echt wel, maar ik ben qua hoofdmaaltijden gewoon wel erg op gezond en voedzaam gericht. Maar je kunt hier zo een kast opentrekken, vol chips, drop, chocola, snoepjes, koekjes etc. ;)
Maar gewoon met bepaalde mate. Snap je? Dus zo streng ben ik niet, hoor? Vlees/vis eten we niet. Ik heb haar al uitgelegd hoe en wat en zij wil net als ik geen dode dieren eten. Wat ze in de toekomst doet is haar keuze. Ze is niets verplicht, maar ik maak het niet. ;)

Manzano, dank je; ik ga echt wel genieten van die franse frietjes, hoor, haha!!! Alleen heb ik niets met hamburgers, doordat ik vegetarisch ben. En die salades zijn me niet vers genoeg. Dus ik denk dat ik wat lekkers voor mezelf haal voor later die avond, als ik weer trek krijg. ;)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:08

Ach, kinderen... het zijn net mensen soms.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:08

manzano schreef:
Ooh nou, als ik jou zo door de winkel zou zien lopen zou ik alleen maar denken: +:)+ +:)+

:D

Mensen kijken echt boos hoor dan :D Maar ik kijk boos terug "had je wat?, dan kom het me maar zeggen", maar meestal kijken ze dan wel weer weg :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:10

Oh haha, ik zeg ook niet dat het een zwaar gemis is hoor Twiggy! :D Ik vroeg het me gewoon af! :j