Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:22

Oke.. Pff.. ik zou dat echt niet kunnen in zoon menigte! Ik ging echt tegen de grond! %)

Hoe herkennen we je vanavond!? :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:23

een beveiliger staat zowiezo in zijn recht als hij je er uit stuurt...
vind jij het normaal dan dat iemand zo maar tegen agenten of beveiligers zegt dat wil ik niet?
das lekker...
zie het al voor me:
"rechter" ik veroordeel u tot levenlang
"moordenaar" dat wil ik niet... en mag zo de zaal uit lopen :n

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:28

M_D_H schreef:
een beveiliger staat zowiezo in zijn recht als hij je er uit stuurt...
vind jij het normaal dan dat iemand zo maar tegen agenten of beveiligers zegt dat wil ik niet?
das lekker...
zie het al voor me:
"rechter" ik veroordeel u tot levenlang
"moordenaar" dat wil ik niet... en mag zo de zaal uit lopen :n

nee maar wat je nu zegt is toch wel een hele ander situatie he :+ dat kan je niet vergelijken met wat er is gebeurd in de bus

M_D_H

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:30

in principe wel...
de politie en de beveiliger staan in hun recht als ze iemand de bus uit zetten...
daar heb je niet tegen te discusieren :n
zo toch heel mooi worden hier in nederland...
als je gewoon mocht weigeren iets te doen terwijl dat srtafbaar is :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:30

Elisah1989 schreef:
Oke.. Pff.. ik zou dat echt niet kunnen in zoon menigte! Ik ging echt tegen de grond! %)

Hoe herkennen we je vanavond!? :D

Nou volgens mij ben ik de enige die een zegje doet, dat zeiden ze iig... getuige dan, ze hebben ook de politie gesproken maar ik weet niet wie er nog meer gefilmd is.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:31

wat voor een programma is het dan?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:36

M_D_H schreef:
wat voor een programma is het dan?

Ken het verder ook niet maar het is een soort nieuwsflits oid. met actuele dingen.. kennelijk iets dat lijkt op GeenStijl, dus ben erg benieuwd hoe het gebracht gaat worden. :+

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:39

Het is inderdaad een nieuwsprogramma! :j

De 'journalisten' zijn vrij brutaal en weten menig mens te irriteren!
Vooral de mensen uit de politiek zijn vaak de klos!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:41

Elisah1989 schreef:

Ik vond ze heel aardig, absoluut niet brutaal - tegen mij iig niet :n stelden wat vragen en lieten m'n verhaal vertellen en verder hebben we nog best wat gelachen (ze moesten stukjes filmen voor shots, waarin we dus onzin konden praten, zat die vent ook "eigenlijk moet je nu niet lachen want straks is het een serieuze vraag" :') )

MopY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:43

@ M_D_H
Ja tuurlijk, B had gewoon niet in discussie moeten gaan! Hij heeft wat dat betreft weinig te willen en gewoon te luisteren.

Maar waarom moet het zo escaleren, het ging om een broodje!? Dat had die beveiliger zelf toch wel op kunnen lossen. Op de juiste toon met de juiste houding, zoals babli al zegt soms zijn er van die beveiligers bij die het haast uitlokken om er tegen in te gaan. Die behandelen jou ook met weinig respect.

Ik ga ook kijken vanavond!

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:44

Fiffill schreef:
Elisah1989 schreef:

Ik vond ze heel aardig, absoluut niet brutaal - tegen mij iig niet :n stelden wat vragen en lieten m'n verhaal vertellen en verder hebben we nog best wat gelachen (ze moesten stukjes filmen voor shots, waarin we dus onzin konden praten, zat die vent ook "eigenlijk moet je nu niet lachen want straks is het een serieuze vraag" :') )

Als je vanavond een stukje over de politiek ziet, snap je wat ik bedoel! :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:53

meestal word dat allemaal wel anders gebracht als je denkt vaak met een extra stuk sensatie. ik zag je op het filmpje en je zat echt van ok wanneer zijn we klaar haha. de rust zelve

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:54

MopY schreef:
@ M_D_H
Ja tuurlijk, B had gewoon niet in discussie moeten gaan! Hij heeft wat dat betreft weinig te willen en gewoon te luisteren.

Maar waarom moet het zo escaleren, het ging om een broodje!? Dat had die beveiliger zelf toch wel op kunnen lossen. Op de juiste toon met de juiste houding, zoals babli al zegt soms zijn er van die beveiligers bij die het haast uitlokken om er tegen in te gaan. Die behandelen jou ook met weinig respect.

Ik ga ook kijken vanavond!

het geen waarom het escaleerde was niet om het broodje, maar ging om de grote mond die B tegen de beveiliging en politie had,
daarnaast heeft hij een agent de bus uit geduwd, en dan ben je helemaal verkeerd bezig :n
je niet bemoeien met zaken die je niks aan gaan (het broodje was van a) was een heel stuk beter geweest :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:57

ik vind zooooon bulshit!! bedoel kom op..waarom zo lang zeuren als je zegt dat je iemand eruit gooit als ze zo blijven doen dan huppa gooi die gast naar buiten en deuren dicht! ergste dat dan kan gebeuren is dat hij ff tegen de bus schopt en klaar met 3 man moet je uiteindelijk toch wel 1 jochie naar buiten krijgen, ga je toch niet lopen meppen ofzo...

hoe dan ook ik vind het vanaf begin af aan slecht gehandelt...en t kan gewoonweg niet

bedoel ik snap dat je politie niet mag duwen maar politie doet zoveel want niet terecht is..zo hebben ze eens tegen een vriend van me lopen schoppen met uitgaan...hij deed gvd niet eens wat...maar zn vriendin had hem ff op paaltje neer gezet omdat hij nogal veel gedronken had en ze hem ff niet meer hield...en hij viel om... ze wou toch ff op adem komen totdat politie hem gewoon schopt!! niet eens iets vragen he.. vervolgens word zij en die vriend dus beetje boos, zij zegt nog heel beleefd dat er niks is en ze gewoon ff pauze wou en ze zo verder liepen...niks mee te maken, nog eens trappen en huppa in de boeien (met 4 man eroverheen terwijl hij niet eens wat deed) en mee naar bureau, niet vragen aan haar die ze daar midden in de nacht alleen lieten, of ze sleutels en geld had om thuis te komen enz..nee ben je gek! gewoon wegrijden..staat ze daar, geld had hij en gelukkig waren de huissleutels wel uit zn zak gevallen anders had ze eerst eens in de winter met dr rokje naar politie bureau kunnen lopen!

kortom, politie had die gast al veel sneller de bus uit moeten gooien klaar

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:15

AlexandraM schreef:
ik vind zooooon bulshit!! bedoel kom op..waarom zo lang zeuren als je zegt dat je iemand eruit gooit als ze zo blijven doen dan huppa gooi die gast naar buiten en deuren dicht! ergste dat dan kan gebeuren is dat hij ff tegen de bus schopt en klaar met 3 man moet je uiteindelijk toch wel 1 jochie naar buiten krijgen, ga je toch niet lopen meppen ofzo...

hoe dan ook ik vind het vanaf begin af aan slecht gehandelt...en t kan gewoonweg niet

bedoel ik snap dat je politie niet mag duwen maar politie doet zoveel want niet terecht is..zo hebben ze eens tegen een vriend van me lopen schoppen met uitgaan...hij deed gvd niet eens wat...maar zn vriendin had hem ff op paaltje neer gezet omdat hij nogal veel gedronken had en ze hem ff niet meer hield...en hij viel om... ze wou toch ff op adem komen totdat politie hem gewoon schopt!! niet eens iets vragen he.. vervolgens word zij en die vriend dus beetje boos, zij zegt nog heel beleefd dat er niks is en ze gewoon ff pauze wou en ze zo verder liepen...niks mee te maken, nog eens trappen en huppa in de boeien (met 4 man eroverheen terwijl hij niet eens wat deed) en mee naar bureau, niet vragen aan haar die ze daar midden in de nacht alleen lieten, of ze sleutels en geld had om thuis te komen enz..nee ben je gek! gewoon wegrijden..staat ze daar, geld had hij en gelukkig waren de huissleutels wel uit zn zak gevallen anders had ze eerst eens in de winter met dr rokje naar politie bureau kunnen lopen!

kortom, politie had die gast al veel sneller de bus uit moeten gooien klaar

is dit hoe je vriendin het vertelt heeft of hoe het gegaan is? kan me niet voorstellen dat er uit het niets geschopt word sorry.
Laatst bijgewerkt door Laura1982 op 15-11-10 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:16

denk ik ook niet laura1982

MopY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:24

Mm dit lijkt inderdaad misschien wel op de ene kant van het verhaal, maar na de ervaring die ts gister heeft gehad zou ik niet meteen uitsluiten dat er misschien niet teveel geweld is gebruikt!

Pff heb een hoop gezien in het uitgaansleven, ook weleens 4 beveiligers tegen 1 maar niet op de manier zoals in het filmpje en de beschrijving van ts. Ben er echt van geschrokken, machtsmisbruik -O-

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:27

Ik ben sowieso niet zo te spreken van de Haarlemse politie.. en met 6 man plus hond iemand overmeesteren, zelfs wanneer deze al op de grond ligt, vind ik echt heel ver gaan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:03

Wát een hysterisch kind zeg; hopelijk ziet zij zichzelf terug op de film en schaamt ze zich rot!

Voor de rest is alles wel gezegd; behoorlijk dom van jongeman B. Politie gaat té ver en super dat jij en je vriend jullie zo rustig hebben gehouden!!

En Pownews is van GeenStijl; mijn broertje is toen ook geïnterviewd, heel netjes allemaal.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:28

Zo eerst het verhaal gelezen, en het filmpje bekeken..
Dikke pluim voor de nederlandse dienders, die ook hier gewoon hen werk uitvoeren!
Als meneer netjes naar de beveiliger had geluisterd, was dit allemaal niet gebeurd. Oftewel het is je eigen keuze, kies je ja of kies je nee.. hoe simpel kan het wezen!
Hou je je niet aan de regels, dan kunnen daar concequenties aanhangen ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:54

Wesseltje schreef:
Dikke pluim voor de nederlandse dienders, die ook hier gewoon hen werk uitvoeren!
Als meneer netjes naar de beveiliger had geluisterd, was dit allemaal niet gebeurd. Oftewel het is je eigen keuze, kies je ja of kies je nee.. hoe simpel kan het wezen!

Ben ik het niet mee eens
Hoe ts het verwoord kan ik het me voorstellen ;)
er word wel vaker door een bewaker iets onvriendelijk gezegt.
En vind de politie hier uitermate laf reageren.
heb hier zo hekel aan.

In hun apenpakkies met hun stokkie op iemand slaan :n stoer hoor.
:n met honden etc.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:03

hoe zou jij het dan oplossen?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:05

Hmm goede vraag :') Maar zowieos hoe meer politie je gaat ''nadoen'' of spelen hoe erger de stress word
Komop zeg.. honden , Stokken , 6 auto's?
Die bewaker had gewoon eerst vriendelijk kunnen vragen . Oké grote mond direct boeien om en af voeren. Nachtje cel doet wonderen ;)

Niet eerst iedereen er bij halen en uitdagen d.m.v gaan discussieren en dan ook nog iedereen in de bus houden etc

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:06

Elin_ schreef:
Wesseltje schreef:

Ben ik het niet mee eens
Hoe ts het verwoord kan ik het me voorstellen ;)
er word wel vaker door een bewaker iets onvriendelijk gezegt.
En vind de politie hier uitermate laf reageren.
heb hier zo hekel aan.

In hun apenpakkies met hun stokkie op iemand slaan :n stoer hoor.
:n met honden etc.

Ben benieuwd of je dat laatste ook roept als je ooit zelf de hulp van de politie nodig hebt ;)
En als een bewaker iets ' in jouw beleving' onvriendelijk vraagt, betekend dat dan dat je een discussie moet gaan voeren in een overvolle bus?
Je kan ook zo volwassen zijn om het te laten voor wat het is..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:10

Elin_ schreef:
Hmm goede vraag :') Maar zowieos hoe meer politie je gaat ''nadoen'' of spelen hoe erger de stress word
Komop zeg.. honden , Stokken , 6 auto's?
Die bewaker had gewoon eerst vriendelijk kunnen vragen . Oké grote mond direct boeien om en af voeren. Nachtje cel doet wonderen ;)

Niet eerst iedereen er bij halen en uitdagen d.m.v gaan discussieren en dan ook nog iedereen in de bus houden etc

weet je wat er is gebeurd bij hoek van holland?
deze mensen hebben gedronken en kunnen zich tegen je gaan keren.
ze zijn niemand aan het uitdagen, ze willen iemand uit de bus hebben...
en dat proberen ze eerst mondeling te doen...
ze hebben vaak zat gewaarschuwd :(