kinderen opvoeden, hoe moet dat eigenlijk? (1)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: kinderen opvoeden, hoe moet dat eigenlijk? (1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 16:20

Nou, we hebben haar eens even toegesproken, en ze begreep het wel (hoop ik). ze mag toch naar de disco.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:43

fokfanaat schreef:
hier idem mambo!

Luisteren zullen ze! }> ;)

juval schreef:
Nou, we hebben haar eens even toegesproken, en ze begreep het wel (hoop ik). ze mag toch naar de disco.

En... ze begrijpt het toevallig niet even omdat ze naar de disco wil? :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:45

ik ben bang dat dit dr niet zal tegenhouden om het een volgende keer als dr muts scheef staat weer te doen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:46

fokfanaat schreef:
ik ben bang dat dit dr niet zal tegenhouden om het een volgende keer als dr muts scheef staat weer te doen.

_O-

Eh, ik denk het ook niet! :n

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 20:50

nee, waarschijnlijk niet. we moeten echt wat strenger voor haar gaan worden. (vooral ik, bij manlief luistert ze wel een stukje beter)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:53

niet te bang zijn voor janken/drama/ruzie, geldt voor alle leeftijden.
Als je dit steeds uit de weg wil gaan, nemen ze de regie over.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 20:55

tja, dat is het denk ik wel, niet dat ik bang ben, maar wel (te) makkelijk. Ik ga het liever uit de weg dan dat ik de confrontatie aan ga.

nog wat anders dan.. t is me wel mn dag hoor.
dochterlief van 8 kwam vanmiddag (iets te laat) thuis. ze had met een vriendinnetje (ook 8) gespeeld. Toen vertelde ze me dat dat vriendinnetje al verkering heeft, en dat haar vriendje dus ook wel eens komt logeren en dat ze dan bloot op elkaar gaan seksen :oo :? wat moet ik daar nou weer mee aan??
kijk ik snap best dat ze op die leeftijd nieuwsgierig zijn of zo, maar ik vind dit toch echt veel te ver gaan... ik weet ook niet of dit fantasie van dit meisje (of van mijn dochter, maar dat denk ik niet) is, of dat er echt iets aan de hand is. Ik heb mijn dochter gezegd dat dit niet normaal is.
wat denken jullie, moet ik hier iets mee? praten met de ouders van dit meisje ofzo? wat zouden jullie in mijn geval doen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:58

Das moeilijk, tegen je dochter inderdaad zeggen dat dit niet normaal is,en ik zou het niet vertellen tegen die ouders.Wie weet wat er van waar is, ik zou me daar niet mee bemoeien.Sommige vinden het helemaal niet leuk als je zo iets verteld van hun kind.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:00

meen je, pfffft das wel heel lastig.

ik zou idd wel een balletje opgooien bij de ouders, denk dat het fantasie is, maar je weet het maar niet, en zo kunnen die ouders de boel wat beter in de gaten houden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:02

Je weet ook niet hoe het kind komt aan het verhaal?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:06

Ik had een keer een jongetje over de vloer,ik gaf de kat eten uit blik.Huh zegt hij eet de kat dat das ook zonde, dus ik vraag hoe zo zonde.Thuis eten wij dat zelf, zo uit blik.Toen vertelde hij nog wat,het leek allemaal heel echt.Later hoorde ik van iemand dat dat allemaal niet waar was.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 21:23

ja, sommige kinderen hebben heel veel fantasie idd. Ik ken de ouders van dit meisje eigenlijk niet zo goed, dus ik zou het best lastig vinden om er over te beginnen.

ik ben in ieder geval wel blij dat mn dochter me wel over dit soort dingen vertelt. zodat ik kan uitleggen dat het niet normaal is etc.

zo de oudste maar eens van de disco ophalen..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:26

Kan inderdaad best verzonnen zijn, ik zou wel met de ouders overleggen van dat meisje..... zijn geen verhalen voor een 8jarige om rond te vertellen, lijkt mij....

Zo had ik vorige week in de klas (12/13 jarigen) dat een jongetje iets over zijn ouders vertelde.
We lazen uit een boekje over loverboys en daar ging het over condooms, waarop hij zijn vinger opstak en vertelde:
Juf! Mijn vader doet het met mijn moeder! met een zakje! want dat is goedkoper dan een condoom!

Daar zat ik dan met mijn goede gedrag en pokerface Y;( _O-

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:40

funnyhorses schreef:
Hmmm,naar mijn idee ben je met 17 jaar niet echt een snotneus meer Rainbow.
EN hoe oud is het kleine zusje dan?
Dat ze met een yoghurt?broek naar school wil moet ze toch lekker zelf weten,ze krijgt vanzelf wel commentaar.

En verder kan ze met 17 jaar dr eigen shag/sigaretten kopen als ze al zo dom is om te roken.
Verder denk ik dat je misschien beter de band met haar kunt verbeteren gezien ze pas 3 mnd bij jullie woont?Vergeet niet dat je het hier met een 17jarige te maken hebt!!!
Da's een rot leeftijd,te "oud" om nog kind te zijn en te "jong" om volwassen te zijn!

Wees niet te streng,maar blijf correct en probeer je es in haar situatie te plaatsen.

Zusje is 12. En er zijn hier nog steeds regels in huis, dus ook voor een 17-jarige. Anders gaat zij de dienst hier uitmaken en dat gaat echt niet door. Dat heb ik namelijk al eens uitgeprobeert. Toen was het ineens zo dat ik naar haar moest luisteren en niet andersom. En dat mijn kids naar haar moesten luisteren ipv naar mij. Helaas zolang ze onder mijn dak wonen hebben ze zich gewoon te voegen naar de regels. Heel simpel. De reden dat ze shag van ons krijgt..... is omdat ze van haar moeder nooit zakgeld kreeg en ze dus van anderen ging roken met alle gevolgen van dien, want daar werd ze zoooooo relaxed van.....

Ze krijgt geen commentaar, want een yoghurt broek is voor haar normaal. Hier gebeurt dat dus niet. We hebben afspraken over dingen gemaakt. Onder andere ook over klusjes...... die doet ze dus niet. Prima, dan doe ik ook geen dingen meer voor jou. Heel simpel.

Ze heeft inmiddels wel geleerd om te overleggen, want ik kreeg vanmiddag een sms of ze zusje van school mocht halen en de stad in...... Dat mocht van me maar om een bepaalde tijd thuis, ivm huiswerk zusje, eten.... en trainen van broertje. Ze waren keurig op tijd thuis. Een keer uit je plaat/stekker gaan werkt blijkbaar dus wel.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:56

juval schreef:
ja, sommige kinderen hebben heel veel fantasie idd. Ik ken de ouders van dit meisje eigenlijk niet zo goed, dus ik zou het best lastig vinden om er over te beginnen.

ik ben in ieder geval wel blij dat mn dochter me wel over dit soort dingen vertelt. zodat ik kan uitleggen dat het niet normaal is etc.

zo de oudste maar eens van de disco ophalen..

Ik zou hier wel wat mee doen. Kinderen op die leeftijd zien gewoon veel en spelen het na. Dus ik zou me moed in praten en toch eens een bezoekje wagen aan de ouders. Ik zou er ook niet teveel achter zoeken, maar ik denk dat ik als moeder zijnde dit wel zou willen weten. Omgekeerd zou jij het toch ook graag horen???? Dat een lastig onderwerp is snapt iedereen helemaal als je de ouders niet zo goed kent. Je kunt ook eventueel een gesprek aangaan met de juf/meester.