Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:10

WildWings schreef:
En is je eigen vlag uithangen dan zo enorm van invloed op je 'als goed nederlands burger gedragen' of 'de nederlandse cultuur in ere houden'??? Ik wist persoonlijk niet dat de NL vlag uithangen zo'n belangrijk deel van onze cultuur was.. zoals ik zei, voer mij maar af naar het buitenland dan, ik had helemaal geen vlag hangen. Helaas heb ik ook geen tulpen staan, geen klompen aan, kan geen molen noemen in de buurt, heb geen Delfts blauw in m'n kast of aan de muur, eet liever rijst met satesaus dan stamppot, en de enige kaas in m'n koelkast is mozzarella.. :+ Dus.. ik houd de Nederlanse cultuur zeker niet in ere, dan? Hoe zou ik dat wel moeten doen, volgens jou?

De vlag uithangen op belangrijke dagen is wel het minste wat je kunt doen. Dat hoort er bij.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:13

pniekepnak schreef:
KiWiKo schreef:
als derde generatie nederlander, is het wel een beetje tijd dat je je hier thuisvoelt....... dat opa en oma daar problemen mee hadden kan ik voorstellen...... pappa en mamaa die hier geboren en getogen zijn en een bestaan hebben opbebouwd, nee, kan ik me niet voorstellen........ derde generatie helemaal niet...... en laat nou net die generatie de grootste problemen geven?
als nederlander heb je naast rechten ook veel plichten en dat hangt niet samen met het uithangen van een vlag nee........ maar het houd wel in dat je je als goed nederlands burger gedraagd en je de nederlandse cultuur ook in ere houd, ook al ben je daarnaast moslim

en als je dat niet kan.......... dan is Nederland niet het land voor diegene, dan moet diegene fijn in afganistan gaan wonen........

Waar baseer je dat vetgedrukte op?

En het feit dat iemand een vlag met schooltas ophangt, is dat dan niet al een teken dat diegene de Nederlandse cultuur in ere houd? Alleen op zijn eigen manier? Of is alleen jouw manier de goede manier? En waarom is dat dan?

Het is gewoon meer gepast om een Nederlandse vlag te gebruiken ipv een Turkse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:14

Nou, dan kun je bijna onze hele straat wel naar het buitenland sturen.. nee sterker nog, onze hele buurt.. of hele stad? :DWant er zijn op belangrijke dagen meer huizen die geen vlag hebben uithangen dan huizen die de vlag wel hebben uithangen. Ik vind dat ook echt geen 'big deal'.

Als ik respect wil tonen, doe ik dat op mijn eigen manier, en ik hoef geen vlag uit te hangen om te weten dat ik de Nederlandse cultuur in het algemeen toch wel respecteer (betekent niet dat ik me er 100% thuisvoel en het met alles eens ben, maar respecteren, ja natuurlijk :) ) Ik vind niet dat die vlag uithangen zo'n groot gedeelte van de Nederlandse cultuur is, maar jij vindt dat dus wel? En wat vind je dan nog meer 'de Nederlandse cultuur'? Want dat heb ik al meerdere keren gevraagd, maar heb nog steeds geen antwoord, en ben er best benieuwd naar.. aangezien mensen er toch veel waarde aan lijken te hechten.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:14

GamblersCup schreef:
DeadxStar schreef:
En jij gaat serieus een vlag van Iron Maiden vergelijken met een vlag van een ander land?

Nee, het feit dat ik ook géén NL vlag opgehangen heb maar een andere soort vlag.

DeadxStar schreef:
En hoezo racisten? Lekker makkelijk, iemand gelijk een racist noemen die alleen z'n mening maar uit.

Voel je je aangesproken? Hm, ja, mag ook wel inderdaad.

Ik voel me in dit topic niet thuis, er zijn hier een paar smerige rascisten en ze hebben nog een niveautje "flink onder het gemiddelde" ook... ik ga er vandoor!

Je bent er nooit geweest volgens mij.... Maar ga maar ;)
Laatst bijgewerkt door christel1857 op 24-06-10 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:15

pniekepnak schreef:
KiWiKo schreef:
als derde generatie nederlander, is het wel een beetje tijd dat je je hier thuisvoelt....... dat opa en oma daar problemen mee hadden kan ik voorstellen...... pappa en mamaa die hier geboren en getogen zijn en een bestaan hebben opbebouwd, nee, kan ik me niet voorstellen........ derde generatie helemaal niet...... en laat nou net die generatie de grootste problemen geven?
als nederlander heb je naast rechten ook veel plichten en dat hangt niet samen met het uithangen van een vlag nee........ maar het houd wel in dat je je als goed nederlands burger gedraagd en je de nederlandse cultuur ook in ere houd, ook al ben je daarnaast moslim

en als je dat niet kan.......... dan is Nederland niet het land voor diegene, dan moet diegene fijn in afganistan gaan wonen........

En het feit dat iemand een vlag met schooltas ophangt, is dat dan niet al een teken dat diegene de Nederlandse cultuur in ere houd? Alleen op zijn eigen manier? Of is alleen jouw manier de goede manier? En waarom is dat dan?

op www.cbs.nl

de site die de officiele statistieken bijhoud van nederland :)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:16

WildWings schreef:
Nou, dan kun je bijna onze hele straat wel naar het buitenland sturen.. nee sterker nog, onze hele buurt.. of hele stad? :DWant er zijn op belangrijke dagen meer huizen die geen vlag hebben uithangen dan huizen die de vlag wel hebben uithangen. Ik vind dat ook echt geen 'big deal'.

Als ik respect wil tonen, doe ik dat op mijn eigen manier, en ik hoef geen vlag uit te hangen om te weten dat ik de Nederlandse cultuur in het algemeen toch wel respecteer (betekent niet dat ik me er 100% thuisvoel en het met alles eens ben, maar respecteren, ja natuurlijk :) ) Ik vind niet dat die vlag uithangen zo'n groot gedeelte van de Nederlandse cultuur is, maar jij vindt dat dus wel? En wat vind je dan nog meer 'de Nederlandse cultuur'? Want dat heb ik al meerdere keren gevraagd, maar heb nog steeds geen antwoord, en ben er best benieuwd naar.. aangezien mensen er toch veel waarde aan lijken te hechten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cultuur_in_Nederland

dát dus ;)

http://www.e-changes.nl/landeninformatie/nederland.html
Laatst bijgewerkt door christel1857 op 24-06-10 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:17

christel1857 schreef:
Ik voel me in dit topic niet thuis, er zijn hier een paar smerige rascisten en ze hebben nog een niveautje "flink onder het gemiddelde" ook... ik ga er vandoor!

strafbaar wat je nu zegt.......... wist je dat ook dat het strafbaar is om mensen rasisten te noemen\?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:19

KiWiKo schreef:
strafbaar wat je nu zegt.......... wist je dat ook dat het strafbaar is om mensen rasisten te noemen\?

dat heb ik niet gezegd.... zou je dat ff willen veranderen voordat mensen rare dingen gaan denken van mij...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:20

christel1857 schreef:
KiWiKo schreef:

dat heb ik niet gezegd.... zou je dat ff willen veranderen voordat mensen rare dingen gaan denken van mij...

Het staat toch duidelijk gequote

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:20

Wikipedia, de meest betrouwbare en gewaardeerde bron... :D :D Maargoed, jij hebt zelf dus geen eigen idee bij de cultuur van Nederland, maar bent het gewoon eens met definities op internet? Of is dat jouw mening en staat die ook gewoon op Wikpedia toevallig?

En op welke punten voldoen dan de turken/marokkanen waar wij het over hebben niet aan de Nederlanse cultuur? Want dat is het probleem toch? Dat ze de Nederlanse cultuur niet in ere houden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:21

christel1857 schreef:

smerige rasisten............ is strafbaar :D :D : D

dus helaas......... je bent gewoon strafbaar met je post :)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:21

MarcoBorsato schreef:
christel1857 schreef:

Het staat toch duidelijk gequote

GamblersCup zei dat hoor.... niet ik

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:22

christel1857 schreef:
pniekepnak schreef:

Het is gewoon meer gepast om een Nederlandse vlag te gebruiken ipv een Turkse.

Dat vind ik wel een heel slap argument, want dat jij dat toevallig vind zegt niet dat het ook zo is. Ik ben ook een Nederlander en het maakt mij geen drol uit welke vlag er hangt.

Anoniem

KiWiKo schreef:

Welk wetsartikel is dat precies? Heb er serieus nog nooit van gehoord, is dat echt zo? Volgens mij mag je mensen die racistische uitspraken doen namelijk gewoon racisten noemen.. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet 100% in de wetgeving thuis ben om eerlijk te zijn :o

christel1857

KiWiKo schreef:
christel1857 schreef:

GamblersCup zei dat, niet ik.

gekkesies

KiWiKo schreef:
als derde generatie nederlander, is het wel een beetje tijd dat je je hier thuisvoelt

Dat iedereen zich aan de Nederlandse wetten, normen en waarden dient te houden lijkt me niet meer dan logisch, maar wie ben jij om te bepalen dat iedereen die hier geboren en getogen is zich ook maar 'Nederlander' moet voelen en zich hier thuis moet voelen?
Ik woon al mijn hele leven in Nederland, evenals mijn ouders en mijn opa en oma een groot deel van hun leven, en geloof mij; Ik voel me hier NIET thuis en hoop oprecht ooit te kunnen emigreren.

Ontopic: Ik zou me echt niet druk maken om zo'n vlag, leven en laten leven. Ik vind het totaal niet getuigen van een gebrek aan respect. Dat iemand hier woont en werkt/studeert wil toch nog niet meteen zeggen dat diegene niet trots mag zijn op zijn of haar ware afkomst? In mijn ogen kan dat prima samen, het een sluit het ander niet uit. Als ik me met dit soort triviale dingen bezig zou moeten houden zou ik in ieder geval hardstikke gestoord worden. :D

Urbanus

Lieve medelanders, het woord is overigens Racisten.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:23

KiWiKo schreef:
pniekepnak schreef:

op http://www.cbs.nl

de site die de officiele statistieken bijhoud van nederland :)

En nu even de échte link dan, waar het letterlijk staat! ;)

Anoniem

Yessy schreef:
Ik kan er absoluut niet mee zitten. Ik heb een Spaanse collega die heel demonstratief naast alle oranje versieringen en Nederlandse vlaggen een Spaanse heeft opgehangen, ik vind dat wel humor :D

DAT is heel wat anders. Een vlag ophangen als je ergens in het buitenland bent terwijl het in NL. Konininginnen dag is ook. Maar: een Nederlandse tradtie volgen en dan tóch je eigen vlag op hangen? Dat zou ik net zo opvatten als de TS. Afzetten tegen de Nederlandse Cultuur.

Ik ga nu toch ook niet in Zweden op de trouwdag van de prinses volgens de traditie wel een vlag ophangen maar dan WEL een Nederlandse vlag? :+

Urbanus

christel1857 schreef:
GamblersCup zei dat, niet ik.

Excuus dan.

pniekepnak

MarcoBorsato schreef:
Lieve medelanders, het woord is overigens Racisten.

:')

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:24

christel1857 schreef:
GamblersCup schreef:

Je bent er nooit geweest volgens mij.... Maar ga maar ;)

Ik wil dit even rechtzetten. Ik ben het namelijk helemaal niet eens met Gamblerscup

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:25

KiWiKo schreef:
christel1857 schreef:

Nogmaals, wanneer ga jij nou eens op de echte inhoud van de berichten reageren, in plaats van zulk soort opmerkingen maken die echt helemaal niets toevoegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:25

Laten we het nu houden bij posts die daadwerkelijk wat toe te voegen hebben aan dit topic? Beetje laag dit vind je zelf ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:26

pniekepnak schreef:
Nogmaals, wanneer ga jij nou eens op de echte inhoud van de berichten reageren, in plaats van zulk soort opmerkingen maken die echt helemaal niets toevoegen?

Mee eens. Vertel mij dan even wat JOUW post hiervoor met je smiley voor extra toevoeging had dan? Even uit belangstelling hoor. :roll: