Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja schreef:Iedereen heeft z'n eigen manier van omgaan met voor- en tegenspoed. De één trekt zich terug en richt zich voornamelijk op eigen dingen en eigen gezin, de ander vindt het juist prettiger om met emoties naar buiten te gaan, om het met relatief 'vreemden' te delen. Soms ook uit het idee dat dat de privéomgeving 'ontlast'. Want vergeet niet wat het nieuws van 'terminaal zijn' ook voor impakt op iedereen in de directe omgeving heeft...
Ik denk bij een topic als deze al gauw terug aan de tijd met Dorine, de eerste Bokster die ons ontvallen is. In de jaren daarna helaas nog regelmatig gevolgd door anderen. Bokt is net het 'echte leven' wat dat betreft.
Maar als medebokker heb ik de tijd met Dorine juist als heel intensief en intiem ervaren. Die koos er ook voor om lief en leed met ons te delen. En wij met haar.
Inmiddels is Bokt heel veel groter en zijn we niet meer dat kleine internetvriendenclubje van toen meer. Maar als ik dan de meeste reacties in een topic als deze zie, dan herken ik toch nog een heel stuk verbondenheid met elkaar terug.
Er is geen 'goed' of 'fout' in het omgaan met dergelijk nieuws, of dergelijke levensfases. Iedereen doet het op z'n eigen manier. En dat geldt ook voor degenen die het nieuws lezen, die gaan er ook op hun eigen manier mee om. De één plaatst een lief berichtje, de ander wordt er door geraakt vanuit bv een herkenning, en weer een ander vindt het allemaal veel te heftig en confronterend en klikt het topic weg. Is ook allemaal goed. Alleen negatieve gedachtes of reacties zijn echt niet tof, ik denk dat je die beter vóór je kunt houden. Oók als je terugdenkt aan bokkers zoals Miep, die de vreselijkste berichten plaatste en achteraf niets bleek te mankeren. Dat zijn uitzonderingen. Zieke uitzonderingen. Laat je daar niet door leiden...
Nicky, als jouw man zich goed voelt bij het voortzetten van de zaak, dan moet hij dat doen. Het geeft afleiding, inkomen, en een doel. Is prima, wat de rolverdeling ook is of is geweest.
Ik hoop dat jij voorlopig nog lekker mee kunt bokken, en dat je kunt blijven genieten van de kleine dingen in het leven zoals ik je nu in verschillende berichten zie doen.
Betteke schreef:Heel erg treurig voor je Nickyu.
Maar van mijn kant toch ook een kritische vraag. Ergens las ik dat je hoopt nog 2 jaar te hebben, dan ben je toch niet terminaal? En twee jaar voor je mogelijke overlijden euthanasie bespreken? Ik denk dat je geen scan-arts zover krijgt op dit moment.
Betteke schreef:Heel erg treurig voor je Nickyu.
Maar van mijn kant toch ook een kritische vraag. Ergens las ik dat je hoopt nog 2 jaar te hebben, dan ben je toch niet terminaal? En twee jaar voor je mogelijke overlijden euthanasie bespreken? Ik denk dat je geen scan-arts zover krijgt op dit moment.
Sonja schreef:Ik denk dat het zelfs heel dapper en verstandig is om daar nu al bij stil te staan