Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Shadow0

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:10

Maar Wilders is weer het andere uiterste en werkt dat dan wel? Iemand die veel roept en niet de tact heeft om dingen ook echt uit te voeren (als ik af moet gaan op zijn carriere bij de VVD, de manier waarop hij daaruit is gegaan, de manier waarop zijn partij verloopt, en de manier waarop er omgegaan is met de zetels in de gemeenteraadsverkiezingen), dat heeft toch ook geen zin?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:12

gohya schreef:
Groen Links is té lief en té zacht.[vind ik hoor].
Vind Femke Halsema een hele leuke vrouw,helemaal niet verkeerd,maar ze is te lief.

Op wat voor gebied vind je haar te zacht?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:15

Niemand weet nu al of hij ook uitvoert wat hij roept.
We voor oordelen daar over,we moeten eerst afwachten.
Iedereen in de kamer roept dingen die ze later ook niet kunnen waar maken.De anderen moeten het er tenslotte ook mee eens zijn,je beslist dat niet in je eentje.
En toen is verleden tijd,je weet niet hoe hij veranderd is?

"Heino"
Alleen al haar lieve uitstraling,ook haar debatten zijn te soft.
Je hoort nooit geen grove taal [niet dat dat moet hoor] of keiharde woorden.
Soms gaat ze wel tekeer hoor,maar ze word gewoon niet serieus genoemen lijkt het wel.
Ik vind haar een beetje zoals Agnes kant was,niet echt geschikt voor in de kamer,te lief en zacht.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:16

Misschien heb je gelijk over wilders. Maar het moet toch onderhand eens klaar zijn met bijvoorbeeld alleen maar geld blijven sturen naar mensen die het zo slecht hebben en rampen ect, terwijl andere landen een stuk minder sturen. Geld sturen is een goede zaak MAAR er zijn in nederland ook zoooo veel dingen waarop bezuinigd wordt wat niet zou moeten (zorg bijvoorbeeld. Maar wel miljoenen naar goede doelen? Gaat er niet in bij mij hoor en wilders spreekt dat uit. Doet niemand anders zoals hij het doet. Ik heb daar respect voor maar hij moet het wel waarmaken. Ach ik stem op de PVV. Vorig jaar op de partij van de dieren bij gebrek aan kennis en beter :P dus mijn stem was misshien wel de beslissende voor die ene zetel :P

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:16

Gohya wat betreft vooroordelen heb je geljik in.. afwachten is vaak moeilijk ;)

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:17

Als groot dierenliefhebber en beschermer kan niet anders dan op de PvdD stemmen!
Het wordt tijd dat er iets aan alle misstanden mbt de dieren wordt gedaan...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:19

bnb schreef:
Als groot dierenliefhebber en beschermer kan niet anders dan op de PvdD stemmen!

Volgens mij wil de PVV hier veel aan gaan doen?
Die wil strengere aanpak voor mensen die dieren mishandelen,zoals geld boete's en celstraf.
PVV wil ook een Animal Cops in nederland.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:21

gohya schreef:
"Heino"
Alleen al haar lieve uitstraling,ook haar debatten zijn te soft.
Je hoort nooit geen grove taal [niet dat dat moet hoor] of keiharde woorden.
Soms gaat ze wel tekeer hoor,maar ze word gewoon niet serieus genoemen lijkt het wel.
Ik vind haar een beetje zoals Agnes kant was,niet echt geschikt voor in de kamer,te lief en zacht.

Hmm en toch won ze pas een prijs voor beste debater :P Dat vind ik namelijk juist haar kracht, dat ze rustig blijft maar wel haar punt duidelijk maakt. Helaas lijkt de politiek af en toe net een stal vol met haantjes :P

Het beleid van GroenLinks is ook lang niet meer zo soft als het ooit was. Heb over Arbeid en GroenLinks een stukje geschreven, soort samenvatting van partijprogramma daarover: http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-s ... rbeid.html
Oók GroenLinks is anti uitkeringstrekkers en meelifters. Ze pakken het alleen - denk ik - effectiever aan, ook met oog op de toekomst. Want plannen van bvb de VVD werken op de korte termijn misschien, maar daar betalen we over 10 jaar de rekening van :)

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:21

Ik vrees dat Nederland flink op z'n plaat gaat met een enorm parlement vol met PVV. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik denk wel dat het goed zou zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:29

Ingmar_ schreef:
Ik vrees dat Nederland flink op z'n plaat gaat met een enorm parlement vol met PVV. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik denk wel dat het goed zou zijn.

Bedoel je dat het goed zou zijn als de PVV ook in de coalitie zit?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:29

gohya schreef:
Niemand weet nu al of hij ook uitvoert wat hij roept.
We voor oordelen daar over,we moeten eerst afwachten.

Waarom? Hij zit al in de kamer, hij draait al een tijd mee in de politiek en toch krijgt hij de boel niet op orde en wekt hij vooral weerstand en niks constructiefs op.

Citaat:
En toen is verleden tijd,je weet niet hoe hij veranderd is?

In individuele situaties ben ik best bereid om mensen te nemen zoals ze nu zijn, maar in politiek... nou nee. Bewijs eerst maar dat het beter gaat. Als we de doorsnee 14-jarige marokkaan geen kansen gunnen, waarom zouden we dat dan wel doen met politici?

Citaat:

Ik weet dat Agnes Kant veel kritiek gekregen heeft, maar te lief was daar toch geloof ik niet de hoofzaak...

En ik vind het opmerkelijk dat 'te lief' zo'n ongelofelijk negatieve uitstraling heeft, terwijl liegen (we hebben nog wel wat ministers die dat hebben gedaan) of onkunde ('nee, dat wist ik echt niet') of het roepen van volstrekt onzinnige, onuitvoerbare dingen blijkbaar niet als groot probleem gezien wordt. Terwijl ik dat toch ook wel bepaalde nadelen vind hebben, voor het landsbelang enzo.

Hoe kan Balkenende bv met een stalen gezicht roepen dat hij wel premier wil worden maar niet in de kamer wil zitten? Nadat 'ie eerst al zo graag het land uit z'n handen had laten vallen als hij de kans had gehad om Eurocommissaris (ofwatwashetookalweer) te worden? Dan is het toch duidelijk dat hier blijkbaar niet echt het kiezersbelang voorop staat maar eigen gewin? En de leden van het CDA vinden dat blijkbaar prima. Ik vind het echt onbegrijpelijk...

Ingmar_ : ik kan mij niet voorstellen hoe het goed is voor een land om 'op z'n plaat' te gaan. Het is geen kinderspeelplaats maar een land. Als we toch allemaal al weten dat het niet gaat werken...

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:32

gohya schreef:
Ingmar_ schreef:

Bedoel je dat het goed zou zijn als de PVV ook in de coalitie zit?

Nee, dat absoluut niet. Ik denk dat de PVV een betere rol in de oppositie kan spelen. Kijk het eerst nog even een kabinet af en kijk dan of je het als partij aankan om in de regering te zitten. Het is een jonge partij en deze kan het beter eerst nog wat aankijken. Ik hoop dat het er een beetje duidelijk staat.

Shadow0: Ik heb het wat geprobeerd uit te leggen hieboven. Ik heb het in mijn post nogal krom omschreven. Ik wil absoluut niet dat de politiek in Nederland keihard op z'n bek gaat. Nogmaals, ik heb het raar geformuleerd en ik probeer het wat bij te trekken door deze post.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:36

Ingmar_ schreef:
Nee, dat absoluut niet. Ik denk dat de PVV een betere rol in de oppositie kan spelen.

Dat denk ik ook. Ik vrees dat het in de regering vrij snel tot een val zal komen, maar de oppositie houdt de politiek wel scherp :)

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:37

Heino schreef:
Ingmar_ schreef:
Nee, dat absoluut niet. Ik denk dat de PVV een betere rol in de oppositie kan spelen.

Dat denk ik ook. Ik vrees dat het in de regering vrij snel tot een val zal komen, maar de oppositie houdt de politiek wel scherp :)

Ik denk dat een kabinet enorm snel valt wanneer de PVV in de coalitie terecht komt, hoe graag Wilders dat ook wil.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:37

citeer:Hoe kan Balkenende bv met een stalen gezicht roepen dat hij wel premier wil worden maar niet in de kamer wil zitten?

En dat roepen dus velen die in de kamer zitten.
Ze zijn eigenlijk allemaal hetzelfde,iedereen wil zijn eigen hachje redden.Dát is de politiek in nederland [overal eigenlijk wel].

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:40

gohya schreef:
bnb schreef:

Volgens mij wil de PVV hier veel aan gaan doen?
Die wil strengere aanpak voor mensen die dieren mishandelen,zoals geld boete's en celstraf.
PVV wil ook een Animal Cops in nederland.

Maar de PVV vindt bv ook dat de nerstenfokkerij gewoon moet kunnen (economisch belang) en dat vindt ik nou het toppunt van dierenmishandeling tbv decadentie...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:40

Ingmar_ schreef:
Ik denk dat een kabinet enorm snel valt wanneer de PVV in de coalitie terecht komt, hoe graag Wilders dat ook wil.

Dat denk ik ook, zullen ook vrij veel moties van wantrouwen komen denk ik zo ;)

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:44

bnb schreef:
Maar de PVV vindt bv ook dat de nerstenfokkerij gewoon moet kunnen (economisch belang) en dat vindt ik nou het toppunt van dierenmishandeling tbv decadentie...

Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen bont, het is alleen nogal old-fashion en onnodig en dus koop/draag ik het niet.

Heino schreef:

Daar heb je goed kans op inderdaad! Ik hoop dat de PVV dit zelf ook inziet.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:47

Heino schreef:
Ik hoop het, daarom hoop ik ook op een linkse partij (en dan écht links en niet PvdA) als neutraliser :)

Dat hoop ik ook. Maar wát zijn nu precies de mogelijkheden?
Ik denk dat we er van uit kunnen gaan dat VVD zeker in de coalitie komt.
Als VVD samen wil met CDA en PVV hebben ze de meerderheid en zullen ze zeker niet kiezen voor een linkse partij erbij.
VVD, D66 en dan eventueel PVDA? Redden zij de meerderheid en wil VVD regeren met PVDA????
SP wil niet regeren met VVD (dacht ik gelezen te hebben?), dus een coalitie met deze linkse partij gaat het ook niet worden.
VVD, Groen-links met welke partij? CDA en D66?? Gaat daar een regeringsakkoord uitkomen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:05

Heino schreef:
Ingmar_ schreef:

Dat kan alleen met hele goede reden, een motie van wantrouwen is niet iets wat je bij elk wissewasje inlevert.

Wat zou het trouwens ook voor rare vorm van democratie zijn, als de keuze van het Nederlandse volk zo tenietgedaan wordt? Door een motie van wantrouwen of samenwerking weigeren...

Ik denk dat wanneer de PVV als winnaar uit de strijd komt, het eerst aan de andere partijen is zich aan te passen. Wilders zou uiteraard daar ook een steentje aan bij moeten dragen...

Ik denk dat het nog wel eens heel goed zou kunnen werken allemaal :j

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:17

Uit mijn stemwijzer kwamen de CU en trots op nederland. :+

Ik weet het nog niet. Wilde in eerste instantie gaan voor groenlinks.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:29

insun schreef:
Dat hoop ik ook. Maar wát zijn nu precies de mogelijkheden?
Ik denk dat we er van uit kunnen gaan dat VVD zeker in de coalitie komt.
Als VVD samen wil met CDA en PVV hebben ze de meerderheid en zullen ze zeker niet kiezen voor een linkse partij erbij.
VVD, D66 en dan eventueel PVDA? Redden zij de meerderheid en wil VVD regeren met PVDA????
SP wil niet regeren met VVD (dacht ik gelezen te hebben?), dus een coalitie met deze linkse partij gaat het ook niet worden.
VVD, Groen-links met welke partij? CDA en D66?? Gaat daar een regeringsakkoord uitkomen?

Ik vind het slecht van partijen om andere partijen bij voorbaat uit te sluiten.
Ik ben zelf wel voor GroenLinks, PVV en PvdA/VVD.
Zodat links en rechts gedwongen worden samen te werken ipv elkaar tegen te werken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:14

bnb schreef:

Beter het partijprogramma lezen en dit topic voor je een kortzichtig oordeel trekt ;-)

Het is al eerder voorbijgekomen dat hij staat voor LEGALISERING van de nertsenfokkerij, zodoende heb je toezicht
en controle en verdwijnt de nertsenfokkerij niet in de illegaliteit met alle wantoestanden van dien!

Ik kan dit initiatief alleen maar toejuichen...dit voorkomt juist onnodig dierenleed en wanpraktijken.

PVV is juist heel erg VOOR de dieren :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:23

Heino schreef:
gohya schreef:
Ach weet je,die punten vervagen straks helemaal en je hoort ze niet meer terug.

Ik hoop het, daarom hoop ik ook op een linkse partij (en dan écht links en niet PvdA) als neutraliser :)
Maar, wat ik niet helemaal begrijp, is dat bvb GroenLinks ook heel goede punten heeft, nog vrij veel vergelijkbaar met Wilders ook, waarom stemt men daar dan niet op?

Om dezelfde reden dat de groen links stemmers niet op de PVV gaqan stemmen: Iets houd ze tegen. :)

Ik persoonlijk ga PVV stemmen, knappe jongen ( of meid ) die mij daaraf houd.. :)

Ik vroeg dit weekeind mijn moeder wie ze stemt, die gaat voor de VVD. :) Dat doet ze al zo lang als ik me kan heugen, ik gok dat mijn vader ook voor PVV gaat.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:33

Ik stem op PVV, Geert Wilders!!!
Iedere ker als iemand mij vraagt en ik geef dit antwoord, dan beginnen sommigen gewoon boos te worden. Ik moet eerst maar eens nadenken voordat ik ga stemmen. Ook zegt men tegen mij dat ik dan niet goed bij mijn hoofd ben.
Ik vind gewoon dat Geert een duidelijk standpunt heeft en ben het 100% met hem eens.