Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:44

Nou ik reageer steevast met "Tsja, ik moet wel hé, als de klanten spullen nodig hebben?" :+ Snel stil te krijgen.

Bij ons bij de deur hangt ook iets wat zorgt dat de lucht 'schoon' blijft, maar dat ding blaast zelfs warme lucht. Vrouwtje begon te klagen; jullie hebben de verwarming aan en het is al zo warm dit dat! Nou goed, zal wel. :Y) Dus ik gezegd dat dit geen verwarming was, moppert ze wat en loopt naar haar vriendin toe waarna ze die even vriendelijk meld dat 'dat domme wicht zegt dat het geen verwarming is maar dat de jeugd van tegenwoordig geen verstand heeft van die dingen en het toch écht verwarming is'. Jammer voor die mevrouw hoorde mijn baas dat óók. :Y)

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 01:09

be ik blij dat alle klanten die bij ons komen zeggen dat het lekker koel is bij ons in de winkel.
terwijl wij als personeel die koelte zo gewend zijn dat wij het er eigelijk warm hebben :P

"zo van ja was hebben jullie geluk er zijn hier genoeg winkel zonder airco"

Maar trouwens dat van die pot verf is een ongeluk dus zou niet betaald moeten worden.
opruimen eigelijk even min maar zou wel netjes zijn asl klant zegt zou ik het even opruimen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 01:12

Ik denk dat ik als baas zijnde het van de klant af zou laten hangen. Gaan ze arrogantje spelen dan kan ik het ook. Zijn toch mooi onkosten. Maar gaan ze echt doen van ''oh sorry! sorry!'' heb ik zoiets van: oke, kan gebeuren. Het is in ieder geval wel sociaal naar de medewerkers toe om het of zelf op te ruimen of je excuses voor het laten vallen aan te bieden. ;)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:03

Ik had een vrouw aan mijn kassa, die 3 pakken tintelfruit voor 3 euro wou kopen. Nou ging de korting er niet vanaf, dus ik heb haar even verteld dat ze het bij de counter makkelijker af kon handelen, en bij mij gewoon betalen. Maar ik zag al dat ze daar niet zo zin in had. Dus ik de hoka bellen, was mijn telefoon stuk. Dus weer verteld dat zebeter naar de counter kon gaa. nog steeds niet veel zin :+ Nou gelukkig liep de Hoka net langs. dus ik legde mijn probleem voor, en zij ging even naar het schap om te kijken of de aanbieding juist is. Nou toen kwam ze terug, en het klopte idd, maar nu viel haar gelukkig op, dat mevrouw 2 tintelfruit had, en 1 appelsap. Geen korting dus. Allees lag dus gewoon aan de mevrouw. Nou hoka een nieuw pak gepakt, en toen ging de korting eraf. En dat waren 7 hele centen :D :D Haha toen had ik wel even moeite om mijn lach in te houden, en ik zag dat de klant achter haar, die de hele tijd zat te wachten, dat ook had :P Ohja, de vrouw had ook wel verwacht dat er iets meer af ging :P

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:17

ghehe sommige mensen -.-

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:56

arans schreef:
Ik had een vrouw aan mijn kassa, die 3 pakken tintelfruit voor 3 euro wou kopen. Nou ging de korting er niet vanaf, dus ik heb haar even verteld dat ze het bij de counter makkelijker af kon handelen, en bij mij gewoon betalen. Maar ik zag al dat ze daar niet zo zin in had. Dus ik de hoka bellen, was mijn telefoon stuk. Dus weer verteld dat zebeter naar de counter kon gaa. nog steeds niet veel zin :+ Nou gelukkig liep de Hoka net langs. dus ik legde mijn probleem voor, en zij ging even naar het schap om te kijken of de aanbieding juist is. Nou toen kwam ze terug, en het klopte idd, maar nu viel haar gelukkig op, dat mevrouw 2 tintelfruit had, en 1 appelsap. Geen korting dus. Allees lag dus gewoon aan de mevrouw. Nou hoka een nieuw pak gepakt, en toen ging de korting eraf. En dat waren 7 hele centen :D :D Haha toen had ik wel even moeite om mijn lach in te houden, en ik zag dat de klant achter haar, die de hele tijd zat te wachten, dat ook had :P Ohja, de vrouw had ook wel verwacht dat er iets meer af ging :P

Heel even off-topic.. jij werkt ook bij de vomar:P want alleen vomar verkoopt tintelfruit en heeft het over Hoka's etc. (hoofdkassieres voor degene die het niet weten)

Wij hebben elke morgen een vaste klant. Staat elke morgen om 8 uur voor de deur, en niet iedereen kan zijn humor begrijpen.(ik vind hem daarintegen geweldig, ook niet altijd) We hadden het laatst over tweelingen. Bleek hij dus 2 tweelingen op de wereld te hebben gezet. Kraag om 8.15 te horen dat hij dus een dubbele kanons-schieter heeft(hoop dat jullie snappen wat ik bedoel) Ook heel fijn om te weten, maar ik lach gevouwen.jullie hadden er denk ik wel bij moeten zijn :+ was het leuker geweest

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:18

Bij de deen hebben ze ook Hokás en tintelfruit toch? :+

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:23

Gisteravond was er een vrouw die vroeg of ik een viking was :') Bloedserieus. "ja, omdat je zo blond haar hebt!"

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:33

Haha nee hoor mevrouw, ik ben Piraat!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:43

Ik had vrijdag een meneer aan de telefoon die zei tegen mij dat ik tegen mijn vriend moest zeggen dat ik niet meer thuis kwam die avond :+

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:35

Een klant attendeerde me er laatst op dat mijn make up uitgesmeerd was, zomaar door mijn uitleg heen. :+

Ach, een tijd geleden kwam er een klant aan mij "vragen" of haar tattoeage gecoverd kon worden door een andere tatoeage (kan niet altijd). Dus zij komt naar mij toe, met de mededeling dat ze graag haar tattoo over wil laten tatoeëren, waarop ze stopte met praten en haar shirt omhoog deed om hem aan mij te laten zien.
Dus ik kijk er even goed na, en ik zei dus van "Ja, zoals het er nu uitziet is dat bij deze goed mogelijk :j" Krijg ik letterlijk de reactie terug op een zeer botte manier "JA, dat snap ik ook nog wel dat dat kan :roll:"
Uhh, pardon??? :=

Verder krijg ik geregeld opmerkingen over mijn haar.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:02

Ik werk nog niet zo lang bij de Plus, maar ik heb echt een hekel aan betweterige klanten. := "Jullie hebben hier ook nooit iets, het is altijd op"

Of dan vragen ze om een bepaald product dat op is, ik zoeken in het magazijn, het ligt er niet, zuchten ze en lopen ze door zonder dankjewel ofzo te zeggen. :=

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:07

Ik werk sinds een maand bij een andere supermarkt. Mijn gedachten zijn er totaaal niet bij en wanneer een klant iets aan mij vraagt wat ik uit moet zoeken presteer ik het 9 van de 10x om naar een ander toe te lopen en uit te gaan leggen dat we het product wel/niet hebben of hoe duur het is. Die klanten staan me dan aan te kijken of ik gek ben aangezien ze niks gevraagt hebben :')

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:11

Jolandaa schreef:
Bij de deen hebben ze ook Hokás en tintelfruit toch? :+

haha ja daar werk ik ook :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:52

DeSa; herkenbaar. _O- Ik onthou totaal geen gezichten.. :o
Kwam een mevrouw voor de 3e keer in een week bij mij aan de kassa. "Zo! Jij werkt ook iedere keer als ik langs kom!" En ik maar denken; heb ik die mevrouw al eens gezien dan? _O-

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:57

Vandaag was er een mevrouw die dr boodschapjes en beleg haalde, maar me vertelde dat ze het spa water (aanbieding, 2+1gratis) bij haar in de buurt gaat halen, omdat het te zwaar om te tillen is. Komt ze savonds terug, om het water alsnog bij ons te halen. Dus ik zeg, toch maar hier mevrouw? lukt dat wel met tillen? Zegt ze:"Ach meid! jij bent het weer! ik dacht al, je leek zo op die van vanmiddag, maar ik dacht, die zit hier vast niet nogsteeds" :') Er werd even ingewreven dat acht uur bij de appie zitten abnormaal is. :+

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:02

Misslolliex schreef:
Hilarisch :D

Bij mij op stage was ook zoiets

Zij: Mijn kind heeft een pot verf van de schap afgegooit, en die is kapot gevallen op de grond
Bedrijfsleider: Tja, Of u moet de pot verf betalen, of het opruimen.
Zij: Jullie hebben toch genoeg stagaires, kijk daar loopt ook z'n mokkel.
Bedrijfsleider: Mevrouw, wilt u niet zo over onze stagaires praten, reken dat blik maar af en het is klaar.

Raad eens wie het wel mocht opruimen Ik.
Raad eens wie het geld kreeg van de pot verf: Ik. :D

Even offtopic, dit valt toch gewoon onder de bedrijfsverzekering? Kapot in winkel = geen probleem, wij ruimen het wel op. Ik zou ook raar op mn neus kijken als ik dan inene moest gaan betalen óf opruimen :j Natuurlijk zou ik het wel iets netter verwoorden, haha.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:04

Ik werk in een klein winkeltje en vanmiddag wou een vrouw een sjaal kopen. Er zat een klein gaatje in. Normaal gesproken kostten sjaals 5 euro (we gaan sluiten dus echt bodemprijzen) zegt ze: Ja die mag ik meenemen voor 3 euro! Ik had echt zoiets van: Eh? PARDON?! Dat mag je best even overleggen. Uiteindelijk heeft ze hem ook niet gekocht omdat ik er niet mee akkoord ging :o Wou best wat korting geven, groot gelijk maar niet op zo'n manier! Als ik zo over me heen laat lopen denkt straks iedereen die in de winkel komt oh dat kan ik ook! En als ik dan een keer weiger is het straks: Ja! Maar zij mocht dat ook :+

Of mensen die dan naar me toe komen: (artikel van bijvoorbeeld 10 euro) "Aaah! Dit kan wel voor 5 toch?"
Ik: Nee sorry mevrouw ik kan niet zomaar korting geven
*persoon loopt weg*
*persoon komt terug met hetzelfde artikel*
Persoon: "Aah! Dit kan wel voor 5 euro toch?"
Ik: Nee sorry mevrouw ik kan niet zomaar korting geven
*persoon loopt weer weg*
*persoon komt weer terug met hetzelfde artikel*
Persoon: "Aah! Dit kan wel voor 5 euro toch?"
En dat een paar keer over :')

Omdat we geen grote winkel zijn denken mensen alles te kunnen maken ofzo heb ik soms het idee.. Maar daarvoor moeten ze toch echt naar de markt :P
Laatst bijgewerkt door Cubone op 27-07-10 00:08, in het totaal 2 keer bewerkt

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:05

Zelfs als het bij ons al is betaald, en dan laten ze in de winkel vallen ruimen wij het op ( oke niet ikke, een of andere vakkenvuller :P) en krijgen ze gratis een nieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:06

Lekker bezig dan. := Dat ze ook even netjes vragen of ze korting mogen is nu niet meer schijnbaar. :roll:

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:06

Heb regelmatig gasten die vragen of ik bij de mac woon.
Ja want jij bent er ook altijd.

Nja dat kan wel kloppen, werk 40 uur pw, en dat in versch. diensten.
Heb er idd mn bed nog net niet staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:08

Bij ons liet zaterdag iemand twee potjes nagellak lekker stuiteren, natuurlijk wilde deze persoon ook stiekem de nagels lakken, dus waren beide potjes geopend. Heel de vloer bij de kassa/make-upstellage lag dus onder rode en zwarte nagellak. Ik heb het uiteindelijk schoon moeten maken en de twee potjes zijn gewoon afgeschreven, klant heeft niets hoeven betalen. Ongelukjes kunnen gebeuren. (ook al hoorde het niet dat ze haar nagels stond te lakken. :o Onze nagellak heeft niet voor niets geen testers, maar wel voorbeelden erbij hangen.)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:13

Hahaha ooh ik heb ook een keer heel hard moeten lachen (in mezelf :oo)

Er was een vrouw in de winkel die het niet snapte.
Drie artikelen van 5 euro voor 10 euro.
Mevrouw komt naar mij toe: Maar hoe werkt dat dan?
Ik: Nou als u drie artikelen koopt die 5 euro kosten hoeft u maar 10 euro te betalen
Mevrouw: Ik snap het niet
Ik: leg het op dezelfde manier nog een keer uit
Mevrouw: Ik snap het niet
Ik: Kijk als u 2 artikelen koopt voor 5 euro krijgt u er een 3e gratis bij
Mevrouw: Ik snap het niet :')
Uiteindelijk gaven we het beide op. Ze sprak gewoon goed Nederlands enzo, maar ze snapte het gewoon niet ofzo? Eigenlijk was het wel sneu maar vond het stiekem ook wel heel komisch :+ Ik sta trouwens altijd alleen in de winkel dus ook niemand die me kan helpen op zo'n moment ofzo _O-

Of een keer toen een vrouw een jurk wou passen en ze zat vast met haar boobs :') Midden in de winkel stond ze te springen in haar ondergoed: Waaah! Ik kom er niet meer uit!! En haar vriendinnen lagen na een kwartier nog te rollen over de grond van het lachen _O- Heerlijke momenten! :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:21

komt een klant bij mn zusje aan de kassa en zegt over zon nepvogelte met veertjes, krijg ik korting deze leeft echt niet meer.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:41

Saskiaatje schreef:
Hij is niet de enige klant die zo doet hoor. :')
Risico van het vak als je als enige meisje bij Domino's werkt..

Ik had hetzelfde! In de gloriejaren (spreek ik over 8 jaar geleden ofzo) had ik dankzij m'n geslacht flink wat fooi op een avond, 30 euro was 'normaal' voor 4 uurtjes werk ^_^
Ja, en zolang het bij een praatje blijft en ze flink fooi geven, doen woorden me vrij weinig. 't wordt pas eng wanneer ze te dichtbij komen, maar dat is mij gelukkig nooit overkomen.