Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:13

Zonnetje81 schreef:
Ja voor vlees ben je zo een paar euro kwijt per dag! dat maal 30 ...
Kaas en bier ook ;) En dat koop ik ook bijna elke week.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:14

listiglistje schreef:
Of vlees in de aanbieding en invriezen :)*

Deze week bij de C1000:

- Kipfilet (6 stuks, ofwel 1 kilo 3,99)
- Biefstukken (4 stuks, ofwel 1 pond 3.99)
- Tartaartjes (10 stuks ofwel 1 kilo 5,99)

Doe ik ook wel, maar moet dan opletten dat ik niet koop vanwege de aanbieding :+ Bovendien ben ik nog wel eens weken alleen omdat mijn vent op zee zit, dan duurt het eigenlijk net te lang voordat de vriezer weer een keer helemaal leeg is als ik zulke grote hoeveelheden vlees koop.

Vriezer is mijn vriend :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:17

Invriezen werkt, als je van de vriezer af kan blijven. Maar van die kiloknallers heb ik altijd een nare bijsmaak. Dat is wat een dier dus maximaal heeft mogen kosten.
Zelf kies ik voornamelijk voor a-merken. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk in zijn geheel niet zo veel merkvoedsel neem.
De meeste kosten zitten in vlees, groente en fruit.
Dan nog 1 pak soya, 1 pak vruchtensap en 1 fles cola en ½ brood met af en toe een pak havermout. Dan zou ik een euro per week besparen zou ik het b-merk nemen, maar wel veel smaak. (vruchtensap en cola wil ik gewoon dubbelfriss en coca cola, brood wil ik de gewone variant)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:18

Ik vries het vlees ook altijd in listiglistje.
Dan heb ik altijd vlees in huis, en kunnen we een beetje variëren in het eten. :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:21

Laatst heb ik ook lekker voordelig schnitzel/kippenpootjes enzo bijd e AH gekocht in van die mega verpakkingen met 35% korting erop! Toen viel het me voor een keer mee wat ik moest afrekenen :D Maar goed dat is er niet altijd als het jou uitkomt. En ga ik ga niet speciaal rijden voor een andere winkel ik heb hier een Plus en een AH dichtbij zitten.

LovingTweety

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:25

Aha, ja zonder vlees gaat het snel.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:26

Bij die kiloknallers denk ik altijd aan:

-Waar komt dat vlees vandaan? Ik eet liever geen vlees uit het buitenland namelijk.
-Wat een rotleven heeft het beest gehad als ie voor een duppie in de schappen ligt.
-En de boer moet er weer geld bijdoen, omdat de supermakten OF onder de prijs verkopen OF goedkoop vlees uit het buitenland halen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:27

Zonnetje81 schreef:
Laatst heb ik ook lekker voordelig schnitzel/kippenpootjes enzo bij de AH gekocht in van die mega verpakkingen

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar besef 'je' dan dat juist door dat soort consumentengedrag de bio-industrie niet zal kunnen verbeteren?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:33

Yucca schreef:
Bij die kiloknallers denk ik altijd aan:

-Waar komt dat vlees vandaan? Ik eet liever geen vlees uit het buitenland namelijk.
-Wat een rotleven heeft het beest gehad als ie voor een duppie in de schappen ligt.
-En de boer moet er weer geld bijdoen, omdat de supermakten OF onder de prijs verkopen OF goedkoop vlees uit het buitenland halen.

Ik denk daar echt niet bij na, ook niet over die bio-industrie...Sorry ik ben nl niet zo milieubewust en correct ingesteld :Y)

Ik denk aan mijn eigen portemonnee en niet aan de portemonnee van een boer (zeker zolang boeren meer grond en een groter huis hebben als ik heb ;-) )

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:41

Chubby schreef:
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar besef 'je' dan dat juist door dat soort consumentengedrag de bio-industrie niet zal kunnen verbeteren?

Tsja, ik kijk toch liever naar mijn eigen portemonnee dan naar dit soort dingen....
Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar ik hou me daar niet zo mee bezig.

marilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:42

Chubby schreef:
Nicolletje schreef:
"Ik koop mijn dierenvoer niet bij de Lidl want ik doe er zelf ook mijn boodschappen niet, omdat die goedkope troep vast niet goed is voor mij, of voor mijn dieren"

Nou, dat zou zo een zin van mij kunnen zijn :D Ik ga liever voor kwaliteit dan voor kwantiteit. Mijn beesten eten uberhaupt geen brokjes, maar vlees, zoals een carnivoor betaamt. En wij eten zelf ook liever écht lekker vlees (als in biologisch) dan voorverpakte rotzooi :o

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat kwaliteitscontroles ontzettend belangrijk zijn. Al die voedselschandalen, zelfs in Europa. Laat staan wanneer je producten betrekt van landen waar er nog minder secuur wordt omgesprongen met wat er als 'eetbaar' wordt beschouwd.

En ja, hoe idioot het ook klinkt, ik vind de smaak en andere eigenschappen van veel A-merken gewoon veel beter dan de B of C-keuze. Zelfs toen ik echt minder te besteden had, koos ik voor minder van een A-merk dan veel van een B-merk :=

Regelmatig worden er levensmiddellen getest bij TV Gelderland.
Daar komen producten van de Aldi erg vaak als beste uit de bus (vaak beter dan AH of derg).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:44

Of die van de Lidl eigenlijk nog vaker :j

Moet zeggen dat het me niet uitmaakt. Ik neem mee wat ik lekker vind en wat op de aanbieding is en wat ik nodig heb uiteraard en dat hangt er helemaal van af waar het in de aanbieding is.
Mengelmoesje hier dus, maar alsnog geef ik niet veel geld uit aan boodschappen :+

De kat is het prinsesje in huis want die krijgt wel duur voer :+ Maar daar doet ze ook wel erg lang mee :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:45

marilse schreef:
Daar komen producten van de Aldi erg vaak als beste uit de bus (vaak beter dan AH of derg).

Dan testen ze volgens mij vaak de prijs-kwaliteit verhouding. Dat zegt relatief weinig over de absolute kwaliteit ;)

Zo komen de kattenbrokjes van de Lidl vaak als 'beste' uit de test, maar als je dan zelf kijkt waar het écht om gaat qua voeding dan weet je wel beter..

Nadir schreef:
Tsja, ik kijk toch liever naar mijn eigen portemonnee dan naar dit soort dingen....

Dat is ook je goed recht ;) Ik kan me dat ook wel voorstellen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:51

Nadir schreef:
Ik begrijp je volledig. Serieus. Maar het maakt me wel verdrietig. Omdat hiermee de bio-industrie dus nooit minder zal worden, en de dieren altijd in extreem erbarmelijke situaties blijven leven.
Maar zelf bulken we ook niet van het geld. Wat je er wel aan kan doen is bio-vlees te kopen. Dat doe ik, dan kan ik toch mijn steentje bijdragen.

Maar goed, ik geloof dat dit een andere discussie is. :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:59

Kenzo12 schreef:
Maar ik eet eigenlijk nooit vlees, ik denk dat ik daarop bestwel wat bespaar. En ik koop veel wat in de aanbieding is, wat ik dan kan invriezen / lang bewaren, zo hoef ik als ik boodschappen ga doen niet heel veel te kopen.

Maar eet je dan wel iets vervangends voor het vlees? Het bevat namelijk wel voedingsstoffen die je nodig hebt. Dat je niet elke dag vlees eet oke, maar vegatariërs moeten echt wel vervangend voedsel eten om het vlees tekort (of beter de voedingsstoffen die in het vlees zitten) op te vullen.

Hoe ziet een gangbaar weekmenu eruit bij jouw?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:08

Majo schreef:
Ik begrijp je volledig. Serieus. Maar het maakt me wel verdrietig. Omdat hiermee de bio-industrie dus nooit minder zal worden, en de dieren altijd in extreem erbarmelijke situaties blijven leven.
Maar zelf bulken we ook niet van het geld. Wat je er wel aan kan doen is bio-vlees te kopen. Dat doe ik, dan kan ik toch mijn steentje bijdragen.

Maar goed, ik geloof dat dit een andere discussie is. :P

Als ik daar echt over na ga denken word ik daar ook wel verdrietig van hoor. Maar ik kan er zo weinig aan veranderen. Ik heb nou niet het idee dat ik daar in mijn eentje echt invloed op heb. Bio vlees vind ik echt veel te duur.

Maar dit is inderdaad een andere discussie. ;)

savira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:16

Zo'n beetje 200 euro denk ik. Zonder wat we voor de paarden, katten, hond en vogel nodig hebben
wel incl verzorgingspullen wasmiddel en schoonmaakmiddelen enzo
Vlees end door ik ook in de aanbieding kopen en invriezen, ook wel eens op de dag met 50 % korting en dan in de vriezer.
Verder kom ik elke week bij de groentehandel, kwekerij.
Daar koop ik heel goedkoop alle groente, fruit en aardappels.
Dan haal ik bij de Aldi een hoop.
En jah ik heb dan nog wel een deeltje wat ik bij de buurtsuper haal toch die favoriete dingetjes.

Als we een verjaardag hebben ofzo ga ik me budget ver teboven.maar dan ook echt ver :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:18

Ik ga zo boodschappen doen en ik zal het laten weten. Heb niet zo veel nodig, moeten ook nodig de kasten eens een beetje leeg eten :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:30

Mensen weten niet wat bio in houdt, die dieren hebben het A niet beter. Ten tweede zijn die kiloknallers gewoon aanbiedingen op dat moment, is hetzelfde vlees dat je een week tevoren voor het dubbele kocht.

En de boer houdt geen cent meer over aan het biologische gebeuren dus is allemaal zo'n kletspraat.

Koeien van een biologisch bedrijf mogen niet naar buiten omdat ze dan niet precies krijgen wat volgens de regels moet. Daarbij krijgen ze ander voer en worden ze juist opgehokt...nee vertel mij iets, genoeg gezien op school! Daarbij mogen die akkers niet met meststoffen worden gespoten waardoor bepaalde ziektes weer de kop op steken enz enz.

En ik ga geen 100 euro meer uitgeven wat ik niet heb...en voor hetzelfde product omdat het een commercieel praatje bevat.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 05-03-10 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:39

Zonnetje81 schreef:
Koeien van een biologisch bedrijf mogen niet naar buiten omdat ze dan niet precies krijgen wat volgens de regels moet. Daarbij krijgen ze ander voer en worden ze juist opgehokt
Waarom heet het dan bio? Ophokken is toch juist bio-industrie? Biologisch is volgens mij toch echt wat anders.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:42

Ja ik bedoelde eignelijk biologisch ;) sorry. Maar ik weet niet wat bovenstaande bokkers dan bedoelen?
Heb het even aangepast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:44

toen ik het geld had en het me kon veroorloven, kocht ik heel veel biologisch en verantwoord en alles.

maar ik heb daar gewoon geen geld voor nu.
kiloknallers liggen bij mij nu ook in de vriezer.

wat ik nog wel heb zijn biologische eitjes, die krijg ik gratis mee van de boer waar ik op stal sta :D

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:45

Ik zit met zn tweeen op ongeveer 100 euro incl 2 katten. Nettorama is echt heel goedkoop. En zelf drink ik heel veel water, dus drinken voor mij haal in weinig. En we eten vaak gekookte aardappelen, en overal het huismerk van. En idd letten op de aanbiedingen :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:46

Majo schreef:
Zonnetje81 schreef:
Koeien van een biologisch bedrijf mogen niet naar buiten omdat ze dan niet precies krijgen wat volgens de regels moet. Daarbij krijgen ze ander voer en worden ze juist opgehokt
Waarom heet het dan bio? Ophokken is toch juist bio-industrie? Biologisch is volgens mij toch echt wat anders.

Jij bedoelt bijv de legbatterijen dat is bio industrie. Bij biologisch mogen ze niet naar buiten maar staan ze bijv wel op stro, ze zullen wel iets meer m2 hebben per koe maar naar buiten komen ze niet. Het valt niet onder bio industrie op die manier ook omdat ze vrij kunnen bewgen.

Maar goed dit is even kort door de bocht, ik zit niet meer zo in dat wereldje dus het fijne kan ik zo 123 niet in detail uitleggen. Maar mensen denken dat bij biologisch dat de beesten het zoveel beter hebben, imo is dat niet zo, die bedrijven moeten gewoon aan bepaalde regels voldoen waardoor het biologisch heet (bijv wat voor voer het beest krijgt of dit biologisch/dus zonder chemische stoffen is geteeld) en de consument heeft een ander beeld dan de werkelijkheid en die probereen ze goed in stand te houden!
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 05-03-10 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:46

Volgens mij haal je de termen door elkaar Zonnetje.

Biologische koeien lopen gemiddeld een half jaar buiten, in de winter hebben ze meer ruimte in stal, maar vanaf het voorjaar tot najaar lopen ze toch echt gras te eten.
Laatst bijgewerkt door Issy op 05-03-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt