Zonnetje81 schreef:Kaas en bier ookJa voor vlees ben je zo een paar euro kwijt per dag! dat maal 30 ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
listiglistje schreef:Of vlees in de aanbieding en invriezen![]()
Deze week bij de C1000:
- Kipfilet (6 stuks, ofwel 1 kilo 3,99)
- Biefstukken (4 stuks, ofwel 1 pond 3.99)
- Tartaartjes (10 stuks ofwel 1 kilo 5,99)
Yucca schreef:Bij die kiloknallers denk ik altijd aan:
-Waar komt dat vlees vandaan? Ik eet liever geen vlees uit het buitenland namelijk.
-Wat een rotleven heeft het beest gehad als ie voor een duppie in de schappen ligt.
-En de boer moet er weer geld bijdoen, omdat de supermakten OF onder de prijs verkopen OF goedkoop vlees uit het buitenland halen.
Chubby schreef:Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar besef 'je' dan dat juist door dat soort consumentengedrag de bio-industrie niet zal kunnen verbeteren?
Chubby schreef:Nicolletje schreef:"Ik koop mijn dierenvoer niet bij de Lidl want ik doe er zelf ook mijn boodschappen niet, omdat die goedkope troep vast niet goed is voor mij, of voor mijn dieren"
Nou, dat zou zo een zin van mij kunnen zijnIk ga liever voor kwaliteit dan voor kwantiteit. Mijn beesten eten uberhaupt geen brokjes, maar vlees, zoals een carnivoor betaamt. En wij eten zelf ook liever écht lekker vlees (als in biologisch) dan voorverpakte rotzooi
![]()
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat kwaliteitscontroles ontzettend belangrijk zijn. Al die voedselschandalen, zelfs in Europa. Laat staan wanneer je producten betrekt van landen waar er nog minder secuur wordt omgesprongen met wat er als 'eetbaar' wordt beschouwd.
En ja, hoe idioot het ook klinkt, ik vind de smaak en andere eigenschappen van veel A-merken gewoon veel beter dan de B of C-keuze. Zelfs toen ik echt minder te besteden had, koos ik voor minder van een A-merk dan veel van een B-merk
marilse schreef:Daar komen producten van de Aldi erg vaak als beste uit de bus (vaak beter dan AH of derg).
Nadir schreef:Tsja, ik kijk toch liever naar mijn eigen portemonnee dan naar dit soort dingen....
Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar ik hou me daar niet zo mee bezig.
Nadir schreef:Ik begrijp je volledig. Serieus. Maar het maakt me wel verdrietig. Omdat hiermee de bio-industrie dus nooit minder zal worden, en de dieren altijd in extreem erbarmelijke situaties blijven leven.Tsja, ik kijk toch liever naar mijn eigen portemonnee dan naar dit soort dingen....
Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar ik hou me daar niet zo mee bezig.
Kenzo12 schreef:Maar ik eet eigenlijk nooit vlees, ik denk dat ik daarop bestwel wat bespaar. En ik koop veel wat in de aanbieding is, wat ik dan kan invriezen / lang bewaren, zo hoef ik als ik boodschappen ga doen niet heel veel te kopen.
Majo schreef:Ik begrijp je volledig. Serieus. Maar het maakt me wel verdrietig. Omdat hiermee de bio-industrie dus nooit minder zal worden, en de dieren altijd in extreem erbarmelijke situaties blijven leven.
Maar zelf bulken we ook niet van het geld. Wat je er wel aan kan doen is bio-vlees te kopen. Dat doe ik, dan kan ik toch mijn steentje bijdragen.
Maar goed, ik geloof dat dit een andere discussie is.
Zonnetje81 schreef:Waarom heet het dan bio? Ophokken is toch juist bio-industrie? Biologisch is volgens mij toch echt wat anders.Koeien van een biologisch bedrijf mogen niet naar buiten omdat ze dan niet precies krijgen wat volgens de regels moet. Daarbij krijgen ze ander voer en worden ze juist opgehokt
Majo schreef:Zonnetje81 schreef:Waarom heet het dan bio? Ophokken is toch juist bio-industrie? Biologisch is volgens mij toch echt wat anders.Koeien van een biologisch bedrijf mogen niet naar buiten omdat ze dan niet precies krijgen wat volgens de regels moet. Daarbij krijgen ze ander voer en worden ze juist opgehokt