Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:58

Citaat:
En dat is dus niet zo'n handig referentiekader als het niet om jou gaat. Je hebt alle recht om je eigen relatie zo in te richten als je wilt, maar ik vind het niet terecht als je je eigen relatie als uitgangspunt neemt voor hoe het bij anderen werkt of zou moeten werken.

Mijn mening over het al dan niet hebben van een Open Relatie heb ik een paar pagina's terug al gegeven. Maar de discussie verdiepte in het persoonlijke, dus heb ik daar ook een toelichting op gegeven.

Citaat:
Wat bedoel je precies - dat je zelfs al fout bezig bent als je hier als partners over spreekt?

Absoluut niet. Ik bedoel hier mijn mening over de open relatie in zijn algemeen. Mijn persoonlijke ervaring, mede opgedaan door werkzaam te zijn in discotheken en clubs waarin een open relatie/swingen als gewoon of normaal werd beschouwd.

Citaat:
Hoevaak is 'vaak'? Wat voor getallen moet ik me daarbij voorstellen? Want als ik om me heen kijk kan ik eigenlijk niet zo heel veel open relaties noemen, en de details over wie wat heeft voorgesteld heb ik ook niet genoeg om daar statistieken van op te geven. Als je op relatieplanet kijkt dan zie je trouwens wel hele andere dingen, maar da's natuurlijk wel een beetje een gekleurde steekproef.

Ik kan met stelligheid zeggen dat ik, in betreffende periode waarin ik dus vanwege mijn werk veel in aanraking kwam met partnerruil, swingen en open relaties ongeveer 8 van de 10 relaties zeker stuk heb zien lopen omdat één van de partijen het eigenlijk niet meer wilde of liever nooit gewilt had. Maar graag tegemoet wilden komen in de wensen van de ander.
Laatst bijgewerkt door Nastik op 22-01-10 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:01

Even aan het qloten met het quoten. ;-)

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:09

Shadow0 schreef:
Nastik schreef:
ik moet bekennen dat ik best teleurgesteld zou zijn als de verwaarlozing van pakweg een half jaar door de komst van ons kind voor mijn man een reden zou zijn om van sex direct een probleem te maken.

Maar goed, dan buig je mijn scenario wel flink om. :)

En dat is jammer want ik ben best benieuwd hoe je aankijkt tegen zo'n situatie - en die niet meteen betrekt op hoe het nu bij jullie is, want dat geldt gewoon niet voor iedereen.

Objectief?

Ik begrijp simpelweg niet waar die behoefte vandaan zou komen bij mensen. Ik vind "de mens is nu eenmaal niet monogaam" ook echt een dooddoener eerste klas. Of dat een man gemaakt zou zijn om zoveel mogelijk zaad te verspreiden.

Blijf dan gewoon lekker vrijgezel. Waarom in een verbintenis gaan zitten als je liever de vrije vogel uithangt? Vrij zijn zou toch in zo'n situatie veel makkelijker zijn? Minder gecompliceerd, je betrekt anderen niet bij jouw behoefte of kunt een ander geen verdriet doen. Behalve je partner heb je ook nog eens met anderen te maken die jouw behoefte vervullen.

Ik vind het gecompliceerde materie.

Je kunt wel stellen dat je de intimiteit in bijv. vriendschap, goede gesprekken etc..etc.. belangrijker vind in de relatie dan de sex, waardoor je dat met anderen kunt delen, maar imo is dát de basis van een relatie en sex het bindmiddel.

Vriendjes of diepgaande vriendschappen kun je met velen aangaan, maar sex maakt de relatie toch exclusief?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:23

Nastik schreef:
Ik begrijp simpelweg niet waar die behoefte vandaan zou komen bij mensen. Ik vind "de mens is nu eenmaal niet monogaam" ook echt een dooddoener eerste klas. Of dat een man gemaakt zou zijn om zoveel mogelijk zaad te verspreiden.

Maar alle genuanceerde meningen en goede argumenten die hier gegeven zijn wil je ook niet begrijpen. Er is wel meer gezegd dan 'de mens is nu eenmaal niet monogaam'. En ik ben nog steeds benieuwd wat je dan vindt van de situatie die ik schetste.

Citaat:
Waarom in een verbintenis gaan zitten als je liever de vrije vogel uithangt? Vrij zijn zou toch in zo'n situatie veel makkelijker zijn?

Dat hangt er dus maar net van af wat je wilt. En dat is niet eenvoudig in tweeen te hakken met een 'je wilt een exclusieve relatie' of je wilt alleen maar vrijheid. Daartussen zit zo'n groot gebied, waarom zou je dat zo ongenuanceerd indelen?

Citaat:
Minder gecompliceerd, je betrekt anderen niet bij jouw behoefte of kunt een ander geen verdriet doen. Behalve je partner heb je ook nog eens met anderen te maken die jouw behoefte vervullen.

Da's natuurlijk niet waar. Je betrekt altijd anderen bij je behoeften of niet-behoeften en je kunt een ander verdriet doen. Je kunt ook een ander verdriet doen door alles rigoreus af te kappen en vrij te blijven, bijvoorbeeld.

Alles-of-nietsbenaderingen zijn gewoon zo zonde... mensen zijn zo verschillend, waarom zou je dat reduceren tot twee mogelijke statussen?

Citaat:
Vriendjes of diepgaande vriendschappen kun je met velen aangaan, maar sex maakt de relatie toch exclusief?

Nee, JIJ vindt dat dat de relatie exclusief maakt. Het maakt jullie relatie exclusief omdat jullie zijn overeengekomen dat dat zo is. Maar dat hoeft absoluut niet te gelden voor andere relaties.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:08

maaike93 schreef:
't is maar hoe je het benaderd. Óf-> Je voelt het als belediging of 'niet-goed-genoeg-zijn' als partner vreemdgaat. Óf-> Je ziet het meer als 'de ander nog meer plezier gunnen' (dan moeten beide er natuurlijk open voor staan)

Elke keer als er zo'n reactie wordt geplaatst, komt het over alsof de mensen die geen open relatie hebben, de anders dus niks 'gunnen'.. Ik vind dat zo'n onzin..

En over die kinderen wat ik net las, daar kies je toch SAMEN voor??

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:33

Shadow0 schreef:
Nastik schreef:
ik moet bekennen dat ik best teleurgesteld zou zijn als de verwaarlozing van pakweg een half jaar door de komst van ons kind voor mijn man een reden zou zijn om van sex direct een probleem te maken.

Maar goed, dan buig je mijn scenario wel flink om. :)

En dat is jammer want ik ben best benieuwd hoe je aankijkt tegen zo'n situatie - en die niet meteen betrekt op hoe het nu bij jullie is, want dat geldt gewoon niet voor iedereen.

Volgens mij hoeft er niet per sé een probleem te zijn in bed als je elkaar een beetje tegemoet komt.. elk libido is anders, sommige meer compatibel dan andere, maar je kan je partner ook bevredigen zonder de echte daad. Als je affectie voor elkaar hebt kan dat geen knelpunt zijn in de relatie. Is mijn mening dan.

rainbow8

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:53

Ben ik wel met je eens unicorn_kiss. Als je dan meer behoefte hebt dan je partner ....... dan doe je het toch bij jezelf....... als je partner het niet met een open relatie eens is....... of met swingen......

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:20

Volgens mij is de samenvatting:

als je er allebei achter staat is een open relatie prima.

maar, wees dan wel zeker dat je er allebei voor 100% achter staat én dat je blijft communiceren voor het geval dan één van beiden van gedachten verandert. Dat geldt overigens voor elk soort relatie!

Al met al is het complexe materie.

Staat het je niet aan; begin er dan niet aan!!!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:18

Vooral die laatste zin sallandval....... Geweldig!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:18

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:46

Nastik schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet respectvol. Niet wat betreft de "goedkeurende partner", dus degene die toestaat of zogenaamd respecteerd dat de ander niet monogaam kan zijn, alswel voor de niet-monogame partij. De één omdat deze blijkbaar niet genoeg zelfvertrouwen of vertrouwen in de liefde heeft om zijn of haar grenzen te bewaken en zich dus veilig voelt in een rol waarin grenzen gewoon worden overschreden door de andere omdat deze nu eenmaal niet monogaam is. De niet-monogame is gewoon een egoïstische flapdrol zonder enig respect voor de liefde die er blijkbaar bevrediging uitput door over de ander zijn of haar grenzen te walsen.

Persoonlijk vind ik swingers en partnerruilende mensen maar zielig, blijkbaar weten ze ware liefde en lichamelijke genegenheid niet op waarde te schatten. Puur uit egoisme en eigenbelang maar in de rondte willen blijven neuken. Daar is niks puurs of liefdevols aan i.m.o.

Mijn eigen ervaring is dat monogamie iets is dat natuurlijk ontstaat als je je maar genoeg verbonden voelt met elkaar. Dan is een prikkel van buiten af helemaal niet meer nodig.

Ik ben het hier echt totaal niet mee eens. :n Het moet van beide kanten komen vind ik, dan pas werkt het. En ik kan me heel goed voorstellen dat ik best eens iets (iemand) anders zou willen, ik houd wel van een beetje verandering en kan het me echt niet voorstellen om mijn hele leven met één iemand te slijten. Vreselijk!
Wat jij beschrijft is alles behalve een goede open relatie. Volgens mij heb je het nog niet helemaal begrepen...

Monogamie vind ik onzin, mensen zijn helemaal niet monogaam. Ja, sommigen kunnen zichzelf er toe dwingen of zijn misschien echt wel monogaam maar volgens mij is dat echt niet het uitgangspunt geweest. :n

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:35

Dat vind ik dus altijd nogal kort door de bocht.. Iedereen moet het voor zichzelf weten, dat even als eerst.

Als je gelukkig bent in een open relatie moet je dat natuurlijk vooral doen :)

Maar waarom dan weer, mensen zijn helemaal niet monogaam.
Ik vind dat dus echt onzin, er zijn dus genoeg mensen die wél echt monogaam zijn. Waarom willen sommige mensen dat niet geloven?

Ik word alleen maar blij van het idee, als ik eraan denk om m'n hele leven met m'n vriend te zijn. En ik hou wat dat betreft helemaal niet van verandering. Ik ben wel monogaam..
Ik zou zeker wel de rest van m'n leven kunnen slijten met m'n vent.. :)

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 01:54

DeadxStar schreef:
Dat vind ik dus altijd nogal kort door de bocht.. Iedereen moet het voor zichzelf weten, dat even als eerst.

Als je gelukkig bent in een open relatie moet je dat natuurlijk vooral doen :)

Maar waarom dan weer, mensen zijn helemaal niet monogaam.
Ik vind dat dus echt onzin, er zijn dus genoeg mensen die wél echt monogaam zijn. Waarom willen sommige mensen dat niet geloven?

Ik word alleen maar blij van het idee, als ik eraan denk om m'n hele leven met m'n vriend te zijn. En ik hou wat dat betreft helemaal niet van verandering. Ik ben wel monogaam..
Ik zou zeker wel de rest van m'n leven kunnen slijten met m'n vent.. :)

Amen!

Ik vind het zo makkelijk van mensen wanneer ze zeggen 'de mens is van nature niet monogaam'. In mijn ogen is dat gewoon een excuus om vreemd te gaan!! Belachelijk!

Natuurlijk: wanneer beide partners overeen komen dat ze het met Jan en alleman willen doen, prima.

Maar dat kan ik dan geen 'vreemdgaan' noemen omdat vreemdgaan in mijn ogen iets is, wat je achter de rug van je partner om
doet!
Ik vind het gewoonweg respectloos!!

Maarja, ik ben dan ook een vrouw die zegt dat wanneer ik erachter kom dat mijn vriend vreemd is gegaan of gaat, dat ik een uur later met mn spullen buiten sta (tis zijn huis namelijk :P ).
Ik heb respect voor mensen die gelijkwaardig in hun relatie zijn, en samen een bepaalde beslissing maken. Wat betreft vreemdgaan: Het ene zaakje sluit je af, voor je met de volgende begint!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:56

Vrienden van mij hadden een open relatie. Inmiddels is dat stuk gelopen doordat de vrouw in kwestie toch beetje bij beetje de Open relatie wou verminderen. Ze kreeg er toch meer moeite mee dat het allemaal zo "open " was.
Zelf heb ik een "ouderwetse" relatie. Temminste dat denk ik ;)
Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om met een andere man in bed te liggen. Sex om de sex trekt mij totaal niet. Uiteraad wel eens in het verleden als single uitgeprobeerd ;) Maar is gewoon niet mijn ding.

Ik heb niets tegen stellen die wel een open relatie hebben , zolang ze ons er maar buiten laten ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:12

Ik zeg ook dat er heus wel monogame mensen zijn (althans, mensen die hun hele leven bij één iemand blijven) maar ik denk dat het niet het uitgangspunt is geweest als je kijkt naar de mens. :) Volgens mij meer verzonnen door ons christelijke kerkje hier...

@Ghani: natuurlijk is dat geen excuus om vreemd te gaan, en in een open relatie wordt er ook helemaal niet van vreemdgaan gesproken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:55

Grappig dat mensen de term "vreemdgaan" blijven gebruiken, terwijl het over een open relatie gaat. Als je het met elkaar eens bent dat je niet exclusief voor elkaar bent, dan is het helemaal geen vreemdgaan meer, maar slechts een ander contact met "toestemming" van de andere partner.

Ik heb het vermoeden dat als meer mensen hun relatie vrijer/opener zouden maken, er veel minder "vreemdgegaan" zal worden. De spanning van het stiekumme is er dan af, en dat maakt het denk ik al minder aantrekkelijk voor een aantal mensen. Ik denk dat de keuze voor het bij je eigen partner zijn en blijven bewuster en daardoor sterker wordt.

Ik vind het wel iets moois hebben, een goede open relatie. Voor mij getuigt het JUIST van zelfvertrouwen en vertrouwen in elkaar, om elkaar los te kunnen laten en te weten dat die ander toch wel bij je blijft. Uit volledige vrije wil. En ik wéét dat tegenstanders van een vrije relatie nu gaan roepen "ik ben ook uit vrije wil bij mijn partner" en dat geloof ik ook wel. Maar je maakt mij echt niet wijs dat je NOOIT in de situatie gekomen bent of gaat komen dat je iemand tegenkomt waar je je ook wel eens in zou willen verdiepen.

Als ik trouwens eens in mijn omgeving rondkijk naar de "vreemdgangers" dan zou ik ook wel benieuwd zijn naar percentages mensen die, als ze "vrij" gelaten zouden worden in hun relatie, "ineens" biseksueel zouden blijken te zijn. Of in ieder geval de behoefte hebben om daarmee te experimenteren. Het valt mij op dat een groot deel van de mensen waarvan ik weet dat ze vreemdgaan dat met het andere geslacht doen dan hun partner.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:20

Is het niet zo dat mensen "vreemdgaan" omdat er een gemis is aan iets in een relatie?

Dat kan van alles zijn, een kinderwens van de vrouw terwijl de man daar nog niet aan toe is bijv. Man voelt zich dan niet gelukkig met hetgeen hem bijna opgelegd word en vlucht naar een ander waar dit niet aan de orde is...
De keuze van een huis wat als een molensteen voelt om de nek...
Gebrek aan wederzijds respect...
Zoiets lijken me dus echt redenen cq oorzaken van vreemd gaan, terwijl een open relatie voor hen die dat willen een toevoeging kan zijn in die relatie.

Wel ben ikzelf van mening dat een mens monogaam kan en wil zijn indien deze dat wenst, zelf ben ik van deze voorkeur.

Zij die een open relatie hebben of ambiëren deze te hebben moeten rekening blijven houden met elkaars grenzen in deze, terwijl men niet moet vergeten dat in een open én monogame relatie geïnvesteerd moet worden, en moet ten alle tijden echt moet communiceren

Een goede relatie, open of monogaam drijft op verlangens, wederzijds respect en niet te vergeten liefde voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:37

Myukii schreef:
Maar ik heb juist zó veel respect voor de mensen die er anders over denken. Mensen die het wél accepteren van de partner dat hij/zij niet monogaam kan/wil zijn.
Het getuigt mij van een enorme sterke band met elkaar, een hele goede relatie, als je het vreemdgaan van de ander kunt accepteren. Als je kunt zeggen: "Ik weet dat je emotioneel gezien 100% voor mij gaat, dan 'gun' ik je het lichamelijke plezier met anderen" (ik zeg maar wat. :D )

:\

Ik heb eerder het idee dat die mensen aan struisvogelpolitiek doen... Die liever hun kop in het zand steken. Want mijn mijn ogen is emotioneel en lichamelijk onlosmakelijk aan elkaar verbonden!

Ik zou geen vent hoeven die mij het niet waard vind om trouw aan mij te blijven.
Als ik dat niet waard ben, is hij mij niet waard.....
Een relatie is echt wel een beetje ´opofferen´.. als mijn vent dat de moeite niet zou vinden, is de hele relatie de moeite niet waard...

Het is echt niet zo raar dat je voor elkaar kiest, een beetje moeite mag best gedaan worden hoor...

zo denk ik er iig over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:40

Joolien schreef:
Misschien rechtlijnig, maar als je iemand vreemdgaat, heeft hij niet de ware gevonden, is hij/zij toch op zoek naar meer.
Ik geloof er heilig in, dat als je echt de ware hebt gevonden, je niemand anders meer nodig hebt.

En ik vind het voor diegene die het van de ander accepteerd naief...

mooi gezegd en helemaal mee eens...maar misschien moeten mensen eerst weten hoe dat voelt voor ze dat kunnen snappen!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:41

Ik snap eigenlijk wel dat veel mensen het toch over vreemdgaan hebben.
Ik denk dat het komt doordat je als openrelatie-deelnemer toch bij 'vreemden' wat gaat halen wat je dan thuis 'tekort' komt. Niet dat je thuis geen seks zult hebben of geen liefde krijgt, maar je wilt het toch van meer personen, ondanks dat je van je partner houdt... Je hebt dus niet genoeg aan die ene...
Ik denk dat het daar wat mee te maken heeft dat mensen het toch vreemdgaan vinden... Hersenspinsel :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:49

VivaLaVida schreef:
Maar ik heb juist zó veel respect voor de mensen die er anders over denken. Mensen die het wél accepteren van de partner dat hij/zij niet monogaam kan/wil zijn.
Het getuigt mij van een enorme sterke band met elkaar, een hele goede relatie, als je het vreemdgaan van de ander kunt accepteren. Als je kunt zeggen: "Ik weet dat je emotioneel gezien 100% voor mij gaat, dan 'gun' ik je het lichamelijke plezier met anderen" (ik zeg maar wat. :D )

Als het seksueel 'goed' gaat in een relatie en één van de 2 'kan' niet monogaam blijven, vind ik dat profiteren en simpelweg érg zwak.
En dan nog kan je elkaar tegemoet komen bij zoiets zonder er sprake hoeft te zijn van een andere (of meerdere) in het spel.

Wie zegt trouwens dat polygamie betekent dat je met andere slaapt, maar emotioneel 100% voor 1 vaste partner gaat?
Polygamie kan ook betekenen dat je ook met 1 emotionele relatie niet genoeg hebt.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:53

VivaLaVida schreef:
Myukii schreef:

:\

Ik heb eerder het idee dat die mensen aan struisvogelpolitiek doen... Die liever hun kop in het zand steken. Want mijn mijn ogen is emotioneel en lichamelijk onlosmakelijk aan elkaar verbonden!

Ik denk dat juist sex en liefde heel goed van elkaar los te koppelen zijn.
Sterker nog, als je die twee naast elkaar meemaakt, wordt de sex-met-liefde door het contrast
juist veel waardevoller en krijgt meer betekenis. :j

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:22

Kanelly schreef:
Efaa en wat zijn wij? ;)

Maar om op jou vraag terug te komen Jolien...
Mijn ex en ik lagen op emotioneel vlak vrij dicht bij elkaar, dat zat wel goed. Maar de sex werd op den duur echt ja, niks meer.
En als ik naar mijn huidige sex-scharrel kijk, de sex is echt geweldig...maar ik zou er niet aan moeten denken om met hem samen te wonen of zo.
Dus ja, wat dat betreft is een emotionele klik voor mij wel belangrijker.
En als je iemand vind met wie die emotionele band zo sterk is, maar de sex naar verloop van tijd minder wordt, je wil wel weer eens wat anders.
Dan is een open relatie wel ideaal.
Kijk, het risico op verliefd worden op een ander is er...maar dat risico is altijd aanwezig, open relatie of niet.

Maar geeft dit dan niet aan dat de relatie niet meer perfect is? Blijkbaar mist er (fysiek of emotioneel) iets, waardoor je opzoek gaat naar een ander. Als beide in balans zijn, is vreemdgaan volgens mij geen optie meer.
Een perfecte relatie, lijkt mij een relatie waarbij je alles bij elkaar kunt vinden. Een relatie waar haperingen in zijn (hoe klein ook) kan inderdaad vervolledigd worden door uit te wijken naar een ander. Maar een perfécte relatie? Het woord zegt het toch al :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:29

Kanzi schreef:
Ik denk dat juist sex en liefde heel goed van elkaar los te koppelen zijn.
Sterker nog, als je die twee naast elkaar meemaakt, wordt de sex-met-liefde door het contrast
juist veel waardevoller en krijgt meer betekenis. :j

Dat moet ik zeker beamen!

Alleen in een relatie (of deze nou open is of niet) heb je toch liefde voor elkaar.
Eenmaal liefde voor iemand dan is seks met een ander in mijn optiek toch uitgesloten :j

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:55

Sonja schreef:
Maar je maakt mij echt niet wijs dat je NOOIT in de situatie gekomen bent of gaat komen dat je iemand tegenkomt waar je je ook wel eens in zou willen verdiepen.

Ik ben inderdaad nog nooit in die situatie gekomen, in mijn huidige relatie.

In een eerdere relatie wel, niet vreemdgegaan o.i.d., maar dat ik een jongen zag en dacht, goh die is wel heel erg leuk.

Maar in mijn huidige relatie heb ik dat nog NOOIT gehad. Tuurlijk zijn er ook andere mooie mannen, maar die interesseren mij werkelijk niks meer.. Ik ben hardstikke gelukkig met mijn vriend, en ik ga er toch echt van uit dat daar geen verandering in komt..
Ik heb genoeg aan m'n vriend :j

@ VivaLaVida & Joolien: Amen!

En toch krijg je het er bij mij niet in, dat als je een open relatie hebt (en dus bepaalde behoeftes bij een ander haalt), dat je niks tekort komt in je 'normale relatie'. Ik lees bijvoorbeeld van, ja ik mis niks in m'n huidige relatie, maar seks met iemand anders, dat is gewoon een bepaalde spanning (o.i.d.). Dus, dan mis je gewoon een stukje spanning! Beetje hypocriet sommige mensen.. Lees; dus niet allemaal!! Als je werkelijk niets tekort komt in je relatie, je niets mist. Waarom dan toch seks met anderen??